En käsitä miksi kaikki eivät käytä luonnonkosmetiikkaa
Kun se on paljon tehokkaampaa kuin "tavallinen" ja nykyään saa jopa marketista.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan käyttää mitään kosmetiikkaa. Ehkä kosteusvoiteen voi ymmärtää, mutta se on enemmänkin hyvinvointituote.
Mä en ymmärrä miksi jonkun täytyy ensinnäkin tulla aina erikseen alleviivaamaan, kuinka ei itse käytä mitään kosmetiikkaa. Vaikka todellisuudessa se sun shampooskin on kosmetiikkaa.
Mitäs se sun ryppyreikää kutittelee jos joku käyttää.
Itse käytän oikeastaan vaan luonnonkosmetiikkaa. En luule, että sekään nyt mitään parasta on, mutta olen tottunut käyttämään niitä. En osta mitään kalliita tuotteita. Käytössä vaan peruspuhdistusaineet sekä ihovoiteet. Shampoissa ja hoitoaineissa muitakin kuin ns luonnontuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Mä yritin, mutta sain allergisia reaktioita useista. Esim.deodoranttivoiteista tuli hirveä ihottuma kainaloihin
Oon palannut ei-luonnollisiin, ne on perusteellisesti tutkittuja ja testattuja.
Niin varmasti eläinkokeilla. En itse käytä eläinkokeilla testattua kosmetiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkosmetiikka ei ole mitenkään parempaa tai tehokkaampaa kuin synteettinen. Käytin luonnonkosmetiikkaa jossain vaiheessa, kunnes tajusin että se on pelkkää mielikuvamarkkinointia. Toivoisin, että se "luonnon"-sana otettaisiin jonkun EU:n käskystä pois, koska se ei liity aiihen tavaraan mitenkään. Yritetään vain luoda mielikuva, että nyt on tosi luonnollista ja siksi parempaa.
Jeo. Osa käyttää luonnonkosmetiikkaa myös siinä harhassa, että se olisi jotenkin turvallisempaa. Ihan vain tiedoksi, että.synteettistä kosmetiikkaa on tutkittu vuosikymmeniä, joten pidän sitä paljon turvallisempana
Tavallisessa kosmetiikassa on sallittuja sellaiset myrkyt, joita sertifioidussa luonnonkosmetiikassa ei todellakaan saa käyttää. Esim. säilöntäaineet Methylisothiazolinone ja Methylchloroisothiazolinone ovat vaarallisuutensa vuoksi kiellettyjä iholle jätettävissä tuotteissa, mutta shampoissa ja muissa huuhdeltavissa tuotteissa niitä saa käyttää.
Miksi pitäisi käyttää yhtään mitään kosmetiikkaa?? Ilmankin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
En meikkaa muutenkaan. Miksi pitäisi siis alkaa jotain luonnonkosmetiikkaa käyttämään?
Aina nää meikkaamattomat tulee kosmetiikkaketjuihin vikisemään. Veemäistä porukkaa nämä.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti
Vierailija kirjoitti:
Et käytä saippuaa, shampoota etkä deodoranttia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pelkkä markkinointikikka. Oikeasti se ei ole parempaa eikä edes mitenkään säästä luontoa.
Ei kannata uskoa kaikkea.Jep. Perusrasvaan kun heittää puolukan sekaan ja nollan hintalapun loppuun, niin porukka onnessaan ostaa.
Toimii vain kaltaisillesi ihmisille, jotka eivät ymmärrä raaka-aineluetteloista mitään. Mieluummin laitan kasvoilleni kasviöljyä tai vaikka koivunmahlaa kuin silikonia ja parafiinia. Luonnonkosmetiikkasertifikaatit ovat niin tiukkoja vaatimusten kanssa, että ei todellakaan ole kyseessä "perusrasva, jossa on puolukka seassa". Luonnonkosmetiikkaa saa ihan samalla hintaa kuin markettituotteita, ja jopa ihan sieltä samasta marketista.
Ap
Näppärästi joka firmalla on oma "luonnonkosmetiikkasertifikaattinsa", kun mitään virallista sertifikaattia ei ole olemassakaan.
Miten edes kehtaat julistaa täällä tietämättömyyttäsi?
https://www.houseoforganic.fi/pages/luonnonkosmetiikan-sertifikaatit-ja…
"Ongelmana näissä luonnonkosmetiikan sertifiointijärjestelmissä on ollut niiden paljous ja se, että niiden vaatimukset poikkeavat toisistaan, mikä sekoittaa sekä kuluttajaa että valmistajaa. Luonnonkosmetiikalle ollaan parhaillaan kehittämässä yhtenäistä määritelmää kansainvälisessä standardisointijärjestössä ISO:ssa."
Eli mitään virallista sertifikaattia ei ole. On vain eri tahojen omia määritelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö, ettei noita ilman pärjäis? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö, ettei noita ilman pärjäis? -eri
Kyllähän ihminen PÄRJÄÄ ilman moniakin asioita, mutta on sitten eri asia onko se mitenkään mielekästä tai tavoiteltavaa.
Luonnonkosmetiikka on varmasti monella tavalla parempi vaihtoehto (vähemmän herkästi allergisoivia säilöntä- ja väriaineita sekä hajusteita, eläinkokeeton, luonnossa helpommin hajoava) mutta kaikki tuotteet eivät silti sovi kaikille (esim. kasviuutteille allergisille).
Molempi parempi eikä luonnonkosmetiikan tai tavallisen pitäisi sulkea toista kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkosmetiikka on varmasti monella tavalla parempi vaihtoehto (vähemmän herkästi allergisoivia säilöntä- ja väriaineita sekä hajusteita, eläinkokeeton, luonnossa helpommin hajoava) mutta kaikki tuotteet eivät silti sovi kaikille (esim. kasviuutteille allergisille).
Molempi parempi eikä luonnonkosmetiikan tai tavallisen pitäisi sulkea toista kokonaan pois.
Eihän kaikki tavallisen kosmetiikankaan tuotteet sovi kaikille, mutta se ei tarkoita sitä, että ne kaikki olisivat sopimattomia. Ihan samalla tavalla joku luonnonkosmetiikan tuote voi olla sopimaton, mutta samasta kategoriasta voi löytyä vaikka tuhat sopivaa tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein kun kuorii naisilta meikkikerroksen pois ja vertailee miehiin on samanikäisillä miehillä parempi ja terveemmän näköinen iho, joka käsittääksen johtuu siitä ettei sitä peitetä kaiken maailman puutereilla ja se pääsee hengittämään. Toki meikkaamattomuus ja säännöllinen ihonhoito on varmasti paras yhdistelmä, mutta kyllä ne meikit tuntuvat ihoa tuhoavan niin paljon ettei se ihonhoito monesti enää pelasta.
Kyllä teillä miehillä on usein sameat, karheat, uurteiset, vaurioituneen ja vanhan näköiset ihot, joissa on hoitamattomia ihosairauksia. Ne ovat pelkästään muiden miesten mielestä jotain miehekästä ja charmikasta. Huonojen elintapojen ja ihonhoidon puutteen takia miesten hormonaalinenkin etu on lähinnä raaputtamaton arpa. Tätä ei vain ole tapana sanoa ääneen, koska tytöt kasvatetaan paremmin kuin pojat eivätkä naiset nyt muutenkaan ole yhtä pinnallisia kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kaikki tavallisen kosmetiikankaan tuotteet sovi kaikille, mutta se ei tarkoita sitä, että ne kaikki olisivat sopimattomia. Ihan samalla tavalla joku luonnonkosmetiikan tuote voi olla sopimaton, mutta samasta kategoriasta voi löytyä vaikka tuhat sopivaa tuotetta.
En väittänytkään etteivätkö tietyt tuotteet sopisi vaikka toiset eivät, siksi tuossa lopussa lukeekin molempi parempi.
Itse olen saanut luonnonkosmetiikasta allergisia reaktioita. Linalool on hyvin allergisoiva ainesosa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saanut luonnonkosmetiikasta allergisia reaktioita. Linalool on hyvin allergisoiva ainesosa.
Ja hyvin usein käytetään myös normikosmetiikassa. Kannattaa siis välttää linaloolia, jos sille on allerginen. Kaikkea luonnonkosmetiikka ei ole sen takia syytä välttää.
Jeo. Osa käyttää luonnonkosmetiikkaa myös siinä harhassa, että se olisi jotenkin turvallisempaa. Ihan vain tiedoksi, että.synteettistä kosmetiikkaa on tutkittu vuosikymmeniä, joten pidän sitä paljon turvallisempana