UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Elikkäs Käärijä on ehdottomasti paras näistä. Biisissä on energiaa, korvamato kertsi ja mukava twisti C-osion vokaaliosuudessa. On myös ainoa artisti jota olen kuunnellut ennenkin vapaaehtoisesti, mutta se ei edes tähän tuomioon vaikuta.
Äänestä suosikkiasi kyselyssä
https://www.vauva.fi/keskustelu/4973416/suosikkisi-euroviisuihin-umk23?…
Vierailija kirjoitti:
Käärijästä tulee Euroviisuhistorian yksi ikonisimmista esiintyjistä, tyyliin Lordi ja Verka Serduscka.
Ja tyo biisi!!!!
Ukrainan Go_A - Shum sai aikoinaan kylmät väreet kulkemaan selkäpiissä, sama efekti tänä vuonna ChaChaCha:sta ensimmäisen kuuntelun jälkeen. Enne? TOP5 teleäänissä Liverpoolissa todellakin mahdollinen.
Portion Boys paskan lineupin paskin paska.
Oih. Odotan jo sitä hetkeä, kun Suomen Käärijän teleäänet annetaan ESC finaalissa. Rikkoutuuko Lordin piste-ennätys 292p. (siis eniten pisteitä saanut Suomen edustaja). Blind Channel sai jotain 218 telepistettä.
Käärijän biisiä kuunnellut eniten. Portion Boyssin biisiä en pystynyt kuuntelemaan kuin pari kerta, yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Megamoka tapahtui myös 2015 kun upea Satin Cirkus jätettiin hopealle. Olis pärjännyt hyvin muistaakseni Itävallan viisuissa.
Niin, silloin valittiin erottuva Pertti Kurikan Nimipäivät.
PK oli toki erottuva ja persoonallinen mutta olis pitäny biisinkin olla hyvä. Pelkkä esiintyjän erottuvuus ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Megamoka tapahtui myös 2015 kun upea Satin Cirkus jätettiin hopealle. Olis pärjännyt hyvin muistaakseni Itävallan viisuissa.
PK oli toki erottuva ja persoonallinen mutta olis pitäny biisinkin olla hyvä. Pelkkä esiintyjän erottuvuus ei riitä.
Tää on niin totta. Euroviisut on laulukilpailu. Huono ja yksinkertainen kappale pärjää äärimmäisen harvoin, silloin pitää esiintyjän/ yhtyeen olla erityisen valo - ja vetovoimainen. Minusta P K oli ja on kauheaa kuunneltavaa ja puhun nyt vain esityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, oli kyllä pettymys tuo Portion boysin biisi... En ihmeitä heiltä odottanut, mutta kuitenkin olen tykännyt Kyläbaarista ja Vauhti kiihtyy. Tämä oli melodisestikin paljon tylsempi ja sanoitukset nolot. Kuin joku euroviisubiisi-parodia. Tää olisi ollut ihan kiva vaikka Umk-välinumerona mutta miksi tämän laatuinen kappale itse kisaan? Ei tuo Euroopan maiden mainitseminen tuo mitään lisäarvoa tai saa muita äänestämään sen paremmin. Myös Räikkösen maininta ja Suomipaita videolla herätti vähän myötähäpeää...
No, eipä tarvii pelätä että veisi Käärijältä ääniä.
Noh, valitettavasti osa kansasta ovat ihastuneet PB:n kappaleeseen. Pidetään jonain mestariteoksena.
Lueskelin tuossa Iltiksien kommentteja, niin siellä ollaan onnesta soikeena ja Käärijää lytätään. Toki osa sanoo, että toivottavasti tämä lähetetään loppukilpailuun, eikä näytä ymmärtävän, että itse voi vaikuttaa myös. Eli jotkut odottavat toisten tekevän työn, kun itse vaan fiilistelee - tämä voi olla lopulta se, mikä auttaa Käärijän voittoon, eli Käärijä fanit (paljonko heitä lopulta on?) aktiivisesti äänestää, kun taas PB fanit toivovat muiden äänestävän heidän suosikkiaan. Jos taas PB fanit aktivoituvat, niin ollaan jännän äärellä.
Jos YouTube suosio mitään merkkaa tahtojen taistossa, niin 11 tuntia kulunut ja PB 63 000 katselukertaa ja vasta #8 trendaavissa videoissa.
Käärijä 406 000 katselukertaa ja edelleen #1 trendaavissa videoissa.
PBstä: onhan niitä kusenjuojiakin, mutta ei se näytä laajemmaksi trendiksi kasvaneen
Mä ihmettelen vieläkin Robinia. Mikä iloinen, valoisa ja vauhdikas tyyppi hän oli vielä muutama vuosi sitten. Nyt hän laulaa istuen sohvalla, yllään joku samettitakki. Näyttää todella vaisulta. Hän on kuin jokin Matin ja Tepon pikkuveli, paitsi että näissä kahdessakin on enemmän vauhtia ja energiaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siitä olen vieläkin ylpeä!
Miten jotkut ovat nyt tuon käärijän lumoissa kuin teinit? Olihan Benjaminin ja Keirankin biisit paljon parempia ja se Slovakia. Jopa Robinin biisinkestää uudelleensoittoja. Kukaan ei jaksa käärijää
Käärijän biisi vaan paranee kuuntelukertojen myötä.
Vanhojen livevideoitten perusteella Käärijä on varsinainen energiapatukka. Helppo uskoa, että chachachaa- videokin on häntä ominta itseään, ei mitään viisuja varten tuotettua. Siksi voi odottaa levollisin mielin umk-livelähetystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siitä olen vieläkin ylpeä!
Mieluummin rehellisesti jumboksi kuin semifinaalin keskikastiin ja sitä myötä unohduksiin.
Vierailija kirjoitti:
Jostain luin, että kuuntelijaraati olisi halunnut kisaan mukaan enemmän kappleita. Taso oli kuulemma niin kova. Ja sitten mukaan otettu Portion Boys tuolla tuhnulla biisillä. Mitä helmiä jäi kisan ulkopuolella? Onneksi Käärijä sentään kelpuutettiin mukaan.
Jollakin olisi pitänyt olla pokkaa sanoa Portion Boysille EI. Biisi ei ole tarpeeksi hyvä. Sama juttu Robinin kanssa.
Musta taas Pb ei ollut huono. Kuumaa oli se,joka olisi pitäny jättää pois.
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut ovat nyt tuon käärijän lumoissa kuin teinit? Olihan Benjaminin ja Keirankin biisit paljon parempia ja se Slovakia. Jopa Robinin biisinkestää uudelleensoittoja. Kukaan ei jaksa käärijää
Ei kaikki Käärijästä lumoutuneet ole teinejä, ei sinnepäinkään.
Mikä sen naisen rooli on Portion Boysissa? Ei laulanut kappaleessa ollenkaan.
Portion Boysin laulajan T-kirjain särähtää korvaan, tosi outo.