Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksio 33 m2, kolmio 45 m2. Miten tähän järjettömyyteen on päädytty?

Vierailija
02.01.2023 |

https://www.t2h.fi/kohde/asunto-oy-vantaan-krios/

En ymmärrä. Ennen oli 10 m2 enemmän kaksio 43 m2 ja kolmio 20 m2 enemmän, 65 m2.

Ovatko ihmiset kutistuneet?

Kommentit (872)

Vierailija
1/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset pitävät uhriutumista hienona asiana.

Säästämme luontoa asumalla sillipurkeissa.

Lisäksi punavihersokeus tukee aatepohjaista uhriutumista.

Vierailija
2/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma? Se, että on tarjolla eri kokoisia asuntoja erilaisilla pohjilla?

Voi ei, onpa järjetöntä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinatalous. Vielä 70-luvulla oli enemmänkin suunnitelmatalous vallalla, kun valtion ohjauksessa rakennettiin koteja ja kokonaisisa kaupunginosia  perheille, jotka muuttivat maaseudulta kaupunkiin. Nykyään vapaan sekoilun aikana rakennetaan asuntoja sijoittajille, jotka tahtovat sijoistusasuntoja.

Vierailija
4/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla oli ainakin 20 vuotta pulaa pienistä asunnoista. Johtui siitä, että poliitikot ajattelivat, ettei pieniä asuntoja saa olla....

Vierailija
5/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma? Se, että on tarjolla eri kokoisia asuntoja erilaisilla pohjilla?

No onhan se aika erikoista, että koirankopin kokoisia huoneita tarjotaan. Minulla on 54 m2 kaksio ja tässä on tarpeeksi tilaa. 

Vierailija
6/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korruptio, jota Suomessa ei muka ole. Päättäjien tyhmyys ja ahneus, kun rakennusfirmat vähän voitelevat voiton maksimointi tavoitteenaan.

Vierailija
7/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikyt vuotta sitten asuttiin 65 neliön kolmiossa ja silloin se oli pinta-alaltaan pienimmästä päästä! Esim. edellinen kaksio oli lähes yhtä iso. Kuitenkin kolmiossa oli erillinen keittiö, samoin vessa ja kylppäri erikseen.

Vierailija
8/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä siinä, jos ottajia on. Onhan niitä 10m2 miniyksiöitäkin. Hintapyynti enemmän kuin maaseudulla omakotitalolla. 

Vierailija
9/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla oli ainakin 20 vuotta pulaa pienistä asunnoista. Johtui siitä, että poliitikot ajattelivat, ettei pieniä asuntoja saa olla....

Nyt on tilanne kääntynyt päälaelleen. Vain kanikoppeja on tarjolla. Pieniä pimeitä putkiasuntoja, joiden hinnat on pilvissä.

Vierailija
10/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se aika erikoista, että koirankopin kokoisia huoneita tarjotaan. Minulla on 54 m2 kaksio ja tässä on tarpeeksi tilaa. 

Ja minä asun 180 neliössä + autotalli + varasto. Mitä koitat sanoa? Ensimmäinen asunto, jossa asuin, oli 20 neliötä. Keittiö ja kph mukaanluettuna. Hyvin mahtui silloin.

Vierailija
11/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on tilanne kääntynyt päälaelleen. Vain kanikoppeja on tarjolla. Pieniä pimeitä putkiasuntoja, joiden hinnat on pilvissä.

Isommat olisivat varmaan halvempia juu :D

Vierailija
12/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te niillä neliöillä teette? Minulla on 60m2 ja käytännössä vain puolet käytössä.

Vierailija
13/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on tuo 30 neliön asunto oikeasti aika naurettava. Makuuhuone on niin pieni, että sänkyä ei voi edes huoneen sisällä kiertää, vaan jos haluaa sängyn toiselle puolelle sinne pitää mennä olohuoneen kautta.

Vierailija
14/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä asun 180 neliössä + autotalli + varasto. Mitä koitat sanoa? Ensimmäinen asunto, jossa asuin, oli 20 neliötä. Keittiö ja kph mukaanluettuna. Hyvin mahtui silloin.

Etkö osaa lukea vai mistä kiikastaa? Mielestäni ihan selkokielellä kirjoitin. 

Vierailija
15/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sun kaksion koko on jokin elintilan oikea mitta? Ok.

Vierailija
16/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te niillä neliöillä teette? Minulla on 60m2 ja käytännössä vain puolet käytössä.

Itse tykkään, että makkariin mahtuu parisänky ja silti on vielä tilaa ympärillä. Väljemmässä on helpompi olla. Myös siivoaminen helpompaa, kun ei koko ajan törmää johonkin niin kuin pikkukopeissa. 

Vierailija
17/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole hyvä, että korkeiden neliöhintojen alueella on myös vähemmistä neliöistään johtuen "edullisempia" asuntoja?

Vierailija
18/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muualla asuta näin ahtaasti.

He eivät suostu. Me suostumme.

Vierailija
19/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus asunut 56 neliön kolmiossa, jossa oli erillinen keittiö. 2 huoneista oli todella pieniä. Kiva asunto muuten yhdelle tai kahdelle, mutta ettäkö vielä tuota pienempi kolmio. En ostaisi ikinä.

Vierailija
20/872 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sun kaksion koko on jokin elintilan oikea mitta? Ok.

Lue vielä yhden kerran. Ehkä sitten hahmotat, mitä todella kirjoitin. Sehän ei ollut mitään tuon suuntaistakaan.