Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystäväni kuluttaa noin 1200 € kuussa pelkästään kauneudenhoitoon. Onko normaalia?

Vierailija
01.01.2023 |

Hänen palkkansa on verojen jälkeen noin 2700 €. Ihan tarkkaan en tiedä. Vuokra on yli tonni kuussa eli aika paljon elämistä ilmeisesti rahoitetaan velaksi ja pika vippeinä.
Nytkin hän suunnittelee lomamatkaa jonnekin Barbadokselle ystävänsä kanssa (minulla ei ole rahaa lähteä mukaan). Helmikuussa olen varannut mökin Leviltä meille kahdelle ja hänen siskolleen ja serkulleen.
Tyttöystäväni haluaa muuttaa yhteen ja naimisiin. Minua huolettaa hänen rahan käyttönsä. Tuntuu ettei hän tajua yhtään eahan arvoa ja pelkään hänen olevan korviaan myöten veloissa. Uusia vaatteitakin ilmestyy vaatekaappiin harvase viikko.
Neuvoja teiltä asioita paremmin ymmärtäviltä?

Kommentit (127)

61/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2700€ nettopalkka on niin hyvä, varsinkin sinkkuihmiselle,jolla ei ole alaikäisiä lapsia huollettavana, että silloin ei pitäisi olla mitään syytä ottaa lainaa tai pikavippejä. Ja 1200€ kuussa kauneudenhoitoon on ihan järjetön summa. Käykö hän jossain kauneusleikkauksissa sitten? Minullakin on joskus syyllisyydentunteita, kun minulla on nettopalkka 1800€ ja jos käyn parin kuukauden välein kosmetologilla kasvohoidossa , joka maksaa 100€/kerta.

Vierailija
62/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ap trolli tai ei, hieman inhottaa tämä miesten vastailu vaimojensa kauneudenhoitokuluista. Mun vaimo ei ainakaan käytä kuin sen ja sen verran, ei oo normaalia, mun vaimo on naturelli... mitvit. Vaikka 1200 eur on minustakin ällistyttävän paljon, on se lopulta ihmisen oma asia mihin rahansa käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkun tytöllä oli aikoinaanmuutaman vuoden ajan kouluratsastushevonen , jolla hän kävi kisoissa. Serkkuni kertoi, että heille meni tähän harrastukseen 1000€/kk. Ja vanhemmat siis olivat keskituloisia ihmisiä, ei mitään juristeja tai lääkäreitä.

Vierailija
64/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin ei taatusti kukaan tavallinen ihminen kuluta 1200€/kk kauneudenhoitoon.

Joku Hollywood tähti erikseen, mutta ei Suomi-tavis.

Mutta jos olis tällänen kuvitteellinen tilanne, niin ei todellakaan kannattaisi muuttaa yhteen.

Vierailija
65/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ap trolli tai ei, hieman inhottaa tämä miesten vastailu vaimojensa kauneudenhoitokuluista. Mun vaimo ei ainakaan käytä kuin sen ja sen verran, ei oo normaalia, mun vaimo on naturelli... mitvit. Vaikka 1200 eur on minustakin ällistyttävän paljon, on se lopulta ihmisen oma asia mihin rahansa käyttää.

Jos haluaa jakaa taloutensa toisen ihmisen kanssa, se ei enää ole täysin oma asia. Toki jos maksaa ensin oman osuutensa yhteisistä menoista, sen jälkeen on oma asia mihin loput rahansa käyttää.

Vierailija
66/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on täysin yhteistalous ja molemmat tiedetään mihin rahamme menevät ja mihin ei. Meikkaan itse harvoin ja niihin menee muutama kymppi puolen vuoden aikana. Kaksi atoopikkoa taloudessa joten pesuaineet ostamme apteekista. Samat höylät käy isännän lärville ja minun sheivaukseen. Ainoa asia josta minulla ei ole käsitystä on tamponien hinnat, sillä mieheni on ostanut ne minulle jo vuosien ajan. Tämä johtuu siitä, että yhteenmuutossa tamponien sijoituspaikaksi päätyi siivouskomero, jossa on myös mieheni työkaluhylly. Hän katsoo siitä kun tulpat on vähissä ja ostaa ne kauppareissulla.

N34

Vierailija
67/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei kyllä osaisi sanoa paljonko minä käytän rahaa kauneudenhoitoon. Olisi jokseenkin creepyä jos hän kirjoittaisi tänne ja latelisi tarkat listat siitä mitä käytän ja paljonko niihin menee rahaa.

Vierailija
68/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei kyllä osaisi sanoa paljonko minä käytän rahaa kauneudenhoitoon. Olisi jokseenkin creepyä jos hän kirjoittaisi tänne ja latelisi tarkat listat siitä mitä käytän ja paljonko niihin menee rahaa.

Niin, ja mun mies taas tietäisi tasan tarkkaan, sillä hän hoitaa meillä kauppareissut tullessaan töistä. Minulla ei ole autoa ja lähin kauppa 15km päässä. Vihaan yli kaiken shoppailua ja kaupassa nököttämistä. Kyllä mun mies osaa ostaa kaupasta hiusvärin, tamponeja tai vaikka meikkivoiteen jos tarvitsee.

Ihmisiä ja parisuhteita kun on erilaisia.

Vierailija
69/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sitä mieltä, että jos olisin ap niin en huolehtisi tällaisesta asiasta. Tuo määrä putoaa aivan varmasti kun elämä muuttuu erilaiseksi.

Ja miksi ei kauneudenhoitoon voisi mennä 1200 e kk? Vaatteet on kalliita. Jos mulla olisi rahaa ja en haluaisi säästää niin varmasti keksisin rahalle käyttöä.

Mulla esim nyt oikomishoito meneillään, maksaa noin 5000 e 6/kk. Onko tämä nyt sitten väärin. Haloo. Jos hoidan laskuni ja saan säästöönkin rahaa niin ei oo kenelläkään nokan koputtamista asiaan

Vierailija
70/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi anoppini kuluttaa noihin kuluihin vähemmän, vaikkei nyt mikään Madonnan vertainen kasvojen iho.

Vierailija
71/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkkarin ruma pitää olla, jos noin paljon tarvitsee kauneudenhoitoon rahaa :D

Vierailija
72/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mun serkun tytöllä oli aikoinaanmuutaman vuoden ajan kouluratsastushevonen , jolla hän kävi kisoissa. Serkkuni kertoi, että heille meni tähän harrastukseen 1000€/kk. Ja vanhemmat siis olivat keskituloisia ihmisiä, ei mitään juristeja tai lääkäreitä.

Toki hevosharrastuksesta jaa kuitenkin päivittäin kärryllinen lantaa vastineeksi. Lisäksi lapsi oppii aika paljon kehon hallintaa, vastuuta ym. Usein koko perhe viettää aikaa hevosen ympärillä, parantaa vanhempien ja lasten välejä. Että ei kovin hyvä vertaus siihen että meikit menee illalla viemäriin.

Ja aika moni perusperheen poika pelaa jääkiekkoa jonka kulut 500€/kk mutta siitä ei puhuta koska poika.

Vierailija
73/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon toi aikaisempi kirjoittaja. Mun mielestä siis 1200 e on ihan siedettävä summa käyttää nuoruudessa itseensä. Selkeästi tyttöystäväsi on esteetikko ja nauttii siitä että näyttää hyvältä.

Mutta käykö hän paljon ulkona ilman sinua?mitä yhteistä teillä on?viihdyttäjä hänen kanssaan? Onko hänellä rumat huulitäytteet tai joku peppukohotus? Silikonit?

Ehkä miettisin että onko suhteessanne syvällisyytä ja rakastatko häntä todella ja HÄN sinua. Ehkä sellainen asia merkitsee tässä nyt.

Vierailija
74/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahasi menee ilmeisesti elareihin kun harmittaa?

Vierailija
75/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa se riski että itseensä panostava tyttöystäväsi bongaa jonkun tasoisensa miehen ja jäät lehdelle soittelemaan.

Vierailija
76/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200e kauneuden hoitoon on ihan mahdoton summa. Vai käykö hän kasvohoidossa joka toinen päivä?

Vierailija
77/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta, mitä hän tekee työkseen?

Vierailija
78/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne! Monet teistä suosittelevat ainakin avioliiton unohtamista, ellei tyttöystäväni kulutuskäyttäytyminen muutu. Kova paikka, koska rajastan häntä paljon, kaikesta huolimatta.

Moni ihmetteli, mistä tuo summa 1200€ /kk voi syntyä. Se on toki oma laskelmani ja perustuu hänen kertomaansa ja esim kampaamo- ja hoitolakäyntien määrään, joista olen varsin hyvin perillä, koska vien ja haen häntä autolla. Näin jouluaikaan uskoisin summan olevan vieläkin suurempi, koska käyntejä on monta kertaa viikossa esim pikkujoulujen, uuden vuoden juhlien ym takia. Esim joulun ja uuden vuoden väliviikolla oli joku lymfa- tai muu hieronta ja ihonpuhdistus, jalkahoito, uudet rakennekynnet ja geelikynnet varpaisiin, kampaaja kahdesti (värjäys ja leikkaus keskiviikkona ja juhlakampaus lauantaina) sekä juhlameikki kosmetologilla.

Moni varmaankin epäilee minua trolliksi, mutta ikävä kyllä tämä on totisinta totta. Itsenikin on vaikea uskoa jo sitä miten paljon aikaa kuluu itsensä edustavana pitämiseen. Ja jos ihmettelette, mistä minä tiedän lymfoista ja geelikynsistä, niin neljän vuoden seurustelumme aikana ala on ehtinyt tulla minulle varsin tutuksi.

Kiitos vielä kommenteistanne!

Pyrkiikö hän malliksi? Tai tekeekö jotain sellaista työtä, jossa ulkonäöllä on noin suuri rooli? Jos ei, niin onhan tuo järkyttävän iso summa. Valitettavasti vaan on niin, että kun tyttiksesi vanhenee, niin tuohon tulee täysin päivänselvästi mukaan botoxit ja ihon kiristykset. Hänellä vaikuttaisi olevan itsetunto-ongelmia. Lisäksi joku erikoinen käsitys rahasta. Koska tuohan johtaa siihen, että rahaa ei jää enää ruokaan ja laskuihin, jos kaikki pitää laittaa kauneuteen. 

Ymmärtäisin, jos hänellä olisi joku kauneusalan blogi ja saisi osan lahjakorteista blogikirjoitusta vastaan. 

Vierailija
79/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä mitä helvettiä?

Tossa olis mun 2kk tulot 😳 toivottavasti oot trolli.

Vierailija
80/127 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee sama summa noin kahdessa vuodessa

50e kuussa? :D no, helppoahan se elämä on jos elää vanhemmillaan ja ostaa korkeintaan jotain karkkia itse.

Kyse oli varmaan kosmetiikkatuotteisiin käytetystä summasta? En minä saa niihin edes 50€ joka kuukausi menemään ja ihan aikuinen, omillani elävä nainen olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan