Koronan Kraken-variantti kylvää tuhoa ja leviää kuin kulovalkea. Mm. Saksa palauttaa maskipakon
Kohta se on taas menoa. THL:n mukaan tosin "ei ole tulossa Suomeen".
Kommentit (870)
Vierailija kirjoitti:
No ei kai se Kiinasta tuleva variantti sen kummempi ole?
Eikös se jo USAssa riehunut myös? Miksi heiltä ei vaadita neg tulosta?
Koska käymmen taloussotaa Kiinaa vastaan ja kaikki aseet ovat käytössä. Negatiivisten mielikuvien luominen on äärimmäisen tärkeää. Usasta tuleva variantti olisi ihan huoleton.
Koronauskovaisilla taas psykoosit tulilla.
Kusetus menee läpi jo neljättä vuotta eikä loppua näy.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laumasuojaa ei tullut, sairastettu tauti ja rokote antavat lyhytaikaisen suojan. Uusia variantteja syntyy jatkuvasti. Tauti ei noudata kausivaihtelua, vaan sitä esiintyy ympäri vuoden aaltoilevasti. Maskit saattavat suojata yksilötasolla, mutta epidemian kannalta niillä on vain vähän merkitystä. Mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella ja ketä kuunnella?
Kuuntele itseäsi. Onko sulla jokin erityinen syy, miksi et haluaisi saada koronatartutaa? Jos ei ole, niin jatka elämääsi ihan normaalisti. Jos taas sulla on (esim riskitekijänä oleva sairaus, lääkitys, korkea ikä tai olet tällaisen henkilön läheinen), mieti, millaisissa tilanteissa sinun pitäisi suojata itsesi saamasta tartuntaa tai se läheisesi saamasta sulta tartuntaa. Ja niissä tilanteissa sitten suojaat itsesi tai läheisesi.
Vallaton kommentti :D Taitaa suurimmalla osalla ihmisistä (paitsi ehkä vaikeasti masentuneet) olla sellainen olo ettei tee mieli sairastua.
Täällä palstalla ainakin vaikuttaa olevan paljonkin sellaisia, jotka eivät välitä, sairastuvatko vai eivät. Osa heistä on jo sairastanut.
Ok. Eli siis olet aidosti sitä mieltä ettei valtaosa ihmisistä välitä ovatko sairaita vai terveitä. Ihan tuollaisella maalaisjärjellä voisi luulla sinun olevan täysin väärässä. Mutta mikäs oppimestari se minä olen? Voihan se tosiaan olla niin, että olen tämän asian vuosien varrella ihmisluonnosta jotenkin jättänyt huomaamatta. Itsellä kun on haluja pysyä terveenä. Ehkä se on tämä minun sosiaalinen kupla.
No jos nyt katsotaan vaikka joukkoliikennevälineissä, apteekeissa tai kauppakeskuksissa asiakkaita, niin aika pieni osuus heistä vaikuttaa haluavan suojata itsensä koronavirukselta. Sen havainnon olen tosin tehnyt, että niillä harvoilla, joilla jonkinlainen maski on, on yhä useammin ffp2-hengityssuojain eikä kirurginmaskia.
Ei tämä johdu siitä etteivät ihmiset välittäisi ovatko terveitä vai sairaita.
Mistä se sitten johtuu? Siitäkö, että Äiti Marin tai Isä Salminen ei ole kehottanut suojaamaan itseään?
No kyllähän sinä Suomalaisena tiedät miten pää täällä ihmisillä toimii.
Eli ei kehdata käyttää, kun muutkaan eivät käytä? Hengityssuojaimista on kyllä ollut reilun vuoden ajan paljonkin juttua mediassa ja viimeksi tänään Hesarissa.
Tämä näyttää todella olevan monelle kynnyskysymys, ei kehdata käyttää maskia kun muutkaan eivät käytä. Ihmisten pitäisi hankkia itsetunto eikä välittää siitä mitä muut saattavat heistä miettiä.
Jos olet perusterve, voit unohtaa koronan kotitestitkin, sanovat asiantuntijat
= Korona voidaan unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en mene sairaana muutenkaan ihmisten ilmoille, ihan sama mikä tauti on kyseessä. Terveenä kulkiessani en todellakaan pidä maskia. Olisi aika jo, että kaikki uutisoinnit koronasta kiellettäisiin, niin pikkuhiljaa hysteerikotkin saisi taas sitä järkeä päähänsä. Korona ei lähde rokotuksilla, ei makseilla, ei rajoituksilla. Se on virus ja se elää kauemmin kuin ihmiskunta.
Jos haluaa pelätä yhtä virusta satojen virusten joukosta, ilman mitään järkiperustetta, niin pelätkööt, mutta sitten pysyy siellä poterossaa, eikä vaivaa muita. Jokainen kuolee aikanaan johonkin , kukaan ei ole kuolematon.
Ei ne aivopestyt pysty ymmärtämään, kun heille on kolme vuotta toitotettu että flunssavirus tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justhan THL tiedotti, että asiaan tulee suhtautua kuin normi lentsuun. Mitä tää helvetin hätäily taas on maskeista ja piikeistä?!
Kaikki varianttijutut on rokotehaittojen peittelyä.
Uskotellaan että haitat ja kuolemat tulevat "uusista varianteista" vaikka ne johtuvat koronapiikeistä.
Miten tämä sinun teoriasi toimii niiden kohdalla, jotka ovat rokottamatomia ja kuolevat koronaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai se Kiinasta tuleva variantti sen kummempi ole?
Eikös se jo USAssa riehunut myös? Miksi heiltä ei vaadita neg tulosta?
Koska käymmen taloussotaa Kiinaa vastaan ja kaikki aseet ovat käytössä. Negatiivisten mielikuvien luominen on äärimmäisen tärkeää. Usasta tuleva variantti olisi ihan huoleton.
Peli pitäisi viheltää poikki ja antaa tutkijoiden tutkia mistä tämä koko nuha sai alkunsa
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen sosiaalihuollossa. Laittaisin ihan mielelläni maskin päälle, sillä jatkuvasti kohtaan lähietäisyydeltä ihmisiä. Mutta ei taida siitä olla hyötyä, että minä pitäisin maskia, mutta mut eivät. Mitään suositusta tai ohjeistusta ei ole työnantajalta tullut. Pitääkö muut esim. vanhusten parissa työskennellessään maskia?
Tyypillistä aivopestyn ajattelua: maskini ei toimi ellei kaikki muutkin käytä maskia.
Rokotteeni ei toimi ellei kaikki muutkin ota rokotetta.
Kierukkani ei toimi ellei kaikki naiset käytä kierukkaa.
P.S. Maskit ei torju viruksia, lukee paketissakin.
Isäni 59 v kuoli vuonna 2021 lopussa. Ei rokotteita, mutta löytyi mm. Diabetes. Miksi hän kuoli siis, vaikka ei ottanut rokotteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen Helsingin keskustassa ja minun lisäkseni vain YKSI ihminen piti maskia. Bussissa ja ratikassa kellään ei ollut maskia. Eikö ihmiset lue uutisia?
Olen ehkä juuri se toinen maskinkäyttäjä... Ihmettelen nimittäin samaa. Onko ihmisistä jotenkin mahtava sairastaa? Itse välttäisin kaikki taudit, jos voisin. Koronan nyt ehdottomasti.
Ilman ffp2 en liikahda mihinkään.
Onko tämä maa pakko ajaa taas alas, ennenkuin saadaan maskit ja etähommat - mutta liian myöhään.
Oon vähän eri linjoilla.
Mikään vuonna meidän perheessä ei ole sairastettu niin paljon , kuin vuonna 2022. Kiitos vuosien rajoitustoimet, kaikki vastustuskyky oli kadonnut. Mieheni, joka ei sairasta edes vuosittain, sairasti 4 flunssaa loppuvuonna.
Montako piikkiä hihassa miehelläsi?
Mulla 0 piikkiä ja 0 tautia. Viimeksi nuhaa v. 2010. Sitten aloin syömään D-vitamiinia.
Vierailija kirjoitti:
Isäni 59 v kuoli vuonna 2021 lopussa. Ei rokotteita, mutta löytyi mm. Diabetes. Miksi hän kuoli siis, vaikka ei ottanut rokotteita?
Vuonna 2019 myös kuoli rokottamattomia läjäpäin. Onneksi en ole vielä itse kuollut, eikä ole ollut nuhaakaan. Toivottavasti ei tulekaan.
Muistatteko maaliskuussa 2020 vain hetkeä ennen rajoitusten tiedottamista, kun ihmiset hamstrasivat kaupassa WC paperia ja kuivamuonaa. Muistan vieläkin, kuinka ihmiset välttelivät kaupassa toisiaan . Ketään ei nähty , ehkä ulkona joskus tavattiin. Jopa uutisia kuinka lenkkipolulla voisi edellisestä lenkkeilijästä pöllähtää virusta. En voi uskoa, että tuo kaikki tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se auttaa, että työnnätte päänne puskaan? Korona kylvää tuhoa, ja siitä ei pääse mihinkään.
Ei korona, vaan koronarokotteet!
Ylikuolleisuus 17%, alkoi kesällä 2021 samaan aikaan 2. piikitysten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen sosiaalihuollossa. Laittaisin ihan mielelläni maskin päälle, sillä jatkuvasti kohtaan lähietäisyydeltä ihmisiä. Mutta ei taida siitä olla hyötyä, että minä pitäisin maskia, mutta mut eivät. Mitään suositusta tai ohjeistusta ei ole työnantajalta tullut. Pitääkö muut esim. vanhusten parissa työskennellessään maskia?
Tyypillistä aivopestyn ajattelua: maskini ei toimi ellei kaikki muutkin käytä maskia.
Rokotteeni ei toimi ellei kaikki muutkin ota rokotetta.
Kierukkani ei toimi ellei kaikki naiset käytä kierukkaa.
P.S. Maskit ei torju viruksia, lukee paketissakin.
Paperiset kirurginmaskit eivät torjukaan, FFP2/3 taas torjuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä pelleily alkaa. Onko sodassa nyt joku tauko, kun aikaa jää viruksella pelotteluun. Suomessa vanhenee iso määrä rokotteita, eivät kelpaa omille eikä muualla oteta vastaan. Sellaisia rokotteita nämä.
Halukkaita piikitettväviä olisi jonoiksi asti muttei neljänsiä anneta muuta kuin lääkärin määräyksestä.
Kumma että haluavat aina lisää, vaikka 3 piikkiä takana ja tartuntoja vähintään yhtä paljon, mutta silti vaan uskotaan että neljäs piikki ratkaisee. Tyhmiä aivopestyjä voi näköjään huijata loputtomasti.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko maaliskuussa 2020 vain hetkeä ennen rajoitusten tiedottamista, kun ihmiset hamstrasivat kaupassa WC paperia ja kuivamuonaa. Muistan vieläkin, kuinka ihmiset välttelivät kaupassa toisiaan . Ketään ei nähty , ehkä ulkona joskus tavattiin. Jopa uutisia kuinka lenkkipolulla voisi edellisestä lenkkeilijästä pöllähtää virusta. En voi uskoa, että tuo kaikki tapahtui.
Muistan. Ravintolat alkoivat valittaa asiakaskadosta, kun ihmiset eivät enää menneet ravintoloihin. Myös kauppakeskuksista asiakkaat vähenivät.
Vierailija kirjoitti:
STM mielestä neljännet piikit pitäisi antaa, mutta THL näkee, ettei perusteita. Pitäisi olla jokin syy
Syy: niistä ei ole mitään hyötyä, ja haittailmoituksia on paljon.
t. Nohynek
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi koronan supervariantti XBB.1.5 on syntynyt siten, että henkilö on sairastanut samanaikaisesti kahta tai useampaa koronavarianttia. Tätä kutsutaan rekombinaatioksi. Mihin koronan evoluutio vielä johtaakaan?
https://newatlas.com/health-wellbeing/xbb15-covid-spreading-variant-made...
Miten tämä on mahdollista?
Rokotteiden takia. Ne luovat uusia variantteja ja heikentävät rokotetun immuniteetin.
KORONAVIRUSPANDEMIAN loppu häämöttää näköpiirissä, eikä maailma ole koskaan aiemmin ollut paremmassa tilanteessa pandemian päättymisen suhteen, Maailman terveysjärjestö WHO:n pääjohtaja Tedros Adhanom Ghebreyesus kertoo. Asiasta uutisoi uutistoimisto Reuters.
Pääjohtaja kuitenkin kehotti valtioita vielä jatkamaan ponnisteluita virusta vastaan. Koronavirukseen on kuollut maailmanlaajuisesti yli kuusi miljoonaa ihmistä.
Emme ole vielä perillä, mutta loppu on näkyvissä, pääjohtaja sanoi tiedotustilaisuudessa Reutersin mukaan.
KORONAVIRUKSEN aiheuttamia kuolemia raportoitiin YK:n mukaan viime viikolla vähiten sitten maaliskuun 2020.
Tämä uutinen 9/2022.
Onko teidän lääkitys unohdettu päivittää ajan tasalle?
Onko teillä kaikki hyvin?