Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystäväni kuluttaa noin 1200 € kuussa pelkästään kauneudenhoitoon. Onko normaalia?

Vierailija
01.01.2023 |

Hänen palkkansa on verojen jälkeen noin 2700 €. Ihan tarkkaan en tiedä. Vuokra on yli tonni kuussa eli aika paljon elämistä ilmeisesti rahoitetaan velaksi ja pika vippeinä.
Nytkin hän suunnittelee lomamatkaa jonnekin Barbadokselle ystävänsä kanssa (minulla ei ole rahaa lähteä mukaan). Helmikuussa olen varannut mökin Leviltä meille kahdelle ja hänen siskolleen ja serkulleen.
Tyttöystäväni haluaa muuttaa yhteen ja naimisiin. Minua huolettaa hänen rahan käyttönsä. Tuntuu ettei hän tajua yhtään eahan arvoa ja pelkään hänen olevan korviaan myöten veloissa. Uusia vaatteitakin ilmestyy vaatekaappiin harvase viikko.
Neuvoja teiltä asioita paremmin ymmärtäviltä?

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot 2700 €. Vuokra 1000 € ja kauneudenhoitokulut 1200 €. Ruokaan ja muihin kuluihin jää 500 €. 😮

Vaatekuluja ei ole vielä eritelty.

Vierailija
122/127 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että tää misu on aika kuuma. Tulee käymään läpi monia eri vaiheita. Ap voi itse miettiä koska kannattaa hyppää kyytiin (jos koskaan). Voi toki olla ettei toista mahdollisuutta edes tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm...

Pitäsin tuohon malliin vakiintunutta rahankäyttömallia Himalajan kokoisena uhkana parisuhteen vakaudelle sinä päivänä, kun arkitodellisuus iskee päin näköä.  Miten arvelet hänen sopeutuvan vaikka arkiruokien hintatarkasteluun?   Kas kun 1.200€ höpömenoa/kk ei hyväpalkkainenkaan palkansaaja kestä millään ilveellä pidemmän päälle.... eikä sinun proppusi, jos joudut itse tuhlailun takia tiukoille.

Tee stressitesti hypoteettiselle yhteiselle taloudellenne. Netistä pankkien sivuilta muistaakseni löytyy tulo/menolaskureita.  Saatat yllättyä mihin kaikkeen rahaa palaa vuoden mittaan...

#42vuodenharjoitustakana

Vierailija
124/127 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vaan naimisiin mutta muista avioehto. Ja muistuta, että elämisen kulut maksetaan puoliksi. Kannattaa ehjä harjoitella sitä...

Vierailija
125/127 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa että hänellä on jonkin sortin addiktio kauneudenhoitoon ja / tai hänellä on vääristynyt minäkuva ja huono itsetunto, ja yrittää paikata sitä niillä hoidoilla. 

Aivan liian suuri osa nettotuloista menee hänellä siihen. Ei mitään järkeä. 

Eihän tuohon tarvita kuin kerran viikossa kampaaja, kerran kuukaudessa parturi, hiusten värjäys, kulmakarvat ja pari kasvohoitoa, niin helposti 1200€. Ja riippuu työstä, miten edustava pitää olla töissä.

Kerran viikossa kampaajalla? 

Niin, kerran viikossa kampaajalla kampaus. Pestään hiukset ja tehdään kampaus esim. nuttura

Ja on naisia jotka käyvät pari kertaa viikossa kampaajalla.

Kampaamot eli kulta-aikaa Suomessa vielä 90-luvulle saakka ja niitä oli joka kadun kulmassa, kun naisille tehtiin kampaukset.

Kaunis kampaus maksaa. Se on kauneuden hinta.

Vierailija
126/127 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat rinnallesi tyylikkään ja huolitellun naisen se maksaa. Tämä tahtoo unohtua suomalaisilta miehiltä, vaan odotetaan naisten osallistuvan asuntolainan maksuun tai tuomaan ruokaa pöytään.

Jos rahaa menee 1200€/kk se ei ole edes paljon. Laadukkaat meikit maksavat, samoin kasvo- ja hiusten hoidot, kampaukset, hiuksen värjäykset ja muotoilut jne. Kampaajalla käynti voi maksaa 300€/kerta tai laadukas hajuvesi 250€ tai huulipuna 70€

Vierailija
127/127 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että tää misu on aika kuuma. Tulee käymään läpi monia eri vaiheita. Ap voi itse miettiä koska kannattaa hyppää kyytiin (jos koskaan). Voi toki olla ettei toista mahdollisuutta edes tule.

Siis tottakai on kuuma, tai sit tää on provo.

Siis mitään ongelmaahan ei ole laittaa yli tonnia kuussa kosmetiikkaan ja kauneuteen silloin, kun nettotulot on kuussa joku 10.000€.

Eli silloin kun ne on joku alle 10% netosta, niin ehkä voi olla kartalla.

Mut tosiaan ne tosi kuumat mimmitkin kyllä tavistuu yleensä jonkinverran, ku tulee muksuja ja / tai ikää.

Silloin kun ikää tulee, ja jos käyttää kunnon sotanaamioita meikeissä, se kyllä näkyy helposti negatiivisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi