Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäiselle tyttölapselle kannattaa kertoa kuukautisista?

Vierailija
14.11.2006 |

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiertelet jonkin asian kanssa, lapsi huomaa, että siinä jotain kummallista, eikä välttämättä enää koskaan kehtaa sinulta siitä kysyä.

Ja miten ihmeessä te pystytte yksin käymään vessassa? En minä ainakaan voi sulkea vessan ovea esim. 1-vuotiaalta ja toivoa, ettei toinen vaikka tipahda pöydältä käyntini aikana. Vessan ovi on auki ja samalla seurailen tai kuuntelen, mitä taapero tekee. Siis jos ei ole mukana, kuten yleensä :-). Ja isommat lapset tietenkin kulkevat siinä edestakaisin samalla. Jos mies on kotona, yleensä suljen oven, en kyllä läheskään aina.

Niin ja kuukautisista olen kertonut, kun lapset joskus ehkä 3-vuotiaana ihmetelleet siteitä. Koskaan eivät silti ole veristä sidettä nähneet kuin ehkä vilahdukselta. Ei sitä sidettä tarvitse mitenkään esillä levitellä, kunhan heittää roskiin. 6-vuotiaan kanssa keskusteltiin kuukautisista sitten jo vähän pidempään, kun häntä alkoi asia enemmän kiinnostaa. Olen todella tyytyväinen, että lapsillani näyttää olevan ainakin vielä hyvin avoin ja tasapainoinen asenne myös kaikkiin näihin osalle aikuisista niin kovin vaikeisiin asioihin.

Itselläni alkoi kuukautiset 10-vuotiaana, eikä minulla ennen sitä ollut asiasta mitään tietoa. Äiti vaan totesi, että voi ei ja antoi siteitä. Olikin minulle lapsuudessa aihe, josta oli todella vaikea puhua äidin kanssa, enkä kyllä vieläkään puhu.

Vierailija
62/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen ikäinen varmaan edes tamponeista mitään kysele. Mutta kyllä mä ihmettelen jos 3-4-vuotiastakin pidetään niin pienenä että ei uskalleta edes vessassa olon ajaksi yksin jättämään.

Me käydään yhdessä suihkussa ja saunassa, alastomuus on ihan luonnollinen asia, mutta se ei tarkoita sitä että ns. vessarauhaa ei saisi olla, tai että me oltaisiin nyt jotenkin estoisia.

Ja täytyypä sanoa, että ei meidän lapset varmaan edes kakan hajuisessa vessassa viihtyisikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän