Onko täällä kukaan raskautunut luomuna enää yli 40-vuotiaana?
Kauheasti tästä tuntuu olevan uskomuksia näyttävästi uutisoitujen julkkisraskauksien takia. Löytyykö täältä siis joku joka on *itse* tullut kokonaan ilman hoitoja raskaaksi nelikymppisenä? Jos löytyy niin kuinka vaha mies oli? Kuulopuheet mummon siskon naapurin yllätysraskaudesta ei kiinnosta.
Kommentit (306)
Vauvakuume oli iso ja annettiin sitten tulla mitä tuleman pitää. Heti raskauduin, sain hänet 41-vuotiaana. Ei tullut edes mieleen, että olisi jotenkin outoa. Mies on lähes 10v vanhempi.
Esikoisen sain 36-vuotiaana 4 kk sen jälkeen, kun olin jättänyt pillerit pois. Pillerit olikin olleet käytössä yli 20 vuotta eli ei ainakaan mun kohdalla heikentäneet hedelmällisyyttä. Ja vastaus aloittajan kysymykseen: tulin luomuna raskaaksi 43-vuotiaana vain 3 kk pillereiden pois jättämisen jälkeen. Ekassa raskaudessa olin sporttinen, hoikka ja terve ja yli nelikymppisenä raskaaksi tullessani pullukka, kroonisesti sairastunut ja epäsporttinen. Palautuminen yli nelikymppisenä sujui paremmin kuin ekalla kerralla ja kaikki oli muutenkin helpompaa. Molemmat lapset on terveitä. Mies kaksi vuotta nuorempi.
44 vuotta alkaa olemaan jo kriittisessä pisteessä. Munasolut vain loppuvat, koska niitä on valitettavasti rajoitettu määrä.
Suosittelen pakastamaan ennen kuin täytät 30 t: vakotarkastaja Luttinen
42 v, mies 5 vuotta vanhempi. Puhdas vahinko, kerran lipsahti viikko ennen ovulaatiota ilman ehkäisyä. Ajateltiin että varsinkaan näillä elintavoilla (enemmän punaviinisohvaperunoita kuin terveysintoilevia atleetteja) ei tarvitse enää jännittää. No, tuossa se todennäköisyyksien uhmaaja nyt koulun just aloitti.
Mun molemmat mummot sai lapsia vielä nelikymppisenä eli ihan tavallista meidän suvussa.
46v ja mies 44v. Ei todellakaan ollut mikään iloinen yllätys juuri kun on saanut muut lapset siihen ikään että kukaan ei vaadi jatkuvasti aikuisen läsnäoloa. Tein abortin eikä ole kaduttanut.
41-vuotiaana viimeinen neljästä lapsesta, sen jälkeen en tullut enää raskaaksi, vaikka ei ehkäisty, vähän kalenteria katsoin.
Toisen lapsen sain 41-vuotiaana kuten myös äitini. Luomusti. Ehkäisy jätettiin pois joulukuussa ja tammikuussa alkoi raskaus.
Kolmessa sukupolvessa raskauduttu 40-42v. Miehet 2-5v vanhempia.
Annoin kaikkien poikien panna niin paljon kuin jaksoivat ja tulin raskaaksi :) Nyt jännittää mitä sieltä tulee...
Toisten sperma on vilkkaampaa ja senhän nyt kaikki tietävät.
Raskaaksi tulee kun sitä antaa
Turhaa selitätte monogomiasta, koska se ei toimi
Äidilläni petti kierukka 41-vuotiaana ja minä synnyin.
40-vuotiaana tulin kolme kertaa raskaaksi luomusti. Puoliso 49-50-vuotias näiden aikana. Kaksi ensimmäistä päättyivät keskenmenoon, ja kolmas näistä kukoistaa hyvin. Eka näistä ensiyrittämällä, toinen toisella ja kolmas näistä kolmannella yrittämällä. Eli neljäs lapsi tulossa. Kolme aiempaa lasta sain 34-39-vuotiaana.
Olin 42 kun miehen vanhempien luona vietimme kesäpäivää, hänen veljensäkin oli siellä perheineen. Miehet korjasivat jotain vanhaa konetta ja heidän isänsä, n 65v, kävi käsiksi, nykäisi hameen ylös ja tuli takaapäin. Sanoi että eikö se pojalla ole onnistunut se lapsen teko ja työnteli kunnes laukesi. No, harrastin kyllä seksiä miehenikin kanssa, en puhunut hänelle mitään tuosta. Tyttö syntyi seuraavana keväänä.
Onhan tyttö isänsä näköinen, sukuun tullut, iloitsee mieheni. Mitä minä tuota iloa listimään. Tyttö täytti huhtikuussa 5 vuotta.
Kyllä.
Suomessakin oli ensimmäinen pil lulakko 125v sitten ja myös 70-luvulla, kun naiset nousivat barrikaadeilla vaatimaan kaikille lapsille iästä ja varallisuudesta/tuloista riippumatta, kunnallista päivähoito-oikeutta. Ja laki saatiin runnottua etukäteen, vaikka ei ollut edes päiväkoteja.
Kuulostaa hazardilta vauva-arki yli nelikymppisenä, silloin kaksvitosena sitä jaksoi hyvin öisiä huutamisia ja niskapaskoja siivota. Nyt nelikymppisenä pääsee nauttimaan siitä että ettei noita pirpanoita tarvi olla jatkuvasti vahtaamassa
Mummoni sai vähän yli 40 vuotiaanaa 70- luvulla viimeisen lapsen. Sitä ennen syntynyt oli jo ylä-asteella. Oli laitettu vaihdevuosien piikkin. Raskaus oli jo viikolla 30.
Oli kuulemma ollut masentunut, kun vauva syntyi, mutta siihen aikaan synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ei puhuttu. Piti vain kestää.
Olen just raskaana, 41- vuotias. Luomusti ja erittäin helposti raskauduin. Kaikki mennyt tähän mennyt tähän asti hyvin.
Mie pamahin raskaaksi 48-vuotiaana "yhen illan panosta". Taustalla oli vuosikausia raskautumisyrityksiä ex-miehen kanssa.