Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan Kraken-variantti kylvää tuhoa ja leviää kuin kulovalkea. Mm. Saksa palauttaa maskipakon

Vierailija
04.01.2023 |

Kohta se on taas menoa. THL:n mukaan tosin "ei ole tulossa Suomeen".

Kommentit (870)

Vierailija
761/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia mitä minä en vieläkään ymmärrä on se että mitä hyötyä niistä koronarokotteista nyt sitten oli?

Rokotettu levittää virusta myös.

Väitetään että koronarokote ehkäisee saamasta vakavaa tautimuotoa mutta eikö se johdu siitä että koronavirus muuntui lievemmäksi virukseksi, omikronin takia ei juuri kukaan päätynyt sairaalaan.

Miksi siis jotkut ihmiset otti rokotteita ja mikä hyöty niistä rokotteista oli? :D 

Todella moni otti rokotteen koronapassin takia,yleisen painostuksen takia ja monesti työpaikat vaati koronapassia/koronarokotetta. Ilman koronapassia luultavasti vain vanhukset ja riskiryhmäläiset olisi ottanut rokotteen ja erittäin harva perusterve ihminen olisi mennyt rokotettavaksi. 

Mä myönnän, että läheisten painostuksesta otin.

Sukulaiset alkoi välttelemään

Minua myös haukuttiin kun en rokotetta ottanut, jopa ministerit haukkui meitä rokottamattomia... Oletko sinäkin yhä vihainen siitä miten meitä kohdeltiin? Minä nimittäin olen eikä kukaan heistä ole pyytänyt anteeksi. Minun viha tätä yhteiskuntaa kohta kasvoi tuon koronan takia ja sen yleisen painostuksen takia.

Kyllä. Jotenkin tämäkin asia lakaistiin maton alle. Muistan vieläkin ne uutiset, joissa näytettiin montako prosenttia ovat ottaneet rokotteen.

Koin myös syrjintää, kun en päässyt ravintolaan kaljalle. Piikitetyt sai jatkaa iltaa pitempään

Vierailija
762/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen vuosisadan pahin kusetus nimeltään korona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen Helsingin keskustassa ja minun lisäkseni vain YKSI ihminen piti maskia. Bussissa ja ratikassa kellään ei ollut maskia. Eikö ihmiset lue uutisia?

Olen ehkä juuri se toinen maskinkäyttäjä... Ihmettelen nimittäin samaa. Onko ihmisistä jotenkin mahtava sairastaa? Itse välttäisin kaikki taudit, jos voisin. Koronan nyt ehdottomasti.

Ilman ffp2 en liikahda mihinkään.

Onko tämä maa pakko ajaa taas alas, ennenkuin saadaan maskit ja etähommat - mutta liian myöhään.

Oon vähän eri linjoilla.

Mikään vuonna meidän perheessä ei ole sairastettu niin paljon , kuin vuonna 2022. Kiitos vuosien rajoitustoimet, kaikki vastustuskyky oli kadonnut. Mieheni, joka ei sairasta edes vuosittain, sairasti 4 flunssaa loppuvuonna.

Samoin ollut köhää ja  nuhaa paljon 2022 , koronasta en tiedä kun en ole koskaan tehnyt testiä. Maskia en ole koskaan käyttänyt enkä käytä. Mieluummin olen kipeä tai vaikka koronassa pari kertaa vuodessa kuin, että käytän maskia päivittäin.

Vierailija
764/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi koronaa sairastanut. Perusterve, ei yhtään piikkiä. Kummallakin kerralla sairastanut lievänä. Lähinnä ollut pari päivää totaaliväsymystä ja aivosumua. Tokalla kerralla oli kyllä myös lämpöä vajaat kaksi vuorokautta. Molemmilla kerroilla meni haju- ja makuaisti.

Olen sitä mieltä, että turha matkustelu katkolle, jotta virus ja sen variantit ei leviäisi. Minun matkustelu tai sosiaalisen median palvominen (pakko saada kuva siellä balilla, nykissä tai muualla) ei tätä tautia tähän maahan tuonut (en matkustele, arkeni on niin hyvää etten tarvitse todellisuuspakoa). Elin ekan koronavuoden ja reilusti päälle noudattaen kaikkia rajoituksia. Etätyöt, ei salia tai muita sisäpaikkaharrastuksia, ei sukulaisten/kavereiden tapaamista, kaupassa maski päässä. Siltikin minua, rokottamatonta, syytettiin vanhusten ja sairaiden tartuttamisesta, vaaraan saaattamisesta ja jopa kuolemista. Rokotetut hurskaat levittivät tautia ympäriinsä, koska rokotus ja sen suoja.

Uusien varianttien tullessa olen jo kypsä. Edelleenkään minä en tautia tähän maahan tuonut mutta pitäisikö taas alkaa elää muiden ehdoilla? Ei kiitos enää.

En ole kaikessa kanssasi samaa mieltä, mutta voin kertoa järkyttyneeni siitä, ettei koronan leviämistä saatu estettyä, vaikka juuri tällaisesta zoonoosista asiantuntijat ovat varoittaneet ainakin 1990 -luvulta lähtien. Olin ollut aivan varma, että varoitusten takia olisi ollut valmiit suunnitelmat ja valmiit protokollat, kuinka toimia jos joku haitallinen virus lähtee leviämään. Mitään ei selvästi oltu suunniteltu valmiiksi eikä eri valtioiden välillä ollut minkäänlaista yhteistyötä WHO:sta huolimatta. Karanteeneja on aina käytetty tautien leviämisen estämiseksi, mutta nyt niitä ei uskallettu käyttää oikeaan aikaan eikä oikeissa paikoissa.

Totta. Länsimaissa oli kadotettu kaikki pandemioihin liittyvä tietotaito eikä mitään toimintasuunnitelmaa ollut valmistettu koronan kaltaista tilannetta varten. Ei tajuttu, että pandemian alkuvaiheessa nopeus on valttia ja että silloin pitää rajoittaa liikkuvuutta. Luulen myös, että aasialaisia kohtaan tunnetut ennakkoluulot ja ylimielinen käsitys länsimaisen ihmisen paremmuudesta vaikuttivat siihen, ettei yksinkertaisesti uskottu, että Kiinassa leviävä virus voisi levitä myös länsimaihin ja tarttua länsimaalaisiinkin. Mutta Aasiastahan se musta surmakin levisi keskiajalla.

Kun maailmalle tuli tietoon uusi virus v. 2020 alussa, asian kanssa hyssyteltiin kuukausia. Luotettiin, että Kiinan sulku auttaa, ja että se pysyisi siellä. Näihin aikoihin muistan, kuinka mieheni kanssa puhuimme, että montako lentokoneellista sieltä on jo virusta päässyt valloilleen. Ja näin kävi. Eikös jossain ole vielä näkyvillä se video jossa sanotaan, ettei Suomeelle uhkaa tästä

"– Oli odotettavissa, että matkailijoiden mukanaan tuomia tautitapauksia voi tulla ilmi myös Suomessa. Taudin leviämisen riski Suomessa on edelleen hyvin pieni, joten ei kannata huolestua, sanoo johtaja Mika Salminen THL:n tiedotteessa."

29.1.2020 17:25 | Päivitetty 29.1.2020 19:21

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006388596.html

Se voi sanoa mitä haluaa,käyttäkää omaa järkeänne!

Vierailija
765/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset asiantuntijat ovat tunkemassa 4. Annoksia piikkejä, osa asiantuntijoista vielä sanoo, että ei perusteita

No onko?

Ota 3 piikkiä, sairasta 3 kertaa ja joudu pari kertaa sairaalaan.

Vierailija
766/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piipahdin pikaisesti täydennysostoksilla Marketissa(S). Huomion kiinnitti runsas sihijuomien määrä ostoskärryissä. En erikseen vakoillut tahi kytännyt, mutta kun olivat siinä näkysällä. Paljon joutopäiväänsä viettäviä joutilaita osastoilla vailla pakottavaaa tarvetta ostoksiin. Myöskin ruuhkaa pelikoneilla ilman turvavälejä (seniorit ja ulkomaalaistaustaiset). Huomattavia puutteita käsidesi-osastolla, jouduin tyyytymään Swarfegaan (oranssi pumppupullo). Kanel-Gifflaria ei tuoreena, mukaan tarttui kuitenkin viheriä kuula-joulutorttua. Muumi-limssaa vain violettina (ei kylmässä). Huomautin limssa-tilanteesta kassa-neitoselle, lupasi välittää tiedon tukkuun. Tämä siis Tampereella (Koskikeskus).

Tilaa pottukellariin seuraavalla kerralla täydennysostokset niin ei ahdista muiden ihmisten toiminta niin kovasti. Saat järjestää sinne omat turvavälit ja käsidesipisteet.

Vierailija
767/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole tulossa Suomeen" ja Kiinalaiset tuo sitä tänne koko ajan. Ruotsi ja Saksa oli taas fiksumpia kun kielsivät kiinalaisten tulon maahansa.

Hyvä Ruotsi ja Saksa!

Miksi "hyvä" ??

Siis sitä ei tuo pelkästään Kiinasta tulevat

Mutta sieltähän se on alunperin lähtöisin,joten pysykööt omassa maassaan.Vielä kaunistellaan ja valehdellaan tilastoista.

Vierailija
768/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä te ihmiset olette minusta kun olen en ottanut ensimmäistäkään koronarokotetta? Huomaan että taisin kuulua siihen fiksuun porukkaan kun en rokotteita ottanut koska nyt alkaa jo monet muutkin ihmiset vähän miettimään ettei noita rokotteita kannata enää ottaa. Meidän koronarokottamattomien leiri sen kuin kasvaa vaan koska enää noin 50% suomalaisista on koronarokotettuja.

Vierailija
769/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan alussa tehdyssä tutkimuksessa jo todettiin että tupakoijat ja astmaatikot ovat aliedustettuina koronan vuoksi sairaalaan joutuneissa.

Pohjoismaissa on tehty laajempi tutkimus tupakoitsijoiden sairastumisesta koska muutkin tutkimukset viittasivat siihen että tupakointi suojaa koronalta. Pohjoismaisen tutkimuksen tuoloksia ei ole vielä julkaistu vaan vertaavat kaikkien maiden tuloksia keskenään ja julkaisevat sitten.

Tiedän perheen jossa se yksi tupakoiva ihminen ei ole kertaakaan sairastunut koronaan vaikka perheessä muut ovat sairastelleet usammin kun kerran.

Tällä palstalla kysyttiin eri ketjussa, mitä syövät ne, jotka eivät sairastele koskaan. Kerroin syöväni sekaravintoa, mutta ilmeisesti käyttämäni nuuska onkin estänyt sairaudet. Nuuskaa en maininnut listassani.

Vierailija
770/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan alussa tehdyssä tutkimuksessa jo todettiin että tupakoijat ja astmaatikot ovat aliedustettuina koronan vuoksi sairaalaan joutuneissa.

Pohjoismaissa on tehty laajempi tutkimus tupakoitsijoiden sairastumisesta koska muutkin tutkimukset viittasivat siihen että tupakointi suojaa koronalta. Pohjoismaisen tutkimuksen tuoloksia ei ole vielä julkaistu vaan vertaavat kaikkien maiden tuloksia keskenään ja julkaisevat sitten.

Tiedän perheen jossa se yksi tupakoiva ihminen ei ole kertaakaan sairastunut koronaan vaikka perheessä muut ovat sairastelleet usammin kun kerran.

Tällä palstalla kysyttiin eri ketjussa, mitä syövät ne, jotka eivät sairastele koskaan. Kerroin syöväni sekaravintoa, mutta ilmeisesti käyttämäni nuuska onkin estänyt sairaudet. Nuuskaa en maininnut listassani.

No ei kai se nikotiini sinun keuhkoihin mene siitä nuuskasta. Oletus on että nimen omaan tupakointi suojaa koronalta. Ellei sitten se ole ihan vaan se nikotiini joka tekee kehossa jotain...

Vierailija
771/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sai verenmyrkytyksen johon kuoli tämä suomalainen kokki.

Tuo TTB on harvinainen tauti, mutta yleistynyt koronapandemian myötä. Koronavirus tykkää jyllätä sisäelimissä ja verisuonissa.

Onko TTB yleistynyt koronan vai koronarokotteen myötä. Jos muistetaan että rokote aihettaa verisuonitukoksia...

Vierailija
772/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia mitä minä en vieläkään ymmärrä on se että mitä hyötyä niistä koronarokotteista nyt sitten oli?

Väitetään että koronarokote ehkäisee saamasta vakavaa tautimuotoa mutta eikö se johdu siitä että koronavirus muuntui lievemmäksi virukseksi, omikronin takia ei juuri kukaan päätynyt sairaalaan.

Miksi siis jotkut ihmiset otti rokotteita ja mikä hyöty niistä rokotteista oli? :D 

Ottivat koska niin käskettiin tehdä ja lääkeyhtiöt niistä hyötyi.

Vierailija
773/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika söpöä, että jengi edelleen uskoo meidän pelkouutisiamme ja trollauksiamme netissä :D

Kai te nyt tajuatte, että me vaan pelotellaan teitä kauhuskenaarioilla, jotta te klikkailisitte ja kommentoisitte mahdollisimman paljon :D

Vierailija
774/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se nikotiini sinun keuhkoihin mene siitä nuuskasta. Oletus on että nimen omaan tupakointi suojaa koronalta. Ellei sitten se ole ihan vaan se nikotiini joka tekee kehossa jotain...

Olen eri, jolle kommentoit.

Olihan tästä tutkimuksiakin jo korona-aikana esim. Kiinassa ja Ranskassa. Nikotiini suojasi ilmeisesti tartunnoilta. Samoin jotkut muihin sairauksiin käytetyt lääkkeet esti tarttumisen. Jo 2020 näistä uutisoitiin.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-haluavat-antaa-nikotiinila…

Vierailija
775/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole tulossa Suomeen" ja Kiinalaiset tuo sitä tänne koko ajan. Ruotsi ja Saksa oli taas fiksumpia kun kielsivät kiinalaisten tulon maahansa.

Tottakai se tulee muualtakin. WHO mukaan samat variantit pyörii Euroopassa kuin Kiinassa . Ei tämä ole vaarallisempi vai onko sulla jotain tietoa asiasta?[/quote

Olen eri, mutta kaikki tämä on kuin toisinto kolmen vuoden takaa: silloinkin vähäteltiin tammi- ja helmikuussa riskejä.

No olikos se vaarallinen? Paljonko kuoli?

558, vähemmän kuin influenssaan, joka "kummallisesti" katosi v. 2020.

Ei influenssa kadonnut 2020 , koska sitä esiintyy nytkin. Rajoitustoimien takiahan sitä ei esiintynyt. Nyt ei ole rajoituksia niin esiintyy.

Koronassa ei tapahdu kausivaihtelua

Ei sitä pahemmin esiintynyt 2020, koska ne kirjautui koronaksi.

Koronavirukset aiheuttaa flunssia. Virukset eivät elä kesäisin. Ihmiset eivät siis sairastu viruksesta kesällä!

Sinun älysi ei riitä tajuamaan mistä ne oikeasti sairastuvat.

Not. Et ymmärrä näiden virusten kulkua vuodenaikojen mukaan.

Kerropas Einstein miten snä sen ymmärrät niin saadaan nauraa!

Se on D vitamiinin määrä kehossa joka määrää sen että sairastuuko vai ei.

Kesällä aurinko paistaa ja siitä saa Dvitamiinia. Kyllä infuenssaa on kesälläkin mutta vähemmän kun talvella.

Vierailija
776/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edelleen hysteria asiasta? Nythän eletään jo normaalisti. Kiinasta ei tule mitään vaarallista

Vierailija
777/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se tulee muualtakin. WHO mukaan samat variantit pyörii Euroopassa kuin Kiinassa . Ei tämä ole vaarallisempi vai onko sulla jotain tietoa asiasta?[/quote

Olen eri, mutta kaikki tämä on kuin toisinto kolmen vuoden takaa: silloinkin vähäteltiin tammi- ja helmikuussa riskejä.

No olikos se vaarallinen? Paljonko kuoli?

558, vähemmän kuin influenssaan, joka "kummallisesti" katosi v. 2020.

Ei influenssa kadonnut 2020 , koska sitä esiintyy nytkin. Rajoitustoimien takiahan sitä ei esiintynyt. Nyt ei ole rajoituksia niin esiintyy.

Koronassa ei tapahdu kausivaihtelua

Ei sitä pahemmin esiintynyt 2020, koska ne kirjautui koronaksi.

Koronavirukset aiheuttaa flunssia. Virukset eivät elä kesäisin. Ihmiset eivät siis sairastu viruksesta kesällä!

Sinun älysi ei riitä tajuamaan mistä ne oikeasti sairastuvat.

Not. Et ymmärrä näiden virusten kulkua vuodenaikojen mukaan.

Kerropas Einstein miten snä sen ymmärrät niin saadaan nauraa!

Se on D vitamiinin määrä kehossa joka määrää sen että sairastuuko vai ei.

Kesällä aurinko paistaa ja siitä saa Dvitamiinia. Kyllä infuenssaa on kesälläkin mutta vähemmän kun talvella.

No miksei suojaa koronalta? Virukset eivät elä kesällä.

Vierailija
778/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että Kiinassa tällä hetkellä jotain omituista näissä koronatapauksissa

Meillä haastetta muutenkin terveydenhuollon kanssa, ei ole yhtään enää varaa ylikuormittaa sitä

Vierailija
779/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella moni otti rokotteen koronapassin takia,yleisen painostuksen takia ja monesti työpaikat vaati koronapassia/koronarokotetta. Ilman koronapassia luultavasti vain vanhukset ja riskiryhmäläiset olisi ottanut rokotteen ja erittäin harva perusterve ihminen olisi mennyt rokotettavaksi. 

Mun anoppi on ottanut tähän asti kaikki piikit kuuliaisesti, kun kerran oli suositeltu. Nyt se on liian paljon nähnyt tutuilleen tapahtuneita asioita ja sitä ei saa enää kirveelläkään piikille.

Vierailija
780/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaikki viisi rokotetta astman takia ja nyt olen koronassa. Tunnen itseni niin petetyksi, että olen ottanut kaikki rokotukset. Luultavasti taudin toi meille kotiin sairaana ollut huoltomies. Puoliso sairastanut jo viikon. Ei tunnu pikkunuhalta, ei edes ole nuhaa. Hirvee yskä ja kuume ja korkea syke.

Sairastuit rokotteesta, turha syyttää huoltomiestä. Hänkin varmasti sairastunut rokotteesta.

Koronarokotteet aiheuttavat koronaa

Tämä siis tiedettiin jo etukäteen päättäjien osalta, mutta nyt siitä uutisoitiin USA:ssa ihan avoimesti kansalle (mm. Stew Peters uutisoi). He tiesivät ennen rokotusten alkua, että koronarokotteet aiheuttavat koronaa!

Rokotteessa on resepti, joka saa elimistön tuottamaan piikkiproteiinia soluihin, joka menee siis koko kehoon. Virustartunnassa virus jää ylähengitysteihin, joista puolustuskyky sen tuhoaa. Rokotteesta tullut tauti on siis pahempi, ja vaikuttaa kaikkiin sisäelimiin.

Siitä syystä rokotetut sairastavat jatkuvasti.

Olen rokotettu. Miksi minä en ole 1) sairastunut jatkuvasti 2) sairastanut ylipäätään tämän koronan aikana. Olen saanut vielä lukuisia koronakontakteja ja nämä henkilöt ovat poteneet varsin pahaa koronaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi