Suosittu ruoka josta et innostu? Aloitan:italianpata
Kommentit (177)
Pitsa, joka halpiskuppilan vakiomuona. Olkoot vain artesaani, silti se koostuu pääasiassa yksinkertaisesta taikinasta, tomaattikastikkeesta ja juustosta.
Tein kerran itse italianpataa, tykkäsin kovasti mutta lapset valittivat. Kai se oli jokin mystinen einesaromi joka puuttui. Päätin pysyä pussiversiossa, miksi tehdä isolla vaivalla itse jos olen ainoa joka sitä syö.
Lehdissä ja netissä on reseptejä trendiruoista, mutta en innostu niistä mistään. Joka reseptissä on jotain, mitä en voi syödä (FODMAP-ruokavalio). Olisi mukava nähdä erikoisruokavalioisille suunnattuja reseptejäkin joskus.
Just se täälläkin jo mainittu "ysäririsotto" mihin tulee vetiseksi keitettyä suolalla maistettua riisiä, kuivaksi muruksi paistettua sipulijuheella maustettua jauhelihaa ja pussi hernemaissipaprikaa. Muistan miten äitini teki tuota ihan innoissaan kun oli jotain uutta ja eksoottista!
Nykyään en saisi syötyä jos joku tarjoaisi.
Karjalanpaisti, tosin en tiedä tekeekö kukaan alle 60vuotias enää tuota. Ihan yliarvostettu kuten monet jouluruuatkin.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaisti, tosin en tiedä tekeekö kukaan alle 60vuotias enää tuota. Ihan yliarvostettu kuten monet jouluruuatkin.
Mun lapset on 20-30-vuotiaita. He ainakin tekevät.
En ole koskaan edes kuullut mistään italianpadasta. Tosin nythän se selvisi, että se on jokin valmispussiruoka. Meillä ei sellaiset uppoa, enkä itsekään tykkää mistään valmisaromeista.
Itsellä sellainen ruoka on sushi. En vain käsitä, miten sellaista voi syödä niin, että nälkä lähtee. Jos on pakko, niin voin yhden palan yrittää saada kurkusta alas. Samoin letut ja makaronilaatikko on sellaista, etten ole koskaan tykännyt. Toki näin aikuisena syön kaikkea, jos on pakko.
Täällä moni maininnut sushin ja uunifetapastan, jotka on mun yhdet lempiruuat, mutta se mikä ei ikinä ole kuulunut suosikkeihin on niinkin tavallinen, kuin makaronilaatikko.
Se oli monien lempiruoka koulussa, mutta mulla meinas lentää laatta, kun pakko oli edes vähän syödä. Varmaan siitä voi tehdä hyvääkin, mutta mun on vaikea edes ajatella koko ruokaa sen koulussa tarjotun harmahtavan mössön takia.
Ostin kerran heräteostoksena Lidlistä riisinkeittimen, ja sen jälkeen ei riisi ole ollut entisellään. Parasta on basmati-riisi.
Vastaan siis, että kattilassa keitetty pitkäjyväinen tumma riisi on todella pahaa.
Kaikki nämä woltattuna nykyään muodikkaat intialaiset ja sieltä päin olevat sörsselit, nam khau nuu nii noo.
No thank you. Ylipäätään mikään uber-eksoottinen ei oikein innosta.
Nakkikastike on herkkua, olen kasarin nuori:)
Kaikki missä on limeä, yök. Limemajoneesi:(
Lime maistuu hirveältä.
Vierailija kirjoitti:
Just se täälläkin jo mainittu "ysäririsotto" mihin tulee vetiseksi keitettyä suolalla maistettua riisiä, kuivaksi muruksi paistettua sipulijuheella maustettua jauhelihaa ja pussi hernemaissipaprikaa. Muistan miten äitini teki tuota ihan innoissaan kun oli jotain uutta ja eksoottista!
Nykyään en saisi syötyä jos joku tarjoaisi.
Jos oikein hurjailee, voi jopa laittaa ysäririsottoonsa aromisuolaa. lol
Uunimakkara! Siis lenkkiin tehdään viillot johon tungetaan edamsiivut ja ketsuppia.
Nämähän ei ole mitään tekemällä tehtyjä. Intiassa erilaiset linsseistä tehdyt snacksit ovat olleet arkipäivää satoja vuosia.