Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käsitä miksi kaikki eivät käytä luonnonkosmetiikkaa

Vierailija
31.12.2022 |

Kun se on paljon tehokkaampaa kuin "tavallinen" ja nykyään saa jopa marketista.

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. "Luonnonkosmetiikassa ei ole kemikaaleja."

Tarua.

Kemikaalittomia ihonhoito-, hiustenhoito- tai meikkituotteita ei ole olemassa. Moni luonnonkosmetiikkasarja lupaa, että sen tuotteet eivät sisällä haitallisia kemikaaleja. Väite on ristiriitainen, sillä mikään EU-alueella myytävä kosmetiikkatuote ei saa aiheuttaa terveyshaittaa.

Vierailija
62/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnonkosmetiikka on mainoskikka. Lisäksi se on allergisoivampaa kuin perinteinen kosmetiikka.

Se että joku on brändätty "luonnon" ei tee siitä myöskään esimerkiksi ympäristöystävällisempää.

Ei se ole allergisoivampaa vaan erilaista. Minä en ole käyttänyt yhtään mitään kemikaaleja kohta 20 vuoteen, en siksi että pelastaisin maailman vaan siksi että kemikaalikuorma on täysin turhaa, iho harvalla kestää sen ja siksi että kemikaalit vaikuttavat hormonitasapainoon.

Kerrotko, mitä tarkoitat sanalla kemikaali?

Synteettisistä kemikaaleista tietenkin puhun, en luonnollisista kemikaaleista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli hirveä allerginen reaktio frantsilan silmänympärysvoiteesta. Olen koivulle allerginen joten olisi kai pitänyt tajuta kun tuote sisälsi jotain koivu-uutetta tms. Silmäluomet turposi umpeen.

Lisäksi luonnonkoskemtiikka deodoranteista kainalooni on tullut kivuliaita punaisia patteja, mitä ei normi dödöistä ole tullut koskaan.

Vierailija
64/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihme keskustelu taas. Ihan kuin luonnonkosmetiikkaa ei saisi käyttää tai ei luonnon kosmetiikkaa ei saisi käyttää. Kauhea haloo ja dissaus päällä.

Mä käytän luonnon kosmetiikkaa, mulle on ihan sama käyttääkö muut.

Vierailija
65/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli hirveä allerginen reaktio frantsilan silmänympärysvoiteesta. Olen koivulle allerginen joten olisi kai pitänyt tajuta kun tuote sisälsi jotain koivu-uutetta tms. Silmäluomet turposi umpeen.

Lisäksi luonnonkoskemtiikka deodoranteista kainalooni on tullut kivuliaita punaisia patteja, mitä ei normi dödöistä ole tullut koskaan.

Minä sain hirveän allergisen reaktion marketin puhdistuspyyhkeistä, kulmakarvaväristä ja Herbina deodorantista.

Vierailija
66/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mieluummin kasviöljyjä kuin mineraaliöljyä ihollani :)

Mineraaliöljyjen olen huomannut aiheuttavan ihoni kuivumista karheaksi ja punoittavia alueita kasvoilla.

Kasviöljyissä on lipidien lisäksi flavonoideja, fytosteroleja ja tokoferoleja (E-vitamiini), joita mineraaliöljyjalosteissa ei ole. Kasviöljyissä on paljon valinnanvaraa, jos joku ei tunnut tehokkaalta tai aiheuttaa ongelmia, niin toinen voi olla hyvä: jojobaöljy, avokadoöljy, sheavoi, auringonkukkaöljy, kookosöljy, safloriöljy.

Tämä siis tuotteista mitkä sisältävät öljyjä, kuten kosteuttavat ja hoitavat voiteet.

Vierailija
67/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut jo monia luonnonkosmetiikan voiteita kasvoille ja kaikista olen saanut allergisen reaktin, mikä on ilmennyt naaman voimakkaana kuumottamisena ja kirvelynä.

Vierailija
68/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina hoitanut ihoani vedellä ja hunajalla, se riittää. En tarvitse mitään muuta. 😊

Vierailija
69/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kukaan käyttää mitään kosmetiikkaa. Ehkä kosteusvoiteen voi ymmärtää, mutta se on enemmänkin hyvinvointituote.

Koska mä haluan

Vierailija
70/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina hoitanut ihoani vedellä ja hunajalla, se riittää. En tarvitse mitään muuta. 😊

Ei kiinnosta

Vierailija
71/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika ei tainnut olla kosmetiikkatuotteessa. Sun pitää olla varovainen myös muiden kosmetiikkatuotteiden kanssa. Moni "tavallinenkin" kemikaalikosmetiikkatuote sisältää kasviuutteita.

Esim. L'oreal Revilift filler sisältää rukiinsiemenöljyä, L'oreal Age perfect golden -tuote sisältää kasvituotteita soijapavusta, pionista, kameliasta ja koiranruususta.

Vierailija
72/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut jo monia luonnonkosmetiikan voiteita kasvoille ja kaikista olen saanut allergisen reaktin, mikä on ilmennyt naaman voimakkaana kuumottamisena ja kirvelynä.

Oletko lukenut ainesosalistoista mikä yhdistävä ihollesi sopimaton ainesosa tai ainesosat tuotteissa on ollut?

Vierailija
73/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin taas elävästi mieleen, kun käytin kasvoille luonnonkosmetiikkaa, joka sisålsi mehiläusvahaa. Naama turposi ja silmäluomet turposivat kiinni. Olen siis siitepölyallerginen. Nykyään pitää olla tarkkana mm huulirasvan suhteen, niissä on usein aineena mehiläisvaha eli cera alba, eikä parafiini. Toinen mikä on, että olen allerginen vehnälle ja saan kosketusihottumaa kaulalle ja kasvoille hiustenhoitoaineista, joissa on venhänalkioöljyä.

Kyllä vaan turvallisinta on köytt puhdasta laboratoriotuetetta, jota myydään apteekissa ja jossa on mahdllisimman vähänainesosia, eikä mitään kasvoperäistä. Bepanthenissakin on kaksi linjaa ja pitää joka kerta lukea tuoteseloste, etten ota vahingossa sitä, kummassa on cera albaa.

Vierailija
74/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo toi koivun uute on myös paha. Olin tottunut köyttämään Lumenen kasvonpuhdistusvaahtoa, mutta jossain vaiheessa se puhdistusvaahto olikin niillä muuttunut koivuteemaiseksi ja siinä oli koivu-uutetta. Ihmettelin kun naamaa kihelmöi ja punoitti. Oli pakko vaihtaa tuotemerkkiä, kun en enää löytänyt kaupasta sitä ainetta ilman koivua.

Vierailija
75/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En meikkaa muutenkaan. Miksi pitäisi siis alkaa jotain luonnonkosmetiikkaa käyttämään?

Tiedätkö mitä kosmetiikka tarkoittaa? Se on paljon muutakin kuin meikit.

Vierailija
76/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän mieluummin kasviöljyjä kuin mineraaliöljyä ihollani :)

Mineraaliöljyjen olen huomannut aiheuttavan ihoni kuivumista karheaksi ja punoittavia alueita kasvoilla.

Kasviöljyissä on lipidien lisäksi flavonoideja, fytosteroleja ja tokoferoleja (E-vitamiini), joita mineraaliöljyjalosteissa ei ole. Kasviöljyissä on paljon valinnanvaraa, jos joku ei tunnut tehokkaalta tai aiheuttaa ongelmia, niin toinen voi olla hyvä: jojobaöljy, avokadoöljy, sheavoi, auringonkukkaöljy, kookosöljy, safloriöljy.

Tämä siis tuotteista mitkä sisältävät öljyjä, kuten kosteuttavat ja hoitavat voiteet.

Minäkin käyttäisin, mutta ikävän usein noihin öljytuotteisiin tungetaan mukaan jotain manteliöljyä tms pähkinää sisältävää, jolle olen allerginen. Se on ihan vakiona mukana useimmissa tuotteissa.

Vierailija
77/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoan allergisen reaktioni kosmetiikasta olen saanut kun kokeilin luonnonkosmetiikan meikkivoidetta. Koko naamaa alkoi polttaa ja kirvellä ja se piti pestä heti pois.

Minulla ei ole mitään luonnonkosmetiikkaa vastaan, käyttää ne jotka käyttää. Minulla on paljon allergioita niin pysyttelen synteettisessä kosmetiikassa.

Vierailija
78/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pelkkä markkinointikikka. Oikeasti se ei ole parempaa eikä edes mitenkään säästä luontoa.

Ei kannata uskoa kaikkea.

Vierailija
79/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kosmetiikkatuotteessa on selkeä eteerisen öljyn tyyppinen tuoksu, ihoni ei sitä siedä vaan alkaa punoittaa, kutista, ja nostaa ärsytysnäppylää. Olen kokeillut TODELLA kalliita luksus-luonnonkosmetiikan tuotteita, sekä markettikamaa, ja kaikkea niiden välistä. Iho ei vaan siedä.

Vierailija
80/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajaa ja vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän