Onko täällä kukaan raskautunut luomuna enää yli 40-vuotiaana?
Kauheasti tästä tuntuu olevan uskomuksia näyttävästi uutisoitujen julkkisraskauksien takia. Löytyykö täältä siis joku joka on *itse* tullut kokonaan ilman hoitoja raskaaksi nelikymppisenä? Jos löytyy niin kuinka vaha mies oli? Kuulopuheet mummon siskon naapurin yllätysraskaudesta ei kiinnosta.
Kommentit (306)
Olin 46 ja meni kesken alkumetreillä
Toinen ja kolmas lapsi yli nelikymppisenä, raskaaksi 40 v ja 42 v, lasten syntyessä 41 v ja 43 v. Mies oli kyllä 9 v nuorempi. Kaikki raskaudet alkoivat helposti, raskausaikanakaan ei ongelmia. Jälkikäteen ajatellen oli kyllä aika riski, mutta terveitä ovat.
Tätini oli täyttänyt 40 saadessaan poikansa.
Eka 43 v. Toka 44 v. Kumpikin helposti (tapasin aviomieheni vasta 41 v ).
Kolmatta ei tullut, vaikka lapsettomuusklinikalla käytiin selvityksissä. Ei kuulema mitään vikaa ollut, mutta ei edes keskenmenoja ole tullut. Vuosia myöhemmin selvisi kookas myoma. Olisiko voinut vaikuttaa? Gynen mukaan ikä.
Suvussa on oltu pitkään hedelmällisiä, yli 40 o yleisesti saatu lapsia. Sen vuoksi en itse panikoinut kun sopivaa miestä ei nopeasti löytynytkään.
En itse mutta äitini sai minut 42-vuotiaana ja tuolloin ei ollut mitään hedelmällisyyshoitoja joten en laske kuulopuheeksi😁.
Mä olen pian 46v ja mulla on yksi aikuinen lapsi. En mä kyllä vielä uskaltaisi ilman ehkäisyä olla. Varsinkaan, kun en ole parisuhteessa, vaan on seksisuhde erään miehen kanssa.