Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä kukaan raskautunut luomuna enää yli 40-vuotiaana?

Vierailija
02.01.2023 |

Kauheasti tästä tuntuu olevan uskomuksia näyttävästi uutisoitujen julkkisraskauksien takia. Löytyykö täältä siis joku joka on *itse* tullut kokonaan ilman hoitoja raskaaksi nelikymppisenä? Jos löytyy niin kuinka vaha mies oli? Kuulopuheet mummon siskon naapurin yllätysraskaudesta ei kiinnosta.

Kommentit (306)

Vierailija
281/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna 2 tuttua 47-vuotiaina.

Vierailija
282/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä neuvolassa näitä asiakkaita tulee, ei nykypäivänä edes mikään ihmeteltävä asia. Siihen ikään mennessä on useimiten hoidettu ura, talous, asuminen ja parisuhde. Joko vanha tai uusi. 

Miehen ikähän ei kerro mitään sperman laadusta.

Mitä työtä sä siellä neuvolassa teet, kun et tuon vertaa tiedä, että kyllä miehen ikä vaikuttaa sperman laatuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuna yli 42 v, ensimmäinen

Vierailija
284/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä neuvolassa näitä asiakkaita tulee, ei nykypäivänä edes mikään ihmeteltävä asia. Siihen ikään mennessä on useimiten hoidettu ura, talous, asuminen ja parisuhde. Joko vanha tai uusi. 

Mitä työtä sä siellä neuvolassa teet, kun et tuon vertaa tiedä, että kyllä miehen ikä vaikuttaa sperman laatuun?

mun mies oli mua paljon nuorempi, 

Vierailija
285/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tein nuorena.

kuukautiseni loppui 40 vuotiaana.

Vierailija
286/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ekan raskauden alkaessa 40 ja toisen 42, mies vajaat kymmenen vuotta vanhempi. Kumpikin raskaus alkoi puolen vuoden sisään ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Nyt lapset jo fiksuja teinejä 💕

Vierailija
287/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Liittyi mun kommenttiin miten?

Vierailija
288/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

42v sain toisen lapsena ja ihan luomuna.

Vierailija
289/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 46, mies 55, ei hoitoja.

Vierailija
290/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Liittyi mun kommenttiin miten?

Aivan niin. Onko vastausta kysymykseen?

Vierailija
291/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini tuli raskaaksi yli nelikymppisenä.

Vierailija
292/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ole mitään ihmeellistä. Aikoinaankin ennen ehkäisyn yleistymistä oli ihan tavallista, että lapsia putkahteli yli nelikymppisenä.

Vierailija
293/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia täällä alapeukutetaan toisten kokemuksia? Mikä siinä hiertää, jos jotkut tulevat raskaaksi luomuna yli nelikymppisenäkin?

No kai se on ihan ok. Mutta mun mielestä on parempi tehdä lapset viimeistään kolmekymppisenä. Syy esim. se, että työelämässä lapset o  rasite. Mutta toiset onnistuu luovimaan ja ihana jutt7han se on, kun lapsi on ennenkaikkea toivottu. 

Ai että raivostuttaa nämä jotka eivät kykene ymmärtämään ettei lapsia todellakaan niin vaan aina "tehdä" silloin kun itse päättää. 

Vierailija
294/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo nyt ole millään tavalla harvinaista.

On naisia, jotka eivät toiveista huolimatta enää tule raskaaksi yli nelikymppisenä, vaikka ovat siis nuorempana lapsia saaneet. 

Tottakai on, eihän sitä kukaan kiellä. On myös parikymppisiä naisia jotka eivät tule ikinä raskaaksi tai onnistuvat vasta vanhemmalla iällä. Ei nämä ole niin suoraviivaisia asioita.

Vierailija
295/306 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikin ystävääni. Toinen 43-vuotiaana, toinen 44-vuotiaana. 

Vierailija
296/306 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskautunut 42-45-vuotiaana neljä kertaa. Mutta olen myös saanut neljä keskenmenoa eli jokainen voi päätellä lopputuloksen.

Vierailija
297/306 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi ovulaatiot vasta yli nelikymppisenä, ja ensimmäisen kerran elämässäni tarvitsin ehkäisyä. En siis tullut raskaaksi, koska huomasin asiantilan ajoissa ja hankin kiireesti kierukan. Mutta gynen mukaan, jos olisin halunnut tulla luomusti raskaaksi, paras aika siihen olisi ollut juuri muutaman vuoden ajan yli nelikymppisenä.

Vierailija
298/306 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeraa panemista vain ja onhan se 50/60 onnistuuko enää mutta ei se mitään ydinfysiikkaa ole. 

Vierailija
299/306 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautunut on hirveän ruma sana. Älkää käyttäkö sitä.

Vierailija
300/306 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia täällä alapeukutetaan toisten kokemuksia? Mikä siinä hiertää, jos jotkut tulevat raskaaksi luomuna yli nelikymppisenäkin?

No kai se on ihan ok. Mutta mun mielestä on parempi tehdä lapset viimeistään kolmekymppisenä. Syy esim. se, että työelämässä lapset o  rasite. Mutta toiset onnistuu luovimaan ja ihana jutt7han se on, kun lapsi on ennenkaikkea toivottu. 

Tuo kuulostaa jotenkin katkeralta :D jäikö nuoruus elämättä?