Koronan Kraken-variantti kylvää tuhoa ja leviää kuin kulovalkea. Mm. Saksa palauttaa maskipakon
Kohta se on taas menoa. THL:n mukaan tosin "ei ole tulossa Suomeen".
Kommentit (870)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaikki viisi rokotetta astman takia ja nyt olen koronassa. Tunnen itseni niin petetyksi, että olen ottanut kaikki rokotukset. Luultavasti taudin toi meille kotiin sairaana ollut huoltomies. Puoliso sairastanut jo viikon. Ei tunnu pikkunuhalta, ei edes ole nuhaa. Hirvee yskä ja kuume ja korkea syke.
Sairastuit rokotteesta, turha syyttää huoltomiestä. Hänkin varmasti sairastunut rokotteesta.
Koronarokotteet aiheuttavat koronaa
Tämä siis tiedettiin jo etukäteen päättäjien osalta, mutta nyt siitä uutisoitiin USA:ssa ihan avoimesti kansalle (mm. Stew Peters uutisoi). He tiesivät ennen rokotusten alkua, että koronarokotteet aiheuttavat koronaa!
Rokotteessa on resepti, joka saa elimistön tuottamaan piikkiproteiinia soluihin, joka menee siis koko kehoon. Virustartunnassa virus jää ylähengitysteihin, joista puolustuskyky sen tuhoaa. Rokotteesta tullut tauti on siis pahempi, ja vaikuttaa kaikkiin sisäelimiin.
Siitä syystä rokotetut sairastavat jatkuvasti.
Olen rokotettu. Miksi minä en ole 1) sairastunut jatkuvasti 2) sairastanut ylipäätään tämän koronan aikana. Olen saanut vielä lukuisia koronakontakteja ja nämä henkilöt ovat poteneet varsin pahaa koronaa.
En tunne sinun kehoasi, joten vaikea sanoa. Mutta tuo pitää paikkansa, että rokotteesta voi sairastua. Läheinen ystäväni sai koronan rokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen sosiaalihuollossa. Laittaisin ihan mielelläni maskin päälle, sillä jatkuvasti kohtaan lähietäisyydeltä ihmisiä. Mutta ei taida siitä olla hyötyä, että minä pitäisin maskia, mutta mut eivät. Mitään suositusta tai ohjeistusta ei ole työnantajalta tullut. Pitääkö muut esim. vanhusten parissa työskennellessään maskia?
Mä olen lääkäri ja meitä on toistaiseksi velvoitettu työntekijöitä käyttämään maskia, kun on potilaskontaktissa. Itse en tosin käytä kuin hengitystieinfektio-oireisten potilaiden kohdalla. On näitäpotilaita, jotka runsaasti limaisesti yskivänä tulee vastaanotolle, tarjoan heti maskin, että pistäpä tuosta päälle. Koronaa ja influenssaakaan ei enää testata. Flunssa kuin flunssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan alussa tehdyssä tutkimuksessa jo todettiin että tupakoijat ja astmaatikot ovat aliedustettuina koronan vuoksi sairaalaan joutuneissa.
Pohjoismaissa on tehty laajempi tutkimus tupakoitsijoiden sairastumisesta koska muutkin tutkimukset viittasivat siihen että tupakointi suojaa koronalta. Pohjoismaisen tutkimuksen tuoloksia ei ole vielä julkaistu vaan vertaavat kaikkien maiden tuloksia keskenään ja julkaisevat sitten.
Tiedän perheen jossa se yksi tupakoiva ihminen ei ole kertaakaan sairastunut koronaan vaikka perheessä muut ovat sairastelleet usammin kun kerran.Tällä palstalla kysyttiin eri ketjussa, mitä syövät ne, jotka eivät sairastele koskaan. Kerroin syöväni sekaravintoa, mutta ilmeisesti käyttämäni nuuska onkin estänyt sairaudet. Nuuskaa en maininnut listassani.
No ei kai se nikotiini sinun keuhkoihin mene siitä nuuskasta. Oletus on että nimen omaan tupakointi suojaa koronalta. Ellei sitten se ole ihan vaan se nikotiini joka tekee kehossa jotain...
Olen eri, jolle kommentoit.
Olihan tästä tutkimuksiakin jo korona-aikana esim. Kiinassa ja Ranskassa. Nikotiini suojasi ilmeisesti tartunnoilta. Samoin jotkut muihin sairauksiin käytetyt lääkkeet esti tarttumisen. Jo 2020 näistä uutisoitiin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-haluavat-antaa-nikotiinila…
Tässä toimiva linkki, toivottavasti toimii, kun edellinen katkesi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-haluavat-antaa-nikotiinila…
Tässä linkki brittitutkimukseen, jossa todettiin monien tavallisten lääkkeiden estävän koronaa.
https://heart.bmj.com/content/106/19/1503
Uudet koronarajoitukset ärsyttivät kiinalaisturisteja Helsinki-Vantaalla: Se on mielestäni eriarvoistavaa
No, eikös Kiinakin yhdessä kohtaa rajoittanut todella paljon turismia. Heidän testeissä näkyi korona paljon pitempään , tiedän tämän, koska tutti lentotyötä tekevä kertonut tästä. Lisäksi karanteenissa piti olla ensin.
Olen pahoillani. Olen osaltani ollut luomassa muille mielikuvaa siitä, että kaikki ovat ottaneet rokotteen.
En ole sanonut kenellekään oman perheeni ulkopuolella totuutta. En ole kertonut etten ole ottanut.
Jos muut puhuivat rokotteistaan, niin olin hiljaa. Jos multa suoraan kysyttiin, olinko saanut rokotteen, niin vastasin ikäryhmäni rokotetun jonkun aikamääreen jälkeen.
Muuttuiko jossain vaiheessa se rokotteiden säilytyslämpötila?
Saiko kaikki varmast samanlaisen annoksen rokotetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan alussa tehdyssä tutkimuksessa jo todettiin että tupakoijat ja astmaatikot ovat aliedustettuina koronan vuoksi sairaalaan joutuneissa.
Pohjoismaissa on tehty laajempi tutkimus tupakoitsijoiden sairastumisesta koska muutkin tutkimukset viittasivat siihen että tupakointi suojaa koronalta. Pohjoismaisen tutkimuksen tuoloksia ei ole vielä julkaistu vaan vertaavat kaikkien maiden tuloksia keskenään ja julkaisevat sitten.
Tiedän perheen jossa se yksi tupakoiva ihminen ei ole kertaakaan sairastunut koronaan vaikka perheessä muut ovat sairastelleet usammin kun kerran.Tällä palstalla kysyttiin eri ketjussa, mitä syövät ne, jotka eivät sairastele koskaan. Kerroin syöväni sekaravintoa, mutta ilmeisesti käyttämäni nuuska onkin estänyt sairaudet. Nuuskaa en maininnut listassani.
Tuolta pohjalta on väärin nämä tupakkatuotteiden hinnankorotukset. Kohta pirteissä kasvaa tupakka kuten ennenvanhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks teit biikkiöyhöttäjii naurata noi nimet ollenkaan? kokoajan annetaan joku kauhunimi että ihmiset saataisiin uudelle ja uudelle ja uudelle ja uudelle ja uudelle ja uudelle ja uudelle piikille
Huomasitko öyhötykseltäsi ollenkaan, että saksaan ei tule edelleenkään rokotepakkoa vaan ainoastaan maskipakko?
"Pakko"
Mikä helvetin "pakko"
Hah hah, ei helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta pohjalta on väärin nämä tupakkatuotteiden hinnankorotukset. Kohta pirteissä kasvaa tupakka kuten ennenvanhaan.
Salaliittoteoreettikko saataisi tehdä tästä omat johtopäätöksensä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaikki viisi rokotetta astman takia ja nyt olen koronassa. Tunnen itseni niin petetyksi, että olen ottanut kaikki rokotukset. Luultavasti taudin toi meille kotiin sairaana ollut huoltomies. Puoliso sairastanut jo viikon. Ei tunnu pikkunuhalta, ei edes ole nuhaa. Hirvee yskä ja kuume ja korkea syke.
Sairastuit rokotteesta, turha syyttää huoltomiestä. Hänkin varmasti sairastunut rokotteesta.
Tämä siis tiedettiin jo etukäteen päättäjien osalta, mutta nyt siitä uutisoitiin USA:ssa ihan avoimesti kansalle (mm. Stew Peters uutisoi). He tiesivät ennen rokotusten alkua, että koronarokotteet aiheuttavat koronaa!
Rokotteessa on resepti, joka saa elimistön tuottamaan piikkiproteiinia soluihin, joka menee siis koko kehoon. Virustartunnassa virus jää ylähengitysteihin, joista puolustuskyky sen tuhoaa. Rokotteesta tullut tauti on siis pahempi, ja vaikuttaa kaikkiin sisäelimiin.
Olen rokotettu. Miksi minä en ole 1) sairastunut jatkuvasti 2) sairastanut ylipäätään tämän koronan aikana. Olen saanut vielä lukuisia koronakontakteja ja nämä henkilöt ovat poteneet varsin pahaa koronaa.
En tunne sinun kehoasi, joten vaikea sanoa. Mutta tuo pitää paikkansa, että rokotteesta voi sairastua. Läheinen ystäväni sai koronan rokotteesta.
Kuinkas se todettiin, että juuri rokotteesta hän sai koronan? Ehkäpä hän sai tartunnan juuri ennen rokotusta?
"
MYTH: A COVID-19 vaccine can make me sick with COVID-19.
FACT: Because none of the authorized COVID-19 vaccines in the United States contain the live virus that causes COVID-19, the vaccine cannot make you sick with COVID-19.
illustration of person coughing without covering their mouth
COVID-19 vaccines teach our immune systems how to recognize and fight the virus that causes COVID-19. Sometimes this process can cause symptoms, such as fever. These symptoms are normal and are signs that the body is building protection against the virus that causes COVID-19." https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/facts.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko tai työskenteletkö 5G alueella?
Kartan mukaan lähes tulkoon koko suomi on 5g aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai se nikotiini sinun keuhkoihin mene siitä nuuskasta. Oletus on että nimen omaan tupakointi suojaa koronalta. Ellei sitten se ole ihan vaan se nikotiini joka tekee kehossa jotain...
Kai se on sama, miten nikotiinin saa. Verisuonten kautta kulkee jokatapauksessa kaikkialle, tietenkin myös keuhkojen pinnalle verisuonten kautta.
Mietippäs nyt vaikka nikotiinilaastaria. Meinaatko, että se ehkäisee nikotiininhimoa vain siinä käsivarressa, eikä vaikuta hermostoon?
Tuleepa mieleen väite, jonka mukaan mrna-pistos vaikuttaa vain paikallisesti käsivarteen ja mitään ei leviä minnekkään. Erittäin korkeatasoisesta tieteestä siis kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani. Olen osaltani ollut luomassa muille mielikuvaa siitä, että kaikki ovat ottaneet rokotteen.
En ole sanonut kenellekään oman perheeni ulkopuolella totuutta. En ole kertonut etten ole ottanut.
Jos muut puhuivat rokotteistaan, niin olin hiljaa. Jos multa suoraan kysyttiin, olinko saanut rokotteen, niin vastasin ikäryhmäni rokotetun jonkun aikamääreen jälkeen.
Minä olen kaikille kysyjille kertonut totuuden että en ole ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko tai työskenteletkö 5G alueella?
Kartan mukaan lähes tulkoon koko suomi on 5g aluetta.
No ei ihan. Mutta 2020 sitä ei ollut oikeastaan ollenkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ketkä haluaa suojautua jokaiselta taudilta, voivat käyttää maskia. Ne , jotka haluaa elää normaalia elämää, voivat pitää maskia jos haluaa tai hyväksyä flunssat. Flunssia oli jo ennen koronaa.
Koen, että lasteni elämä oli todella kurjaa noiden maskien ja rajoitusten aikaan. Ihanaa kun saamme taas elää
Korona ei ole flunssa, vaan sydän- ja verisuonitauti.
Näin käytännön työn kannalta havainnoituna kKeuhkoihin se useimmilla enemmän oireilevilla eniten ottaa. Saattaa mennä pari kuukautta, että pienikin fyysinen rasitus saa aikaan voimakkaan hengenahdistuksen.
Sydänlihastulehduksen riskin koronavirusinfektio nostaa 28-kertaiseksi. Sydänlihastulehdukselle altistaa, jos sairaana harrastaa liikuntaa. Mielenkiinnolla seurasin eläkeikäisen entisen työkaverin päivityksiä Facebookissa. Oli saanut positiivisen koronatestin, mutta kehui joka päivä positiivisestä testistä lähtien käyneensä reippaalla sauvakävelylenkillä ja kuntosalilla. Nyt häneltä ei vähään aikaan ole tullut päivityksiä.
Näiden kirurgisen maskienhan osalta on todettu, että ne eivät lainkaan suojaa koronalta, koska korona on niin pienipartikkelinen virus. Sen vuoksi on ihan ok, ettei sellaisia maskeja käytäkään.
Nythän se korona on enää tavallinen flunssa. Terveydenhuollossa ei tehdä enää lainkaan koronatestejä, ellei potilas ole siinä kunnossa, että joutuu vuodeosastolle. Kuolleisuus koronaan on kuitenkin huipussaan ainakin täällä meillä etelä-pohjanmaalla, suurempaa, mitä se koko koronan aikana on ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet saanut placeboa. Alussa 50% sai placeboa, sen jälkeen n. 30%.
Otin aikataulusyistä oman 1. rokotteeni niin myöhäisessä vaiheessa, että minulta kysytiin kahdesti, että etkö todellakaan ollut saanut vielä 1. rokotetta. En myöskään saanut placeboa, koska suomessa potilaita ei saa lääkitä salaa (tai esim. antaa placeboa salaa). Samoin sain yksityiskohtaiset tiedot rokotteesta, joiden avulla voisin halutessani jäljittää rokotteen tarkemmat tiedot. En nyt kerro mitä ne olivat, koska joutuisin kirjoittamaan muistin varassa, paperi on arkistoitu kansiooni toiseen kotiini.
Muutenkin tuo placebo-teoria (sehän alkoi aika lailla rokotusten ensimmäisinä päivinä) on muistaakseni debunkattu.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä näe koronaa uutisissa
Pari vuotta sitten sitä oli uutisissa ihan jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä pelleily alkaa. Onko sodassa nyt joku tauko, kun aikaa jää viruksella pelotteluun. Suomessa vanhenee iso määrä rokotteita, eivät kelpaa omille eikä muualla oteta vastaan. Sellaisia rokotteita nämä.
Halukkaita piikitettväviä olisi jonoiksi asti muttei neljänsiä anneta muuta kuin lääkärin määräyksestä.
Kyllä riskiryhmäläiset ne neljännet rokotteet ovat halutessaan saaneet. Nyt on kysymys siitä, että ne perusterveet hoitajat, jotka uhkasivat erota ja luopua hoitajan oikeuksistaan, jos joutuvat pakolla rokotettaviksi, ovatkin nykytianteessa ruvenneet vaatimaan rokotuksia. Ja perusterveillehän niitä ei nyt anneta.
Oman facebookin kaverilistalla on tällainen sairaanhoitaja, joka suureen ääneen ja monin postauksin vastusti pakkorokotuksia. No. ääni muuttui kellossa. Nyt hän on äänessä, kun ei saa koronarokotusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edelleen hysteria asiasta? Nythän eletään jo normaalisti. Kiinasta ei tule mitään vaarallista
Samaa denialismia ja nälvimistä kuultiin kolme vuotta aikaisemmin ja kuinkas sitten kävikään? Eivätkä kaikki edelleenkään elä normaalisti eivätkä edes voi, koska sairastuvat tai jopa kuolevat koronaan. THL:n viimeisimpien lukujen mukaan noin 37 suomalaista on joka päivä kuollut koronaan. Ja nyt puhutaan THL:n uudistaman tilastointitavan mukaisista luvuista eli tuossa luvussa ovat mukana todella vain ne, joiden kuoleman korona on aiheuttanut. Ja heitä on paljon.
No prkl. Ilmankos sairastuin heti kun vähensin tupakanpolttoa reippaasti.