Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Empaatit ja henkisen polun kulkijat, miten löydätte ystäviä...

Vierailija
01.01.2023 |

Tai siis semmoisia ihmisiä, joiden kanssa on hyvä olla? Tai parisuhteita? Mitä pidemmälle olen päässyt henkisessä kehityksessäni, sitä vähemmän on ihmisiä joiden kanssa ei tule paha olla. En kestä pinnallisuutta enkä epäaitoutta enää vähääkään eivätkä ystävyyssuhteet tunnu tuovan oikein mitään plussaa elämään. Vielä vaikeampaa on parisuhteen löytäminen... Yksinkö koko elämä?

Kommentit (434)

Vierailija
321/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo oli henkisesti herännyt ja empaattinen. Valitettavasti tajusin tämän vasta vuosia myöhemmin hänen poismenonsa jälkeen ja oman henkisen heräämiseni jälkeen. 

Muistan pienenä kun mummo aina tarkkaili seurassa porukkaa ja antoi useasti minulle pieniä hymyjä kun olin oivaltanut jotain. Hän myös puhui paljon, mutta se tapahtui ainoastaan jos hänen kanssaan oli kahdestaan. Meidän pappa oli toisenlainen, hän omasi paljon vihaa ja hänen mukaan oli aina mentävä kaikessa. Mummo usein jäi meidän papan jalkoihin kaikessa. Meidän mummo ei välttämättä ollut onnellinen meidän papan kanssa, olen tajunnut tämän vasta aikuisena. 

Eihän näitä asioita tajua lapsena ollenkaan. Nyt molemmat ovat jo siirtyneet jonnekkin muualle. 

Vierailija
322/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju saa Vuoden 2023 Paskin lässytys -palkinnon 🏆

-Vauva Ylläpito-

Kaikki nää kommenttit vaan ruokkii sitä käsitystä mitä monilla heränneillä ihmisillä on teistä alakerran sotureista. Sinä itse sitä et tietenkään ymmärrä, mutta sinä teet monille palveluksen. Sinunlaisten ihmisten ansiosta massaherääminen on nyt käynnissä maailmalla. 

Kiitos <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla mies ihan tavallinen, ystävät tippuneet matkasta kun huomasin jonkintasoista hyväksikäyttöä. En avaudu näistä asioista kuin muutamalle harvalle valitulle joihin olen tutustunut yllättävissä yhteyksissä. Olen hyväksynyt että kaikki me olemme eri kehitysvaiheessa, ja että kukaan ei ole sen vuoksi parempi tai huonompi. Siksi on turha vertailla. Myös näihin asioihin liittyen joillakin on kauhea tarve kilpailla ja tuoda esiin sitä omaa paremmuutta, se kertoo jo paljon. 

Kipuilun pitkään sen kanssa että jokapäiväiseen elämään ei kuulu asioista samoin ajattelevia. Nyt olen hyväksynyt sen, ja olen tyytyväinen.

Totta, siihen vertailuun ei kannata lähteä mukaan, se tekee vaan katkeraksi.... Jokainen meistä on eri vaiheessa omalla sielunpolullaan. Toisten sielunpolkuihin ei pitäisi mennä puuttumaan. 

Tietoa on kumminkin hyvä jakaa. 

Vierailija
324/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen viisaus voi kulkea yli sukupolvien, samallatapaa kuin traumat. Meillä Suomessa on aikoinaan ollut todella paljon tätä henkistä viisautta. Tää kansa on ollut aikoinaan varmaan 1 henkisimmistä kansoista koko tällä planeetalla. Kyllä se elää monessa suomalaisessa, sitä ei huomaa itse välttämäti hyvin, mutta sen huomaa kun toisten puheet alkaa resonoimaan vahvasti myös itsessä. 

Me eletään yhteiskunnassa missä nää asiat on tallottu kokonaan kaiken muun alle. Ei oo helppoo olla empaattinen ihminen, mutta on sillä myös omat puolensa. Empaattinan ja sydän auki operoiva ihminen ei ole korruptoitavissa. 

Vierailija
325/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten löytyy ystäviä kun pääset henkisessä kehityksessä niin pitkälle, että kykenet sietämään epätäydellisyyttä sekä itsessäsi, että muissa eikä se saa sinua tolaltaan...

Vierailija
326/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen jotenkin huvittavana kun eräs tunnettu suomalainen astrologimies kirjoitti blogissaan että mitä enemmän on henkistynyt, sitä vähemmän häntä kiinnostaa tavallinen työelämä ja materia. Kuitenkin spämmää sähköpostimainoksiaan jatkuvalla syötöllä, joissa mainostaa maksullisia palvelujaan, nettisivut myös täynnä erilaisia maksullisia tulkintoja... Horoskooppikuvaukset negatiivissävytteisiä ja julkaisi kirjankin johon ne on näemmä kopioitu sellaisinaan.

Henkisyydessä on kiinnostavia seikkoja, mutta kannattaa todella miettiä mihin kaikkeen lähtee mukaan.

Vierailija
327/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen mieluummin vaikka metsätöitä kuin menen mihinkään kirkkoon tai uushenkisiin rientoihin. Saa ajatella ja rukoilla kenenkään käskemättä. Kumma kyllä metsässäkin voi tuntea yhteisön voimaa ja tukea.

Onko sinulla siis käsitys että pitää käydä kirkossa ollakseen uskovainen?

Vierailija
328/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen mieluummin vaikka metsätöitä kuin menen mihinkään kirkkoon tai uushenkisiin rientoihin. Saa ajatella ja rukoilla kenenkään käskemättä. Kumma kyllä metsässäkin voi tuntea yhteisön voimaa ja tukea.

Onko sinulla siis käsitys että pitää käydä kirkossa ollakseen uskovainen?

Ei ole sellainen uskovaisen elämästä, mutta käytin tuota yhtenä esimerkkinä. En usko että pitää käydä kirkossa, mutta uskovainen voi käydä. Itse käyn katsomassa kirkkoja ihan kulttuurisina ja arkkitehtuurisina asioina koti- ja ulkomailla. Vähän samoin kuin teatterissa tai museoissa.

Vierailija
329/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta eräästä hyvin lempeällä äänellä puhelevasta työpaikan naisesta, jonka huonekin on enkelipatsailla kuorrutettu. Nainen on käynyt myös jonkun nettikurssin ja löytyy sivustolta, josta saa tilata ihan enkelienergioita häneltä ja muilta "koulutetuilta". 

Kyseinen nainen sitten osoittautui minulle varsinaiseksi sudeksi. Ensin hän tietenkin loukkaantui siitä, kun en lähtenyt millään tavalla mukaan hänen työpaikalla julistamiinsa meediotilaisuuksiin yms. ja saatoin jopa piiloutua kiusaantuneena lehteni taakse kahvitauoillakin näiden höpinöiden edessä. Siitä hän sai ilmeisestikin sitten päähänsä pitää minusta jonkinlaista vikalistaa pöytälaatikossaan. 

Tämän vikalistan julkistaminen tapahtui juuri, kun olin palannut töihin hoitamasta aivoinfarktin saaneen isäni asioita. Muistan loppuikäni, kun tämä "henkistynyt" haukkui minua mm. siitä, miten en tunne mitään myötätuntoa muiden ihmisten sairauksia kohtaan tai sitten olen niistä kuulemma liian huolissani. Kaikkea muutakin keksittyä ja täysin ristiriitaista soopaa sieltä tuli taivaan täydeltä niin, että varmaan ne hänen kipsienkelinsäkin vuodattivat kyyneleitä.

Siellä hän edelleenkin varmasti kököttää työhuoneessaan niiden enkelinkuviensa keskellä ja harjoittaa jotain "hyvien energioiden" lähettämistä ihmisille netin välityksellä. Kun mitään itsereflektion kykyäkään ei ole, niin sitten sitä ei vain ole.

Jokainen saa kuvitella toki ihan mitä höpö-höpöä elämässään haluaa, mutta muut ihmiset olisi tosiaan hyvä jättää näiltä asioilta rauhaan. Jostain kumman syystä se ei vain useinkaan eri tavoin "valaistuneille" käy, vaan sitä omaa ylivertaisuutta pitää alkaa mainostamaan ympäriinsä ja painaa muita alas, jos näistä ei opetuslapsia itselleen saa.

Vierailija
330/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit vääristä paikoista. Mene harrastamaan. Sellaisia juttuja, mistä itse pidät- sieltä löytyy samanhenkisiä.

Vierailija
331/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kokemusta eräästä hyvin lempeällä äänellä puhelevasta työpaikan naisesta, jonka huonekin on enkelipatsailla kuorrutettu. Nainen on käynyt myös jonkun nettikurssin ja löytyy sivustolta, josta saa tilata ihan enkelienergioita häneltä ja muilta "koulutetuilta". 

Kyseinen nainen sitten osoittautui minulle varsinaiseksi sudeksi. Ensin hän tietenkin loukkaantui siitä, kun en lähtenyt millään tavalla mukaan hänen työpaikalla julistamiinsa meediotilaisuuksiin yms. ja saatoin jopa piiloutua kiusaantuneena lehteni taakse kahvitauoillakin näiden höpinöiden edessä. Siitä hän sai ilmeisestikin sitten päähänsä pitää minusta jonkinlaista vikalistaa pöytälaatikossaan. 

Tämän vikalistan julkistaminen tapahtui juuri, kun olin palannut töihin hoitamasta aivoinfarktin saaneen isäni asioita. Muistan loppuikäni, kun tämä "henkistynyt" haukkui minua mm. siitä, miten en tunne mitään myö

Noi on poikkeuksia. Enemmistö on aikantavallisia ja on syviä ja pinnallisempia arvoja. Uskaltaa vaan tutustua tavallisiin. Ihmisiin.

hörhöt on oma lukunsa- ei niihin tarvi jäädä jumiin.

Vierailija
332/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen jotenkin huvittavana kun eräs tunnettu suomalainen astrologimies kirjoitti blogissaan että mitä enemmän on henkistynyt, sitä vähemmän häntä kiinnostaa tavallinen työelämä ja materia. Kuitenkin spämmää sähköpostimainoksiaan jatkuvalla syötöllä, joissa mainostaa maksullisia palvelujaan, nettisivut myös täynnä erilaisia maksullisia tulkintoja... Horoskooppikuvaukset negatiivissävytteisiä ja julkaisi kirjankin johon ne on näemmä kopioitu sellaisinaan.

Henkisyydessä on kiinnostavia seikkoja, mutta kannattaa todella miettiä mihin kaikkeen lähtee mukaan.

Täytyyhän sitä henkisen ihmisenkin jostain toimeentulonsa saada. Pitäisikö tämän astrologin mielestäsi - tällä palstalla kun nyt ollaan - heittäytyä ns.elämäntapatyöttömäksi ja "sossupommiksi"? Vai mitä ajattelit?

Sitä paitsi astrologina tuskin tässä maassa kovin suurille tienesteille pääsee, sen verran pienet on volyymit. Jossain tavallisemmassa duunissa tienaisi varmasti enemmän.

Minuakaan ei materia ole koskaan hirveästi kiinnostanut. Tämä tarkoittaa esim. sitä, etten ole koskaan halunnut omistaa mitään isompaa kuten asuntoa, autoa, kesämökkiä, venettä jne... Mutta kyllä minä silti rahaa elämiseen tarvitsen. Elätkö sinä pelkästään pyhällä hengellä?

Vierailija
333/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vikalistan julkistaminen tapahtui juuri, kun olin palannut töihin hoitamasta aivoinfarktin saaneen isäni asioita. Muistan loppuikäni, kun tämä "henkistynyt" haukkui minua mm. siitä, miten en tunne mitään myö

Sinä kuulostat henkisemmältä kuin tuo työkaverisi. Todella "valaistunut" ei tarvitse patsaita ja koristeita, tai puheääneen muutoksia, eli näyttelemistä, tukeakseen omaa kuvitelmaansa. Tuollaiset ihmiset ovat niitä jotka ovat täynnä omia luulojaan, eikä päähän  enää sen jälkeen mahdu mitään muuta. Todellinen henkistynyt ja valaistunut tietää ettei tiedä mitään ja hyväksyy sen.

Vierailija
334/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyyhän sitä henkisen ihmisenkin jostain toimeentulonsa saada. Pitäisikö tämän astrologin mielestäsi - tällä palstalla kun nyt ollaan - heittäytyä ns.elämäntapatyöttömäksi ja "sossupommiksi"? Vai mitä ajattelit?

Sitä paitsi astrologina tuskin tässä maassa kovin suurille

Voin kertoa että ammatikseen sitä tekevä saa siitä niin hyvät tulot että voi ostaa vaikka omakotitalon, mitä ei enää kaikella työllä tänä päivänä enää saakaan.

Vierailija
335/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä pait 

Jatkan vielä että aikoinaan suomi24 sivustolla tein ilmaisia ennustuksia ja sieltä jatkoin sähkis ennustuksiin joita annoin ilmaiseksi niille jotka niitä tarvitsivat. Monet muutkin olisivat ennustuksia halunneet, mutta lähetin niitä siis vain heille jotka niitä oikeasti tarvitsivat. Laskin joskus huvikseni kun tuosta rahasta oli usein silloinkin puhetta että jos olisin tehnyt sitä työnä, olisin saanut helposti yli 60 000 vuositulot, vielä enemmän jos olisin tehnyt sillä tavoin että olisin lisäkysymyksistä veloittanut lisää. Mutta kun ei oma sydän anna myöten pyytää toisten auttamisesta rahaa, eikä rikkaudet kiinnosta, on ansiot jääneet näiden osalta nollaan.

Vierailija
336/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä empaattina v i tut taa kun on tehnyt vuosien henkisen kasvun työn, jonka joku rölli yrittää elämänkoulupohjalta vetää viemäristä alas.

Onko tälle empaatti-substantiiville olemassa jokin virallinen suomennos? Tai edes määritelmä? Itse oletin sen tarkoittavan empaattista näkökulmaa ja tästä syystä kykyä tulla toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Siis tietynlaista riidanhaastamisen yläpuolella oloa, mutta ei alentuvasti. Mutta sitten luin tuon Vierailijan kommentin ja jouduin palaamaan lähtöruutuun. Vierailija ainakin katsoo olevansa parempi kenties syvemmin tunteva ihminen kuin tämä "joku rölli". Onko siis niin, että tämä empaatti-porukka on vain yksi variaatio niistä tuhansista tavoista, joilla ihmiset ovat eri aikakausina halunneet profiloida itsensä tavisten, rahvaan, junttien, urpojen, keskiverto sukankuluttajien jne, jne. yläpuolelle? Vai onko kyse "tutkin rajatietoa, tajuntani on tavallista avarampi" -porukasta? Tai niistä, joiden matemaattinen käsityskyky on rajoittunut, mutta jotka haluavat silti mieltää olevansa tavallista älykkäämpiä ihmisiä? Kertokaa.

Vierailija
337/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä pait

No joo, ehkä muutama kovimmista nimistä ansaitsee sillä hieman enemmän. Mutta mitä pahaa siinä on, jos tienaa ihan hyvinkin työstä, josta todennäköisesti myös pitää ja kokee omakseen? Eihän sitä rahaa tarvitse materiaan laittaa. Sitähän voi satsata vaikka omaan henkiseen kasvuunsa, käyttää muutenkin erilaisia palveluja, antaa hyväntekeväisyyteen jne.

Se miten paljon ihminen tienaa tai omistaa rahaa, ei välttämättä kerro, mikä hänen suhteensa siihen on, mihin hän sitä käyttää, mitä se hänelle merkitsee jne.

Vierailija
338/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mielenterveysongelmat hankaloittavat ystävien ja kumppanin löytämistä. Tsemppiä!

Vierailija
339/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään olin empaattina, mutta paranin kortisonilla.

Vierailija
340/434 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kaikkien täällä olevien empaattien kannattaisi tutustua keskenään, perustaa joku tukiryhmä, sillä me harvoin kohtaamme muuten. Nyky kommunikaatio on muuttunut "sieluttomaksi" kaikki haluavat puhua mutta kukaan ei kuuntele. Minä..minä...minä.. mitä suurempi ego sitä enemmän yhteiskunta palkitsee..Olen kohdannut suoraa paskanjauhantaa niiltä jotka eivät osaa asettaa itseään muiden kenkiin, he käsittävät että empatian takana olisi jokin motiivi tai että se olisi pelkkää esitystä. Tämä johtunee siitä että kaikki eivät kykene ajattelemaan asioita muiden näkökulmasta.Te jotka ymmärrätte muiden tunteita ja murheita, älkää muuttuuko. Maailma tarvitsee empatiaa ja tunneälykkyyttä. Itsekkyyden, vihan ja kateuden tilalle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme