Tyttöystäväni kuluttaa noin 1200 € kuussa pelkästään kauneudenhoitoon. Onko normaalia?
Hänen palkkansa on verojen jälkeen noin 2700 €. Ihan tarkkaan en tiedä. Vuokra on yli tonni kuussa eli aika paljon elämistä ilmeisesti rahoitetaan velaksi ja  pika vippeinä.
Nytkin hän suunnittelee lomamatkaa jonnekin Barbadokselle ystävänsä kanssa (minulla ei ole rahaa lähteä mukaan). Helmikuussa olen varannut mökin Leviltä meille kahdelle ja hänen siskolleen ja serkulleen.
Tyttöystäväni haluaa muuttaa yhteen ja naimisiin. Minua huolettaa hänen rahan käyttönsä. Tuntuu ettei hän tajua yhtään eahan arvoa ja pelkään hänen olevan korviaan myöten veloissa. Uusia vaatteitakin ilmestyy vaatekaappiin harvase viikko.
Neuvoja teiltä asioita paremmin ymmärtäviltä?
Kommentit (127)
hyvinhän sillä riittää rahat pakkeleihin ja lomailuun, kun menette kohta naimisiin ja sinä maksat asunnon, auton ym ja erossa nainen saa vielä puolet omaisuudestasi
Ja mun palkkani on ennen veroja tuon 2700... Noh minäpä käynkin parturissa kerran puolessa vuodessa.
Tuostahan seuraa perikato. Täydellinen loppu. Konkurssi. Rahaa kuuluu säästää eikä levitellä tuuleen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee sama summa noin kahdessa vuodessa
siis mihin ihmeeseen saat haaskattua 600e vuodessa?
kuinka ihmiset menee näin ilmiselvään trollaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ruma hän oikein on? Omalla vaimollani menee 20-40e meikkeihin puolen vuoden aikana ja joskus kymppi johonkin raita-aineeseen tms. Hän on onnekseni todella kaunis luonnostaan ja seksikkäin suihkun/saunan jälkeen.
M42
Kyl noihin terveyssiteisiin, ehkäisyyn, kosmetiikkaan, saippuoihin tms, kampaamo, kynnet, jonkun kympin saa keskimäärin laskea kuukausittain.
Mut normaali on varmaan joku 30-150 €/kk max. Tommoisilla summilla pitää tulla toimeen.
Joku yli 500€/kk, on sit jotain pop-tähden elämää, esiintyvillä taiteilijoilla asia on täysin eri kuin taviksilla.
Laittaisin eukon vaihtoon tuossa tapauksessa, sillä en voisi elää kovin pinnallisen ihmisen kanssa. Avovaimoni meikkaa onneksi vain harvoin ja eräelämässä se olisikin todella typerää. Kauneudenhuoltomenot, tai miksi niitä nyt kutsutaankaan ovat 10-50e/kk ja tuossa on pesuaineet mukana. Ja tuon datan tiedän siitä, että meillä on samat pesuaineet jotka yleensä minä ostan.
M38
No eihän tuossa tarvitse yhteistä tiliä ottaa vaikka naimisiin menee.
Omat tilit ja yksi yhteinen jonne menee yhteisiä menoja koskevat lainanlyhennykset yms.
Jos olisin sinkku ja lapseton käyttäisin kaikki rahat itseeni, siksi en paheksu tyttöystäväsi valintoja. Palkkakin on hyvä hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ruma hän oikein on? Omalla vaimollani menee 20-40e meikkeihin puolen vuoden aikana ja joskus kymppi johonkin raita-aineeseen tms. Hän on onnekseni todella kaunis luonnostaan ja seksikkäin suihkun/saunan jälkeen.
M42
Kuinka pienim u n ainen sä oikein olet? Kun tuommoista mietit ja täällä kommentoit tällaisiin aloituksiin. 🤡
Tyttöystävän kulutuskäyttäytyminen on huolestuttavaa. Käyttäytyminen voi olla niin pysyvää  että pelkkä puhe ja lupaukset eivät sitä muuta. Ikävä kyllä.
Miten hänen perheessään kulutetaan rahaa? Onko pitkän ajan säästösuunnitelmia, esim. asunto? Ostaako hän mielihalu vai tarve edellä?
Voit joutua maksumieheksi,  joten mieti, miten selviäisit siitä.
Vierailija kirjoitti:
kuinka ihmiset menee näin ilmiselvään trollaukseen.
No pääsitpä taas vinkumaan, kyllä olitkin nokkela, kun keksit. Jos ei ole mitään muuta sanottavaa, kuin känistä trollaamisesta, niin kannattaa poistua takavasemmalle. Tämä on keskustelupalsta, ja täällä siis keskustellaan eri asioista. Onko jokin tarina totta vai ei, sillä ei pitäisi minusta ainakaan olla mitään tekemistä keskustelun sisältöön.
1200 € kuussa on varmaan aika helppoa saada kulutettua hiuksiin, tekoripsiin ja -kynsiin ja näiden huoltoihin, sekä kaikenlaisiin meikkeihin. Kun nykyisin ei enää riitä, että on esimerkiksi meikkivoide, huulipuna tai kynsilakka. Ei, pitää olla omat tuotteet pohjustamiseen, viimeistelyyn ja kiinnittämiseen. Siihen päälle rusketus ja botoxit, niin ei edes summa riitä. Onko kyse kauneudenhoidosta onkin ihan toinen asia. 
Ei tuolla ainakaan lapsia elätetä, jos rahankäyttötavat eivät muutu. Onko perhehaaveita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mielestäni käytä paljoa. Käyn kampaajalla kahdesti vuodessa, silloin iso raha eli n. 250 euroa. Sitten hajuveteen n. 100 euroa vuodessa. Loput markettirasvoihin, hiustuotteisiin, meikkeihin ja puhdistustuotteisiin. Siihen sen saa kulumaan, ehkä arvioin yläkanttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mielestäni käytä paljoa. Käyn kampaajalla kahdesti vuodessa, silloin iso raha eli n. 250 euroa. Sitten hajuveteen n. 100 euroa vuodessa. Loput markettirasvoihin, hiustuotteisiin, meikkeihin ja puhdistustuotteisiin. Siihen sen saa kulumaan, ehkä arvioin yläkanttiin.
No tuosta sen näen nyt itsekin että alakanttiin arvioin. Mutta että kuukaudessa 1200€? Ei mitenkään. Mitenkään.
Kun tulee vanhemmaksi, kauneudenhoitoon ei mene rahaa ollenkaan, kauneus on jo nuorempana hankittua kestävää laatua.
Eihän sitä tiedä vaikka saisi vanhemmiltaan rahaa joka kuukausi niin paljon kuin vain pyytää. Jotkut vanhemmat ovat lapsiaan kohtaan sellaisia.
Vaikuttaa siltä, että ottaa koko ajan uusia tatuointeja, kestoripsejä, hiustenpidennyksiä, raatelukynsiä...