Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kollega irtisanoutui töistä, koska ei saanut lomaa haluamalleen ajalle

Vierailija
31.12.2022 |

Mitä mieltä? Kuulemma oli tärkeää sovittua menoa kys ajankohdalle, mutta hänelle ei myönnetty lomaansa tälle ajalle jostain syystä. Nyt yksikkömme on hieman pulassa, koska kollega tästä tuohtuneena ilmoitti irtisanoutuvansa.

Miksei niitä menoja voi sopia lomien mukaan? Tarkoitan, että sitten, kun loma on jo sovittu ajankohdalle x.

Kommentit (374)

Vierailija
1/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti

Vierailija
2/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla on oikeus sijoittaa loma lomakauteen mihin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muutenkin jo miettinyt lähtevänsä ja tässä oli hyvä viimeinen syy lähdölle?

Vierailija
4/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijällä on myös oikeus irtisanoutua.

Vierailija
5/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mun paras lapsuudenystäväni menee naimisiin Havaijilla 6.6.2023, niin silloin järjestän lomani siihen. Jos se ei ta:lle sovi, niin olen siitä onnellisessa asemassa, että löydän kyllä uuden ta:n, jonka kanssa saan lomani järjestettyä tuohon kohtaan.

Hyvien työntekijöiden kohdalla kannattaa joustaa tämän vuoksi myös ta:n puolesta. Tok ikukana ei ole korvaamaton, mutta silloin ta ottaa riskin, että joutuu etsin uuden henkilön. Aina ei toki voi saada haluamaansa, mutta kyllä mä ole ainakin oikeasti tärkeät menot saanut aina työpaikan kanssa sovittua.

Vierailija
6/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se "jokin syy" mahtoi olla? Kerrottiin kai hänelle itselleen?

Vierailija
7/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö surkutella työtaakkaasi vai mitä haet takaa? Jokainen voi halutessaan irtisanoutua yhtäkkiäkin, mikäli ei ole määräaikainen työsuhde.

Vierailija
8/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, entisessä työpaikassani esimies jätti lomien myöntämiset aivan viime tippaan. Sai useaan kertaan kysellä perään, että niin saanko sen ajankohdan, jonka olin pyytänyt. Ja joidenkin menojen sopimisia ei vain voi jättää viime tippaan. Kerran itselleni kävi näin, en ollut pitkään aikaan saanut vastausta, että saanko tarvitsemani loman vai en, aikaa kului ja menin omin päin sitten sopimaan menojani, niiden kanssa ei voinut enää jahkailla. Noh, yllätys lopulta en saanut hakemaani lomaa. Onneksi olen hyvä puhumaan ja sain sairasloman :)

Vierailija
9/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työstä saa irtisanoutua, oli syy mikä tahansa.

Vierailija
10/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän teki ihan oikein. Kuka noin huonolla työnantajalla haluaa olla töissä.

Vierailija
11/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntekijällä on myös oikeus irtisanoutua.

Jollakulla saattaa olla vaikka perintörahat tilillä, kuten minulla.

Jos ei työnantaja suostu, niin helpompi irtisanoutua ja vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
12/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei katsos mene kaikilla kaiken muun elämän edelle. Jos työnantaja ei tuon vertaa voi joustaa, varsinkin, jos kyseisellä työkaverillasi oli joku tärkeä meno omassa yksityisessä elämässään niin ymmärrän, jos tuohtui. Kyllä minäkin tuohtuisin, olen kuitenkin itse monesti joustanut työssäni ja, jos en saisi joustoa takaisin niin lähtisin ehkä minäkin. Onneksi saan alallani uuden paikan koska vain.

Vierailija
13/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, suomalaisessa työkulttuurissa on joku ihme ajatus että työ menee kaiken muun edelle vaikka olisit ihan tavallinen työntekijä tessin mukaisella minimipalkalla. Toivottavasti muutkin havahtuisivat asiaan, muuten asiat eivät muutu koskaan.

Vierailija
14/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se loman tarve ei välttämättä ollut iloinen, mutta työntekijä ei halunnut siitä kertoa. Ei kaikista leikkauksistakaan taida saada sairaslomaa ja silti niiden ajankohtaan on vaikea vaikuttaa.

Vierailija
15/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on työntekijän markkinat. Töistä voi helposti irtisanoutua jos joku juttu ei kiinnosta, uuden duunipaikan paremmilla ehdoilla löytää tuossa tuokiossa.

Vierailija
16/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa yksi mies ei myöskään saanut haluamaansa lomaa, joten poltti itseensä kynttilällä, että sai sairaslomaa. Tarina on tosi. Haki kerran erästä paikkaa nykyisestä työpaikastani, ei palkattu.

Vierailija
17/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Minä olen välillä haaveillut tekeväni noin. Ihan tavallinen duunarityö, pidän työstäni mutta raivostuttaa se ajatus että aikuisen kuuluisi käyttää ainut elämänsä työpaikan orjana ja käskyteltävänä. Ajatelkaa ihan oikeasti, synnytte tänne, elätte lapsuuden, sitten suurin osa työelämässä, jossa joku muu päättää paljonko saat palkkaa, vapaapäiviä ja lomaa ja tähän sinun elämäsi sitten menee?? Ihan oikeasti aivan järjetöntä kun isossa kuvassa miettii.

Vierailija
18/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei töissä ole "vapautta" pitää lomaa putkessa sitä 4 viikkoa mikä suurella osalla olisi just sopiva palautumiseen ja loma-ajanviettoon. Lomat on pätkitty viikko sinne, viikko tänne -periaatteella toukokuusta syyskuuhun. Ei auta toiveisiin sukujuhlat, festarit, lomamatkat, lasten kesälomat tai mitkään ellet ole kyntänyt talossa vähintään 10 vuotta tai pomon bestis. Harva on jaksanut paria vuotta kauemmin joten...

Moni miettii irtisanoutumista koska työ on muutenkin todella rankkaa, mennään alimiehityksellä päivästä toiseen ja koko ajan tulee uutta tehtävää entisen päälle mikä pitäisi handlata samassa ajassa.

Jos loma on ns. ainoa palkinto mikä auttaa jaksamaan matalapalkkatyön riemua toki karenssin lisäksi, niin onhan se suoranaista hattuilua että edes lomia saa pitää kerralla. Oli ne sitten vapun tienoilla tai prkl vie vaikka ensilumen aikaan, mutta ei ikinä kerralla. Ja ei, lomat ei kierrä siten että Pirkko on lomalla tän heinäkuun ja Pera sitten seuraavan vuoden heinäkuun. Jos Pirkko on pomon silmäterä niin Pirkkohan on lomilla miten tahtoo ja muut saavat rippeet murusina armosta pikkuhiljaa.

Vierailija
19/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavan osa elämästämme mukaudumme työnantajan vaatimuksiin ja aikatauluihin. Jossain kohtaa on hyvä asettaa itsensä etusijalle ja jos se vaatii irtisanoutumisen, niin sitten vaatii. Nostan hattua tälle kollegallesi ratkaisustaan.

Vierailija
20/374 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääsittepä eroon tyypistä, jolla ei selvästikään ollut työmotivaatio kohdallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi