Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksio 33 m2, kolmio 45 m2. Miten tähän järjettömyyteen on päädytty?

Vierailija
02.01.2023 |

https://www.t2h.fi/kohde/asunto-oy-vantaan-krios/

En ymmärrä. Ennen oli 10 m2 enemmän kaksio 43 m2 ja kolmio 20 m2 enemmän, 65 m2.

Ovatko ihmiset kutistuneet?

Kommentit (872)

Vierailija
61/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä siinä, jos ottajia on. Onhan niitä 10m2 miniyksiöitäkin. Hintapyynti enemmän kuin maaseudulla omakotitalolla. 

Kyllä maaseudulle voi muuttaa sossun tuelle. Se vain ei sovi kaikille. Kaupungissa on työtä ja leipää.

Vierailija
62/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleenkään ei tehdä hiljaisia asuntoja, aina ne äänet kulkeutuu jostain toisiin asuntoihin.

Erästäkin kohdetta mainostettiin hyvin hiljaisena, ja todellisuus oli ihan muuta .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä siinä, jos ottajia on. Onhan niitä 10m2 miniyksiöitäkin. Hintapyynti enemmän kuin maaseudulla omakotitalolla. 

Kyllä maaseudulle voi muuttaa sossun tuelle. Se vain ei sovi kaikille. Kaupungissa on työtä ja leipää.

Ei ole mitään järkeä muuttaa kaupunkiin töihin, kun koko palkka menee vuokraan.

Vierailija
64/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan nyt kahdestaan 290 neliön talossa. Tässä on tilaa sopivasti ihmisen asua ja harrastaa. Tyttären opiskelukämppä on 24 neliön yksiö Etu-Töölössä. Onhan se ahdas koppi, vertautuu lähinnä väliaikaiseen asumiseen tarkoitettuihin hotellihuoneisiin ja maksaa vielä 900€/kk. Tytär tuleekin hyvin usein viikonlopuiksi kotiin.

Vierailija
65/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä muuttaa kaupunkiin töihin, kun koko palkka menee vuokraan.

Mihin töihin? Helsingissä on 18% työikäisistä työtömiä, ihan niinkuin muuallakin.

Vierailija
66/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää miniasuntoja valmistuu tänä vuonna ennätysmäärä. Tulee olemaan iso ongelma mitä niille tehdään kun ei kukaan vapaaehtoisesti niihin kenkälaatikkoihin muuta ja vielä maksa siitä kaikkia tulojaan. Ongelmajätettä ja tulosta epäonnistuneesta ja korruptoituneesta kaavoituksesta.

Vierailija
67/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää miniasuntoja valmistuu tänä vuonna ennätysmäärä. Tulee olemaan iso ongelma mitä niille tehdään kun ei kukaan vapaaehtoisesti niihin kenkälaatikkoihin muuta ja vielä maksa siitä kaikkia tulojaan. Ongelmajätettä ja tulosta epäonnistuneesta ja korruptoituneesta kaavoituksesta.

Olen niin pessimisti, etten usko parempaa aikaa olevan tulossa. Jo pelkästään EU:n ennallistamisasetus ja sen mukanaan tuoma asuntorakentamiskielto kaupunkeihin estävät sen. Ja vaikka tuota asetusta ei olisi, iso osa äänestäjistä haluaa asuntojen kallistuvan. Kaavoitusmonopolia käyttävä kaupunki pystyy aikaansaamaan markkinoille niin hirveän tarjontapulan kuin haluaa.

Nuo kidutuskopit ovat siis käytössä maailman tappiin saakka. Mitään valoa ei tunnelin päässä ole.

Vierailija
68/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan nyt kahdestaan 290 neliön talossa. Tässä on tilaa sopivasti ihmisen asua ja harrastaa. Tyttären opiskelukämppä on 24 neliön yksiö Etu-Töölössä. Onhan se ahdas koppi, vertautuu lähinnä väliaikaiseen asumiseen tarkoitettuihin hotellihuoneisiin ja maksaa vielä 900€/kk. Tytär tuleekin hyvin usein viikonlopuiksi kotiin.

Onko nykyopiskelijoilla tosiaan varaa maksaa 900 euron vuokria, kun itse en edes työssäkäyvänä maksaisi tuollaista summaa etenkään mistään yksiöstä?! Tuolla vuokralla luulisi tytön viettävän viikonloput töissä eikä vanhempiensa nurkissa.

Vierailija
69/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että jäävät tyhjilleen kuten kaikki aiemmatkin pienet asunnot?

Vierailija
70/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei nähdäkseni pakoteta ostamaan asuntoa tuostakaan talosta, joten mikä tässä nyt ongelmana? Samalla alueella on saatavilla suurempiakin kaksioita ja kolmioita.

Vierailija
71/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla oli ainakin 20 vuotta pulaa pienistä asunnoista. Johtui siitä, että poliitikot ajattelivat, ettei pieniä asuntoja saa olla....

Nyt on tilanne kääntynyt päälaelleen. Vain kanikoppeja on tarjolla. Pieniä pimeitä putkiasuntoja, joiden hinnat on pilvissä.

pimeys kaikkoaa kun laittaa valot päälle

Vierailija
72/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae enää uudisasuntoa, vain vanhoja - äänieristyksestä huolimatta.

Uudet asunnot on kuin Omena hotellin huoneita# ei kiitos.

Vierailija
73/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleenkään ei tehdä hiljaisia asuntoja, aina ne äänet kulkeutuu jostain toisiin asuntoihin.

Erästäkin kohdetta mainostettiin hyvin hiljaisena, ja todellisuus oli ihan muuta .

kaikki asunnot on hiljaisia jos asukkaat istuu hiljaa pimeessä peläten kaikkea.

Vierailija
74/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kaksio on oikein hyvä yhdelle ihmiselle yksiön sijaan, tai kahdelle minimalistille jotka eivät kaipaa hukkatilaa eivätkä kaikenlaista romua ympärilleen. Sellaisiakin on.

Vierailija
75/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kaikkihan alkoi siitä, kun päättäjät keksi, että ihmiset pitää saada pois maaseudulta pieniin koppeihin asumaan, ja tyhjät maatilat siirtyy sitten valtiolle kun ei perillisetkään halua asua tyhjällä maaseudulla. itse olen ehkä sitten liian suuri persoona, joka ei kaupunkiin mahdu. tarvitsen tilaa ympärille, että mahtuu hengittämään, eikä tartu tauditkaan kun on väljää joka suunnassa. oikeasti en vain pidä ihmisistä. ne on kovin kiireisiä ja äkäisiä nykyään ja kulkevat zombina nenä kiinni luurissa. se on hukkaan heitettyä elämää tuo tegnolokian perässä roikkuminen. maailma tapahtuu ulkona, ei puhelimessa.

Vierailija
76/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hae enää uudisasuntoa, vain vanhoja - äänieristyksestä huolimatta.

Uudet asunnot on kuin Omena hotellin huoneita# ei kiitos.

Uudiskohteissakin löytyy tilavampia asuntoja. Ne tosin maksavat aika paljon enemmän kuin ne vanhat.

Vierailija
77/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kaikkihan alkoi siitä, kun päättäjät keksi, että ihmiset pitää saada pois maaseudulta pieniin koppeihin asumaan, ja tyhjät maatilat siirtyy sitten valtiolle kun ei perillisetkään halua asua tyhjällä maaseudulla. itse olen ehkä sitten liian suuri persoona, joka ei kaupunkiin mahdu. tarvitsen tilaa ympärille, että mahtuu hengittämään, eikä tartu tauditkaan kun on väljää joka suunnassa. oikeasti en vain pidä ihmisistä. ne on kovin kiireisiä ja äkäisiä nykyään ja kulkevat zombina nenä kiinni luurissa. se on hukkaan heitettyä elämää tuo tegnolokian perässä roikkuminen. maailma tapahtuu ulkona, ei puhelimessa.

Tai ehkä ne ihmiset keksivätkin ihan itse, etteivät halua jäävä Nivalaan koko loppuelämäkseen. 😂

Vierailija
78/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä luolamiesmeininki on nyt muotia ravitsemuksessakin (yms.) niin miksei asumisessa? Luolamiehet asuivat hyvin kompaktisti, ei niillä mitään hehtaarihalleja ollut ympärillään. 😉

Vierailija
79/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muualla asuta näin ahtaasti.

He eivät suostu. Me suostumme.

Joo ja saavat myös parempaa palkkaa, jolla asua paremmin. Kukaan mun ulkomaalaisista kavereista ei asu yhtä pienessä ja suoraan sanottuna huonossa kämpässä kuin minä. Mulla on vakituinen työpaikka, ja nyt oon oikeasti alkanut väsyä siihen ettei mulla ole varaa edes muuttaa vuokrakaksioon. Tämäkö on se elämän anti, että asut jossain itsemurhayksiössä koko elämäsi ajan? Ja ei, kaikki ei halua/pysty muuttamaan jonnekin hevonpersiiseen. Mun italialaiset kaverit hämmästelee aina sitä, miten pienet asunnot Suomessa on. Mikä Suomessa on iso asunto, pidetään siellä keskikokoisena. Ja myös se asuntojen taso täällä... :/

Vierailija
80/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo ollut muualla juttua, mutta pääkaupunkiseudun lähiöihin muutettiin aikanaan Helsingin keskustan ahtaudesta, jossa alivuokralaisuus oli sääntö. Suoraan maaltakin tulijoita tietysti oli.

Väljimpiä ovat 60-luvun lopun ja 70-luvun alun asunnot. Sitten tuli energiakriisi ja huoneiden perusmitoitusta pienennettiin. Nyt ahtaus on muutettu ihanteeksi, jonka syinä ovat tiivistämisen ihanne ja bisneksen etu. Kauhistuttaa, miten pääkaupunkiseudulla tungetaan korkeita kerrostaloja vieri viereen täynnä pikkuisia yksiöitä.