Empaatit ja henkisen polun kulkijat, miten löydätte ystäviä...
Tai siis semmoisia ihmisiä, joiden kanssa on hyvä olla? Tai parisuhteita? Mitä pidemmälle olen päässyt henkisessä kehityksessäni, sitä vähemmän on ihmisiä joiden kanssa ei tule paha olla. En kestä pinnallisuutta enkä epäaitoutta enää vähääkään eivätkä ystävyyssuhteet tunnu tuovan oikein mitään plussaa elämään. Vielä vaikeampaa on parisuhteen löytäminen... Yksinkö koko elämä?
Kommentit (434)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletkohan oikeasti kovin enpaatti tai henkevä. Se ei jotenkin istu yksiin sen kanssa että kukaan ei kelpaa.
'
Ei ole kyse siitä että kukaan ei kelpaa, enkä sano, että itse olisin jotenkin parempi. Mutta en vaan enää pysty puhumaan pelkästään parisuhteista, juoruista, bilettämisestä ja koko ajan tunnen että ollaan ihan eri aaltopituudella ja mietitään ihan eri asioita. Yritän sopeutua joukkoon mutta se on niin raskasta että oma seurani on lopulta parempaa.
Minkä ikäinen olet? 17?
Sinun kannattaisi tutustua vaikka yksinäisiin vanhuksien kanssa ja jutella heidän kanssaan kaikesta. Voisit löytää pääsi sisälle muitakin kuin hölmöjä minäminä -ajatuksia.
Ap.
Olet saanut aloitukseesi ilkeileviä ja lyttääviä viestejä palstan naisvihaisilta jatkuvasti negatiivisilta trollimiehiltä = inceleiltä. He ovat haukkumassa herkempiä ja syvällisempiä mielisairaiksi, he ovat itse katkeria mielipuolia.
On tehty tutkimus kroonisista trolleista, jotka siis vuosikausia harrastavat "trollaamista" eli toisten ihmisten kiusaamista, pahan olon aiheuttamista ja purkamista ympäristöönsä, pitävät sitä viihteenä. Tutkimuksen tulos oli, että elämäntapa trolleilla on dark triadin piirteitä. He siis ovat jo täten mielisairaita, pahaa energiaa.
"The dark triad personality traits are three closely related yet independent personality traits that all have a somewhat malevolent connotation. The three traits are machiavellianism (a manipulative attitude), narcissism (excessive self-love), and psychopathy (lack of empathy). "
Selvitän lisää. "Empatia" on heille kirosana, koska he ovat tunnevammaisia taikka tyystin tunnekylmiä, kts dark triad piirteet. Narsismi, psykopatia piirteitä.
Siksi ihminen jolla on empatiaa taikka on hyvinkin herkkä, on heidän täysi vastakohtansa ja se on heille myrkkyä. He pyrkivät manipuloimaan jälleen asian niin päin, että empaatikoksi itsensä uskaltautumaan sanova julistetaankin heidän taholtaan (kontrolli, vaikuttaminen, pahantahtoisuus, manipulointi) psykopaatiksi. Projisointi.
Kuten todistettua, he ovat sairaita dark triad, psykopatia mainittu muassa.
Kerron tämän, jotta sinä ja muut empaatikot ette tuntisi olevannee hyökkäyksen taikka mitätöinnin ja lyttäämisen alla, jotta he eivät onnistuisi aiheuttamaan huonoa oloa ja epävarmuutta teille.
Paska mitä aiheuttavat ja aiheuttaneet menee heille takaisin, monenkertaisena. He jäävät kiinni jossain vaiheessa elämien polulla. Minä en siitä tiedä mutta sanon "huuhaata", energian energiaa maailmassa jossa energiat ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kutsuu itseään EmPaaTiKsi niin kierrän todella kaukaa.
Uskaltaudu kutsumaan itseäsi siksi mikä olet. Niin kierretään kaukaa. :)
Minä en allekirjoita kaikkea mitä empaatin kategoriaan määritellään, joten en sano olevani empaatti, jätän vapauden sille mitä olen. Voin olla vapaasti.
Psykot ja kylmät (joskus häiriintyneisyys on huonommuutta ja mielenongelmia/jumittumisia/vääristymiä , ei pahuutta) aistin, paljon muutakin aistin, hyvää myös, kaikkea. Onneksi.
Inhimillisesti kohti parempaan on toivottavaa.
Tämä on vähän samankaltainen asetelma kuin, että tämä maa tuntuu olevan täynnä ihmisiä, jotka ovat lempeitä, ystävällisiä, hyväntahtoisia ja muista ihmisistä kiinnostuneita. Heitä ei kiinnosta toisen ihmisen ulkonäkö, varallisuus, sosiaalinen asema, ikä jne vaan aito ja syvällinen ihmisten välinen kohtaaminen. Silti he ovat yksinäisiä.
Iso kysymys onkin, että miksi he eivät kelpaa ystäviksi tai edes seuraksi toisilleen.
Lähtisin kokeilemaan vaikka joogakerhoista, teknoraveista tai erilaisista luontoharrastuksista ensi alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen mt-ongelmainen lässyttäjä. Kuka sellaisen kanssa haluaisi olla?
Kirjoitin pidemmän tekstin, josta voit löytää itsesi. Trollimiesten faktinen linkki pahantahtoiseen mielipuolisuuteen.
Ps. Sinä et tule löytämään naisellista kivaa, lämmintä kumppania niin kauan kun lyttäät maan rakoon herkkää tyyliä. "Lässyttämistä" tulet vielä kaipaamaan. 40 vuoden päästä ymmärrät, miten typerä olitkaan ja teet faceplamin.
Ilkeämielisyytesi ja mustamaalaamisesi kaikki mitä teet, myös netissä, se on ikävää, ikävää. Tyhjää vihaa ja sielujen tuhoamiseen pyrkivää. Sitten huudetaan sielujen perään. Opi ensin olemaan ja tekemään hyvää.
Siinä sinulle opin tie. Se että sinulla on huono olo. niin älä pyri viemään muita sieluja sinne paskaan, se on suunnattoman itsekästä ja se mitä aiheutat trolliCo:n kanssa, se on teidän yllä. Muuta itseäsi parempaan, lopeta ruikutus ja huomionhaku ja naisten syyttäminen ja huonossa piirissä myrkyllisten kanssa mätäneminen.
Sinulla on kaikki mahdollisuus ja voima, sinä pystyt jos haluat. Yksin pystyy kun uskoo, se on vahvuutta, pari rukousta voit myös tehdä. Lähetän paremman rukouksen pyynnön suuntaasi.
Turha luulla että haluan olla jeesus taikka hyvien hyvis, tämä on vapaata energian mediointia, myös niin että pahat energiat ja se mitä on aiheutettu, se myös liikkuu ei minulla siihen päätäntää, mutta puhallan pois takaisin.
Joten jos haluaa hyvää, vaikuta ensin niin.
Vierailija kirjoitti:
Empaatti on naamioitu psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nämä henkiset enpaatit on mt-ongelmaisia, jotensakin rasittavia asioiden vääntelijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Empaatti? Eli joku erityisherkkä? "Empaatiksi kutsutaan .......
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Ap, vain sinulla on sinun ongelmasi, muista se. Muiden ei tarvitse ymmärtää sinun ongelmasi tai sinua yleensäkään. Etsi seuraa kaltaisistasi hörhöistä.
Aloitukseen on tullut ilkeileviä ja lyttääviä viestejä palstan naisvihaisilta jatkuvasti negatiivisilta trollimiehiltä = inceleiltä. He ovat haukkumassa herkempiä ja syvällisempiä mielisairaiksi, he ovat itse katkeria mielipuolia.
On tehty tutkimus kroonisista trolleista, jotka siis vuosikausia harrastavat "trollaamista" eli toisten ihmisten kiusaamista, pahan olon aiheuttamista ja purkamista ympäristöönsä, pitävät sitä viihteenä. Tutkimuksen tulos oli, että elämäntapa trolleilla on dark triadin piirteitä. He siis ovat jo täten mielisairaita, pahaa energiaa.
"The dark triad personality traits are three closely related yet independent personality traits that all have a somewhat malevolent connotation. The three traits are machiavellianism (a manipulative attitude), narcissism (excessive self-love), and psychopathy (lack of empathy). "
Selvitän lisää. "Empatia" on heille kirosana, koska he ovat tunnevammaisia taikka tyystin tunnekylmiä, kts dark triad piirteet. Narsismi, psykopatia piirteitä.
Siksi ihminen jolla on empatiaa taikka on hyvinkin herkkä, on heidän täysi vastakohtansa ja se on heille myrkkyä. He pyrkivät manipuloimaan jälleen asian niin päin, että empaatikoksi itsensä uskaltautumaan sanova julistetaankin heidän taholtaan (kontrolli, vaikuttaminen, pahantahtoisuus, manipulointi) psykopaatiksi. Projisointi.
Kuten todistettua, he ovat sairaita dark triad, psykopatia mainittu muassa.
Kerron tämän, jotta sinä ja muut empaatikot ette tuntisi olevannee hyökkäyksen taikka mitätöinnin ja lyttäämisen alla, jotta he eivät onnistuisi aiheuttamaan huonoa oloa ja epävarmuutta teille.
Te lyttääjät ja herkkien hiljentäjät, olkaa itse hiljaa, jos ette pysty antamaan muuta kuin paskaa. Olette jo tarpeeksi äänessä ja viemässä äänet herkemmiltä, alas painamassa ja leimaamassa kohteita joita ette ymmärrä, kiusaamassa kuin lokalössi.
Paska mitä aiheuttavat ja aiheuttaneet menee heille takaisin, monenkertaisena. He jäävät kiinni jossain vaiheessa elämien polulla. Minä en siitä tiedä mutta sanon "huuhaata", energian energiaa maailmassa jossa energiat ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Rukous ylös.
Niin totta! On vaan niin rankkaa olla se ainoa hengellisesti valistunut. Vain minä ymmärrän arvoja ja suuria totuuksia kristallieni kanssa, muut vaan puhuvat miten heidän elämässään menee parisuhteissa ja töissä ja muuta turhaa kuten vaatetusta ja ruokaa miettivät. Jotain huomiota ne hakee, vaikka pitäisi kuunnella minua, kun minulla on ne syvemmät totuudet :(
Siis ei ole mitään yhtenäistä joukkiota tässäkään. On erilaisia ihmisiä. Eivät kaikki joita kiinnostaa muutkin kuin arkitason asiat ole samanlaisia ja suhtaudu asioihin samoin. Osa pitää asiat yksityisinä, osa keskustelee kaikenlaisista aiheista muiden kanssa. En minä ole koskaan esim puhunut "henkisestä valaistumisesta", joku muu taas on, silti ollaan kiinnostuneita henkisen maailman asioista. Olen ylipäätään kiinnostunut asioista.
Koetan tuoda tässä ilmi sitä, että ei voi niputtaa ihmisiä samoin ajatteleviksi. Eikä tehdä oletuksia, että toihan on hörhö tai toihan julistaa sitten heti jotain. Se on kielteinen suhtautuminen olettajalta etukäteen. Loogisestikin on niin, että jos ihminen on kiinnostunut muustakin kuin arkimaailman asioista, se kertoo vain juuri sen, mitä 1. lauseessa on. Eivätkä he ole tosikkojakaan, jotkut voi olla, mutta jälleen on niin, että ihan erilaista suhtautumista on. En minä tiedä, kun en ole missään yhteisöissä. Sanon vaan maalaisjärjen kautta.
Ei tuomita ja oleteta kaikenlaista, annetaan ihmisten itse kertoa, tai tutustutaan, ei päätetä sijastaan. Miten on, siten on. Tilaa olemiseen eikä lokerointiin. Se vasta takakireää ja mänttiä onkin, kuin ei anneta vapaasti olla vaan pyritään negatiivisesti karsinoimaan.
Menee myös niin päin, että jätetään mahdollisuus ylipäätään erilaisille ihmisille. Ymmärrän silleen, että jos toinen liikkuu aina käytännön tasolla, niin siitä yhteydestä jää puuttumaan silloin jotain tärkeää. Niin se vaan on, mutta se ei liity arvostamiseen yhtään.
Tähän voisi siteerata jotakuta (ei tule mieleen, jollain voi tulla), joka on varmasti joskus sanonut, kuinka ihanaa se on, kun sinut ymmärretään, kun pystyt jakamaan toisen kanssa, kun yhteys ja aallonpituus löytyy. Harvoin vaan käy, mutta siinä on sielujen kemiaa.
Jos mietitään kumppaniasioita, niin yllätys yllätys, mieluummin haluaisin käytännöllisemmän (kuin minä) miehen, mutta niin että yhteys löytyisi. Tasapainoitus.
Ystävissä vähän eri homma, kun ei tarvita romanttista syttymistä. Ystävä on hyvä, kun ystävä on ystävä. Molemminpuolinen ymmärtäminen ja se että on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin totta! On vaan niin rankkaa olla se ainoa hengellisesti valistunut. Vain minä ymmärrän arvoja ja suuria totuuksia kristallieni kanssa, muut vaan puhuvat miten heidän elämässään menee parisuhteissa ja töissä ja muuta turhaa kuten vaatetusta ja ruokaa miettivät. Jotain huomiota ne hakee, vaikka pitäisi kuunnella minua, kun minulla on ne syvemmät totuudet :(
Näin juuri! Toiset vaan on hengellisesti pidemmällä kuin toiset! Mäkin olen kehittänyt itseäni henkisesti ja rasitun just noista sun mainitsemista asioista. Kauhee, kun ihmiset ei nää, miten erilainen ja henkinen ja herkkä ja hengellisesti toisia edellä mä oon!
Ap määrittelee itsensä 'henkisessä kehityksessä pitkälle päässeeksi' ja mahdolliset ystävät 'pinnallisiksi' ja 'epäaidoiksi'. Lyhyessä viestissä paljon tietoa! Palstalaisten vastaukset ei välttämättä ole trollausta. Ei kukaan terve halua olla ylemmyydentuntoisen tyypin kanssa, joka arvostelee toisia ja pitää itseään niitä parempana. Henkisessä kehityksessä 'pitkälle pääsemistä' olisi tyyliin suostuminen tavalliseksi ihmiseksi ja muiden aito arvostaminen ja liiallisen vaatimisen lopettaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri! Toiset vaan on hengellisesti pidemmällä kuin toiset! Mäkin olen kehittänyt itseäni henkisesti ja rasitun just noista sun mainitsemista asioista. Kauhee, kun ihmiset ei nää, miten erilainen ja henkinen ja herkkä ja hengellisesti toisia edellä mä oon!
Kuules nyt trolli, kun kaikki henkisistä asioista kiinnostuneet eivät edes mittaile mitään henkisiä matkoja taikka tähtää valaistumiseen. Yritäs nyt olla ennakkoluulottomammin.
Etsi ensin yhteisö, sieltä saa niitä ystäviä. Esim itse olen saanut ystäviä kundaliinijoogasta, meditaatio-illoista, henkisen tien kursseista. Ystäviä saa helposti noista piireistä.
Ilkeitä ja epähenkisiä en minäkään siedä.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin kokeilemaan vaikka joogakerhoista, teknoraveista tai erilaisista luontoharrastuksista ensi alkuun.
Joogasta löytyy yllättävän paljon elitistisiä narsisteja. Heidän omahyväinen toisia alentava arvomaailma on heille sitä kirkkainta ilmentymää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules nyt trolli, kun kaikki henkisistä asioista kiinnostuneet eivät edes mittaile mitään henkisiä matkoja taikka tähtää valaistumiseen. Yritäs nyt olla ennakkoluulottomammin.
Vaikea olla ennakkoluuloton, kun joukko omasta erinomaisuudestaan viehättyneitä höpsöjä "kehittävät itseään henkisesti" (mikä ei tarkoita yhtään mitään). Miksei samaa energiaa voisi pistää johonkin todelliseen, kuten opiskeluun, jonkin taidon (esimerkiksi sosiaalisten taitojen?) opetteluun, tai mihin tahansa, joka veisi vähän sen oman pikku pään ulkopuolelle? Yllä joku totesikin, ettei luota (?) henkilöön, joka sanoo olevansa empaatti. En kyllä minäkään. Hirveä pseudopsykologinen tekaistu termi henkilölle, jolla on puutteelliset sosiaaliset taidot ja kauhea tarve pyöriä oman navan ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinpä! Tuolla alempanakin joku pikkusieluinen materialisti haukkuu sinua, kun näkee miten paljon ylempänä olet. Me olemme tämän maailman sokraatikkoja ja myrkkykatkeroa vain tarjotaan :(
Miten muut saisi ymmärtämään miten erityisen hienoja ja paremmalla tavalla edistyneitä ollaan? Kun onhan se päivänselvää, mutta muut ovat kateellisia kun eivät ole voittaneet egoaan kuten me.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinpä! Tuolla alempanakin joku pikkusieluinen materialisti haukkuu sinua, kun näkee miten paljon ylempänä olet. Me olemme tämän maailman sokraatikkoja ja myrkkykatkeroa vain tarjotaan :(
Miten muut saisi ymmärtämään miten erityisen hienoja ja paremmalla tavalla edistyneitä ollaan? Kun onhan se päivänselvää, mutta muut ovat kateellisia kun eivät ole voittaneet egoaan kuten me.
Vaikee sanoa, miten sitä ymmärrystä voisi lisätä, mutta mä ainakin kerron kaikille, vaikka ne ei kysyiskään. Ja sit on just tärkee käydä näissä henkinen-tie-hakusessa -kursseilla ja muissa kristalli-illoissa. Niissä ei koskaan tapaa ihmisiä, jotka yrittää hyötyä toisista. Kaikki on vaan yhtä auvoista hengellistä harmoniaa ja universaalia rakkautta, ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joogasta löytyy yllättävän paljon elitistisiä narsisteja. Heidän omahyväinen toisia alentava arvomaailma on heille sitä kirkkainta ilmentymää.
En väittänytkään, että kaikki noista piireistä olisivat sopivia. Enemmänkin, että nuo ovat sellaisia aktiviteettejä, joista voi tärpätä kenties helpommin kuin muualta.
Ap, vain sinulla on sinun ongelmasi, muista se. Muiden ei tarvitse ymmärtää sinun ongelmasi tai sinua yleensäkään. Etsi seuraa kaltaisistasi hörhöistä.