UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten näissä on se, että tyyppiä tuntemattomat pääsee ILän kommenttikenttiin näihin kommentoimaan näitä mielipiteitåän. Ettå "Siinä taas uusi tyrkky" yms.
Kyllä oma Insta/Tiktokki on Kärtsän omin foorumi.
IL:n kenttäkommentoijia EI VOI miellyttää vaikka päällään seisoisi eli en parisi paljon painoa.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä onko tämä jo linkattu tänne, mutta satuin löytämään tämmöisen vanhan jutun Jerestä.
"Jere Pöyhönen on 15-vuotias ensimmäisen vuoden sisustus- ja verhoilualan opiskelija Vallilan ammattikoulussa. Hän asuu Ruskeasannassa. Perheeseen kuuluvat isä, äiti sekä 18- ja 2-vuotiaat veljet.
"Tykkäsin aina sisustaa, kun pelasin Habbo Hotel -peliä netissä. Siitä tuli idea hakea opiskelemaan sisustus- ja verhoilualaa. Oli selvää, että opintojen pitää olla jotain tekemistä, sillä en pidä lukemisesta.
Käsillä tekemiseen liittyy sekin, että tykkään kunnostaa mopoani. Maalaan katteita ja laitan sen ulkonäköä pihalla. Olen tilannut netistä osia, esimerkiksi valon, takavalon ja penkinsuojan. Mopo on nyt ihan erinäköinen kuin silloin, kun sain sen.
Koulun jälkeen saatan olla hetken Facebookissa tai IRC-galleriassa. Mutta useimmiten pelaan tietokoneella jotain peliä, en niinkään pidä kavereihin yhteyttä. Joinakin päivinä olen tietokoneella parikin tuntia, mutta on päiviä, etten käy koneella ollenkaan.
Laskettelen ja pelaan jääkiekkoa. Minulla on lätkätreenit kello 2022. Se on aika huono aika, kun aamulla täytyy mennä kouluun jo kahdeksaksi. Mutta minun pitää vaan mennä nukkumaan heti, kun tulen treeneistä."
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/nuoret-vapaa-ajalla#260bf8b7
Joo siinä jutussa missä haastateltiin äskettäin Jeren oikeita lapsuudenystäviä HS ssä, ne sano, ettei sen nähty koskaan ajavan sitä mopoaan, kun se vaan tuunasi sitä.
Ja sen ainoan kerran, kun sen nähtiin ajavan, se täräytti johonkin varaston oveen 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijänhän piti alunperin hakea se omissa Stooreissaan heti Kuopion keikan jälkeisenä päivänä.
Siihen tuli päivän viivytys, kun ilmeisti Iltalehti haistoi pikana juttuaiheen ja masinoi itsensä mukaan.
No niinpä tietysti. Ennätin jo ihmettelemään, miksei hän noutanut sitä jo eilen.
Sain perheenäitin eilisestä (sunnuntai) ig-päivityksestä kuvan, että Käärijä olisi tulossa ihan näillä näppäimillä (eilisiltana) ja naapurin poikakin oli heillä Kärtsää odottamassa. Tämän jälkeen varmaan IL ja muu media iskenyt kyntensä kiinni ja sovittu, että tapaaminen on siirrettävä vasta huomiselle, jotta saadaan toimittajat ja kamerat mukaan! Oletan, että tästä syystä tapaaminen oli vasta tänään klo 17 eikä eilen.
Totta muuten. Olisi varmasti ollut mukavampi tavata rauhassa sunnuntai-iltana ja kun naapurin poikakin vielä odotti tapaavansa Kärtsän.
Höpsistä pussiin. Kivempi se on perheen muksuille, että saatiin kuvakin hienosti iltapäivälehtiin ja tehtiin uutinen asiasta. Ovat nyt mediajulkkiksia, mikäs sen reteempää. Minä ainakin suon sen heille mielelläni. Suloisia lapsia, ja Käärijälläkin hymy huulessa! Mainiota, mainiota!
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän me saatais teille ihan omat elämät, ettei koko elämä olisi keskustelupalstoilla muiden elämän setvisiä ja telkkarin humpuuki ohjelmia.
Kato joillakin ihmisillä vaan on enemmän aikaa kuin toisilla, ehtii elää omat elämät ja sitten vielä valittujen julkimoidenkin sotkuille naureskella. Mutta mistä sulle elämä saadaan, kun vaikutat ihan tylsältä tosikolta. Et varmaan edes naurahtanut tämän ketjun tsa-tsa-tsa-tsaju-jutuille?
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän me saatais teille ihan omat elämät, ettei koko elämä olisi keskustelupalstoilla muiden elämän setvisiä ja telkkarin humpuuki ohjelmia.
Eihän tässä ole edes päästy alkuun. :D Iso pyörä pyörii eikä sitä voi enää pysäyttää.
Haha voihan Habbo Hotel, mä kans hengasin lapsena siellä mun parhaan kaverin ja veljen kanssa. Ja oli kova juttu siellä osta niitä tavaroita ja sisustaa huoneita. Mulla oli semmonen pinkki fantasiahuone. XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vaan se, että jos Käärijä ylikulutetaan mediassa ja osalle syntyy mielikuva pr-tempuista, niin ihmiset voi kyllästyä. En siis väitä, että tämä välttämättä sellainen temppu on, mutta tuo naaman kuluminen Suomessa on ihan todellinen juttu. Viisuissa toki ei ole väliä, onko kuinka kulutettu Suomessa, mutta viisujen jälkeen se alkaa taas merkata.
Ja niin, mä siis fanitan Käärijää ennen kuin joku tulee vihaajaksi haukkumaan, mutta toivoisin, että medialla ei lähde mopo aivan käsistä etenkään myöhemmin eikä kasvoja kuluteta loppuun tekemällä jatkuvia otsikoita.
Heh, kannattaa se syyttävä sormi osoittaa ihan lukioita päin. Mediahan tekee juttuja ilmiöistä joille löytyy kysyntää. Älkää klikkailko niitä otsikoita auki jos ette halua saada yliannostusta Käärijästä. Hänestä ei kirjoiteta juttuja jos lukijoita ei löydy.
Miten tämä nyt lukioiden vika on? Ei ole Käärijä edes käynyt lukiota.
Vierailija kirjoitti:
Ylelläkin on video tästä boleron luovutuksesta. Ja Hesarissa kans juttua Maikkarilla Käärijä taas haastattelee satunnaisia ihmisiä Vantaalla ja kyselee, mitä mieltä on Suomen edustajasta.
Käärijän matkasta Euroviisuihin tehdään todennäköisesti jonkinlaista seurantadokumenttia, sillä sisään tullessaan hämmästyneenä totesi jotain työryhmästä eli ilmeisesti luuli että paikalla on se YLEn porukka. Ei selvästi ollut tietoinen toimittajista, saati varautunut haastatteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijänhän piti alunperin hakea se omissa Stooreissaan heti Kuopion keikan jälkeisenä päivänä.
Siihen tuli päivän viivytys, kun ilmeisti Iltalehti haistoi pikana juttuaiheen ja masinoi itsensä mukaan.
No niinpä tietysti. Ennätin jo ihmettelemään, miksei hän noutanut sitä jo eilen.
Sain perheenäitin eilisestä (sunnuntai) ig-päivityksestä kuvan, että Käärijä olisi tulossa ihan näillä näppäimillä (eilisiltana) ja naapurin poikakin oli heillä Kärtsää odottamassa. Tämän jälkeen varmaan IL ja muu media iskenyt kyntensä kiinni ja sovittu, että tapaaminen on siirrettävä vasta huomiselle, jotta saadaan toimittajat ja kamerat mukaan! Oletan, että tästä syystä tapaaminen oli vasta tänään klo 17 eikä eilen.
Totta muuten. Olisi varmasti ollut mukavampi tavata rauhassa sunnuntai-iltana ja kun naapurin poikakin vielä odotti tapaavansa Kärtsän.
Höpsistä pussiin. Kivempi se on perheen muksuille, että saatiin kuvakin hienosti iltapäivälehtiin ja tehtiin uutinen asiasta. Ovat nyt mediajulkkiksia, mikäs sen reteempää. Minä ainakin suon sen heille mielelläni. Suloisia lapsia, ja Käärijälläkin hymy huulessa! Mainiota, mainiota!
Ihanaa päästä iltapäivälehtiin! Jokaisen unelma!
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen sitä miten Käärijä tykkäilee Instassa suhteellisen vähäpukeisten naisten kuvista. VOIVAT toki olla vain ystäviä ja kuvista on tykätty ajattelematta sen enempää mutta en itse sietäisi moista mieheltäni. :)
Anyways, onnea Kärtsälle viisuihin!
Mistä tiedät keitä vähäpukeisia ei-julkkisnaisia Käärijä tykkäilee? Miksi itse seuraat näitä samoja vähäpukeisia naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijänhän piti alunperin hakea se omissa Stooreissaan heti Kuopion keikan jälkeisenä päivänä.
