Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan Kraken-variantti kylvää tuhoa ja leviää kuin kulovalkea. Mm. Saksa palauttaa maskipakon

Vierailija
04.01.2023 |

Kohta se on taas menoa. THL:n mukaan tosin "ei ole tulossa Suomeen".

Kommentit (870)

Vierailija
221/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä rokoteöyhöttäjiä hävetä ollenkaan? siis yhtään?

Ei näemmä kun jaksavat öyhöttää tuota nolla biikkiä, nolla tautia spämmiään.

Vierailija
222/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aiheuta yhtään vakavampaa tautimuotoa eli perusflussa, toki vaarallinen vanhuksille tai muuten heikkokuntoisille kuten influenssakin, ei muuta.

Suomen kuolleisuusluvut ovat nyt läntisen Euroopan korkeimmat. Lisäksi koronakuolemat ovat kasvaneet rajusti viime aikoina: https://www.koronatilastot.fi/fi/ 

Ei ne mitään koronakuolemia ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki Saksan maskipakon palauttamisesta?

Schleswig-Holstein, Baijeri ja Saksi-Anhalt ovat jo poistaneet maskien käyttövelvollisuuden paikallisessa julkisessa liikenteessä. Muut liittovaltiot haluavat luultavasti pitää ne - ainakin muutaman viikon ajan. Siis julkisessa liikenteessä, ei muuten. Ja tämä uutinen on eiliseltä.

Vierailija
224/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronarahastus (joka päätyy pienen rikkaiden ryhmän yksityistileille) on päättymätön ja uuden variantin nimikin on varmasti mietitty hyvin uhkaavaksi jotta saadaan hysteriaa jälleen kasvamaan... ja entä kaikki lavastukset sitten?

Koko koronan alkuhan oli jo valtavaa lavastusta 2020, tuolloin kuvattiin muutamia arkkurivejä ja kerrottiin miten kaikki kuolevat... varmasti kaikki muistavat nuo kuvat medioissa... mutta kas kummaa ei tuollaisia arkkurivejä sitten missään muualla näkynytkään ja Suomessakin käytiin edelleen Prismoissa ja Citymarketeissa yhdessä eikä kukaan kuollut eikä arkkurivejä ilmestynyt... mutta rahastus on ollut satoja miljardeja koronan varjolla, siinä on motiivia keksiä ja pitää yllä valtavaa koronahysteriaa...

Rahastus on vain pieni osa. Eiköhän se pieni ihmisjoukko pyri vähentämään populaatiota. Rahaa heillä on jo kuin roskaa. Siksi vaarallinen virus + toimimaton rokote.

Vierailija
225/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoltaispa kaikki. Suomi on niin ansainnut tappajaviruksensa.

Vierailija
226/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laumasuojaa ei tullut, sairastettu tauti ja rokote antavat lyhytaikaisen suojan. Uusia variantteja syntyy jatkuvasti. Tauti ei noudata kausivaihtelua, vaan sitä esiintyy ympäri vuoden aaltoilevasti. Maskit saattavat suojata yksilötasolla, mutta epidemian kannalta niillä on vain vähän merkitystä. Mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella ja ketä kuunnella?

Kuuntele itseäsi. Onko sulla jokin erityinen syy, miksi et haluaisi saada koronatartutaa? Jos ei ole, niin jatka elämääsi ihan normaalisti. Jos taas sulla on (esim  riskitekijänä oleva sairaus, lääkitys, korkea ikä tai olet tällaisen henkilön läheinen), mieti, millaisissa tilanteissa sinun pitäisi suojata itsesi saamasta tartuntaa tai se läheisesi saamasta sulta tartuntaa. Ja niissä tilanteissa sitten suojaat itsesi tai läheisesi.

Vallaton kommentti :D Taitaa suurimmalla osalla ihmisistä (paitsi ehkä vaikeasti masentuneet) olla sellainen olo ettei tee mieli sairastua.

Täällä palstalla ainakin vaikuttaa olevan paljonkin sellaisia, jotka eivät välitä, sairastuvatko vai eivät. Osa heistä on jo sairastanut.

Ok. Eli siis olet aidosti sitä mieltä ettei valtaosa ihmisistä välitä ovatko sairaita vai terveitä. Ihan tuollaisella maalaisjärjellä voisi luulla sinun olevan täysin väärässä. Mutta mikäs oppimestari se minä olen? Voihan se tosiaan olla niin, että olen tämän asian vuosien varrella ihmisluonnosta jotenkin jättänyt huomaamatta. Itsellä kun on haluja pysyä terveenä. Ehkä se on tämä minun sosiaalinen kupla.

Vierailija
227/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sietäs, nää ihmiset tuhoavat meiän valtion

Vierailija
228/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laumasuojaa ei tullut, sairastettu tauti ja rokote antavat lyhytaikaisen suojan. Uusia variantteja syntyy jatkuvasti. Tauti ei noudata kausivaihtelua, vaan sitä esiintyy ympäri vuoden aaltoilevasti. Maskit saattavat suojata yksilötasolla, mutta epidemian kannalta niillä on vain vähän merkitystä. Mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella ja ketä kuunnella?

Kuuntele itseäsi. Onko sulla jokin erityinen syy, miksi et haluaisi saada koronatartutaa? Jos ei ole, niin jatka elämääsi ihan normaalisti. Jos taas sulla on (esim  riskitekijänä oleva sairaus, lääkitys, korkea ikä tai olet tällaisen henkilön läheinen), mieti, millaisissa tilanteissa sinun pitäisi suojata itsesi saamasta tartuntaa tai se läheisesi saamasta sulta tartuntaa. Ja niissä tilanteissa sitten suojaat itsesi tai läheisesi.

Vallaton kommentti :D Taitaa suurimmalla osalla ihmisistä (paitsi ehkä vaikeasti masentuneet) olla sellainen olo ettei tee mieli sairastua.

Täällä palstalla ainakin vaikuttaa olevan paljonkin sellaisia, jotka eivät välitä, sairastuvatko vai eivät. Osa heistä on jo sairastanut.

Itseasiassa suurin osa noista taitaa olla sellaisia, jotka ei välitä siitä kuinka muut sairastuvat. Osa vaikuttaa jopa toivovan, että mahdollisimman moni sairastuisi vakavasti.

Nämä joko istuu itse himassa 24/7 eikä täten voikaan saada tartuntaa tai sitten kuvittelevat, että se on vaan muut jotka sairastaa eikä itselle voi mitään tautia tulla.

Harvahan sitä omalle kohdalleen esim syöpääkään odottaa vaan siihenkin sairastuu vain muut. Ja ne muut on luonnollisesti jotenkin ansainneetkin tautinsa.

Vierailija
229/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoltaispa kaikki. Suomi on niin ansainnut tappajaviruksensa.

Aloita näyttämällä esimerkkiä.

Vierailija
230/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee sama kyseessä kuin "lumihelvetti", jota ennustettiin tiistaille. 5 senttiä lunta ja normi talvikeli. Jos pelkää jotain flunssaa, niin pysyköön kotona älköönkä ulkoistako fobioitaan ulkopuolisille.

Vierailija
231/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko tämä pelleily alkaa. Onko sodassa nyt joku tauko, kun aikaa jää viruksella pelotteluun. Suomessa  vanhenee iso määrä rokotteita, eivät kelpaa omille eikä muualla oteta vastaan. Sellaisia rokotteita nämä.

Minusta on ihanaa, jos maskipakko ja 100% etätyösuositus tulee uudestaan! Vain hillittömät ekstrovertit ärsyyntyvät näistä. 

Vierailija
232/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi nuo variantit nimetä vaikka halinalleiksi, yksisarvisiksi tai kissanpennuiksi niin kylväisivät vähemmän tuhoa!

Vierailija
233/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi koromaa kuollutta suht nuorta, toinen 38v ja toinen 44, koronakuolemiksi ne on tilastoitu vaikka kummallakin oli jo pitkälle edennyt terminaalivaiheen syöpä joka olisi koitunut kummankin kohtaloksi pian, korona armahti ensin.

Vierailija
234/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko tämä pelleily alkaa. Onko sodassa nyt joku tauko, kun aikaa jää viruksella pelotteluun. Suomessa  vanhenee iso määrä rokotteita, eivät kelpaa omille eikä muualla oteta vastaan. Sellaisia rokotteita nämä.

Minusta on ihanaa, jos maskipakko ja 100% etätyösuositus tulee uudestaan! Vain hillittömät ekstrovertit ärsyyntyvät näistä. 

Suomessa ei ole koskaan ollut maskipakkoa.

Vierailija
235/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sietäs, nää ihmiset tuhoavat meiän valtion

Kaikki rokotevastaiset urputtajat pitäisi laivata jollekin Ahvenanmaan saarelle keskenään. Säkki ruokaa, teltta ja onkivapa mukaan. Vuoden kuluttua joku vois käydä helikopterilla ilmasta käsin tarkistamassa tilanteen.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain kokea, tosin sivusta seuraten, ettei edes perusterveenä ole turvassa koronan vakavilta oireilta ja sen jälkeen ei ole kiinnostanut lainkaan ottaa turhaa riskiä tartunnasta.

En tutise missään kellarissa pelkäämässä, mutta suojaudun tartunnalta vähintään ffp2-maskilla sekä hieman valikoimalla missä käyn ja mihin aikaan. Etenkin kun mikään pakko ei ole mennä pahimpaan ruuhka-aikaan vaikkapa ruokakauppaan eikä myöskään käydä siellä päivittäin. Tuo on helppo konsti karsia turhia kohtaamisia.

Tämän lisäksi olen vaan entisestään lisännyt terveyttä kohentavia elementtejä elämääni eli vaikken ennenkään epäterveellisesti elänyt niin nykyään tulee esim ulkoiltua aiempaakin enemmän. Lisäksi olen saanut aikaa (sitä riittää jopa tuhlattavaksi palstalla ;-)) kun elämästä siivosi jo pandemian alkuvaiheessa muutaman joutavan aikasyöpön kuten esim kahviloissa istuskelun ja sellaisen huvinvuoksi kaupoissa kiertelyn. 

Oikeastaan harmittaa, ettei tämä pandemia tullut jo vuosikymmen aiemmin. No joo, huono vitsi, tuon olisi voinut ihan itse ymmärtää ilman pandemiaakin.

Mulla on sytostaattilääkitys ja lisäksi iäkkäät vanhemmat, joista huolehdin. En ole missään vaiheessa pitänyt vaikeana suojautua itse. Ja siksi en ole missään vaiheessa vaatinut, että kaikkien muiden pitäisi suojata mua. Ei tarvitse. Päivystysten ja vuodeosastojen ruuhkautuminenkaan ei johdu koronasta vaan siitä, että niissä makaa potilaita, joiden paikka olisi jossain muualla. Joko hoivalaitoksissa tai kotona kotihoidon turvin. Ja koska terveyskeskusten palveluita on jo vuosia heikennetty, ihmiset joutuvat hakeutumaan päivystyksiin sellaisissakin sairauksissa ja vaivoissa, jotka voitaisiin hyvin hoitaa terveyskeskuksessakin. 

Mä tein etätöitä ja käytin kauppojen kotiinkuljetuspalveluita jo ennen pandemiaakin eli mun kohdallani pandemia ei muuttanut asiaa yhtään miksikään. Eniten on ehkä muuttunut se, että nyt kyläillään läheisten ja ystävien kanssa eikä enää tavata aina kahviloissa tai ravintoloissa. Käydään me satunnaisesti ravintolassakin syömässä, mutta harvemmin kuin ennen. Ja tosiaan kun menen käymään kaupassa, lääkärissä, matkustan julkisilla jne, käytän aina ffp3:stä. En tarkkaile kanssamatkustajia niin, että edes huomaisin, tuijottaako joku mua vai ei. Ja vaikka tuijottaisikin, niin ihan sama. Mutta en myöskään saa rytmihäiriöitä tai sydäninfarktia, jos bussissa viereeni istuu joku maskiton. 

Vierailija
237/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeasti ole mitään hätää.

Toimittajat täällä vain lietsovat turhaa pelkoa, mihin ei ole mitään syytä. he nyt vain ovat sen verran sekaisin, että eivät muuhun pysty.

Vierailija
238/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeasti ole mitään hätää.

Toimittajat täällä vain lietsovat turhaa pelkoa, mihin ei ole mitään syytä. he nyt vain ovat sen verran sekaisin, että eivät muuhun pysty.

Sinä olet se ainoa hätääntynyt.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Eli siis olet aidosti sitä mieltä ettei valtaosa ihmisistä välitä ovatko sairaita vai terveitä. Ihan tuollaisella maalaisjärjellä voisi luulla sinun olevan täysin väärässä. Mutta mikäs oppimestari se minä olen? Voihan se tosiaan olla niin, että olen tämän asian vuosien varrella ihmisluonnosta jotenkin jättänyt huomaamatta. Itsellä kun on haluja pysyä terveenä. Ehkä se on tämä minun sosiaalinen kupla.

No jos nyt katsotaan vaikka joukkoliikennevälineissä, apteekeissa tai kauppakeskuksissa asiakkaita, niin aika pieni osuus heistä vaikuttaa haluavan suojata itsensä koronavirukselta. Sen havainnon olen tosin tehnyt, että niillä harvoilla, joilla jonkinlainen maski on, on yhä useammin ffp2-hengityssuojain eikä kirurginmaskia.

Vierailija
240/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aiheuta yhtään vakavampaa tautimuotoa eli perusflussa, toki vaarallinen vanhuksille tai muuten heikkokuntoisille kuten influenssakin, ei muuta.

Suomen kuolleisuusluvut ovat nyt läntisen Euroopan korkeimmat. Lisäksi koronakuolemat ovat kasvaneet rajusti viime aikoina: https://www.koronatilastot.fi/fi/ 

"Korona" kuolemat. Herää jo.

Nyt puhutaan THL:n uusista luvuista, joista on poistettu koronan kanssa kuolleet. Nyt tilastot koskevat todella vain koronaan kuolleita, ja ne ovat edelleen korkeat ja kasvamaan päin. Olisi kiinnostavaa kuulla THL:ltä selitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän