Suosittu ruoka josta et innostu? Aloitan:italianpata
Kommentit (177)
Keittelin juuri ison kattilallisen italianpataa, riittää monelle päivälle. Halpa, hyvä perusruoka. 864
Nämä ihmeelliset kasviksilla ja siemenillä tehdyt leivät. Kunnon rieskaa tai ruisleipää oivariinilla sen olla pitää. Ja pinaattisoppa, hyi hitsi.
Kaikki kasviskeitot ehkä bataattikeittoa
lukuunottamatta. Tulee vain vihaiseksi.
Nakit ja perunasalaatti. Tuo uuden vuoden perinneruoka.
Olen kaikkiruokainen, mutta en pidä suomalaisten tavasta tunkea sokeria joka paikkaan. Sokeria on mm. leivissä, ketsupissa, maustekurkuissa ym. Yök!
Mä luulin että Italianpataa syötiin kasarilla tai ysärillä. Vieläkö sitä myydään tai syödään?
Nyt tekee mieli nakkikastiketta ja italianpataa! Ei välttämättä yhdessä kuitenkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaisti, vetistä lihaa tylsillä keitetyillä perunoilla. En ymmärrä miksi sitä tarjotaan juhlissakin.
Sama! 😠😠😠
Vierailija kirjoitti:
Iänikuiset nakkikastikkeet ja muut suomalaiset "aarteet". Hyi helvetti.
Karjalanpaisti, jänteistä ja ihraista paskalihaa nesteessä lillumassa. Monesti kuullut, että en ole saanut "sitä aitoa" tai "oikein valmistettua", mutta on se kumma kun eiu sellaista koskaan tule missään vastaan.
Tule meille niin saat karjalanpaistia
Boltsit, en halua ikeniin tökkiviä kovia siemeniä lihankorvikepullissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaisti, vetistä lihaa tylsillä keitetyillä perunoilla. En ymmärrä miksi sitä tarjotaan juhlissakin.
Sama! 😠😠😠
Jälleen jouluna söin ihanaa leivinuunissa tehtyä karjalanpaistia. Erittäin maukasta ja rapsakoita lihanpalasia, ei millään tavoin vetistä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tekee mieli nakkikastiketta ja italianpataa! Ei välttämättä yhdessä kuitenkaan :D
Noihan voisi olla hyvää yhdessä.
Kreikkalainen salaatti, inhoan fetaa ja oliiveja. Ällökkejä ovat myös aurinkokuivattu tomaatti ja vuohenjuusto. Pekonista en tykkää enkä vetisestä munakokkelista, jota usein löytyy hotellien aamiaispöydästä.
Vierailija kirjoitti:
Boltsit, en halua ikeniin tökkiviä kovia siemeniä lihankorvikepullissani.
Nuo ovat aivan ihania pannulla pyöräytettynä ja majoneesin kanssa tarjottuna, mutta inhoan siemeniä jotka jäävät hampaankoloihin kaihertamaan!
Sushi! Ja kaikenlaiset korealaiset ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi, se ei oikein pidä nälkää ja on turhauttavaa yrittää syödä. Myöskään raaka kala ei iske.
Joku sushibuffa nyt onkin ihan eri asia kuin oikea, taidolla tehty tuore sushi.
Sushibuffaa ei mainittu sanallakaan. Opettele lukemaan/sietämään muita mielipiteitä kuin omasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iänikuiset nakkikastikkeet ja muut suomalaiset "aarteet". Hyi helvetti.
Karjalanpaisti, jänteistä ja ihraista paskalihaa nesteessä lillumassa. Monesti kuullut, että en ole saanut "sitä aitoa" tai "oikein valmistettua", mutta on se kumma kun eiu sellaista koskaan tule missään vastaan.
Tule meille niin saat karjalanpaistia
Samoin meille voi tulla :) Olin itse aikanaan samaa mieltä karjalanpaistista että ihan ihmeellistä hehkuttaa tällaista vetistä soosia, joka ei oikein maistukaan miltään. Opettelin sitten tekemään itse ja hyvää tulee.
Sushit ja kaikki raaka kala tai raaka ( & medium kypsä) liha sekä kaikki missä on juustoa.
Kaikki lisätyt siemenet leivissä, salaateissa, puuroissa yms. Eihän ne sula kunnolla elimistössä liottamatta. Puuroissa ja leivissä tuntuvan jänteen palasilta. Sitten ne päälle ripotellut pikkusiemenet, joka puolella pöytää ja leikkuulautaa...