UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Parhaat laulut omaan korvaan on Keiralla ja Käärijällä. Oudon samankuuloiset nimet muuten. Molemmilla vielä aika hauskat 'näin biisi syntyi' -videot Areenassa, Keira ja kumppanit innostuivat väliosan omituisesta huilusoolosta, Käärijän koko biisin idea lähti epävireisestä syntikka-samplesta. Great minds think alike ilmeisesti.
Keitä nämä mystiset "Robin-fanit" ovat, joita niin kovasti pelkäätte? Olen seurannut viisukeskustelua useilla eri kanavilla (mm. vauva.fi, Reddit, Jodel, Youtube) eikä yhdelläkään ole ollut enemmistönä Robinin biisin kannattajia. Varmasti se Robinin kannatus näkyisi edes jossain somessa. Eihän Robin ole ollut moneen vuoteen enää pinnalla, tuskin hänen fanikuntansa on niin laaja kuin kuvitellaan.
Vierailija kirjoitti:
Keitä nämä mystiset "Robin-fanit" ovat, joita niin kovasti pelkäätte? Eihän Robin ole ollut moneen vuoteen enää pinnalla, tuskin hänen fanikuntansa on niin laaja kuin kuvitellaan.
Mutta se fanikunta on nyt hyvin hyvin vihainen koska heidän idolinsa floppasi. Aletaan haukkumaan todella rumasti Käärijän ulkonäköä ja "viinabiisiä" ja plagiointia ym. Robin-fanit on vaan HUONOJA HÄVIÄJIÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Portion Boys on totuttu sanaleikkeineen kuulemaan festareilla ja nightklubeissa, niin tämän kokoonpanon ehkä ja toivottavasti ysärihenkistä biisiä odotan eniten sekä muun maailman reaktioita siihen. Muistatte varmaan, että I Love You oli itseasiassa todella monen ulkomaalaisen suosikkikappale myös vedonlyöntiltilastojen mukaan, kunnes livevedossa Pandoran todella paha jännitys/epävireysyys pilasi kokonaisuuden.
Lainaan itseäni, nyt kun Portion Boysin kappale tuli ulos.
Se ei ole huono, mutta olen samaa mieltä siitä, miten tähän ollaan reagoitu: hyvänmielen uniikki kappale, jossa tarttuva melodia ja hauskat sanat, mutta ei euroviisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Kertokee Bentsistä tykkäävät, että mikä biisissä iski. Jos se olisi jonkun tuntemattoman biisi olisitteko tykänneet vai tykkäättekö bvaan mielikuvasta Benjamista?
Se Benkun biisi on ihan mahtava! En tykkää Benkusta, enkä Benkun mielikuvasta enkä "irstailusta" enkä laulun sanoista, mutta biisi itsessään on niin iskevä ja tarttuva, että silläkin menestyttäisiin, ellei Käärijä voita. Mä oon luukuttanut sekä Benkkua että Käärijää tässä lähipäivinä aika huolella :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Please Yle, älkää vaan tehkö niin kuin Bessille viime vuonna ja pilatko Käärijän live-esitystä!
Tuo videon vahva visuaalisuus voi olla tosi hankalaa siirtää live-esitykseen. UMK:ta kehutaan paljon noista videoista, mutta kääntöpuolena on se, että live voi osoittautua kovaksi pettymykseksi, kun on jo olemassa mielikuva, miltä sen tulisi näyttää.
Miksei UMK:ssa tehdä samoin kuin monessa muussa maassa ja lähdetä rakentamaan suoraan live-esitystä, josta esittelyvideokin sitten kuvataan? Viisuissa se live kuitenkin ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vedonlyöjät on todella voimakkaasti Käärijän takana. Robin kakkosena???
Wow! Tämä teki minut onnelliseksi 🤩 oon itse aika varma, että muilla ei ole mitään saumaa enää vaikka lauluosuus ei menis ihan nappiin. Ainoat potentiaaliset haastajat kaatuu ehkä livelauluun (benkku) tai ainakin viimeistään siihen, että Kärtsän energiat syö muut elävältä.
Vierailija kirjoitti:
Keitä nämä mystiset "Robin-fanit" ovat, joita niin kovasti pelkäätte? Olen seurannut viisukeskustelua useilla eri kanavilla (mm. vauva.fi, Reddit, Jodel, Youtube) eikä yhdelläkään ole ollut enemmistönä Robinin biisin kannattajia. Varmasti se Robinin kannatus näkyisi edes jossain somessa. Eihän Robin ole ollut moneen vuoteen enää pinnalla, tuskin hänen fanikuntansa on niin laaja kuin kuvitellaan.
Kai kaikilla on joku kuvitelma, että Robin fanit istuu hiljaa nurkissa esittäen tykkäävänsä jostain muusta ja sitten finaalissa kaivataan tyynyn alta se kuuluisa pinkki puhelin. Mutta enpä usko mihinkään superäänivyöryyn, vaikka Robinin vahvuudet on yleensä livessä ja voi sillä tasoittaa jonkin verran asetelmia.
Eikö Käärijällä ollut aika paljon autotunea tossa videolla? Mitenköhän pärjää ääni livenä? Toivottavasti erityypit stailaamassa showta kuin umk 2022
YouTube Käärijä spesial. Mutta onko känässä?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään tuo pitkätukkainen laulaja on ollut Portion Boysissa?
2021 tuli bändiin.
Jos Käärijä ei voita, se kaikkien aikojen mokaus Suomelta Euroviisuihin
... Toki tekhän SUomi megamokan myös 2000, kun Nightwish voitti ylivoimaisesti Suomen karsinnan yleisöäänet, mutta raadit lyttäsivät täysin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Käärijällä ollut aika paljon autotunea tossa videolla? Mitenköhän pärjää ääni livenä? Toivottavasti erityypit stailaamassa showta kuin umk 2022
Kerro mulle joku artisti, joka ei muka äänityksissä käytä nykyään autotunea? UMK-finaali on siitäkin herkullinen show, että siellä se veri punnitaan ja LAULAJAT erottuu feikeistä.
Uudistan juna-metaforani:
Turvalliseen ja mukavaan junaan lähtee Robinin ja Kuumaan frendit.
Taiteelliseen ja rauhalliseen junaan nousee Lxandran tyypit.
Bilevaunussa heiluvat Benjaminin ja Keiran ystävät.
Laskuhumalaisessa röökivaunussa väsyneesti päänsärkyä odottavat PB:n kaverit.
All or nothing at all -junassa matkaavat Käärijän porukat. 🚂
Vierailija kirjoitti:
Vedonlyöjät on todella voimakkaasti Käärijän takana. Robin kakkosena???
Samassa oleva äänestystuloskin kertoo, että Käärijä on siinäkin aivan ehdoton ykkönen.
Finland: Who should win UMK 2023?
15% Benjamin "Hoida mut"
59% Käärijä "Cha Cha Cha"
13% Keira "No Business On The Dancefloor"
5% Kuumaa "Ylivoimainen"
4% Lxandra "Something To Lose"
3% Portion Boys "Samaa taivasta katsotaan"
2% Robin Packalen "Girls Like You"
1,382 votes
Vierailija kirjoitti:
Tuota autotuneasiaa pohdin myös? Onko joku kuullut Käärijää livenä? Viime vuonna Brividin studioversiossa oli myös paljon autotunea, mutta livenä oli silti vielä parempi että taisi olla pelkkä tyylikeino.
Vierailija kirjoitti:
YouTube Käärijä special. Mutta onko känässä?
Tossa liveä. Miten hän ei ole tunnetumpi?
Vierailija kirjoitti:
Oon ite törmännyt kaikkialla sellasiin kommentteihin kuin 'Robin vois vaikka lähettää 3min pelkkää jodlausta ja silti äänestäisin sitä' ja vastaaviin. Viime vuoden trauma vahvistaa tätä reaktiota. Rasmuksenkin huipusta oli mennyt yli 10 vuotta mutta kyllä sen silti nostalgiapörriäiset onnistu vetää viisuihin.
En lainkaan ymmärrä, miksi halutaan lähettää maailmalle joku "kiva kesäbiisi" tai joku nätti nuorimies, joka ei erotu millään tavalla massasta, eikä biisi muista vastaavista persoonattomista renkutuksista. Joku kotikutoinen tekele saattaa hyvin pärjätä Suomessa, mutta ei sillä Viisuja valloiteta saati voiteta.
Millä erotutaan, ja jopa mahdollisesti pärjätään, on jotain hiukan täräyttävää ja erilaista. Ehkä ei silläkään välttis voiteta, mutta silloin mun mielestä tällaisessa kisassa pätee perisuomalainen aate "kunnia menee, mutta maine kasvaa". Näin kävi aikoinaan Lordin kanssa, ja se sitten kaupan päälle vielä meni voittamaankin.
Parempi erottua kuin hukkua mitäänsanomattomalla biisillä tai esityksellä massaan tai jäädä sellaisella muitten jalkoihin.
Käärijä ja Cha Cha Cha on riittävän erilainen.
Robin UMK:n kakkosena on täysin mahdollinen tulos livejen jälkeen.