Siihen tuli päivän viivytys, kun ilmeisti Iltalehti haistoi pikana juttuaiheen ja masinoi itsensä mukaan.
No niinpä tietysti. Ennätin jo ihmettelemään, miksei hän noutanut sitä jo eilen.
Sain perheenäitin eilisestä (sunnuntai) ig-päivityksestä kuvan, että Käärijä olisi tulossa ihan näillä näppäimillä (eilisiltana) ja naapurin poikakin oli heillä Kärtsää odottamassa. Tämän jälkeen varmaan IL ja muu media iskenyt kyntensä kiinni ja sovittu, että tapaaminen on siirrettävä vasta huomiselle, jotta saadaan toimittajat ja kamerat mukaan! Oletan, että tästä syystä tapaaminen oli vasta tänään klo 17 eikä eilen.
Totta muuten. Olisi varmasti ollut mukavampi tavata rauhassa sunnuntai-iltana ja kun naapurin poikakin vielä odotti tapaavansa Kärtsän.
Höpsistä pussiin. Kivempi se on perheen muksuille, että saatiin kuvakin hienosti iltapäivälehtiin ja tehtiin uutinen asiasta. Ovat nyt mediajulkkiksia, mikäs sen reteempää. Minä ainakin suon sen heille mielelläni. Suloisia lapsia, ja Käärijälläkin hymy huulessa! Mainiota, mainiota!
Ihanaa päästä iltapäivälehtiin! Jokaisen unelma!
Aistin ironiaa, mutta olihan koko asutarina niin erikoinen tapahtumaketju, että mukava sitä kaikkea on koko perheen ja erityisesti niiden poikien myöhemmin muistella. Taisi joku poikien kaverikin päästä jakamaan kokemuksen. Mukava perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijänhän piti alunperin hakea se omissa Stooreissaan heti Kuopion keikan jälkeisenä päivänä.
Siihen tuli päivän viivytys, kun ilmeisti Iltalehti haistoi pikana juttuaiheen ja masinoi itsensä mukaan.
No niinpä tietysti. Ennätin jo ihmettelemään, miksei hän noutanut sitä jo eilen.
Sain perheenäitin eilisestä (sunnuntai) ig-päivityksestä kuvan, että Käärijä olisi tulossa ihan näillä näppäimillä (eilisiltana) ja naapurin poikakin oli heillä Kärtsää odottamassa. Tämän jälkeen varmaan IL ja muu media iskenyt kyntensä kiinni ja sovittu, että tapaaminen on siirrettävä vasta huomiselle, jotta saadaan toimittajat ja kamerat mukaan! Oletan, että tästä syystä tapaaminen oli vasta tänään klo 17 eikä eilen.
Totta muuten. Olisi varmasti ollut mukavampi tavata rauhassa sunnuntai-iltana ja kun naapurin poikakin vielä odotti tapaavansa Kärtsän.
Höpsistä pussiin. Kivempi se on perheen muksuille, että saatiin kuvakin hienosti iltapäivälehtiin ja tehtiin uutinen asiasta. Ovat nyt mediajulkkiksia, mikäs sen reteempää. Minä ainakin suon sen heille mielelläni. Suloisia lapsia, ja Käärijälläkin hymy huulessa! Mainiota, mainiota!
Ihanaa päästä iltapäivälehtiin! Jokaisen unelma!
Aistin ironiaa, mutta olihan koko asutarina niin erikoinen tapahtumaketju, että mukava sitä kaikkea on koko perheen ja erityisesti niiden poikien myöhemmin muistella. Taisi joku poikien kaverikin päästä jakamaan kokemuksen. Mukava perhe.
Kai sitä nyt voi muistella ilman isoa mediasirkusta? Ja mukava perhe on, en sitä ole kieltänytkään.
Siis seuraako joku täällä jotain vähäpukeisten naisten tykkäyksiä? Kyllä, olette oikeassa, ei olla vielä todellakaan päästy edes alkuun. Ja toukokuuhun on vielä kaksi kuukautta....
Käärijä on keikkaillut UMK:ssa nähdyn asun kanssa useamman kerran, mutta ainakaan toistaiseksi asua ei ole vielä pesty.
Käärijän hiki haisee hyvälle, ei se pahalta tuoksu. Jotenkin sen voi pestä, mutta vielä ei ole pesty
Jutusta oli nopealla silmäyksellä vähän vaikea hahmottaa kertojaa, mietin, että kuka sitä on haistellut ja kehtaa vielä ilmoittaa :D Kertoja oli siis Käärijä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois vaan hakenu itse sen ja laittanu stooreihin. Kommentoi Käärijähahmossaan että olipahan sirkus. Tais lähteä Iltalehden kanssa vähän mopo käsistä.
Nyt langat omiin käsiin median suhteen ja paastoa kotimaisiin klikkiotsikoihin menosta! Kärtsän omilla somekanavilla on riittävän suuri näkyvyys, niihin vain fiiliksen mukaan omia kotikutoisia tarinoita, niinkuin ennenkin
Samaa mieltä.. siellä oli IL lisäksi IS ja Ylekin. Huh. Voi olla omaa tulkintaa mutta ihan kuin olis ollut stoorissa vähän ahdistuneen oloinenkin. Iltapskat vähemmälle ja omia rentoja iloisia juttuja.
Saman laitoin merkille. Vähän ahdistuneelta vaikutti silmät, vaikka 'yritti" puheenparrella paikata.
Nyt Kärtsä formulalakana -lomalle pariksi päiväksi!
Umk-voiton jälkeen tein Käärijästä analyysin josta kirjoitin tännekin mutta tässä vielä kertsi. Hän on introvertti. Introvertille on tyypillistä että tarvitsee "yksinäisiä" hetkiä oltuaan paljon ihmisten parissa ja pyörityksessä. Haluaa käsitellä "yksinäisyydessä" koettua, nähtyä ja kuultua. Informaatiotulva, tapaamiset ja hässäkät väsyttää introverttia muita enemmän. Sen vuoksi tarvitsee usein rauhoittuspaikan ja -aikaa jaksaakseen taas.
Hyvä itsetuntemus on tarpeen, jotta tunnistaa omat rajansa, tarpeensa ja osaa ottaa oma aikansa jäsennelläkseen asioita ja kokemaansa. Täydellinen vetäytyminen hetkeksi.
Muuten ei seuraa mitään hyvää. Ei jaksa, aivot ylikuormittuu ja ennenpitkää tulee fyysisiä oireita terveys pettää.
Introvertista ei tule koskaan extroverttia siis sellaista joka nauttii jatkuvasta huomioista ja suorastaan elää ja vaatii sitä.
Introvertti ei nauti huomioista. On enemmän ajattelija, tarkkailija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vaan se, että jos Käärijä ylikulutetaan mediassa ja osalle syntyy mielikuva pr-tempuista, niin ihmiset voi kyllästyä. En siis väitä, että tämä välttämättä sellainen temppu on, mutta tuo naaman kuluminen Suomessa on ihan todellinen juttu. Viisuissa toki ei ole väliä, onko kuinka kulutettu Suomessa, mutta viisujen jälkeen se alkaa taas merkata.
Ja niin, mä siis fanitan Käärijää ennen kuin joku tulee vihaajaksi haukkumaan, mutta toivoisin, että medialla ei lähde mopo aivan käsistä etenkään myöhemmin eikä kasvoja kuluteta loppuun tekemällä jatkuvia otsikoita.
Itse asiassa juuri nyt pitää takoa, kun rauta on kuuma. Euroviisuesiintyjän elämänkaari on kovin lyhyt, se kestää karsintavoitosta viisuihin ja jatkuu vain, jos sijoitus on tarpeeksi hyvä. Antaa Käärijän nyt olla mediassa niin paljon kuin sielu sietää, tämähän sitä kuuminta hottista uutisaikaa juuri on. Eihän hän itse edes omasta mediatilastaan vastaa. Toimittajathan sen päättävät, uutisoivatko vai eivät.
Mutta jos sielu ei siedä.
Vaikutti eilisessä tapaamisessa siltä että oli epämukavuusalueellaan.
Vähän kiusallista katsottavaa. Mitenhän kestää mediapyörityksen Liverpoolissa.
Vierailija kirjoitti:
Siis seuraako joku täällä jotain vähäpukeisten naisten tykkäyksiä? Kyllä, olette oikeassa, ei olla vielä todellakaan päästy edes alkuun. Ja toukokuuhun on vielä kaksi kuukautta....
Niinpä niin ja muutenkin, mitä vikaa tässä on? Onko mulla jotenkin erityisen löyhä asenne, kun en näe tässä (enkä flirttailuasiassa) mitään vikaa? En minäkään tiedä, kenen kuvista puolisoni tykkäilee instassa, itse seuraan esim. törkeän hyvännäköistä stand-up-koomikkoa, joten kai hänellä jotain vastaavia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vaan se, että jos Käärijä ylikulutetaan mediassa ja osalle syntyy mielikuva pr-tempuista, niin ihmiset voi kyllästyä. En siis väitä, että tämä välttämättä sellainen temppu on, mutta tuo naaman kuluminen Suomessa on ihan todellinen juttu. Viisuissa toki ei ole väliä, onko kuinka kulutettu Suomessa, mutta viisujen jälkeen se alkaa taas merkata.
Ja niin, mä siis fanitan Käärijää ennen kuin joku tulee vihaajaksi haukkumaan, mutta toivoisin, että medialla ei lähde mopo aivan käsistä etenkään myöhemmin eikä kasvoja kuluteta loppuun tekemällä jatkuvia otsikoita.
Itse asiassa juuri nyt pitää takoa, kun rauta on kuuma. Euroviisuesiintyjän elämänkaari on kovin lyhyt, se kestää karsintavoitosta viisuihin ja jatkuu vain, jos sijoitus on tarpeeksi hyvä. Antaa Käärijän nyt olla mediassa niin paljon kuin sielu sietää, tämähän sitä kuuminta hottista uutisaikaa juuri on. Eihän hän itse edes omasta mediatilastaan vastaa. Toimittajathan sen päättävät, uutisoivatko vai eivät.
Joo tietenkin pitää ja ahkerastihan hän on keikkaillut ja haastiksia antanutkin. Mutta naaman kuluminen on myös juttu, joka kannattaa ottaa huomioon pidemmällä aikavälillä ja ihmisillä voi mennä maku, jos naama on jatkuvasti joka paikassa ja sit vielä heille tulee kuva laskelmoiduista pr-tempuista. Ei varmaan kyllä vielä ja voi olla, että tämä otsikointi tästä laantuu.
Toivon, että täällä voi kans kriittisempään sävyyn keskustella fanituksesta huolimatta. Ja mä en tätä pahalla sano, koska mä aidosti fanina toivon, että hänen uransa kantaa myös viisujen jälkeen. Siksi toivon, että medialla ei mopo lähde liikaa keulimaan ja Käärijä myös ei lähde ihan kaikkeen mukaan, tyyliin sinne Putoukseen näyttelijäksi tai johonkin älyttömään tosi tv -sarjaan.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin 8 viimeisintä Top-35 euroviisulistausta youtubesta ja JOKAISESSA Loreen oli laitettu ykköseksi. Onkohan niin, että tässä on jokin "keisarin uudet vaatteet"-syndrooma kyseessä: et ole uskottava, jos et ymmärrä Loreenin viisun taiteellisuutta. Kukaan ei nyt uskalla myöntää, että se viisuhan on ihan paska.
Samoin ajatellaan Käärijästä.
En tiiä onko tämä jo linkattu tänne, mutta satuin löytämään tämmöisen vanhan jutun Jerestä.
"Jere Pöyhönen on 15-vuotias ensimmäisen vuoden sisustus- ja verhoilualan opiskelija Vallilan ammattikoulussa. Hän asuu Ruskeasannassa. Perheeseen kuuluvat isä, äiti sekä 18- ja 2-vuotiaat veljet.
"Tykkäsin aina sisustaa, kun pelasin Habbo Hotel -peliä netissä. Siitä tuli idea hakea opiskelemaan sisustus- ja verhoilualaa. Oli selvää, että opintojen pitää olla jotain tekemistä, sillä en pidä lukemisesta.
Käsillä tekemiseen liittyy sekin, että tykkään kunnostaa mopoani. Maalaan katteita ja laitan sen ulkonäköä pihalla. Olen tilannut netistä osia, esimerkiksi valon, takavalon ja penkinsuojan. Mopo on nyt ihan erinäköinen kuin silloin, kun sain sen.
Koulun jälkeen saatan olla hetken Facebookissa tai IRC-galleriassa. Mutta useimmiten pelaan tietokoneella jotain peliä, en niinkään pidä kavereihin yhteyttä. Joinakin päivinä olen tietokoneella parikin tuntia, mutta on päiviä, etten käy koneella ollenkaan.
Laskettelen ja pelaan jääkiekkoa. Minulla on lätkätreenit kello 2022. Se on aika huono aika, kun aamulla täytyy mennä kouluun jo kahdeksaksi. Mutta minun pitää vaan mennä nukkumaan heti, kun tulen treeneistä."
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/nuoret-vapaa-ajalla#260bf8b7