Tyttöystäväni kuluttaa noin 1200 € kuussa pelkästään kauneudenhoitoon. Onko normaalia?
Hänen palkkansa on verojen jälkeen noin 2700 €. Ihan tarkkaan en tiedä. Vuokra on yli tonni kuussa eli aika paljon elämistä ilmeisesti rahoitetaan velaksi ja  pika vippeinä.
Nytkin hän suunnittelee lomamatkaa jonnekin Barbadokselle ystävänsä kanssa (minulla ei ole rahaa lähteä mukaan). Helmikuussa olen varannut mökin Leviltä meille kahdelle ja hänen siskolleen ja serkulleen.
Tyttöystäväni haluaa muuttaa yhteen ja naimisiin. Minua huolettaa hänen rahan käyttönsä. Tuntuu ettei hän tajua yhtään eahan arvoa ja pelkään hänen olevan korviaan myöten veloissa. Uusia vaatteitakin ilmestyy vaatekaappiin harvase viikko.
Neuvoja teiltä asioita paremmin ymmärtäviltä?
Kommentit (127)
Ulkonäkö on naiselle kaikki kaikessa, siksi rumaksi sanominen meneekin naisella niin pahasti tunteisiin varsinkin kun"kauneudenhoitoon" on käytetty suuria summia rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee sama summa noin kahdessa vuodessa
50e kuussa? :D no, helppoahan se elämä on jos elää vanhemmillaan ja ostaa korkeintaan jotain karkkia itse.
Niin, kauneuden hoitoon.
Rahankäyttö ei ole tuossa ainoa ongelma. Tyttöystävälläsi on pahoja ongelmia itsetunnossa ja mielenterveydessä ja todella vääristynyt kehonkuva ja suhteellisuuden taju kaiken kaikkiaan. Ei ole normaalia, että oma naama on ainoa, mikä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Rahankäyttö ei ole tuossa ainoa ongelma. Tyttöystävälläsi on pahoja ongelmia itsetunnossa ja mielenterveydessä ja todella vääristynyt kehonkuva ja suhteellisuuden taju kaiken kaikkiaan. Ei ole normaalia, että oma naama on ainoa, mikä kiinnostaa.
Siis mihin ne rahat sitten pitäisi yksin elävän lapsettoman ihmisen käyttää jos ei itseensä saa käyttää?
Vierailija kirjoitti:
En usko sanaakaan tosta aloituksesta.
On kyllä semmosta sontaa koko aloitus.
Ei ole normaalia. 200 euroakin on paljon.
Saahan sitä rahaa helposti menemään kaikenlaiseen.
-kampaaja 100-200e kerta
-ripsihuolto, n. 100e kuussa
-kasvohoidot
-kynnet
-muut, kuten kestopigmentoinnit ja niiden huollot
-kosmetiikkatuotteet, esim. ripsiseerumi maksaa monta kymppiä, jotkut voiteet myös
1200e aika kova summa mutta kyllä mäkin ton saisin törsättyä jos oikein yrittäisin :D
Onko kyse aivan jokakuisesta summasta? Esimerkiksi jos laitetaan hiustenpidennykset niin siihen menee jo tonni, mutta ei niitäkään tarvitse tietääkseni joka kuukausi laittaa.
Toisaalta kun miettii niin kyllähän sen 1200e saisi äkkiä menemään jos haluaa. Pari kasvohoitoa n. 100-200e/kerta, ellei jopa enemmän, kynnet noin 100e, kampaajalla jos käy kerran kuussa laittamassa juurikasvua piiloon ja freesaamassa leikkausta niin 100-200e, sokerointi noin 100e, ripsienpidennykset 100e... Eihän tähän tarvi kuin vaikka hieroja lisäksi (lasketaanko kauneudenhoitoon?), pari uutta vaatetta ja vähän kalliimpaa meikki/ihonhoitotuotetta niin se 1200 on hyvinkin täynnä.
Haluaa käyttää omaa rahansa näin, eli ei haaveilen nyt mistään taloista ja lapsista yms, elää hetki kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksistanne! Monet teistä suosittelevat ainakin avioliiton unohtamista, ellei tyttöystäväni kulutuskäyttäytyminen muutu. Kova paikka, koska rajastan häntä paljon, kaikesta huolimatta.
Moni ihmetteli, mistä tuo summa 1200€ /kk voi syntyä. Se on toki oma laskelmani ja perustuu hänen kertomaansa ja esim kampaamo- ja hoitolakäyntien määrään, joista olen varsin hyvin perillä, koska vien ja haen häntä autolla. Näin jouluaikaan uskoisin summan olevan vieläkin suurempi, koska käyntejä on monta kertaa viikossa esim pikkujoulujen, uuden vuoden juhlien ym takia. Esim joulun ja uuden vuoden väliviikolla oli joku lymfa- tai muu hieronta ja ihonpuhdistus, jalkahoito, uudet rakennekynnet ja geelikynnet varpaisiin, kampaaja kahdesti (värjäys ja leikkaus keskiviikkona ja juhlakampaus lauantaina) sekä juhlameikki kosmetologilla.
Moni varmaankin epäilee minua trolliksi, mutta ikävä kyllä tämä on totisinta totta. Itsenikin on vaikea uskoa jo sitä miten paljon aikaa kuluu itsensä edustavana pitämiseen. Ja jos ihmettelette, mistä minä tiedän lymfoista ja geelikynsistä, niin neljän vuoden seurustelumme aikana ala on ehtinyt tulla minulle varsin tutuksi.
Kiitos vielä kommenteistanne!
Yks vaihtoehto on laittaa tulot ja menot exceliin. Käydä asiallinen keskustelu.
Sanoin, et normi voi olla jotain
- 30-150 €
Mut reilusti on 150-250 €
Todella paljon on 250€-500€.
Yli 500€ kk, menee jo pröystäilyn puolelle.
Väitän, että alle 250 € kauneus, ulkonäkö budjetilla, saa jo tosi hyvän.
Jos daamisi siirtyisi luonnonkosmetiikkaan, ja ottais sen moodin, että vähemmän on enemmän, säästyy paljon rahaa ja aikaa.
Aika simppelillä laittautumisellakin, saadaan ihan hyvää näköä hommaan.
Tästä aloituksesta tulee väkisinkin mieleen Dolly Partonin lausahdus: "You'd be surprised how much it costs to look this cheap!" :D
Ap selvästi rakastaa naistaan ja pitää toisen ulkonäöstä. Ulkonäön ylläpitäminen ei ole halpaa jos tavoittelee tietynlaista lookia. Jos budjetista karsii, näkyy se puolestaan sitten myös tyttöystävän ulkonäössä. Kaikkea ei voi saada :)
Ap voisi kyllä tulla vastailemaan kun teki aloituksenkin.
Mä haluaisin tietää, että onko kyseessä sellainen sofia belörf tyyppinen nainen jolla on silikonit, butt lift ja huulet ja ehkä nenäleikkaus?
Tuommoisia kutsutaan nimellä high maintenance b itch.
Eli jos sulla on fyrkkaa niin ok. Jos ei niin ei ole. Yleensä nuo tarttee jonkun rikkaan rahoittamaan elämäänsä, mikä käytännössä tarkoittaa että joku keski-ikäinen pamppu maksaa siitä että saa p esää
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti itse halunnut todella laitetun naisen? Sellainen maksaa, nää on niitä valintoja
Kannattaa vaihtaa luonnonkauniiseen yksilöön, tulee huomattavasti halvemmaksi.
Älä hyvä mies muuta yhteen tämän tuhlarin kanssa! Yhteisessä taloudessa tilanne liukuu siihen, että rouva käyttää sinunkin tilisi. "Hups, voitko maksaa tämän laskun, kun minulla ei saldo riitä."
Itse vältin taloudellisen katastrofin hakemalla avioeron. M65
Sellaista se on jos haluat high maintenance -naisen. Kannattaa hommata sinun kovapalkkaisempi työ jotta voit kustantaa hänen ulkonäkönsä. Ehkä kun ikää tulee lisää niin botoxia, naruja kasvoihin ihon alle kiristämään, silikonit jne.
Muunkinlaisia on, jotka vähemmän panostavat siihen miltä elämänsä näyttää instassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksistanne! Monet teistä suosittelevat ainakin avioliiton unohtamista, ellei tyttöystäväni kulutuskäyttäytyminen muutu. Kova paikka, koska rajastan häntä paljon, kaikesta huolimatta.
Moni ihmetteli, mistä tuo summa 1200€ /kk voi syntyä. Se on toki oma laskelmani ja perustuu hänen kertomaansa ja esim kampaamo- ja hoitolakäyntien määrään, joista olen varsin hyvin perillä, koska vien ja haen häntä autolla. Näin jouluaikaan uskoisin summan olevan vieläkin suurempi, koska käyntejä on monta kertaa viikossa esim pikkujoulujen, uuden vuoden juhlien ym takia. Esim joulun ja uuden vuoden väliviikolla oli joku lymfa- tai muu hieronta ja ihonpuhdistus, jalkahoito, uudet rakennekynnet ja geelikynnet varpaisiin, kampaaja kahdesti (värjäys ja leikkaus keskiviikkona ja juhlakampaus lauantaina) sekä juhlameikki kosmetologilla.
Moni varmaankin epäilee minua trolliksi, mutta ikävä kyllä tämä on totisinta totta. Itsenikin on vaikea uskoa jo sitä miten paljon aikaa kuluu itsensä edustavana pitämiseen. Ja jos ihmettelette, mistä minä tiedän lymfoista ja geelikynsistä, niin neljän vuoden seurustelumme aikana ala on ehtinyt tulla minulle varsin tutuksi.
Kiitos vielä kommenteistanne!Yks vaihtoehto on laittaa tulot ja menot exceliin. Käydä asiallinen keskustelu.
Sanoin, et normi voi olla jotain
- 30-150 €
Mut reilusti on 150-250 €
Todella paljon on 250€-500€.
Yli 500€ kk, menee jo pröystäilyn puolelle.
Väitän, että alle 250 € kauneus, ulkonäkö budjetilla, saa jo tosi hyvän.
Jos daamisi siirtyisi luonnonkosmetiikkaan, ja ottais sen moodin, että vähemmän on enemmän, säästyy paljon rahaa ja aikaa.Aika simppelillä laittautumisellakin, saadaan ihan hyvää näköä hommaan.
Miksi pitäisi siirtyä yhtään mihinkään tai vähentää jos ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Tuommoisia kutsutaan nimellä high maintenance b itch.
Eli jos sulla on fyrkkaa niin ok. Jos ei niin ei ole. Yleensä nuo tarttee jonkun rikkaan rahoittamaan elämäänsä, mikä käytännössä tarkoittaa että joku keski-ikäinen pamppu maksaa siitä että saa p esää
2700e nettotulot on lähemmäs 4t bruttona. Ei tarvitse ketään elättämään itseään, kiitos huolenpidosta poju.
Koska olette kyselleet taustojamme, niin seuraavasti voin niitä valottaa. Olemme siis seurustelleet neljä vuotta, mutta tunteneet kauemmin opiskelujen kautta. Molemmilla on yliopistokoulutus, tyttöystäväni on ensimmäisessä työpaikassaan, ja palkkansa on noin 4000 €. Itse olen ehtinyt työelämässä pari vuotta pidempään ja ansaitsen noin 5600 € /kk. Emme ole samalla alalla. Tyttöystäväni on luonteeltaan esteetikko, kiinnostunut taiteesta ja kulttuurista ja niiden kanssa myös tekemisissä jossain määrin työkseen. Hän ei ole missään tapauksessa mikään bimbo tai pissis, kauneusleikkauksia tms ei ole tehty, irtoripsiä ei ole eikä mitään suihkurusketuksia. Mutta hän on kyllä erittäin kaunis ja huipputyylikäs nuori nainen, joka kääntää päitä mihin meneekin. Hän on aina tottunut ns hyvään elämään kuten minäkin, ja nyt minua huolestuttaa, miten selviämme tulevaisuudessa, jota olemme suunnitelleet. Tarkoitus olisi avioitua ostaa yhteinen koti Etelä-Helsingistä, mutta pelottaa suoraan sanoen hankkia joku 800000-900000 € asunto suureksi osaksi velaksi, jos kaikki tulomme menevät minusta vähän turhiin kauneudenhoitoon, vaatteisiin, matkusteluun ja sellaiseen. Minulla ei ole tarkkaa käsitystä hänen taloudellisesta tilanteestaan, paljonko on velkaa jne, mikä on vähän outoa, kun ollaan kuitenkin oltu yhdessä niinkin kauan. Hänen perheessään on vähän sellainen periaate, ettei rahasta puhuta.
Riippuu miltä näyttää.