Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko laillista myydä asuntoa talosta, joka tullaan purkamaan, kertomatta sitä?

Vierailija
02.01.2023 |

Kyse tästä: https://www.etuovi.com/kohde/1323361?haku=M1929176358
Koko taloyhtiö on kaavoitettu purettavaksi, purku alkanee parin vuoden päästä. Ilmoituksessa sanotaan vain: "Muuta taloyhtiöstä
ALUEEN UUSI KAAVOITUS TULLUT VOIMAAN 3.11.2022_Läntisen Meri-Rastilan alueen kaavamuutos sallii lisä- ja tiivistysrakennuksia. EI NEGATIIVISTA VAIKUTUSTA TONTTIIN
Ostajalle aiheutuvat kustannukset: Ei tiedossa olevia."

Ei negatiivista vaikutusta, paitsi että koko asuntoa ei kohta enää ole. :D

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se kaava on nähtävillä? Linkki?

Vierailija
2/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se kaava on nähtävillä? Linkki?

En jaksa etsiä, löytyy kyllä Googlella ja kaupungin sivuilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "kaavoitettu purettavaksi"? Ei se, että lisä- ja tiivistysrakennus sallitaan, tarkoita, että se pitää purkaa. Taloyhtiö itse päättää siitä.

Vierailija
4/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "kaavoitettu purettavaksi"? Ei se, että lisä- ja tiivistysrakennus sallitaan, tarkoita, että se pitää purkaa. Taloyhtiö itse päättää siitä.

No aika todennäköistä se näissä kyllä on, kaavaa on ajettu vuosikaudet. Onhan toi lause nyt tosi harhaanjohtava. Jos ostaja ei älyä itse tutkia sitä kaavaa, niin ei varmasti tajua tilannetta.

Vierailija
5/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap väitä tuollaista, jos et viitsi lähdettä laittaa mukaan.

Vierailija
6/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nìn kuin haluaisit sinulle tehtävän. Kun ostat asuntoa.

Sitäpaitsi kiinteistövälittäjän on kerrottava tieto, jos käytät välittäjää.

Vierailija
7/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti? Mä oon lehtijutuista jäänyt käsitykseen että sieltä puretaan kaupungin vuokrataloja.

Jos oikeasti on päätös purkamisesta, niin kyllä se isännöitsijän todistuksessa mainitaan.

Tosi kurja trendi kumminkin, rakentaa isoja neuvostotyylisiä kolosseja ja tuhota lähiluonto.

Vierailija
8/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika todennäköistä se näissä kyllä on, kaavaa on ajettu vuosikaudet. Onhan toi lause nyt tosi harhaanjohtava. Jos ostaja ei älyä itse tutkia sitä kaavaa, niin ei varmasti tajua tilannetta.

Siis ei kaupunki noin voi vaan määrätä jotain purettavaksi. Jos siihen rakennetaan moottoritie tms. niin silloin se pakkolunastetaan ja asukkaat saa siitä rahaa.

Vierailija
9/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo pitäisi näkyä isännöitsijätodistuksesta?

Vierailija
10/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde on tuo asuntoilmoitus. :) Kaavakin kyllä löytyy, se on ihan julkinen.

Vierailija
11/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä kaavaa nyt mukana ole.

Vierailija
12/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Mä oon lehtijutuista jäänyt käsitykseen että sieltä puretaan kaupungin vuokrataloja.

Jos oikeasti on päätös purkamisesta, niin kyllä se isännöitsijän todistuksessa mainitaan.

Tosi kurja trendi kumminkin, rakentaa isoja neuvostotyylisiä kolosseja ja tuhota lähiluonto.

Ei ole mitään kolosseja, talotkin on jo piirretty. Ja tiivistysrakentamisen pointti on juuri se, että ei tarvitse rakentaa luontoa täyteen. Kaavassa puretaan sekä vuokra- että omistusasuntoja ja ostari.

Vierailija
13/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin missä se siinä kaavassa sanotaan, että juuri nuo talot puretaan?

Vierailija
14/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä kaavaa nyt mukana ole.

Mutta jos taloyhtiö päättää.

Vierailija
15/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihan laillista kun se kerrotaan, jos sitä ei olisi kerrottu, myyjä voisi joutua maksamaan korvauksia

Vierailija
16/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin missä se siinä kaavassa sanotaan, että juuri nuo talot puretaan?

Kaavaan on merkitty purettavat alueet ja piirretty tilalle rakennettavat uudet talot.

Vierailija
17/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri osti tarkoituksella vanhasta kerrostalosta kaksion. Tiesi että puretaan viiden vuoden sisällä.

Sai hyvät rahat lunastuksessa.

Vierailija
18/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo ihan laillista kun se kerrotaan, jos sitä ei olisi kerrottu, myyjä voisi joutua maksamaan korvauksia

Ei tuosta kyllä selviä hyvällä mielikuvituksellakaan, että taloja oltaisiin purkamassa. Minun logiikkani mukaan sitä ei ole kerrottu tässä ilmoituksessa.

Vierailija
19/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukutaito ja luetunymmärtäminen. Tonttiin ei ole negatiivista vaikutusta, siis tonttiin. Ei siinä rakennuksesta sanota niin. Tiedätkö mikä on tontti?

Vierailija
20/62 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin vuokrataloista ei muut kuin kaupunki myy asuntoja