En käsitä miksi kaikki eivät käytä luonnonkosmetiikkaa
Kun se on paljon tehokkaampaa kuin "tavallinen" ja nykyään saa jopa marketista.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mitä olen kokeillut, ovat olleet minulle sopimattomia ja pahanhajuisia. Voi olla että löytyisi hyviäkin luonnonkosmetiikkatuotteita, mutta en jaksa kokeilla niitä läpi.
Suositelkaa minulle päivävoidetta. Ihoni on rasvainen 40+.
https://jolie.fi/tuote/tash-sisterhood-empow-hydro-glow-moisturizer-hel…
Muista, että pelkällä kosteusvoiteella ei pääse mihinkään, vaan koko ihonhoitorutiinin on oltava kunnossa puhdistustuotteesta lähtien (ei liian kuivattavaa).
Kiitos suosituksesta :) Tashin kasvoöljyä olen joskus kokeillut ja se oli ihana, kuivaöljymäinen. Jäi kyllä hyllyyn hintansa vuoksi. Melko kallista tuo päivävoidekin, mutta odotan jotain Sokoksen alea ja testaan tuota sitten.
Kävin kosmetologikoulua ja sinne tuli helsingistä joku vanhempi nainen puhumaan kosmetiikasta. Kuulemma marketti ja luonnonkosmetiikka vie kosteuden iholta ja ainoastaan silloin iho tuntuu taas hyvältä kun sitä laittaa kisää. Eimme kadvohoitoja joihin käytimme ihoon imeytyvää ja ravitsevaa tosi kallista naamioo, haisi pahalta mutta se hoiti ihoa. En ostaisi marketista mitään.
Ja ihoa hoitaa parhaiten ruokavalio. Vettä, appelsiinia, hikoilu yms.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kosmetologikoulua ja sinne tuli helsingistä joku vanhempi nainen puhumaan kosmetiikasta. Kuulemma marketti ja luonnonkosmetiikka vie kosteuden iholta ja ainoastaan silloin iho tuntuu taas hyvältä kun sitä laittaa kisää. Eimme kadvohoitoja joihin käytimme ihoon imeytyvää ja ravitsevaa tosi kallista naamioo, haisi pahalta mutta se hoiti ihoa. En ostaisi marketista mitään.
Ettei vain ollut jonkun asian markkinoija käyny vähän kertomassa miten asiat on :D
Näytin kuin spitaaliselta, kun kokeilin luonnonkosmetiikkaa. Ilmeisesti olin jollekin aineelle allerginen, joten ei ole tullut käytettyä sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allergia, fiksuus
Minulle on tullut allergiaa vain normikosmetiikasta ja hiusväreistä, mutta ei yhdestäkään luonnonkosmetiikkatuotteesta.
Ap
Niin SINULLE. Tuliko yllätyksenä, että ihmiset reagoi eri tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Itse käytin vuosia ekosertifioitua kosmetiikkaa (ostoksille mennessä kannattaa opetella ne sertifikaatit; tosin jotkut pienemmät merkit eivät välttämiseksi ole sertifikaattia hankkineet, sillä ne maksavat aika paljon). Joitain tiettyjä aineita niissä ei saa käyttää mutten tiedä niiden haitallisuudesta. Ekosertifioidussa kosmetiikassa taas allergiaa voi aiheuttaa mm. eteeriset öljyt.
Itselleni ei ole tullut mitään allergisia reaktioita kummastakaan, mutta minusta tavallinen kosmetiikka on heittämällä parempaa. Varsinkin ripsarit ja shampoot eivät sopineet itselleni ollenkaan. Myös kasvovoiteet olivat hirveitä. Mutta makunsa kullakin.
Näiden tuotteiden kehityksessä on menty valovuosia eteenpäin mm. shampoiden suhteen (jotka tosiaan joskus olivat karmeita) ja osa sarjoista tekee todella minimalistisia ja allergiavapaita tuotteita ilman hajusteita ja eteerisiä öljyjä (esim. Laponie of Scandinavia).
Ap
Luonnonkosmetiikka voi sisältää mitä vaan ylimääräistä, kuten siitepölyä, ja sitä ei suositella allergisille. Jännä miten ihmiset käsittää että luonnon olisi jotenkin parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mitä olen kokeillut, ovat olleet minulle sopimattomia ja pahanhajuisia. Voi olla että löytyisi hyviäkin luonnonkosmetiikkatuotteita, mutta en jaksa kokeilla niitä läpi.
Muista, että pelkällä kosteusvoiteella ei pääse mihinkään, vaan koko ihonhoitorutiinin on oltava kunnossa puhdistustuotteesta lähtien (ei liian kuivattavaa).
Mitenköhän on mahdollista, että suurin osa miehistä selviää läpi elämänsä ilman ihonhoitorutiinia?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi olla allerginen suunnilleen mille hyvänsä, silloin ei välttämättä auta, että se aine tulee luonnollisessa paketissa. Monet saavat myös herkkyysreaktioita kasviuutteista, mutta voisivat käyttää niitä tehoavia osia eristettyinä. Luonnonkosmetiikan deodorantit eivät ole kovin hyviä, anteeksi nyt vain. Jos luonnonkosmetiikan aurinkovoiteissa etsii miellyttäviä koostumuksia, siihen saa menemään rahaa. Käytän itse monia luonnonkosmetiikan tuotteita, mutta ymmärrän oikein hyvin, että joku muu ei käytä.
Luonnonkosmetiikan deodorantit kun ovat deodorantteja eikä antiperspirantteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytin vuosia ekosertifioitua kosmetiikkaa (ostoksille mennessä kannattaa opetella ne sertifikaatit; tosin jotkut pienemmät merkit eivät välttämiseksi ole sertifikaattia hankkineet, sillä ne maksavat aika paljon). Joitain tiettyjä aineita niissä ei saa käyttää mutten tiedä niiden haitallisuudesta. Ekosertifioidussa kosmetiikassa taas allergiaa voi aiheuttaa mm. eteeriset öljyt.
Itselleni ei ole tullut mitään allergisia reaktioita kummastakaan, mutta minusta tavallinen kosmetiikka on heittämällä parempaa. Varsinkin ripsarit ja shampoot eivät sopineet itselleni ollenkaan. Myös kasvovoiteet olivat hirveitä. Mutta makunsa kullakin.
Näiden tuotteiden kehityksessä on menty valovuosia eteenpäin mm. shampoiden suhteen (jotka tosiaan joskus olivat karmeita) ja osa sarjoista tekee todella minimalistisia ja allergiavapaita tuotteita ilman hajusteita ja eteerisiä öljyjä (esim. Laponie of Scandinavia).
Ap
Valovuosi mittaa matkaa, ei aikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkosmetiikka on mainoskikka. Lisäksi se on allergisoivampaa kuin perinteinen kosmetiikka.
Se että joku on brändätty "luonnon" ei tee siitä myöskään esimerkiksi ympäristöystävällisempää.Väitätkö tosissasi, että esim. tavalliset hiusvärit ovat vähemmän allergisoivia kuin luonnonkosmetiikan värit? Enpä ole ainakaan lukenut yhtään uutista, jossa kerrotaan jonkun menehtyneen hennavärjäykseen.
Ympäristöystävällisyydestä ei ole nyt kyse ja siitä en ole maininnut sanallakaan.
Ap
Yhtälailla siitä hennasta voi saada vakavan allergisen reaktion.
Tällaista ei ole tullut ilmi missään tutkimuksissa ja hennaa on käytetty tuhansia vuosia. Allerginen sille toki voi olla, mutta reaktio ei uhkaa henkeä.
Oletko oikeasti noin yksinkertainen? Mille tahansa aineelle voi olla vakavasti allerginen!
Onhan esim. pähkinät luonnontuote, mutta jotkut on niille hengenvaarallisesti allergisia. Kala on luonnontuote ja sille on jotkut hengenvaarallisesti allergisia.
Kyllä pitää ihmisen olla yksinkertainen jos ei tajua, että mille tahansa voi olla hengenvaarallisesti allerginen. Ja se, että sä et ole kuullut jonkun olevan jollekin hengenvaarallisesti allerginen ei tarkoita sitä, että sitä allergiaa ei olisi.
Toki voi, mutta allergikko osaa yleensä välttää sellaisia tuotteita, jotka ovat aiheuttaneet oireita. Tavallisesta hiusväristä voi saada hengenvaarallisen reaktion sellainenkin ihminen, joka ei ole allerginen millekään eikä ole koskaan aiemmin saanut mitään reaktiota ainoastakaan hiusväristä. Ja tämä ei ole edes mikään kovin epätodennäköinen skenaario! Se, että joku saa yhtäkkiä henkeä uhkaavan reaktion kasviväristä, on erittäin epätodennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Valovuosi mittaa matkaa, ei aikaa
Valovuosia eteenpäin. Niinhän tuossa lukee?
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkosmetiikka on mainoskikka. Lisäksi se on allergisoivampaa kuin perinteinen kosmetiikka.
Se että joku on brändätty "luonnon" ei tee siitä myöskään esimerkiksi ympäristöystävällisempää.
Ei se ole allergisoivampaa vaan erilaista. Minä en ole käyttänyt yhtään mitään kemikaaleja kohta 20 vuoteen, en siksi että pelastaisin maailman vaan siksi että kemikaalikuorma on täysin turhaa, iho harvalla kestää sen ja siksi että kemikaalit vaikuttavat hormonitasapainoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että joku on brändätty "luonnon" ei tee siitä myöskään esimerkiksi ympäristöystävällisempää.Ei se ole allergisoivampaa vaan erilaista. Minä en ole käyttänyt yhtään mitään kemikaaleja kohta 20 vuoteen, en siksi että pelastaisin maailman vaan siksi että kemikaalikuorma on täysin turhaa, iho harvalla kestää sen ja siksi että kemikaalit vaikuttavat hormonitasapainoon.
Kerrotko, mitä tarkoitat sanalla kemikaali?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän on mahdollista, että suurin osa miehistä selviää läpi elämänsä ilman ihonhoitorutiinia?
Sepä näkyykin miesten naamasta, ettei hoitotuotteita ole tullut käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä näkyykin miesten naamasta, ettei hoitotuotteita ole tullut käytettyä.
Elämänjäljet saa näkyä.
Luonnonkosmetiikka on turvallisempaa totta vai tarua?
1. "Luonnonkosmetiikka on turvallista ja synteettinen kosmetiikka myrkyllistä."
Tarua.
Kaikkea EU-alueella myytävää kosmetiikkaa säädellään kansallisten lakien lisäksi EU:n kosmetiikka-asetuksella. Tuotteet eivät saa aiheuttaa terveyshaittoja, onpa kyse luonnonkosmetiikasta tai synteettisiä ainesosia sisältävästä kosmetiikasta. Synteettiset tuotteetkaan eivät siis voi olla myrkyllisiä.
Moni ajattelee, että luonnollinen alkuperä tekee kosmetiikasta automaattisesti turvallista. Näin ei ole. Myös luonnollinen raaka- aine voi esimerkiksi allergisoida. Laboratoriossa valmistettavat, synteettiset ainesosat ovat usein tasalaatuisempia kuin luonnosta kerätyt. Monien synteettisten raaka-aineiden vaikutuksia on myös tutkittu enemmän.