Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Empaatit ja henkisen polun kulkijat, miten löydätte ystäviä...

Vierailija
01.01.2023 |

Tai siis semmoisia ihmisiä, joiden kanssa on hyvä olla? Tai parisuhteita? Mitä pidemmälle olen päässyt henkisessä kehityksessäni, sitä vähemmän on ihmisiä joiden kanssa ei tule paha olla. En kestä pinnallisuutta enkä epäaitoutta enää vähääkään eivätkä ystävyyssuhteet tunnu tuovan oikein mitään plussaa elämään. Vielä vaikeampaa on parisuhteen löytäminen... Yksinkö koko elämä?

Kommentit (434)

Vierailija
41/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap määrittelee itsensä 'henkisessä kehityksessä pitkälle päässeeksi' ja mahdolliset ystävät 'pinnallisiksi' ja 'epäaidoiksi'. Lyhyessä viestissä paljon tietoa! Palstalaisten vastaukset ei välttämättä ole trollausta. Ei kukaan terve halua olla ylemmyydentuntoisen tyypin kanssa, joka arvostelee toisia ja pitää itseään niitä parempana. Henkisessä kehityksessä 'pitkälle pääsemistä' olisi tyyliin suostuminen tavalliseksi ihmiseksi ja muiden aito arvostaminen ja liiallisen vaatimisen lopettaminen. 

Ei ihan niinkään. Tarkistetaanpa.

Ap kirjoittin näin: " Tai siis semmoisia ihmisiä, joiden kanssa on hyvä olla? Tai parisuhteita? Mitä pidemmälle olen päässyt henkisessä kehityksessäni, sitä vähemmän on ihmisiä joiden kanssa ei tule paha olla. En kestä pinnallisuutta enkä epäaitoutta enää vähääkään eivätkä ystävyyssuhteet tunnu tuovan oikein mitään plussaa elämään. Vielä vaikeampaa on parisuhteen löytäminen... Yksinkö koko elämä? "

Ap sanoo, että mitä pidemmälle on päässyt henkisessä kehityksessä..... Hän siis sanoo että hän on omasta mielestään edennyt henkisen kehityksen tiellä mutta ei sano että on siinä pitkällä, tarkkaan ottaen. Mutta olkoot vaikka niinkin, että itse kokisi olevansa pitkällä, niin entä sitten, joku muu ihminen voi sanoa, että kokee olevansa pitkällä jossain harastuksessa jota on pidempään harjoittanut, ei se ole suoraan lesoamista. 

Kuulostaa siltä, että Ap:lle on itselleen alkanut merkata muut asiat enemmän, siis näin tämän jutun voi nähdä ymmärtävästä perspektiivistä.

Henkisen kehityksen tiestä tulee helpolla mieleen ylemmyys, mutta tarvii muistaa, että se on henkilön oma kokemus ja ei se tarkoita että hän olisi siinä, missä on, mutta annetaan olla, ei kukaan muistakaan tiedä mistään mitään loppujen lopuksi.

Ap ei hauku ystäviä pintapuolisiksi ja epäaidoiksi (ja toisaalta, entä jos ovatkin), vaan hän sanoo että "hän ei kestä pintapuolisuutta ja epäaitoutta". Eihän siinä ole pahaa, että hän ei tykkää pintapuolisuudesta ja epäaitoudesta? Miksi hänen tulisi tykätä pinnallisuudesta ja epäaitoudesta? 

Jos hän on nyt huomannut, etteivät ystävyyssuhteet ihan natsaa, niin eikös näin voi käydä elämässä, toki kannattaa koettaa suvaita eikä sortua äkkinäisiin vipauksiin, mutta usein palstalla kannustetaan noin muutoin, että jos suhde on miinusta eikä ole hyvä olo, niin ei kannata jäädä siihen.

Ap etsii jotain samanhenkisiä. Moni haluaa sitä, ei siinä mitään kummempaa. Jos ystävä oli hyvä, niin ei tiettykään kannata hylätä sellaista ihmistä, vaikka aallonpituutta ei niin hyvin löytyisi tässä aiheessa, koska HYVIÄ ihmisiä ei ylipäätään ole liiemmin, tämä vinkiksi Ap:llekin.

Vierailija
42/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin totta! On vaan niin rankkaa olla se ainoa hengellisesti valistunut. Vain minä ymmärrän arvoja ja suuria totuuksia kristallieni kanssa, muut vaan puhuvat miten heidän elämässään menee parisuhteissa ja töissä ja muuta turhaa kuten vaatetusta ja ruokaa miettivät. Jotain huomiota ne hakee, vaikka pitäisi kuunnella minua, kun minulla on ne syvemmät totuudet :(

Näin juuri! Toiset vaan on hengellisesti pidemmällä kuin toiset! Mäkin olen kehittänyt itseäni henkisesti ja rasitun just noista sun mainitsemista asioista. Kauhee, kun ihmiset ei nää, miten erilainen ja henkinen ja herkkä ja hengellisesti toisia edellä mä oon!

No näinpä! Tuolla alempanakin joku pikkusieluinen materialisti haukkuu sinua, kun näkee miten paljon ylempänä olet. Me olemme tämän maailman sokraatikkoja ja myrkkykatkeroa vain tarjotaan :(

Miten muut saisi ymmärtämään miten erityisen hienoja ja paremmalla tavalla edistyneitä ollaan? Kun onhan se päivänselvää, mutta muut ovat kateellisia kun eivät ole voittaneet egoaan kuten me.

Vaikee sanoa, miten sitä ymmärrystä voisi lisätä, mutta mä ainakin kerron kaikille, vaikka ne ei kysyiskään. Ja sit on just tärkee käydä näissä henkinen-tie-hakusessa -kursseilla ja muissa kristalli-illoissa. Niissä ei koskaan tapaa ihmisiä, jotka yrittää hyötyä toisista. Kaikki on vaan yhtä auvoista hengellistä harmoniaa ja universaalia rakkautta, ihanaa!

Kristalli-illat on ihania! Ainoa paikka, missä törmään ihmisiin, jotka tajuavat ettei rahalla oikeasti ole mitään arvoa. Ei edes voitaisi hyötyä toisistamme! Se on vaan niin paljon meidän alapuolella, että ihan sama laittaa 50€ kristalliin. Se on vaan pahan maailman pakottama tyhmä rituaali. Minuahan se vain auttaa, joka kerran ostaessani kristallin kiitän myyjää kun ottaa pahan, haisevan rahan synnin itselleen kannettavaksi. Niin edistyneitä ollaan! Ihan pyyteettömästi noin vain autetaan toisiamme!

Huoh, miksei ihmiset vaan vois olla niin kuin me 🙄 Maailma olis NIIN paljon parempi paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin totta! On vaan niin rankkaa olla se ainoa hengellisesti valistunut. Vain minä ymmärrän arvoja ja suuria totuuksia kristallieni kanssa, muut vaan puhuvat miten heidän elämässään menee parisuhteissa ja töissä ja muuta turhaa kuten vaatetusta ja ruokaa miettivät. Jotain huomiota ne hakee, vaikka pitäisi kuunnella minua, kun minulla on ne syvemmät totuudet :(

Näin juuri! Toiset vaan on hengellisesti pidemmällä kuin toiset! Mäkin olen kehittänyt itseäni henkisesti ja rasitun just noista sun mainitsemista asioista. Kauhee, kun ihmiset ei nää, miten erilainen ja henkinen ja herkkä ja hengellisesti toisia edellä mä oon!

Kuules nyt trolli, kun kaikki henkisistä asioista kiinnostuneet eivät edes mittaile mitään henkisiä matkoja taikka tähtää valaistumiseen. Yritäs nyt olla ennakkoluulottomammin. 

Vaikea olla ennakkoluuloton, kun joukko omasta erinomaisuudestaan viehättyneitä höpsöjä "kehittävät itseään henkisesti" (mikä ei tarkoita yhtään mitään). Miksei samaa energiaa voisi pistää johonkin todelliseen, kuten opiskeluun, jonkin taidon (esimerkiksi sosiaalisten taitojen?) opetteluun, tai mihin tahansa, joka veisi vähän sen oman pikku pään ulkopuolelle? Yllä joku totesikin, ettei luota (?) henkilöön, joka sanoo olevansa empaatti. En kyllä minäkään. Hirveä pseudopsykologinen tekaistu termi henkilölle, jolla on puutteelliset sosiaaliset taidot ja kauhea tarve pyöriä oman navan ympärillä.

Miksi toistat tuollaista trollaamista, kun jo on tehty selväksi tässä ketjussa, että joukko on erilainen ja täynnä erilaisia ihmisiä, joilla suhtautuminen on erilaista, osa ei edes ole valaistumisen asialla. Kirjoitin vaivalla pidemmän viestin tästä aiheesta, jossa selvitin ja avasin, ja pyysin ennakkoluulottomuutta ja vapautta olemiseen. 

Joten voisitko lopettaa nyt trollaamisen. Se on perustellusti ja selitetysti debunkattu, olet nyt valaistunut, simsalabim. *Mene perille nyt tämä selvitys, mene perille, jankkaus loppumaan."

Vierailija
44/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sinun henkisyytesi miten aidompaa kuin muilla ihmisillä? Mistä sinä tiedät kuinka ihmiset kokevat asiat, ihmiset eivät yleensä tuo herkästi omia uskomuksiaan esille.

Vierailija
45/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn mainiosti itsekseni.

Vierailija
46/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules nyt trolli, kun kaikki henkisistä asioista kiinnostuneet eivät edes mittaile mitään henkisiä matkoja taikka tähtää valaistumiseen. Yritäs nyt olla ennakkoluulottomammin. 

Vaikea olla ennakkoluuloton, kun joukko omasta erinomaisuudestaan viehättyneitä höpsöjä "kehittävät itseään henkisesti" (mikä ei tarkoita yhtään mitään). Miksei samaa energiaa voisi pistää johonkin todelliseen, kuten opiskeluun, jonkin taidon (esimerkiksi sosiaalisten taitojen?) opetteluun, tai mihin tahansa, joka veisi vähän sen oman pikku pään ulkopuolelle? Yllä joku totesikin, ettei luota (?) henkilöön, joka sanoo olevansa empaatti. En kyllä minäkään. Hirveä pseudopsykologinen tekaistu termi henkilölle, jolla on puutteelliset sosiaaliset taidot ja kauhea tarve pyöriä oman navan ympärillä.

Miksi toistat tuollaista trollaamista, kun jo on tehty selväksi tässä ketjussa, että joukko on erilainen ja täynnä erilaisia ihmisiä, joilla suhtautuminen on erilaista, osa ei edes ole valaistumisen asialla. Kirjoitin vaivalla pidemmän viestin tästä aiheesta, jossa selvitin ja avasin, ja pyysin ennakkoluulottomuutta ja vapautta olemiseen. 

Joten voisitko lopettaa nyt trollaamisen. Se on perustellusti ja selitetysti debunkattu, olet nyt valaistunut, simsalabim. *Mene perille nyt tämä selvitys, mene perille, jankkaus loppumaan."

Varoitus! Tämä henkilö on energiavampiiri ja eksyttäjä! Hän on se trolli, joka yrittää alentaa sinut väittelyyn itsensä kanssa, jotta voisi etä-imeä energiaasi ja taannuttaa henkisen kehityksesi. Kateudesta johtuu. Älä lankea ansaan!

Vierailija
47/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen polku ei ole edes puolivälissä, jos ei osaa olla rauhakseen yksin. Ymmärrän toki mistä on puhe noissa rutinoissa. Jatkakaahan harjoituksia ja painukaa vuorille vettä kantamaan.

Vierailija
48/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varoitus! Tämä henkilö on energiavampiiri ja eksyttäjä! Hän on se trolli, joka yrittää alentaa sinut väittelyyn itsensä kanssa, jotta voisi etä-imeä energiaasi ja taannuttaa henkisen kehityksesi. Kateudesta johtuu. Älä lankea ansaan!

Kiitos vinkistä ja välittämisestä. 🤍 Hyvää sinne, menen nyt, olen tarpeeksi ollut ketjussa ja energiaa tähän. 

Vierailija
49/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Arvostan luontoa, luonnollisuutta, aitoutta. Rehellisyyttä. Itsetuntemusta."

Kuten suurin osa ihmisistä.

Vierailija
50/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Arvostan luontoa, luonnollisuutta, aitoutta. Rehellisyyttä. Itsetuntemusta."

Kuten suurin osa ihmisistä.

Suurin osa vain luulee arvostavansa noita. Oikeasti ovat vain tyhjiä vateja, jotka ovat kiinni materiassa. Puhuvat tyhjää tietämättömyyttään. Vasta kun on käynyt viikonloppuvalaistumisretriitillä kysymässä puilta ja kiviltä voi nuo ymmärtää. Niin, ja paha energia pitää hoitaa kivillä ja kristalleilla. Sitä ennen ei voi näitä aitoja, ainoita tärkeitä asioita käsitellä.

Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut ajatelleeksi, että mainitsemasi pinnallisuus ja epäaitous voi olla myös toisen ihmisen tarvitsema rooli? Pidän ihan normaalina, että eri ihmisten seurassa on erilaisia rooleja. Tavallisin lienee työrooli. Saatat olla työssä, jossa et voi sanoa suoraan, mitä aidosti jostain asiasta tai varsinkaan ihmisestä ajattelet. Tai työhösi kuuluu pinnallisuus. Iäkkään naapurisikin kohdatessasi todennäköisesti olet erilainen kuin kohdatessasi joukon meluavia teini-ikäisiä. Mun mielestä henkiseen kehitykseen kuuluu myös oppia ymmärtämään - tai ainakin yrittämään ymmärtää - muita ihmisiä, heidän toimintatapojaan ja vaikuttimiaan. Ilman, että siitä ärsyyntyy tai kokee uhkaa omalle mielenrauhalleen. 

Vierailija
52/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että mainitsemasi pinnallisuus ja epäaitous voi olla myös toisen ihmisen tarvitsema rooli? Pidän ihan normaalina, että eri ihmisten seurassa on erilaisia rooleja. Tavallisin lienee työrooli. Saatat olla työssä, jossa et voi sanoa suoraan, mitä aidosti jostain asiasta tai varsinkaan ihmisestä ajattelet. Tai työhösi kuuluu pinnallisuus. Iäkkään naapurisikin kohdatessasi todennäköisesti olet erilainen kuin kohdatessasi joukon meluavia teini-ikäisiä. Mun mielestä henkiseen kehitykseen kuuluu myös oppia ymmärtämään - tai ainakin yrittämään ymmärtää - muita ihmisiä, heidän toimintatapojaan ja vaikuttimiaan. Ilman, että siitä ärsyyntyy tai kokee uhkaa omalle mielenrauhalleen. 

Mutta kun he puhuvat vain ihan vääristä ja turhista asioista :( Kun on nähnyt totuuden, ei enää voi välittää tai puhua niistä. Koko elämästä tulee henkisen totuuden ilmentymä, mikä toki aiheuttaa kateutta ja närää. Silloin voi puhua vain siitä, mikä on tärkeää ja totta, eikä siihen todellakaan liity mitään pinnallista 😂😂😂 Ymmärrän heitä kyllä, siksi tiedän että ovat väärässä, hukassa, tyhjiä. Sen takia se niin surettaakin, kun keskittyvät ihan epäoleellisuuksiin.

Vierailija
53/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletkohan oikeasti kovin enpaatti tai henkevä. Se ei jotenkin istu yksiin sen kanssa että kukaan ei kelpaa.

'

Ei ole kyse siitä että kukaan ei kelpaa, enkä sano, että itse olisin jotenkin parempi. Mutta en vaan enää pysty puhumaan pelkästään parisuhteista, juoruista, bilettämisestä ja koko ajan tunnen että ollaan ihan eri aaltopituudella ja mietitään ihan eri asioita. Yritän sopeutua joukkoon mutta se on niin raskasta että oma seurani on lopulta parempaa. 

Tuolla kuvauksella et ole empaatti ensinkään. Empaattina esimerkiksi parisuhteista puhuminen olisi sinulle sudenloukku, koska kuulemisen sijaan TUNTISIT mistä henkilö puhuu.

Vierailija
54/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen henkisesti valmis ihmin ja ymmärrään sinua ap. Olen täällä huipulla vuonna 2023 yksin ilman ystäviä, Tyynenä. Odotan sinua saapuvaksi tänne jo pian. En kaipaa materiaa, en kunnioitusta, olen vain pidemmällä kuin sinä, mutta nöyrä. -Tyyne

Vierailija
55/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka roolien avulla heijastaa ympäristöään on vain tyhjä kuori, vapiseva haavan lehti heittelehtiessään maailman myrskyissä.

Vierailija
56/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni sama. Lisäksi osa henkisistä asioista kiinnostuneista karsiutuu siksi, kun ovat jotain koronavouhottajia ja kieltävät tieteen. Semmoisia hulluja ei myöskään jaksa. 

Tieteellä ja henkisyydellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, koska ensimmäinen kieltää todellisen henkisyyden olemassaolon.

Vierailija
57/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä aio olla ennakkoluuloton, miksi olisin, kun tällaisesta asiasta puhutaan? Vapaasti voit minun puolestani käyttää aikaasi tällaiseen, mutta vaikka en nyt voinutkaan vastustaa kiusausta herjata, niin ihan viattomasta huvista ei kuitenkaan ole aina kysymys. Näissä "henkisissä" ja hengellisissä hommissa liikkuu nimenomaan ihmiset, jotka yrittää hyötyä niistä "henkisyyden etsijöistä", jotka yleensä ovat nuoria naisia. Tällaisesta henkisestä hömpästä saattaa olla vielä vaikeampi erota, kuin esim. uskonnoista, koska nämä on usein niin vaikeasti määriteltyjä. Olen ihan tosissaan sitä mieltä, että voisit käyttää aikasi paremminkin. Vai oletko itse siellä hyötyjä-puolella?

Vierailija
58/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empaatti? Eli joku erityisherkkä? "Empaatiksi kutsutaan henkilöä, joka on poikkeuksellisen tietoinen toisten ihmisten tunteista, tarpeista ja jopa kehollisista tuntemuksista. Empaatin on erityisen tärkeää opetella asettamaan terveitä rajoja ja muistaa huolehtia omasta jaksamisestaan. Ylikuormittunut empaatti saattaa jopa sairastua, mikäli hän kanniskelee toisten ihmisten tunteita, kipuja ja kolotuksia liian pitkään. Maadoittuminen ja luontoyhteys ovat erityisen tärkeitä voimaantumisen lähteitä empaateille."

Siis täh? Eli jauhat mielessäsi muiden tyyppien tuntemuksia, kipuja ja muita asioita?

Ja että "Aistit toisten ihmisten tunteet herkästi ja saatat jopa erehtyä luulemaan niitä omiksesi."

"Tunnetilasi saattaa muuttua kuin taikaiskusta."

Tai jotain: "Tunnet ylitsepursuavaa rakkautta ja suojelunhalua viattomia luontokappaleita ja lapsia kohtaan."

Sairasta.

Empaatti tuntee asiat fyysisesti, jos esimerkiksi kerron että sydämeni särjettiin uutenavuotena, empaatti tuntee tämän myös. Empaattina selviytyminen vaatii sitä, että oppii maadoittumaan niin hyvin, ettei jokainen kynnen lohjeaminen tunnu omassa kehossa.

Vierailija
59/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todelliset osaajat on niitä jotka ovat hiljaa osaamisestaan ja taidoistaan.

Lisäksi he ymmrtävät että mitä enemmän opiskelee, sitä vähemmän tajuaa tietävänsä. Ihmiskunta nykytieteen avulla ymmärtää vain mikroskooppisen pienen osan olevaisuudesta.

T. 25v tutkimustyötä takana ja vieläkin tässä harjoitellaan

Vierailija
60/434 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empaatti? Eli joku erityisherkkä? "Empaatiksi kutsutaan henkilöä, joka on poikkeuksellisen tietoinen toisten ihmisten tunteista, tarpeista ja jopa kehollisista tuntemuksista. Empaatin on erityisen tärkeää opetella asettamaan terveitä rajoja ja muistaa huolehtia omasta jaksamisestaan. Ylikuormittunut empaatti saattaa jopa sairastua, mikäli hän kanniskelee toisten ihmisten tunteita, kipuja ja kolotuksia liian pitkään. Maadoittuminen ja luontoyhteys ovat erityisen tärkeitä voimaantumisen lähteitä empaateille."

Siis täh? Eli jauhat mielessäsi muiden tyyppien tuntemuksia, kipuja ja muita asioita?

Ja että "Aistit toisten ihmisten tunteet herkästi ja saatat jopa erehtyä luulemaan niitä omiksesi."

"Tunnetilasi saattaa muuttua kuin taikaiskusta."

Tai jotain: "Tunnet ylitsepursuavaa rakkautta ja suojelunhalua viattomia luontokappaleita ja lapsia kohtaan."

Sairasta.

Empaatti tuntee asiat fyysisesti, jos esimerkiksi kerron että sydämeni särjettiin uutenavuotena, empaatti tuntee tämän myös. Empaattina selviytyminen vaatii sitä, että oppii maadoittumaan niin hyvin, ettei jokainen kynnen lohjeaminen tunnu omassa kehossa.

On erittäin haastavaa olla huippulahjakas ja erityinen empaatti. Siis minähän olen aina kokenut, että olen jotenkin erilainen, en sovi joukkoon. Nähnyt maailman omalla tavallani ja ymmärrän asiat ihan luonnostani syvemmin kuin muut. Sitten retriitillä paljastui, olen empaatikko, jonka tehtävä on kantaa muiden tuskaa ja ohjata hengellisille poluille. Negatiivisten tunteiden mukana tulee energiaa, jonka puhdistan kehossani kristallivärähtelyjen avulla ja luovutan vaivihkaa takaisin omistajalleen.

Ei tätä tekisi sillein mieli, mutta pakko kun on erityisenä tähän maailmaan tullut. Ei haittaa vaikkeivät ihmiset kiitä, minun palkintoni on henkinen kasvu ja vielä tästäkin korkeampi jälleensyntymä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan