Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäiselle tyttölapselle kannattaa kertoa kuukautisista?

Vierailija
14.11.2006 |

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kertoa tytölle ehkä joskus kun täyttää 10 v. Nyt tyttö 7 v.

Vierailija
22/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi kuukautiset kun olin 11 v ja siinä ei ollut siinä vaiheessa enää mitään ihmeellistä, nykyäänhän kuukautiset alkaa kai vielä nuoremmilla usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 3-vuotiaana...

Vierailija
24/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ollenkaan kysy, kertoisin noin 7-vuotiaana.

Vierailija
25/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerrottiin, kun ihmettelin veristä vuotoani. Äiti kiikutti vessaan ja isä avasi eurosportin.

Vierailija
26/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tarkemmin kannattaa selittää sitten, kun lapsi on tulossa murrosikään ja painoa on riittävästi kuukautisten alkamiselle. Koulussa asia otetaan myös aika varhain esille, itse muistan terkkarin selittäneen kuukautiset jo ala-asteen viidennellä eli tosi varhaisessa vaiheessa.

Vierailija
27/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sellaisin termein, että lapsi ymmärtää. Jos ei ole pienenä tottunut juttelemaan noista jutuista vanhempien kanssa, niin aika hankala on sitten myöhemmin aloittaa. Viimeistään kertoisin kuitenkin ennenkuin lapsi menee kouluun, jotta ei siellä ole ihan tietämätön.

Vierailija
28/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan alle kouluikäisillekin.

Nyt kun lapset ovat 7v ja 9v (tyttöjä molemmat) niin pidin tässä alkusyksystä oikein " oppitunnin" aiheesta kuukautiset ja kuukautissuojat! Siinä käytiin läpi kaikki mahdollinen aiheesta ja mm. se mahdollisuus, että kuukautiset alkaa, kun on koulussa (silloin terkkarille siteitä pyytämään).

Vierailija
29/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata salailla tämmösiä normaaleja juttuja jotka kuuluvat ihmisten arkipäivään ja ovat luonnollisia

Vierailija
30/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni täyttää kohta 10 ja murrosikä on nyt alkanut.

Vierailija
31/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tyttären ollessa 11 olen sanonut että jos alkaa niin saa ottaa mun siteitä ja muistaa kertoa minulle. Toivon ettei asiaa tarttis hävetä, niinkuin itse on joutunut tekemään. Äiti sanoi ettei osta siteitä vaan ne on ostettava itse... huh mikä homma oli alkuun. Omille tytöille kyllä ostan siteet niin kauan kuin haluavat ja ovat valmiita itse ostamaan.

Vierailija
32/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulle kerrottiin, kun ihmettelin veristä vuotoani. Äiti kiikutti vessaan ja isä avasi eurosportin.

Vierailija
33/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noooooooh, jotkut meistä ovat siis luuleet saaneensa sisäisen verenvuodon ja tekevänsä kuolemaa, kun kuukautiset yhtäkkiä alkoivat.

Vierailija
34/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja on siis nähnyt, kun äiti vaihtaa sidettä. kysyy, että onko äiti pipi ja sanon, että eikun äitillä on kuukautiset ja että se ei satu ja että kaikille tytöille tulevat ne sitten isompina.

Vierailija
35/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään palopuheita, mutta jotain.

Nyt tyttö on 12-vuotta, samanikäinen kun minä olin silloin kun omat menkat alkoi.

Olen kertonut, mutta asia silti ihan selvästi hämmentää häntä, ja tulee aika tylyä " joojoo" vastausta.

Toivottavasti tulee kuitenkin kertomaan kun menkat alkaa.

Vierailija
36/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ehtinyt kertoa ennenkuin terkkari kertoi

Vierailija
37/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

itse en ehtinyt kertoa ennenkuin terkkari kertoi

Vierailija
38/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

...ja on siis nähnyt, kun äiti vaihtaa sidettä. kysyy, että onko äiti pipi ja sanon, että eikun äitillä on kuukautiset ja että se ei satu ja että kaikille tytöille tulevat ne sitten isompina.

Olenkohan jotenkin outo äiti, mutta mun lapsista (4kpl) kukaan ei ole käynyt mun kanssa vessassa, haluan edes yhden paikan talosta joka on yksityis aluetta, ja se on vessa. Joten käyn vessassa ainoastaan yksin ja rauhassa.

Vierailija
39/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaillenne? siis sairasta, antakaa nyt lapsen olla lapsia, ei 3v tarvitse tietää kuukautisista!

Vierailija
40/62 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omakin lapsi joskus about kolmen tai neljän vanhana löytänyt mun siteitä ja tamppooneja, mutta en mitenkään niin tarkaan selittänyt, että vois sanoa mun kertoneen ja keskustelleeni lapsen kanssa kuukautisista.

Ihan sama kun ykspäivä 5-vuotias poikani etsi mun huulirasvaa. Meni pikkuvessaan tuli tampoonin kanssa takas, ja sanoin että, " tässä" .

Nauratti asia, sanoin että ei tää ole huulirasva ja se oli sitten siinä, se juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi