Tyttöystäväni kuluttaa noin 1200 € kuussa pelkästään kauneudenhoitoon. Onko normaalia?
Hänen palkkansa on verojen jälkeen noin 2700 €. Ihan tarkkaan en tiedä. Vuokra on yli tonni kuussa eli aika paljon elämistä ilmeisesti rahoitetaan velaksi ja pika vippeinä.
Nytkin hän suunnittelee lomamatkaa jonnekin Barbadokselle ystävänsä kanssa (minulla ei ole rahaa lähteä mukaan). Helmikuussa olen varannut mökin Leviltä meille kahdelle ja hänen siskolleen ja serkulleen.
Tyttöystäväni haluaa muuttaa yhteen ja naimisiin. Minua huolettaa hänen rahan käyttönsä. Tuntuu ettei hän tajua yhtään eahan arvoa ja pelkään hänen olevan korviaan myöten veloissa. Uusia vaatteitakin ilmestyy vaatekaappiin harvase viikko.
Neuvoja teiltä asioita paremmin ymmärtäviltä?
Kommentit (127)
Laita tyttis laskemaan paperilla tulonsa, menonsa ja paljonko pystyy lainaa lyhentämään kuukaudessa, vai olettaako hän sinun maksavan kaiken.
Voi luoja, tulee mieleen se yks biisi "pissiksillä luottokortti valtavasti velkaa". Älä muuta yhteen äläkä mene naimisiin tuon kanssa. Yks tuttu teki sen virheen, eron jälkeen voit arvata kumpi maksoi velat ettei nimi mene, ei tämä vaimo vaan mies. Tämä vaimo oli velkajärjestelyn käynyt, mies maksoi ja kun se oli ohi, löysi uuden ja jätti yhteiset velat maksamatta.
No Ohhoh ap. Hyvä kun vähän avasit tilannettanne. Enpä usko että pankki myöntäisi lainaa tyttöystävällesi mikäli hänellä olisi velka eikä yhtään säästöjä. Siis kertakaikkiaan turha kuvitella saavansa esim 400 000 euroa lainaa jos tilanne ei olisi kondiksessa.
Eli huolehdit nyt aivan turhia. Voi huoh.
Arvasin että nainen on esteetikko ja nauttii siitä että ulkonäkö on mintissä. Se tilanne voi myöhemmin muuttua kun tulee esim lapsia jne . Ja te kommentoijat , ihan oikeesti jos käytätte esim 10 e kk kauneudenhoitoon niin ihan be my guest, mutta sitten varmaan kyllä näytättekin siltä. Eikä se aina huono juttu ole mutta jokainen saa valita mihin tahansa käyttää :)
En tiedä onko edes mahdollista käyttää JOKA KUUSSA 1200e kauneudenhoitoon. Ehkä välillä jos hankkii hammashoitoja ja käy kampaajalla kerran kuussa... mutta silti joka kuu 1200e vaatii jo kekseliäisyyttä tuhlata ne massit.
Mutta ehkä osa meneekin vaatteisiin? Niihinhän saa helposti menemään paljon enemmänkin. Jos on vähän koukussa sellaiseen kertakäyttöiseen pukeutumiseen, jossa "en voi laittaa tätä takkia, kun se oli jo mulla yhdessä kuvassa instassa viime syyskuussa" ja kaikki vaatteet on kalliita merkkivaatteita.
Joka tapauksessa toista on vaikea muuttaa. Jos hän ei koe siihen painetta, tarvetta, halua. Jos kokee, että elämä velkakierteessä on ihan fine.
Mutta ainoa askel eteenpäin on tietysti keskustelu. Niinhän se on lähes aina. Juttelette toiveistanne ja peloistanne ja suunnitelmistanne ja meette askel kerrallaan eteenpäin.
Mun tyttis kuluttaa 1,6 kilovattia tunnissa. Onneksi vain käynnistettynä.
kampaaja 220e/kk
jokunen uusi meikki, koska miks ei, 80e/kk
sokerointi ja jotain muuta hoitoja silloin tällöin 250e/kk
ripset, kynnet, kaikenlaista 250e/kk
Äh, eihän tollakaan ylettömyydellä saa käytettyä kuin 800e. Mihin se vika 500e nyt..
No otetaan joku luksus kasvohoito 200e ja sitten vielä pistoksia kolmella huntilla. Noin, nyt on 1200e kuussa käytetty.
Mut hetkinen. Ei niitä kolmen huntin pistoksia ole mahdollista joka kuu laittaa. Hmm.. No ehkä kasvohoito kerran viikossa?
EN tiiä, uuvuttavaa tuhlailua, masentavaa jos joku näin elää.
"aika paljon elämistä ilmeisesti rahoitetaan velaksi ja pika vippeinä"
Painosanalla "ilmeisesti".
Miksi sinun pitäisi puuttua tyttöystävän rahan käyttöön, vaikka hän tuhlaisi 3000€ kuukaudessa?
Voi olla, että hänellä rahaa ja perintöjä löytyy, ilman, että tekisi velkaa tai ottaisi pikavippejä.
Jotenkin tuntuu, ettet tunne ja tiedä tyttöystäväsi taustoja. Rikkaissa piirissä nuo ovat taskurahoja.
Käyn kampaajalla enintään 3-4 kertaa vuodessa, yksi kerta maksaa 30-45e. Käytän ihan Lidlin shampoota, hoitoainetta ja ihovoidetta sekä lisäksi tavissaippuaa, sellaista kanisterissa ostettavaa nestesaippuaa. Joskus värjään itse ripset ja kulmat. Huulirasvana vaseliini tai Bepanthen. Näillä menisi ties kuinka monta vuotta, että saisin kulumaan yli tonnin.
Jokainen saa käyttää omaa rahaansa miten tykkää ja onneksi jokainen voi valita ihan itse kumppaninsa.
Jos rahankäyttö näkemykset ovat kahdella ihmisellä ihan erilaiset, siitä voi seurata riitoja mahdollisessa parisuhteessa. Ottaen se huomioon.
Kysy, mihin ne kauneudenhoitorahat kuluvat.
Vaikuttaa että hänellä on jonkin sortin addiktio kauneudenhoitoon ja / tai hänellä on vääristynyt minäkuva ja huono itsetunto, ja yrittää paikata sitä niillä hoidoilla.
Aivan liian suuri osa nettotuloista menee hänellä siihen. Ei mitään järkeä.
Periaatteessa hänen oma asiansa miten rahansa käyttää. Vaikka muuttaisitte yhteen, suosittelisin, että otat asunnon omaan nimiisi, jos hän ei pysty osuuttaan maksamaan, helppo potkia pihalle. Naimisiin mennessä lakimiehen kanssa avioehdot, nainen on yksin vastuussa omista laskuistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että hänellä on jonkin sortin addiktio kauneudenhoitoon ja / tai hänellä on vääristynyt minäkuva ja huono itsetunto, ja yrittää paikata sitä niillä hoidoilla.
Eihän tuohon tarvita kuin kerran viikossa kampaaja, kerran kuukaudessa parturi, hiusten värjäys, kulmakarvat ja pari kasvohoitoa, niin helposti 1200€. Ja riippuu työstä, miten edustava pitää olla töissä.
Itsepä olet tuollaisen naisen valinnut. :D Itse olen nuori nainen ja ei mene kuin parisen kymppiä kauneudenhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti itse halunnut todella laitetun naisen? Sellainen maksaa, nää on niitä valintoja
Juuri näin. Kauneus maksaa.
Perus suomijuntti urputusta. Naisen pitää olla viimeisen päälle huoliteltu mutta se ei saa maksaa mitään eikä saa viedä aikaa. Klassikko.
Itämaisia naisia aina hehkutetaan. Mutta arvatkaas mitä, niiden hoidot maksaa mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti itse halunnut todella laitetun naisen? Sellainen maksaa, nää on niitä valintoja
Juuri näin. Kauneus maksaa.
Niin feikki kauneus. Luonnonkauneus ei
Tulot 2700 €. Vuokra 1000 € ja kauneudenhoitokulut 1200 €. Ruokaan ja muihin kuluihin jää 500 €. 😮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuohon tarvita kuin kerran viikossa kampaaja, kerran kuukaudessa parturi, hiusten värjäys, kulmakarvat ja pari kasvohoitoa, niin helposti 1200€. Ja riippuu työstä, miten edustava pitää olla töissä.
Kerran viikossa kampaajalla?
Ymmärrettävää.
Se on kuitenkin niin, että noilla liksoilla ei tän päivän koroilla ja kuluilla, epävarmuuksilla, todellakaan hankita 800-900 K€:n hintaista asuntoa.
Miettikää nyt ihan oikeesti ns. pelivara, jos tulee vaik lapsia, korot nousee, tai työpaikkoja katoaa.
Oikee hintataso noille tuloille, on joku 250-450 k€, priimakuntoinen talo jostain Porvoosta.
Kukaan järkevä, ei lähe nyt ottaa ylisuurta lainaa.