Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käsitä miksi kaikki eivät käytä luonnonkosmetiikkaa

Vierailija
31.12.2022 |

Kun se on paljon tehokkaampaa kuin "tavallinen" ja nykyään saa jopa marketista.

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla saattaa olla paljon muutakin, mitä et käsitä.

Vierailija
22/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tietysti käsittämätöntä, että joillekin ihmisille tulee pahojakin allergisia reaktioita vaikka kalasta ja pähkinöistä, kun kyllähän niitä itse pystyy syömään sujuvasti.

Kosmetiikka aiheuttaa allergiaa esimerkiksi hajusteiden ja säilöntäaineiden vuoksi.

Ja näitäkö on vain luonnonkosmetiikassa? Pahimmat myrkyt löytyy kyllä ihan sieltä normikosmetiikan joukosta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käyttänyt kuin luonnonkosmetiikkaa ja -pesuaineita vuosikymmenen, mutta silti tajuan että jokainen tekee itse valintansa.

Vierailija
24/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin, mutta sain allergisia reaktioita useista. Esim.deodoranttivoiteista tuli hirveä ihottuma kainaloihin

Oon palannut ei-luonnollisiin, ne on perusteellisesti tutkittuja ja testattuja.

Vierailija
25/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se luonnon kosmetiikkakaan niin luonnollista ole kuin annetaan ymmärtää, se on vaan mukava mielikuva, jota nimikkeellä luodaan.

Sertifioitu luonnonkosmetiikka on juuri niin luonnollista kuin väitetään. Vai mitä tällä kommentilla tarkoitat?

Ap

Sitä, että vaikka tuote sisältäisi luonnollisia ainesosia, niin sisällysluetteloa lukemalla selviää, että ainekset ei ole täysin sitä. Synteettistä roinaa on myös seassa, mutta tuotteen orgaanisia ainesosia mainostetaan, koska ne on se syy miksi ihmiset kys tuotteen valitsevat.

Vierailija
26/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään kosmetiikkaa, en luonnollista, luonnotonta enkä yliluonnollista. Tuntuu epämiellyttävältä, jos kasvoilla on jotain ylimääräistä.

Vierailija
27/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnonkosmetiikka on mainoskikka. Lisäksi se on allergisoivampaa kuin perinteinen kosmetiikka.

Se että joku on brändätty "luonnon" ei tee siitä myöskään esimerkiksi ympäristöystävällisempää.

Väitätkö tosissasi, että esim. tavalliset hiusvärit ovat vähemmän allergisoivia kuin luonnonkosmetiikan värit? Enpä ole ainakaan lukenut yhtään uutista, jossa kerrotaan jonkun menehtyneen hennavärjäykseen.

Ympäristöystävällisyydestä ei ole nyt kyse ja siitä en ole maininnut sanallakaan.

Ap

Vierailija
28/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä mitään kosmetiikkaa, en luonnollista, luonnotonta enkä yliluonnollista. Tuntuu epämiellyttävältä, jos kasvoilla on jotain ylimääräistä.

Viisas valinta.

Vierailija
29/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt käyttää luonnonkosmetiikan aurinkovoidetta ja deodoranttia, mutta ne on niin mähmäisiä ja toimimattomia että luovutin. Joku luonnonkosmetiikkana markkinoitu puuteri mulla on, mutta en tiedä miten luonnollista se on.

Vierailija
30/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luonnonkosmetiikkani löytyy ruokakaupan hyllstä: kauraöljyä, oliiviöljyä ja viinietikkaa.

Olen allerginen niin monelle eri aineelle, että en riskeeraa enää mitään kosmetiikan ja ihonhoidon kanssa. Niin, tavallinen purkki-Nivea sopii myös iholleni.

Vierailija
31/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnonkosmetiikka on mainoskikka. Lisäksi se on allergisoivampaa kuin perinteinen kosmetiikka.

Se että joku on brändätty "luonnon" ei tee siitä myöskään esimerkiksi ympäristöystävällisempää.

Väitätkö tosissasi, että esim. tavalliset hiusvärit ovat vähemmän allergisoivia kuin luonnonkosmetiikan värit? Enpä ole ainakaan lukenut yhtään uutista, jossa kerrotaan jonkun menehtyneen hennavärjäykseen.

Ympäristöystävällisyydestä ei ole nyt kyse ja siitä en ole maininnut sanallakaan.

Ap

Yhtälailla siitä hennasta voi saada vakavan allergisen reaktion.

Vierailija
32/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allergia, fiksuus

Minulle on tullut allergiaa vain normikosmetiikasta ja hiusväreistä, mutta ei yhdestäkään luonnonkosmetiikkatuotteesta.

Ap

Tollo.

Vierailija
33/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mites esim musta henna? Siitähän monet allergisoituneet loppuiäkseen, vaikka siellä se kemikaaleilla mustaksi saatu hennaväri on ollu naamioituneena luonnolliseksi hennaväriksi muiden joukossa.

Vierailija
34/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tällaista ei ole tullut ilmi missään tutkimuksissa ja hennaa on käytetty tuhansia vuosia. Allerginen sille toki voi olla, mutta reaktio ei uhkaa henkeä.

Vierailija
35/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne mitä olen kokeillut, ovat olleet minulle sopimattomia ja pahanhajuisia. Voi olla että löytyisi hyviäkin luonnonkosmetiikkatuotteita, mutta en jaksa kokeilla niitä läpi.

Suositelkaa minulle päivävoidetta. Ihoni on rasvainen 40+.

Vierailija
36/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mites esim musta henna? Siitähän monet allergisoituneet loppuiäkseen, vaikka siellä se kemikaaleilla mustaksi saatu hennaväri on ollu naamioituneena luonnolliseksi hennaväriksi muiden joukossa.

Musta "henna" sisältää sitä samaa myrkkyä mitä normaalit hiusvärit eikä ole hennaa nähnytkään. Sitä ei myöskään ole käytetty hiusvärinä vaan "henna"tatuointeihin.

Vierailija
37/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne mitä olen kokeillut, ovat olleet minulle sopimattomia ja pahanhajuisia. Voi olla että löytyisi hyviäkin luonnonkosmetiikkatuotteita, mutta en jaksa kokeilla niitä läpi.

Suositelkaa minulle päivävoidetta. Ihoni on rasvainen 40+.

https://jolie.fi/tuote/tash-sisterhood-empow-hydro-glow-moisturizer-hel…

Muista, että pelkällä kosteusvoiteella ei pääse mihinkään, vaan koko ihonhoitorutiinin on oltava kunnossa puhdistustuotteesta lähtien (ei liian kuivattavaa).

Vierailija
38/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla allerginen suunnilleen mille hyvänsä, silloin ei välttämättä auta, että se aine tulee luonnollisessa paketissa. Monet saavat myös herkkyysreaktioita kasviuutteista, mutta voisivat käyttää niitä tehoavia osia eristettyinä. Luonnonkosmetiikan deodorantit eivät ole kovin hyviä, anteeksi nyt vain. Jos luonnonkosmetiikan aurinkovoiteissa etsii miellyttäviä koostumuksia, siihen saa menemään rahaa. Käytän itse monia luonnonkosmetiikan tuotteita, mutta ymmärrän oikein hyvin, että joku muu ei käytä.

Vierailija
39/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä olen saanut allergisen ihottuma kaikista kokeilemistani luonnonkosmetiikkadrodoranteista enkä yhdestäkään synteettisestä. Siltikö pitäisi väen vängällä käyttää luonnonkosmetiikkaa?

Vierailija
40/157 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tällaista ei ole tullut ilmi missään tutkimuksissa ja hennaa on käytetty tuhansia vuosia. Allerginen sille toki voi olla, mutta reaktio ei uhkaa henkeä.

Oletko oikeasti noin yksinkertainen? Mille tahansa aineelle voi olla vakavasti allerginen! 

Onhan esim. pähkinät luonnontuote, mutta jotkut on niille hengenvaarallisesti allergisia. Kala on luonnontuote ja sille on jotkut hengenvaarallisesti allergisia.

Kyllä pitää ihmisen olla yksinkertainen jos ei tajua, että mille tahansa voi olla hengenvaarallisesti allerginen. Ja se, että sä et ole kuullut jonkun olevan jollekin hengenvaarallisesti allerginen ei tarkoita sitä, että sitä allergiaa ei olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi