Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksio 33 m2, kolmio 45 m2. Miten tähän järjettömyyteen on päädytty?

Vierailija
02.01.2023 |

https://www.t2h.fi/kohde/asunto-oy-vantaan-krios/

En ymmärrä. Ennen oli 10 m2 enemmän kaksio 43 m2 ja kolmio 20 m2 enemmän, 65 m2.

Ovatko ihmiset kutistuneet?

Kommentit (872)

Vierailija
41/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te niillä neliöillä teette? Minulla on 60m2 ja käytännössä vain puolet käytössä.

Itse tykkään, että makkariin mahtuu parisänky ja silti on vielä tilaa ympärillä. Väljemmässä on helpompi olla. Myös siivoaminen helpompaa, kun ei koko ajan törmää johonkin niin kuin pikkukopeissa. 

Sellaista se on. Ihmiset tykkäävät eri asioista. Joku arvottaa suuren makuuhuoneen korkeammalle kuin asunnon sijainnin ja toinen ei.

ja jotkut asuu 80 m2 mukavasti yksin hyvällä alueella, kun taas sinä kyyhötät pikkuläävässäsi, jossa ei mahdu kääntymään. Hyi saakeli miten ihmiset elää ainoan elämänsä.

Jep, ja silti ne yksin tilavasti asuvat ovat luonnehäiriöisiä vttuilijoita.

Vierailija
42/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma? Se, että on tarjolla eri kokoisia asuntoja erilaisilla pohjilla?

Voi ei, onpa järjetöntä :D

Ongelma on se että ihmiset tulevat hulluiksi kun joutuvat perheineen sulloutumaan miniasuntoihin. Ongelma on se että palkat eivät riitä kuin näihin linnunpöntön kokoisiin asuntoihin. Ongelma on se että pääkaupunkiseudulle on keskitetty kaikki niin että ihmisten on pakko maksaa näistä neliön kokoisista asunnoista nylkyrihinnat. Ongelma on se että Suomessa olisi kyllä tilaa. Ongelma on se että samaan aikaan muissa kaupungeissa ihan hyviä taloja puretaan koska työpaikat on valutettu Helsinkiin. Ongelma ON.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma? Se, että on tarjolla eri kokoisia asuntoja erilaisilla pohjilla?

No onhan se aika erikoista, että koirankopin kokoisia huoneita tarjotaan. Minulla on 54 m2 kaksio ja tässä on tarpeeksi tilaa. 

Ja minä asun 180 neliössä + autotalli + varasto. Mitä koitat sanoa? Ensimmäinen asunto, jossa asuin, oli 20 neliötä. Keittiö ja kph mukaanluettuna. Hyvin mahtui silloin.

Joo mutta asuppa koko elämä pienessä kaninkopissa niin alkaa seinät kaatua päälle.

Vierailija
44/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmistolaisten mielestä ihminen voi varmaan asua ties kuinka pienessä asunnossa. Mutta varjele, jos eläimellä ei satu olemaan tarpeeksi tilaa, esim. koiran häkki on liian pieni, niin alkaa vihervasemmistolaisilla huuto!

Ja persuoikeiston mielestä sitten ihmisten pitäisi asua liian isoissa kämpissä yli varojensa :D

Vierailija
45/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te niillä neliöillä teette? Minulla on 60m2 ja käytännössä vain puolet käytössä.

Itse tykkään, että makkariin mahtuu parisänky ja silti on vielä tilaa ympärillä. Väljemmässä on helpompi olla. Myös siivoaminen helpompaa, kun ei koko ajan törmää johonkin niin kuin pikkukopeissa. 

Sellaista se on. Ihmiset tykkäävät eri asioista. Joku arvottaa suuren makuuhuoneen korkeammalle kuin asunnon sijainnin ja toinen ei.

Miksi ajattelet, että noista voi valita vain toisen? Minulla ainakin on SEKÄ hyvä sijainti ETTÄ riittävän tilava makkari. 

Joskus voi neliöhinta tulla esteeksi. Ei tietysti sinulla kun olet niin kovin varakas. 😂

En edes ole varakas. Ei kaikkialla ole kallista. 

Vierailija
46/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se aika erikoista, että koirankopin kokoisia huoneita tarjotaan. Minulla on 54 m2 kaksio ja tässä on tarpeeksi tilaa. 

Ja minä asun 180 neliössä + autotalli + varasto. Mitä koitat sanoa? Ensimmäinen asunto, jossa asuin, oli 20 neliötä. Keittiö ja kph mukaanluettuna. Hyvin mahtui silloin.

Joo mutta asuppa koko elämä pienessä kaninkopissa niin alkaa seinät kaatua päälle.

Pakkoko niissä on koko elämä viettää?

Vierailija
47/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muualla asuta näin ahtaasti.

He eivät suostu. Me suostumme.

Kyllä asutaan. Ahtaamminkin.

Ja niitä alueita kutsutaan slummeiksi.

Vierailija
48/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se keittiö puuttuu nykyään

Vierailija
49/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko niissä on koko elämä viettää?

Kaupunki on olohuone! Ja helisevä nauru päälle.

Vierailija
50/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asutaan. Ahtaamminkin.

Ja niitä alueita kutsutaan slummeiksi.

Slummeissa eletään itse asiassa aika tilavasti. Halpaa

Vierailija
51/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärellä on kaksio 32m2.

Huoneet on ihan riittävän kokoiset, oh mahtuu sohva, lipasto ja ruokapöytä. Keittokomero on pieni mutta hyvin siinä pystyy tekemään ruokaa. On kaappeja ja pieni kylpyhuone.

Ihan on suunnittelusta kiinni

Vierailija
52/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmistolaisten mielestä ihminen voi varmaan asua ties kuinka pienessä asunnossa. Mutta varjele, jos eläimellä ei satu olemaan tarpeeksi tilaa, esim. koiran häkki on liian pieni, niin alkaa vihervasemmistolaisilla huuto!

Ihmisen kohdalla kanikopissa asuminen on valinta. Yksikään eläin ei asuisi minkään kokoisessa häkissä, jos voisi itse päättää.

Toivottavasti sinulla ei ole eläimiä.

Vierailija
53/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, että uuden asuntovaunun saa 50 000 eurolla.

Vierailija
54/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMBY:t ja populistiset kuntapoliitikot ovat tehneet rakentamusoikeuksista niin niukan hyödykkeen, ettei neliöitä voi tehdä läheskään tarpeeksi. Kaikki vain "suojelevat lähiluontoa".

Minkään muun välttämättömyyshyödykkeen valmistaminen ei ole luvanvaraista ja pääsääntöisesti kiellettyä.

EU:n ennallistamisasetus lähitulevaisuudessa vie meidät tilanteeseen, jossa asuntojen rakentaminen on käytännössä kielletty kaupungeissa. Saamme kalliimpaa asumista, enemmän työttömyyttä (kun työttömät eivät voi muuttaa työpaikkojen luo) ja lisää päästöjä liikennetarpeen kasvaessa.

Vierailija
55/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja persuoikeiston mielestä sitten ihmisten pitäisi asua liian isoissa kämpissä yli varojensa :D

Olen varmaan mielestäsi persuoikeistoa. Mielestäni ihmisten pitäisi asua väljästi mutta edullisesti. Yhteiskunnan pitäisi lopettaa sen estäminen siirtymällä muuttovoittoseuduilla maankäyttöpolitiikkaan, jonka perusideana ei ole kaavoitus- ja tonttimonopolin käyttö piiloverotuksen muotona.

Vierailija
56/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs esim. Tokio? Hong Kong? New York?

Nuo ovat niin isoja kaupunkeja, ettei Suomesta löydy vertailukelpoista. Ota mieluummin vaikka Yhdysvalloista joku Helsingin kokoinen kaupunki ja vertaa sitten keskimääräistä asumisväljyyttä.

Vierailija
57/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjalisto joutuu asumaan noissa ja tuolla sijainnilla. Itsellä on Kalliossa sijoitusasuntoina 48,5m2 kaksio, 30m2 yksiö ja Lauttasaaressa 64m2 kolmio. Nuokin ovat minusta tosi pieniä.

Itse asun maalla yksin 80m2 puutalossa.

Vierailija
58/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennusfirmojen ahneus. Asuntojen asumisviihtyvyys ja käytettävyys on myös unohtunut eli asukkaat on unohdettu, säilytystilaa on todella vähän.

Meillä on 70-luvun 62,5 m2 kaksio eli kolme isoa huonetta, joissa jokaisessa on ovet. Etätyöskentely onnistuisi helposti jopa kolmelta ihmiseltä.

Syyttelet rakennusfirmoja. Ihan uteliaisuudesta: millä keinolla rakennysfirma voi, jos se vaikka silkkaa ilkeyttään haluaa, nostaa asuntojen hintoja ja pahentaa asuntopulaa?

Oman tuotantonsa se tietysti myy niin kalliilla kuin pystyy, mutta yleistä markkinahintatasoa se ei voi nostaa muuten kuin ehkä lopettamalla itsensä ja toivomalla, ettei kukaan muu lisää omaansa.

Vierailija
59/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjalisto joutuu asumaan noissa ja tuolla sijainnilla. Itsellä on Kalliossa sijoitusasuntoina 48,5m2 kaksio, 30m2 yksiö ja Lauttasaaressa 64m2 kolmio. Nuokin ovat minusta tosi pieniä.

Itse asun maalla yksin 80m2 puutalossa.

Joo, Helsinkiin ei saa työntekijöitä esim. hoitajia. Yksi syy on kalliit ja kurjat asunnot.

Vierailija
60/872 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kun ollaan kokoajan sisällä ja tilaa olisi rakentaa paljon väljemmin. Ei löydy mitään järkeä että ihmisillä on henk koht käytössä alle 100m2 omaa tilaa jos olisi kohtuu verran varaa asumisesta maksamaan. Mitään säilytystilaahan ei jossain 20m2 kaninkopeissa ole. Kaavoitus on suunnieltu sijoittajia kuunnellen jotka on arvioinut hurlumhei vuosien sijoituskuplan aikana että tarvittaisi paljon pikkuruisia asuntoja sijoitajille. Asukkaita ja viihtyisyyttä ei ole kyselty. Esim kalasatamassa voi joutua maksamaan pitkälle yli puoli miljoonaa asunnosta jossa ikkunasta näkyy muutaman metrin päästä naapurikolhoosin tiiliseinä ja esim autoille ei mitään paikkaa ole kaavoitettu. Ihan kun miljonäärit joilla niihin kaninkoppeihin on varaa kävelisi ja luopuisi autosta. Tavallinen ihminen unohtui kaavoituksessa sellaisia ihmisiä ei ole olemassa ketä uusien miniasuntojen kaavoitus palvelee.