Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi todella kiukkunen aina flunssassa

Vierailija
03.05.2025 |

Kun lapseni on vaikka lievässäkin flunssassa (ei edes ollenkaan kuumetta tms), niin hän on koko ajan todella kiukkuinen. Mikään ei kelpaa, kaikki on väärin, huutoa ja kiukkua kaikesta todella pienestä ja jos ei ole mitään pientä mistä voisi kiukutella niin keksii tyhjästä kiukun aiheen ja kulkee perässäni kiukuttelemassa ja huutamassa (kiukuttelun aihe voi tällöin olla vaikka se, että äiti kävelee olohuoneesta kylpyhuoneeseen). Ja tätä jatkuu viikon joka päivä aamusta iltaan tai ylikin viikon jos flunssa on sitkeä. Särkylääkkeitä annan, ei vaikutusta. Käytän aina lääkärissä ettei ole korvatulehdus kiukun syynä, no ei ole ollut koskaan (on sairastanut vain yhden korvatulehduksen ikinä). Lapsi on jo 7 ja olin toivonut että tämä menisi iän myötä ohi muttei mene. Ja niitä flunssia nyt tulee aika usein, että tätä kiukkuisuuttakin on aika usein. Miten ihmeessä itse tätä jaksaa? Neuvoja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostaa jos joku kommentoisi. 

Vierailija
2/10 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit nii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa. Kuulostaa raskaalta.

Vierailija
4/10 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin rakkaudella. Zemppiä! Ota itsekin rennosti, mene sohvalle ja ota kiukkupussi kainaloosi. Hän kaipaa todella paljon huomiostasi ja hellää silittelyä. Voi olla erityisherkkä ja kipuherkkä. Hän vaistoaa jos olet kiireinen etkä ehdi hoivata. Hän tarvitsee kaiken huomiosi, koska olet hänen elämänsä tärkein ihminen. 

Vierailija
5/10 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin rakkaudella. Zemppiä! Ota itsekin rennosti, mene sohvalle ja ota kiukkupussi kainaloosi. Hän kaipaa todella paljon huomiostasi ja hellää silittelyä. Voi olla erityisherkkä ja kipuherkkä. Hän vaistoaa jos olet kiireinen etkä ehdi hoivata. Hän tarvitsee kaiken huomiosi, koska olet hänen elämänsä tärkein ihminen. 

Äidin rakkautta on paljonkin! Mutta kenen äidinrakkaus oikeasti jaksaa päivätolkulla ja viikkotolkulla koko hereilläoloajan pelkkää kiukuttelua ja huutoa? Siis niin, ettei muka itse väsy pahasti. Ja tietenkin hoivaan sairasta. Tai siis yritän. Mutta lapsi ei halua kipeänä olla kainalossa, ei halua että silitetään, ei halua kuunnella kun luetaan kirjaa jne. Jos hänet ottaa kainaloon niin hän siinä vain huutaa ja kiukkuaa jotain ja pyrkii pois. Ap

Vierailija
6/10 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen flunssassa ja olen kiukkuinen kun on kurja olo.

Vierailija
7/10 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös väsyneenä tai liian kuumassa ilmastossa aivan raivona ja tuskainen. Ei sille mitään voi. Eniten tuossa tilanteessa ärsyttää se, jos joku kyselee ja hössöttää vieressä tai tulee iholle hipelöimään.

Vierailija
8/10 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kipeänä kuin persieen ammuttu karhu, mutta siitä ei joudu muut kärsimään koska asun yksin.

Vierailija
9/10 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske nielemään kiukku ja pahaolo, anna selkään ja käske sen jälkeen kiittämään.

Vierailija
10/10 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös väsyneenä tai liian kuumassa ilmastossa aivan raivona ja tuskainen. Ei sille mitään voi. Eniten tuossa tilanteessa ärsyttää se, jos joku kyselee ja hössöttää vieressä tai tulee iholle hipelöimään.

Eli ilmeisesti ymmärrät lastani? Vaikka sinulla tuskan syy on väsymys ja kuumuus, lapsellani flunssa. Mitä neuvoisit minulle, äidille? Sp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän