Kaksio 33 m2, kolmio 45 m2. Miten tähän järjettömyyteen on päädytty?
https://www.t2h.fi/kohde/asunto-oy-vantaan-krios/
En ymmärrä. Ennen oli 10 m2 enemmän kaksio 43 m2 ja kolmio 20 m2 enemmän, 65 m2.
Ovatko ihmiset kutistuneet?
Kommentit (872)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te niillä neliöillä teette? Minulla on 60m2 ja käytännössä vain puolet käytössä.
Itse tykkään, että makkariin mahtuu parisänky ja silti on vielä tilaa ympärillä. Väljemmässä on helpompi olla. Myös siivoaminen helpompaa, kun ei koko ajan törmää johonkin niin kuin pikkukopeissa.
Sellaista se on. Ihmiset tykkäävät eri asioista. Joku arvottaa suuren makuuhuoneen korkeammalle kuin asunnon sijainnin ja toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei muualla asuta näin ahtaasti.
He eivät suostu. Me suostumme.
Puhu vain omasta puolestasi.
t. 80m2 yksin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te niillä neliöillä teette? Minulla on 60m2 ja käytännössä vain puolet käytössä.
Itse tykkään, että makkariin mahtuu parisänky ja silti on vielä tilaa ympärillä. Väljemmässä on helpompi olla. Myös siivoaminen helpompaa, kun ei koko ajan törmää johonkin niin kuin pikkukopeissa.
Sellaista se on. Ihmiset tykkäävät eri asioista. Joku arvottaa suuren makuuhuoneen korkeammalle kuin asunnon sijainnin ja toinen ei.
Miksi kerrot itsestäänselvyyden?
Omistan rivarikolmion 80 m2, eikä tämäkään ole iso, yksin asun. En suostuisi noissa kopeissa asumaan. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelma? Se, että on tarjolla eri kokoisia asuntoja erilaisilla pohjilla?
Voi ei, onpa järjetöntä :D
No onhan se aika erikoista, että koirankopin kokoisia huoneita tarjotaan. Minulla on 54 m2 kaksio ja tässä on tarpeeksi tilaa.
Ja minä asun 180 neliössä + autotalli + varasto. Mitä koitat sanoa? Ensimmäinen asunto, jossa asuin, oli 20 neliötä. Keittiö ja kph mukaanluettuna. Hyvin mahtui silloin.
Etkö osaa lukea vai mistä kiikastaa? Mielestäni ihan selkokielellä kirjoitin.
Eli sun kaksion koko on jokin elintilan oikea mitta? Ok.
Lue vielä yhden kerran. Ehkä sitten hahmotat, mitä todella kirjoitin. Sehän ei ollut mitään tuon suuntaistakaan.
Kirjoitit jotain koirankopeista ja uli uli ja kaksiosi koosta. Tosi hienoa! Ota sidukka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi itse ensin möliset itsestäänselvyyksiä?
Kuulostaa hullulta tosiaan. Ihmisiä varmaan huijataan asumaan pieniin laatikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelet, että noista voi valita vain toisen? Minulla ainakin on SEKÄ hyvä sijainti ETTÄ riittävän tilava makkari.
Ihan järkyttäviä koppeja, mutta hinnat ovat karanneet niin pahasti käsistä, ettei monella enää ole isompaan varaa. Oman 43,5 m2 kaksionikin sisustus oli huolella mietittävä, 70-luvun taloissa on kymmenen neliötä enemmän. Halusin silti uuden asunnon remppojen välttämiseksi, mutta on alkanut käydä mielessä, pitäisikö vaihtaa isompaan ja vanhempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja jotkut asuu 80 m2 mukavasti yksin hyvällä alueella, kun taas sinä kyyhötät pikkuläävässäsi, jossa ei mahdu kääntymään. Hyi saakeli miten ihmiset elää ainoan elämänsä.
Vihervasemmistolaisten mielestä ihminen voi varmaan asua ties kuinka pienessä asunnossa. Mutta varjele, jos eläimellä ei satu olemaan tarpeeksi tilaa, esim. koiran häkki on liian pieni, niin alkaa vihervasemmistolaisilla huuto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi itse ensin möliset itsestäänselvyyksiä?
En mölissyt. Kerroin oman mielipiteeni. Tarkemmin sanottuna vastasin kysymykseen, jonka lainaamani kirjoittaja esitti. Ihan normaalia keskustelupalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei muualla asuta näin ahtaasti.
He eivät suostu. Me suostumme.
Mitenkäs esim. Tokio? Hong Kong? New York?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelet, että noista voi valita vain toisen? Minulla ainakin on SEKÄ hyvä sijainti ETTÄ riittävän tilava makkari.
Joskus voi neliöhinta tulla esteeksi. Ei tietysti sinulla kun olet niin kovin varakas. 😂
Rakennusfirmojen ahneus. Asuntojen asumisviihtyvyys ja käytettävyys on myös unohtunut eli asukkaat on unohdettu, säilytystilaa on todella vähän.
Meillä on 70-luvun 62,5 m2 kaksio eli kolme isoa huonetta, joissa jokaisessa on ovet. Etätyöskentely onnistuisi helposti jopa kolmelta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelma? Se, että on tarjolla eri kokoisia asuntoja erilaisilla pohjilla?
Voi ei, onpa järjetöntä :D
No onhan se aika erikoista, että koirankopin kokoisia huoneita tarjotaan. Minulla on 54 m2 kaksio ja tässä on tarpeeksi tilaa.
Ja minä asun 180 neliössä + autotalli + varasto. Mitä koitat sanoa? Ensimmäinen asunto, jossa asuin, oli 20 neliötä. Keittiö ja kph mukaanluettuna. Hyvin mahtui silloin.
Etkö osaa lukea vai mistä kiikastaa? Mielestäni ihan selkokielellä kirjoitin.
Eli sun kaksion koko on jokin elintilan oikea mitta? Ok.
Lue vielä yhden kerran. Ehkä sitten hahmotat, mitä todella kirjoitin. Sehän ei ollut mitään tuon suuntaistakaan.
Kirjoitit jotain koirankopeista ja uli uli ja kaksiosi koosta. Tosi hienoa! Ota sidukka!
Kylläpä sinua ahdistaa siellä koirankopissasi, kun toisilla on varaa kunnon kotiin :D Jaxuhalit sinne!
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla oli ainakin 20 vuotta pulaa pienistä asunnoista. Johtui siitä, että poliitikot ajattelivat, ettei pieniä asuntoja saa olla....
Ei niinkään pienistä vaan kohtuuhintaisista. Harva haluaa asua ahtaasti muista kuin taloudellisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Omistan rivarikolmion 80 m2, eikä tämäkään ole iso, yksin asun. En suostuisi noissa kopeissa asumaan. Hyi!
Sama minulla, onneksi en ole niin köyhä, että tuommoisessa paskassa pitäisi asua.
Voin kertoa, että grynderit tekee todella tarkkaa markkinaseurantaa ja testaa, mikä asunto myy.
Suomalaiset haluavat ostaa ja vuokrata pieniä kanikoppeja. Jos niitä ei myytäisi, ei yhtäkään rakennettaisi. Rakennushanke lähtee käyntiin vasta, kun tarpeeksi monta asuntoa on ennakkoon varattu.
Ja toisaalta onhan niitä vanhojakin asuntoja. Pakkoko se on ostaa 9000e/m2 uusi kämppä, kun vanhat on puolet halvempia. Vähän sama kuin valittaisi uusien urheilumersujen pienistä takakonttitiloista, kun on itse ostamassa käytettyä pakettiautoa. Eri markkina.
Kyllä asutaan. Ahtaamminkin.