Onko täällä kukaan raskautunut luomuna enää yli 40-vuotiaana?
Kauheasti tästä tuntuu olevan uskomuksia näyttävästi uutisoitujen julkkisraskauksien takia. Löytyykö täältä siis joku joka on *itse* tullut kokonaan ilman hoitoja raskaaksi nelikymppisenä? Jos löytyy niin kuinka vaha mies oli? Kuulopuheet mummon siskon naapurin yllätysraskaudesta ei kiinnosta.
Kommentit (306)
Tämä ketju kiinnostaa, koska täytin just 40, ja yksi iltatähti olisi vielä ihana saada. Kaikki aikaisemmat 3 lasta saatu helposti ja ns vanhemmalla iällä. Taitaa itselläkin olla vielä suht hyvät mahdollisuudet raskautua tällä taustalla. Ja jos ei onnistu, sekään ei haittaa. :)
Mun sukulainen tuli raskaaksi 45-vuotiaana ja ihan luomuna, paitsi että oli siis vahinkoraskaus, käytössä oli minipillerit. Ei onneksi ollut ensisynnyttäjä niin meni raskaus ja synnytys ilman komplikaatioita.
Tiedän myös muitakin yli 40-vuotiaana luomusti raskautuneita, mutta kellekään se ei ole ollut eka lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Mun sukulainen tuli raskaaksi 45-vuotiaana ja ihan luomuna, paitsi että oli siis vahinkoraskaus, käytössä oli minipillerit. Ei onneksi ollut ensisynnyttäjä niin meni raskaus ja synnytys ilman komplikaatioita.
Tiedän myös muitakin yli 40-vuotiaana luomusti raskautuneita, mutta kellekään se ei ole ollut eka lapsi.
Ja molemmissa saman ikäinen mies. Ja ei mitään kuulopuheita vaan sen verran läheisiä ihmisiä, että varma tieto asioiden kulusta.
Mummoni synnytti 50 vuotiaana. Ukki oli vuoden nuorempi.
Jep, aloin odottaa esikoista kun olin 40 ja kuopus syntyi kun olin viikkoa vajaa 44.
Meidän suvussa on useampi raskaus yli nelikymppisenä, mummo sai kuopuksensa 45-vuotiaana ja tätini luuli vaihdevuosien alkaneen mutta olikin raskaan viisikymppisenä.
Lähisuvussa 44 ja 47 -vuotiaina ilman mitään hoitoja raskautuneet (jälkimmäinen oli yllätysraskaus), ja molemmista syntyi terveet lapset, ilman mitään ongelmia. Myös äideillä perushyvä vointi ja terveys. Molemmilla miehet suurin piirtein saman ikäiset, toisella muutaman vuoden itseään vanhempikin.
Uskon, että myös itse voisin raskautua turvallisesti vielä nyt 47-vuotiaanakin, jos haluaisin, koska menopaussista ei ole vielä merkkiäkään ja kaikki on hyvin ja normaalisti. En siihen nyt enää pyri, ihan jo elämäntilannesyistä.
Minkä takia täällä alapeukutetaan toisten kokemuksia? Mikä siinä hiertää, jos jotkut tulevat raskaaksi luomuna yli nelikymppisenäkin?
Itselläni oli siittiöitä ainakin 35 vuotiaana. Paksuksi tuli 42 v. nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hazardilta vauva-arki yli nelikymppisenä, silloin kaksvitosena sitä jaksoi hyvin öisiä huutamisia ja niskapaskoja siivota. Nyt nelikymppisenä pääsee nauttimaan siitä että ettei noita pirpanoita tarvi olla jatkuvasti vahtaamassa
Eipä kyllä itseä ainakaan voinut 25v iässä vähempää kiinnostaa vauva-arki tai yövalvomiset.
Ap. voisi ottaa mallia muista kommentoijista, ja käyttää oikeaa muotoa tulla raskaaksi, raskautua on ihan julmetun kammottava sana. Antaa kouluttamattoman vaikutelman ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia täällä alapeukutetaan toisten kokemuksia? Mikä siinä hiertää, jos jotkut tulevat raskaaksi luomuna yli nelikymppisenäkin?
Minä alapeukutan huonoa suomenkieltä, p.o tulla raskaaksi tai alkaa odottaa, mutta ei raskautua, joka on tosi kaamea sana.
No eihän tuo nyt ole millään tavalla harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkku tuli luonnollisesti raskaaksi 41 vuotiaana, mies oli tuolloin 35. Nyt heillä on terve, tomera 3v poika.
Ei kysytty huhuja serkusta, jonka hoitotaipaletta et todellisuudessa voi tietää.
Mistäs tiedät ettei muka tiennyt
Viides lapsi luomuna 45-vuotiaana hormonikierrukan pois ottamisen jälkeen. Mies oli 47. Ikäero vanhimman ja nuorimman lapsen välillä yli 20 vuotta.
Minun isoäiti sai 1940-luvulla kolme nuorinta lastaan luomuna ollessaan 44v, 46v ja 48v
Sitten vasta kun kuukautiset loppuu loppuu raskautuminen. Siinä usein 52-55 ikään joillakin 60 v. Ikäloppu mies jos siittiöitä vielä on voi koheltaa80 vuotiaana. Eikö joku kansanedustaja saanut yli 50 vuotiaana.
Kaikki ei saa puolisoa eikä lapsia eikä saa lapsia vaikka puoliso joten kohdelkaa hyvin lähimmäisiä. Myös niitä joiden lapsi on kuollut. Tai jotka saaneet keskenmenoja.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo nyt ole millään tavalla harvinaista.
On naisia, jotka eivät toiveista huolimatta enää tule raskaaksi yli nelikymppisenä, vaikka ovat siis nuorempana lapsia saaneet.
44-vuotiaana tulin raskaaksi luomuna ja kyseessä eka lapsi. Raskaus meni suht hyvin ja terve lapsi syntyi vähän ennen kuin täytin 45. Isomummoni on saanut lapsen 49-vuotiaana joskus 1930-luvulla, eli ehkä tässä on vielä toivoa toisesta lapsesta.