Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kukaan raskautunut luomuna enää yli 40-vuotiaana?

Vierailija
02.01.2023 |

Kauheasti tästä tuntuu olevan uskomuksia näyttävästi uutisoitujen julkkisraskauksien takia. Löytyykö täältä siis joku joka on *itse* tullut kokonaan ilman hoitoja raskaaksi nelikymppisenä? Jos löytyy niin kuinka vaha mies oli? Kuulopuheet mummon siskon naapurin yllätysraskaudesta ei kiinnosta.

Kommentit (306)

Vierailija
201/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkosia junakolareita on kyllä täällä. Yli nelikymppisenä äidiksi? Haloo!

Vierailija
202/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 41- vuotiaana, mies 43-v. Alkuun oli järkytys ,koska minut oli steriloitu 3v. aikaisemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on kyllä niin uskomattomia juttuja hoikalle ja perusterveelle ihmiselle, joka on jo 38v joutunut aloittamaan lapsettomuushoidot ja käynyt niitä yhteensä 8 kierrosta läpi. Lopputuloksena onneksi kaksi lasta, mutta aivan tautisen suuren työn takana se on ollut, kuopus syntyi kun olin 42v.

Vierailija
204/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitään rakettitiedettä! Kovaa ajoa vaan, joka ilta hetekka natisemaan! 

Vierailija
205/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi 46-vuotiaana, esivaihdevuosioireiden oltua jo päällä nelisen vuotta, kertalaakista vahinko. Lomalla antauduin lomaromanssiin, ja seksiäkin harrastin, ajatellen että on äärimmäisen epätodennäköistä että raskaaksi tulisin, kun kuukautiset olivat olleet välillä jo puoli vuottakin pois, eli vaihdevuosiprosessi oli pitkällä. Mutta niin siinä kävi, että juuri silloin ilmeisesti sattui vielä munasolu irtoamaan ja hormonit olemaan riittävän normaaleja että raskaus alkoi - ja myös jatkui. Vielä sen alettuakin koko ajan ajattelin, että varmaan menee kesken ikäni takia, en uskaltanut edes toivoa että terve lapsi syntyisi. Tai tavallaan pelätä - olin sinkkuvela saamassa tuossa iässä ensimmäistä lastani. Silti oli heti selvää kun raskaaksi tulin, että aborttia en teetä, vaan "kohtalo" on sitten näin määrännyt ja niin on hyvä, jos tästä lapsi syntyy. Ihan terve lapsi syntyi, ja nyt olen 50-vuotiaana iloisen nelivuotiaan äiti :)

Oliko lomaromanssin kohteena kenties musta mies? Niiden kanssa tunnetusti lapsi sikiää kenellä tahansa.

Vierailija
206/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 41v ja 43v kun sain nuorimmat. Mies on 7 vuotta minua vanhempi. Terve tyttö ja poika syntyi ilman mitään ongelmia.

Vierailija
207/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin neljä kuukautta vaille 42 v kun lapsi syntyi, mies viitisen vuotta nuorempi. Pitkään oli yritetty. Sitten kävin muun vaivan vuoksi shiatsuhierojalla ja tämä huomasi, että munasarjat on jumissa, veivaili niitä ja kappas kun kuukauden sisällä tärppäsi! Endometrioosia oli jonkun verran. 

Vierailija
208/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

51v luomuna raskauduin.

Vierailija
209/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yli nelikymppisenä, mutta 38 vuotiaana ja tärppäsi heti ensimmäisestä mahdollisesta kierrosta ehkäisyn poisjättämisen jälkeen. Ei aiempia yrityksiä eikä lapsia ennestään. Mies samaa ikäluokkaa. 

Vierailija
210/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raskautunut"? Kylläpä sanahirviön väänsit. Siis suomeksi TULLUT RASKAAKSI. 

Vierailija
211/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

46 olin.

Minä vuonna ja kuinka vanha mies oli?

Mitä teet tiedolla minä vuonna?

Vierailija
212/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi 46-vuotiaana, esivaihdevuosioireiden oltua jo päällä nelisen vuotta, kertalaakista vahinko. Lomalla antauduin lomaromanssiin, ja seksiäkin harrastin, ajatellen että on äärimmäisen epätodennäköistä että raskaaksi tulisin, kun kuukautiset olivat olleet välillä jo puoli vuottakin pois, eli vaihdevuosiprosessi oli pitkällä. Mutta niin siinä kävi, että juuri silloin ilmeisesti sattui vielä munasolu irtoamaan ja hormonit olemaan riittävän normaaleja että raskaus alkoi - ja myös jatkui. Vielä sen alettuakin koko ajan ajattelin, että varmaan menee kesken ikäni takia, en uskaltanut edes toivoa että terve lapsi syntyisi. Tai tavallaan pelätä - olin sinkkuvela saamassa tuossa iässä ensimmäistä lastani. Silti oli heti selvää kun raskaaksi tulin, että aborttia en teetä, vaan "kohtalo" on sitten näin määrännyt ja niin on hyvä, jos tästä lapsi syntyy. Ihan terve lapsi syntyi, ja nyt olen 5

Rangaistus? Itsehän hankittu.

Vierailija
213/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään rakettitiedettä! Kovaa ajoa vaan, joka ilta hetekka natisemaan! 

Niinkö sinut tehtiin, yli nelikymppisenä?

Vierailija
214/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin neljä kuukautta vaille 42 v kun lapsi syntyi, mies viitisen vuotta nuorempi. Pitkään oli yritetty. Sitten kävin muun vaivan vuoksi shiatsuhierojalla ja tämä huomasi, että munasarjat on jumissa, veivaili niitä ja kappas kun kuukauden sisällä tärppäsi! Endometrioosia oli jonkun verran. 

Hieroja oli selvännäkijä kun huomasi munasarjat tuosta vaan? Ettei vaan poppamies

Vierailija
215/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista sai viimeisen lapsensa vähän yli 40v:nä kun ehkäisyä ei ollut vielä keksitty. Osalla tärppäsi vielä yli 45 vuotiaana.

Se on vähän eri asia saada esikoinen tai iltatähti. 

Vierailija
216/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo oli 42 ja minä 40 kun päätettiin vielä yrittää toista lasta. Tärppäsi oikeastaan heti kun rupesin laskemaan sisään. Oikeastaan se ärsytti minua kun seksielämämme oli jo aika hiipunutta ja luulin että nyt on paljon seksiä tarjolla pitkän aikaa.

Vierailija
217/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai lapsen luomusti 43-vuotiaana. 

Vierailija
218/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

47v.

By the way, en ole koskaan käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä (e-pillerit, yms) enkä kierukkaa. Ainoa ehkäisy on ollut kondomi. Näin ihan siksi, että halusin pitää elimistöni terveenä ja hedelmällisenä niin pitkään kuin mahdollista. Hormonitoimintaa ei kannata sotkea nuorena, vaikka joku lääkäri tyrkyttää e-oillereitä parikymppiselle potilaalle. Vaihdevuosien takia voisin kyllä itse hormoneita syödä, mutta se aika on vielä edessäpäin. Meidän suvussa naiset saavat vaihdevuodet myöhään. Toivottavasti minäkin joudun ostelemaan kuukautissuojia vielä 60-vuotispäivänä.  

Tämä usko on sitkeässä, että hormonit heikentäisivät hedelmällisyyttä. On myös meitä, joiden kohdalla hormonit säilyttävät hedelmällisyyden - eli estävät endometrioosia tuhoamasta lastensaantimahdollisuuksiamme.

Se ei ole mikään uskomus, vaan lääketieteellinen fakta. Turha hormonien käyttö lamaannuttaa (passivoi, laiskistuttaa) naisen elimistön omaa hormonijärjestelmää ja heikentää hedelmällisyyttä. Juuri se on tavoitteena endometrioosin hoidossa. Lääkkeillä pyritään VÄHENTÄMÄÄN munasarjojen omaa estrogeenituotantoa, koska juuri estrogeeni pahentaa endometrioosin oireita. Lääkityksen alkaessa otilas voi saada vaihdevuosioireet jo 25-vuotiaana. Mutta kivut loppuvat, ja se on hoidon tavoite. 

Sama ilmiö (luonnollinen hormonituotanto heikkenee) näkyy myös miesbodareilla, jotka syövät testosteronia. Kivesten oma hormonituotanto häiriintyy ja mies alkaa kärsiä "miesten vaihdevuosioireista". Miehelle kasvaa rinnat ja hänen seksuaalinen kykynsä romahtaa (impotenssi). 

Naisten endometrioosi ei ole niin yleinen kuin mitä palstamammat väittävät. 10 prosenttia naisista sairasta endometrioosia, mutta kaikki heistä EIVÄT saa oireita, jotka vaikuttavat lapsensaantiin. Endometrioosia hoidetaan kipulääkkeillä, hormonitoiminnan lamaannuttamisella ja leikkauksella. Naisilla on kaksi munasarjaa. Vaikka yksi on paskana, toinen voi toimia täysin normaalisti. 

Terveisin,

endometrioosi todettu 46-vuotiaana ja raskaus lähti luomuna käyntiin 47-vuotiaana 

Vierailija
219/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkku tuli luonnollisesti raskaaksi 41 vuotiaana, mies oli tuolloin 35. Nyt heillä on terve, tomera 3v poika.

Ei kysytty huhuja serkusta, jonka hoitotaipaletta et todellisuudessa voi tietää.

Tiedän kyllä ollaan samanikäisiä ja läheisiä kuten siskokset.

En kertoisi edes siskolle mun hoitotaipaletta.

Sinun perhetilanteesi (kusipäinen sisko, juoruämmä) ei ole sama kuin kaikkien muiden ihmisten perhetilanne. Itse kerroin omasta sairaudestani ystävälle ja serkulle. Molemmat pitivät turpansa kiinni. 

Vierailija
220/306 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma miniä sai 3 lasta  nelikymppisenä, mies on nuorempi ja miniä ihan nuoren näköinen. Ja me isovanhemmat onnellisia lapsenlapsisista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme