Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittu ruoka josta et innostu? Aloitan:italianpata

Vierailija
02.01.2023 |

Kyllähän sitä nälkään syö muttei ole kummoista.

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä tehdyt vaihtoehtotuotteet, kuten linssisipsit. Ihmeellinen emulgoitu koostumus.

Nämähän ei ole mitään tekemällä tehtyjä. Intiassa erilaiset linsseistä tehdyt snacksit ovat olleet arkipäivää satoja vuosia.

Vierailija
82/177 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko ei inspiroi kovin usein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wingsit. En ole suuri kanafani.

Vierailija
84/177 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikkoa en pysty syömään. Enkä bataattia missään muodossa. 

Vierailija
85/177 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsa, joka halpiskuppilan vakiomuona. Olkoot vain artesaani, silti se koostuu pääasiassa yksinkertaisesta taikinasta, tomaattikastikkeesta ja juustosta.

Vierailija
86/177 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran itse italianpataa, tykkäsin kovasti mutta lapset valittivat. Kai se oli jokin  mystinen einesaromi joka puuttui.  Päätin pysyä pussiversiossa, miksi tehdä isolla vaivalla itse jos olen  ainoa joka sitä syö.

Vierailija
87/177 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdissä ja netissä on reseptejä trendiruoista, mutta en innostu niistä mistään. Joka reseptissä on jotain, mitä en voi syödä (FODMAP-ruokavalio). Olisi mukava nähdä erikoisruokavalioisille suunnattuja reseptejäkin joskus.

Vierailija
88/177 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just se täälläkin jo mainittu "ysäririsotto" mihin tulee vetiseksi keitettyä suolalla maistettua riisiä, kuivaksi muruksi paistettua sipulijuheella maustettua jauhelihaa ja pussi hernemaissipaprikaa. Muistan miten äitini teki tuota ihan innoissaan kun oli jotain uutta ja eksoottista!  

Nykyään en saisi syötyä jos joku tarjoaisi. 

Vierailija
89/177 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti, tosin en tiedä tekeekö kukaan alle 60vuotias enää tuota. Ihan yliarvostettu kuten monet jouluruuatkin.

Vierailija
90/177 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaisti, tosin en tiedä tekeekö kukaan alle 60vuotias enää tuota. Ihan yliarvostettu kuten monet jouluruuatkin.

Mun lapset on 20-30-vuotiaita. He ainakin tekevät.

Vierailija
91/177 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes kuullut mistään italianpadasta. Tosin nythän se selvisi, että se on jokin valmispussiruoka. Meillä ei sellaiset uppoa, enkä itsekään tykkää mistään valmisaromeista. 

Itsellä sellainen ruoka on sushi. En vain käsitä, miten sellaista voi syödä niin, että nälkä lähtee. Jos on pakko, niin voin yhden palan yrittää saada kurkusta alas. Samoin letut ja makaronilaatikko on sellaista, etten ole koskaan tykännyt. Toki näin aikuisena syön kaikkea, jos on pakko.

Vierailija
92/177 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko.

Vierailija
93/177 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni maininnut sushin ja uunifetapastan, jotka on mun yhdet lempiruuat, mutta se mikä ei ikinä ole kuulunut suosikkeihin on niinkin tavallinen, kuin makaronilaatikko.

Se oli monien lempiruoka koulussa, mutta mulla meinas lentää laatta, kun pakko oli edes vähän syödä. Varmaan siitä voi tehdä hyvääkin, mutta mun on vaikea edes ajatella koko ruokaa sen koulussa tarjotun harmahtavan mössön takia.

Vierailija
94/177 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran heräteostoksena Lidlistä riisinkeittimen, ja sen jälkeen ei riisi ole ollut entisellään. Parasta on basmati-riisi.

Vastaan siis, että kattilassa keitetty pitkäjyväinen tumma riisi on todella pahaa.

Vierailija
95/177 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä woltattuna nykyään muodikkaat intialaiset ja sieltä päin olevat sörsselit, nam khau nuu nii noo.

No thank you. Ylipäätään mikään uber-eksoottinen ei oikein innosta.

Nakkikastike on herkkua, olen kasarin nuori:)

Vierailija
96/177 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki missä on limeä, yök. Limemajoneesi:(

Lime maistuu hirveältä.

Vierailija
97/177 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just se täälläkin jo mainittu "ysäririsotto" mihin tulee vetiseksi keitettyä suolalla maistettua riisiä, kuivaksi muruksi paistettua sipulijuheella maustettua jauhelihaa ja pussi hernemaissipaprikaa. Muistan miten äitini teki tuota ihan innoissaan kun oli jotain uutta ja eksoottista!  

Nykyään en saisi syötyä jos joku tarjoaisi. 

Jos oikein hurjailee, voi jopa laittaa ysäririsottoonsa aromisuolaa. lol

Vierailija
98/177 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunimakkara! Siis lenkkiin  tehdään viillot johon tungetaan edamsiivut ja ketsuppia.

Vierailija
99/177 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko

Vierailija
100/177 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalostajan tulinen italianpata on hyvää!

Mulle ei uppoa sushi.