Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni nainen oikeasti kuorii perunat teini-ikäiselle pojalleen nykyään?

Vierailija
06.06.2026 |

Kysymys otsikossa.

En ole normaalien sivistyneiden ja koulutettujen kaupungeissa asuvien piireissä tällaista nähnyt tai kuullut.

Onkohan tuollainen ollut joskus yleistä jossain pikkupaikkakunniila joskus menneinä vuosikymmeninä?

Vai onko se vaan valheellista tarinaa jota mielenterveydeltään sairas ihminen suoltaa someen?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan.

Vierailija
2/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuorin koko perheelle talvisin, uudet perunat syödään kuorineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1960-luvulla ja asunut lapsuuteni ja nuoruuteni maalaispaikkakunnalla. En ole koskaan nähnyt tällaista ilmiötä.

Vierailija
4/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuorii kuka tekee ruuan, yleensä minä. Silloin harvoin kun syödään perunaa, kuorin ne ennen keittämistä.

Vierailija
5/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset teinipojat voisivat hankkia tyttöystävän, joka kuorii heille perunat.

Vierailija
6/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kuorita kuin ke hi tys vam mai sil le, joita lienee noin pari tuhatta tän kaltaista:

https://share.google/BGNLz2DqRimW8P45E

Vierailija
7/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitän perunat kuorittuina ja pilkottuina. Ei mee kuin kymmenen minuuttia. Jos siinä vähän vitamiineja menee roskiin ei haittaa koska syön paljon kasviksia.

Vierailija
8/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mukula opi kolmeen ikävuoteen mennessä itse syömään, olkoon syömättä.

Vierailija
9/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuoria lainkaan? Perunat kannattaa syödä kuorineen. Olen itse kohta jo 20 vuotta syönyt kuorimatta.

Vierailija
10/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset teinipojat voisivat hankkia tyttöystävän, joka kuorii heille perunat.

Ne tytöt ei halua mitään teinipoikavauvaa.

Vierailija
11/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan, kun oli vielä selkeät rajat luokkien välillä, paremmilla ihmisillä oli palvelijat kuorimassa näille rypäleetkin. Näkisin perunan kuorimisen itse olevan siis vulgaaria. 

Vierailija
12/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain uudet perunat keitän kuorineen. Uusien perunoiden pesemistä inhoan niin mies hoitaa sen aina. Tosiaan muuten kuorin perunat ennen keittämistä. Niin tulee kuorittua koko perheelle siinä samalla. 

Vierailija
13/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka kuorii kaikki potut ennen keittämistä. Sellainen, joka haluaa välillä tarjota valmiiksi pleitattuja annoksia? Sellainen, jonka teinipoika ei jonkin vamman/sairauden vuoksi pysty itse kuorimaan?

Yllättävän ahdasmielinen maailmankuva sivistyneellä koulutetulla kaupunkilaisella.

Vierailija
14/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että joskus 1980-luvun maaseudun kuten vaikkapa Tikkakosken ”pikkuporvaripiireissä” eli siis vaikkapa opettaja/pappis-perheissä näin on saatettu tehdä. 

Tiedä sitten onko jollekin jäänyt sairas pakkomielle tuon näkemisestä,

Mutta siis täysin menneiden vuosikymmenten juttuja.

Vierailija
15/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat kannattaa syödä kuorineen. Vitamiinit+hivenaineet talteen.

Vierailija
16/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut että joskus 1980-luvun maaseudun kuten vaikkapa Tikkakosken ”pikkuporvaripiireissä” eli siis vaikkapa opettaja/pappis-perheissä näin on saatettu tehdä. 

Tiedä sitten onko jollekin jäänyt sairas pakkomielle tuon näkemisestä,

Mutta siis täysin menneiden vuosikymmenten juttuja.

Jos omassa perheessä isä ollut rapajuoppo ja äidillä on ollut osastojaksoja vaativa mielisairaus niin ei ihme että lapsi kasvaessaan aikuiseksi alkaa suoltamaan valheita.

Vierailija
17/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat kuoritaan ennen keittämistä eli kuorin kaikille syöjille perunat.

Vierailija
18/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorin miehellenikin miksen siis pojalleni, jos haluaa. Vaikka siinähän ne valmiiksi kuorittuna keittyvät kaikille. Mikä ongelma?

Vierailija
19/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa teini-ikäiset tytöt ovat oppineet kuorimaan perunoita?

Vierailija
20/46 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monessa teini-ikäisen perheessä keitetään kuoriperunoita??? Tuskin edes nähneet muualla kuin ravintolassa friteetattuja perunankuoria, jos sielläkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi