Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko vielä miehiä, jotka haluavat tutustua kunnolla ennen seksiä?

Vierailija
30.12.2022 |

Tuntuu, että monilla on oletus, että seksi astuu kuvioon heti ekana kuukautena.

Kommentit (682)

Vierailija
181/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrasmies kirjoitti:

Kyllä näin miehenä voin sanoa, että kyllä seksiä pitää olla jo ensi tapaamisella, koska mistä sitä muuten tietää, että minkälaista se on ko. naisen kanssa ja kannattaako tapailua yleensäkään jatkaa. Pelkkää ajanhukkaahan se on odotella ja sitten jos se ei olekaan hyvä, niin siirtä seuraavaan.

Olen yleensä siirtynyt suoraan seuraavaan, jos ei ensitreffeille ole koinittu.

Nyt kyllä vahvasti eriävä mielipide toiselta mieheltä. Miten voit ylipäätänsä pitää ensimmäistä ja ainoaa seksikertaa luotettavana tapana mitata sen laatua pitkällä aikavälillä? Ja ihan omana asianaan vielä sekin, että miten itse pystyt olemaan niin luonnollinen vasta tapaamasi henkilön kanssa?

Olen eri, ja nainen, mutta seksi toimii alusta asti riittävän hyvin riittävän monen kanssa, että näen turhana alkaa odottelemaan tuleeko siitä huonosta seksistä kenties ajan kanssa kuitenkin kelvollista.

Minulle se, että fyysistä vetovoimaa löytyy ja yhdessäolo ja kommunikaatio on sujuvaa on muutenkin lähtökohta sille että ylipäänsä haluan lähteä romanttisessa mielessä tutustumaan. Ja silloin seksikin tuntuu luonnolliselta ja alkuvaiheessa. Niihin, joiden kanssa oleminen on vaivautunutta ja väkinäistä en ole kiinnostunut tuhlaamaan aikaani.

Eikö sinulta jää aika monta hyvää ihmistä tutustumatta, jos et halua nähdä yhtään vaivaa ihmisen tutustumiseen? Ihmiset voivat olla ujoja tai muuten omata erilaisen tavan lähestyä muita parisuhdemielessä.

Vierailija
182/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan halua tutustua ennen seksiä, enkä myöskään sen jälkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrasmies kirjoitti:

Kyllä näin miehenä voin sanoa, että kyllä seksiä pitää olla jo ensi tapaamisella, koska mistä sitä muuten tietää, että minkälaista se on ko. naisen kanssa ja kannattaako tapailua yleensäkään jatkaa. Pelkkää ajanhukkaahan se on odotella ja sitten jos se ei olekaan hyvä, niin siirtä seuraavaan.

Olen tuo aiemmin kirjoittanut nainen, joka harrastaa seksiä joskus ensimmäiselläkin tapaamisella, mutta mitä vakavampaan suhteeseen on potentiaalia, sitä pidempään haluan tutustua ensin ilman seksiä.

Mies, joka luulee voivansa heti ensitapaamisella arvioida, millaista seksi olisi sitten rakastavassa parisuhteessa syvällisen tutustumisen seurauksena, menee minulla ohi-sektorille. Näin ajatteleva ihminen näkee seksuaalisuuden niin mekanistisesti, että en halua ryhtyä läheisempiin tekemisiin.

Olen aina miettinyt, onko kaltaisiasi naisia kuinka paljon? Oletukseni on, että naisille on tyypillisempää kokea seksuaalisuus myös emotionaalisen yhteyden kautta, mutta toisaalta joskus näkee naisten kommentteja joissa puhutaan hieman samaan tyyliin miehen "koeajosta" kuin sinä tässä puhuit. Löydätkö helposti kaltaisiasi naisia ja onko seksielämäsi säilynyt antoisana myös pitkässä parisuhteessa? Uteliaisuudesta kyselen!

Minulla on miehenä aivan samanlaisia kokemuksia. Täytyy olla aika kokematon jos pystyy puhumaan koeajosta ekalla kerralla. Ensinnäkin se jännittää aina ja ei ole koskaan sellaista rentoa. Pitkässä parisuhteessa olleena voin sanoa että hänenkin kanssaan se oli ensin surkeaa säätämistä, harvemminpa taisi orgasmeja saada, mutta vuosien jälkeen sellaista että kesti pari minuuttia niin nainen sai aina, se oli jotenkin niin itsestään selvää, koskaan ei suoritettu eikä tarvinnut ajatella seksiä samalla tavalla kun sitä harrastettiin, siihen oli aina valmis heti kun kumppani ilmoitti haluistaan. Ehdottomasti pitää ensin tutustua ja aivan varmasti ne halut tulee jos mätsää.

Vierailija
184/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää tätä palstaa nyt taas. :/

Ap, kyllä tällaisia miehiä on. Kannattaa tavalla tai toisella kommunikoida omia odotuksia miehelle, koska osa naisista kuulemma loukkaantuu jos mies ei ole heti käymässä iholle. Ilmeisesti epävarmuus tmv. saa ajattelemaan, ettei mies pidä naista haluttavana jos fyysistä lähestymistä ei tapahdu nopeasti. Miesten voi olla melko mahdotonta tietää, miten kukakin nainen reagoi, jos emme itse kerro toiveistamme.

Minä tykkään seksistä niin paljon, että jos menen nopeasti sänkyyn uuden tuttavuuden kanssa, tutustuminen jää hyvin helposti liian vähälle kun kaikki yhdessäoloaika tulee vietettyä sängyssä. Pyrin tästä syystä hidastelemaan seksin suhteen erityisesti silloin, jos mies vaikuttaa sellaiselta johon voisin ihastua ihan vakavissani.

Jos taas huomaan, että en tule kiinnostumaan miehestä pidemmän päälle enkä voisi ajatella hänestä elämänkumppania, saatan mennä sänkyyn ekallakin tapaamisella. (Sitä ennen kuitenkin aina kerron miehelle että vakavaa suhdetta kanssani tuskin syntyy jos seksiä on heti. En halua johtaa ketään harhaan.)

Kai kerrot sitten moraalistasi sille miehelle johon suunnittelet ihastuvasi tosissaan.

Kuten sanoin, keskustelen seksuaalisuudestani hyvissä ajoin, kuten muistakin asioista. Ehkäpä sinulle tulee yllätyksenä että kukaan kiinnostava mies ei ole nähnyt moraalissani mitään vikaa?

Olen yllättynyt. En todellakaan seurustelisi naisen kanssa, joka avoimesti myöntää menevänsä tietoisesti ja helposti sänkyyn epäkurantiksi arvioimiensa miesten kanssa.

"Epäkurantti" on sinun oma tulkintasi. Itse en sellaisiksi arvioimiani miehiä lähde edes tapaamaan.

Juttelen jokaisen kanssa jonkin aikaa ennen kuin kiinnostaa lähteä treffeille, joten useimmiten tapaamani miehet ovat fiksuja, kunnollisia, empaattisia, mukavaa seuraa jne. Yhteensopivuutta parisuhdetta ajatellen ei silti välttämättä löydy, mutta seksuaalista yhteensopivuutta voi olla riittävästi.

Kuinka kaukana tulkintani on totuudesta, kun itsekin sanoit, etteivät kyseiset miehet ole pääsemässä jatkoon, eivätkä ole aidosti yhteensopivia. 

Meidän näkemys on fundamentaalisti eri, koska itse kelpuutan sänkyyn vain sellaisia, joista olen aidosti kiinnostunut. Häpeällisen huono strategia miehelle, mutta tähän voin vaikuttaa yhtä paljon kuin ihminen muutenkaan seksuaalisuuteensa.

Uskon, että meillä on jossain määrin erilainen lähestymistapa. Ymmärrän kuitenkin sinun tapaasi oikein hyvin, koska minullekin seksi on nautinnollisuudessaan aivan eri tasolla silloin, kun olen kumppaniin syvästi rakastunut. Olen nuorempana suhtautunut melko samoin kuin sinäkin, ja suurimman osan aikuiselämästäni olen ollut parisuhteessa rakastamani miehen kanssa.

Nyt aikuisena sinkkuna elellessä olen todennut, että sellaisen ihmisen tapaaminen, johon voin rakastua syvästi, on hyvin harvinaista. Sellaisia, joiden kanssa voi kokea pinnallisempaa mutta kuitenkin aitoa emotionaalista yhteyttä, tapaan helpommin. Seksi heidän kanssaan toimii usein riittävän hyvin ollakseen kokemisen arvoista, vaikka ei olekaan kysymys samasta asiasta kuin tuo syvälliseen yhteyteen perustuva seksuaalinen paratiisi, jonka ihminen voi parhaimmillaan kokea. Irtoseksi ei kiinnosta minua lainkaan, koska siinä ei saa riittävässä määrin kiinni sen toisen persoonasta ja tunteista, eikä ehdi harjaantua toteuttamaan seksuaalisuutta tavalla, joka toimii parhaiten molemmille.

Pidä vain kiinni omasta tyylistäsi. Vaikutat ymmärtävän sen tärkeimmän asian, eli tunneyhteyden vaikutuksen seksuaaliseen kokemiseen. Olet monelle naiselle oikea kultakimpale!

t. Sama

Kiitos lisäkontekstista. Asettaa alkuperäisen viestin uuteen valoon.

Lisäplussat keskustelukyvystä ja hatunnosto kyvystäsi välttää provosoituminen. Ehkei se sittenkään ole niin iso ihme, että kiinnostuneita riittää.

Vierailija
185/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrasmies kirjoitti:

Nyt kyllä vahvasti eriävä mielipide toiselta mieheltä. Miten voit ylipäätänsä pitää ensimmäistä ja ainoaa seksikertaa luotettavana tapana mitata sen laatua pitkällä aikavälillä? Ja ihan omana asianaan vielä sekin, että miten itse pystyt olemaan niin luonnollinen vasta tapaamasi henkilön kanssa?

No kyllä siitä nyt ainakin tietää että vehkeet sopivat yhteen jne, eikä sen selvittämiseksi nyt niin luonnollinen tarvitse olla. Mielestäni on toisen arvostamista selvittää tuollaiset asiat jämptisti heti alussa eikä hukata toisen aikaa turhalla tapailulla.

Vierailija
186/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seksiä ennen avioliittoa.

Vierailija
187/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrasmies kirjoitti:

No kyllä siitä nyt ainakin tietää että vehkeet sopivat yhteen jne, eikä sen selvittämiseksi nyt niin luonnollinen tarvitse olla. Mielestäni on toisen arvostamista selvittää tuollaiset asiat jämptisti heti alussa eikä hukata toisen aikaa turhalla tapailulla.

Voi olla, että itsellä ei ole vain ole tullut vastaan sellaista tilannetta, mitä kuvailet. Ylipäätänsä seksin toimivuuden kannalta tuntuu, että ne rajat alkaa löytymään vasta useamman tapaamisen jälkeen. Onko sulla siis jotain konkreettisia asioita siinä seksissä, jotka voi jo ekalla kerralla selvittää? 

Vierailija
188/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrasmies kirjoitti:

Olen eri, ja nainen, mutta seksi toimii alusta asti riittävän hyvin riittävän monen kanssa, että näen turhana alkaa odottelemaan tuleeko siitä huonosta seksistä kenties ajan kanssa kuitenkin kelvollista.

Minulle se, että fyysistä vetovoimaa löytyy ja yhdessäolo ja kommunikaatio on sujuvaa on muutenkin lähtökohta sille että ylipäänsä haluan lähteä romanttisessa mielessä tutustumaan. Ja silloin seksikin tuntuu luonnolliselta ja alkuvaiheessa. Niihin, joiden kanssa oleminen on vaivautunutta ja väkinäistä en ole kiinnostunut tuhlaamaan aikaani.

Fyysistä vetovoimaa pitää tottakai olla heti ensisilmäyksellä, mutta etkö oikeasti ole koskaan kokenut sellaista että rauhassa on tutustuttu ja se fyysinen vetovoima on samalla vahvistunut sille tasolle että ilman yhteistä sopimusta ne vaatteet ovat lentäneet pois ja onkin ollut aidot tunteet, ilman jännitystä ja sen suurempia suorituspaineita, se kumppani onkin ollut jo yllättävän tuttu ja turvallinen? Seksin laatuun vaikuttaa kaikista eniten se että ei jännitä ollenkaan, jos pitää suorittaa ja yrittää vain miellyttää toista niinkuin aina jos hyppää heti sänkyyn siitä jää aina se nautinto pois. Minulla ainakin miehenä sellainen nopeasti sänkyyn meno aiheuttaa sen että se on kerran kauheasti jännittyneenä ja suoritettuna loppuun hoidettu, mutta jos on rauhassa tutustuttu ja tunnelma on ollut sellainen että on vähän kiusattu jo pidemmän aikaa, ei jännitä, pystyn pääsemään vaikka viisi kertaa orgasmiin asti, jatkamaan vain lisää ja lisää, lopulta laukeamaan rajusti. Naiset ovat siitä tykänneet aina. Tutustuminen on osa esileikkiä, joka tuo ihan hullun kiiman.

Vierailija
189/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te haette suhteelta, jos teitä ei vastapuoli seksuaalisesti viehätä?

Mitä hittoa?!

Ettäkö jos haluaa tutustua rauhassa ensin, ennen kuin päästää ketään ventovierasta kaikkein intiimeimpään kontaktiin, niin se tarkoittaa seksuaalisen viehätyksen puutetta??

Oletko sinä täysin viettiesi vietävissä, etkä pysty säätelemään kiimaasi? Onko impulssikontrollin puutetta muutenkin?

Miehenä on hankala ymmärtää, miksi nämä naiset harrastavat kevytkenkäistä seksiä _muiden_ kanssa, mutta parisuhteeseen haetaan sellaista, jonka kanssa seksiä ei harrasteta. Tässä ei ole minusta mitään järkeä. 

Samaa itsekin ihmettelin. Mutta eikös tuo ajattelutapa ole miehillä tavallisempi? Niitä pelkkään seksiin kelpaavia pannaan vaikka heti, ja parisuhteessa halutaan sitten odotella. Osa miehistä sanoo jopa suoraan, että kiinnostus lopahtaa jos seksiä on liian pian.

Olen edellä kirjoitellut nainen. En tiedä mitä nämä mainitut miehet tuolla kiinnostuksen lopahtamisella tarkoittavat, mutta tunnistan hieman samantapaisen ilmiön omassa elämässäni.

Ihmiseen tutustuminen, varsinkin aikuisiällä, on oikeasti pitkä ja henkisesti haastavakin prosessi. Ei ole helppoa paljastaa omia haavoittuvuuksia ja hankalia tunteita toiselle ihmiselle. Osalla meistä on aikuisina niin vahvat suojamuurit, että todellista minää ei tule avanneeksi oikeastaan enää kenellekään. Osalle se on vähän helpompaa, mutta siltikin edelleen suuri haaste. Jotta siihen pystyy, pitää kyetä sietämään tilanteen aiheuttamaa ahdistusta ja menemään sen läpi, ja lisäksi täytyy kyetä luottamaan toiseen - osittain vielä tuntemattomaan - ihmiseen sen suhteen, että tämä ei käytä haavoittuvuuksia itseä vastaan.

Seksuaalinen nautinto on melkolailla toisen ääripään asia. Seksin aikana ei kohdata ahdistusta ja omia heikkouksia (pl. tietyt seksuaalisuuden muodot), vaan saadaan hetkeksi vapaus olla miettimättä mitään muuta kuin omaa ja toisen nautintoa. 

Jos seksin aloittaa heti, aina kun nämä henkilöt tapaavat toisensa, heillä on (kärjistäen) kaksi vaihtoehtoa: kohdataan ja siedetään toiseen tutustumisen aiheuttamaa ahdistusta TAI paetaan maailman ahdistavuutta harrastamalla ihanaa seksiä. Onko vaikea arvata kumpi toteutuu todennäköisemmin? 

Tämä johtaa helposti siihen, että kumppanin todellinen persoonallisuus jää osittain pimentoon ja käsitys hänestä ihmisenä jää ohueksi ja pintapuoliseksi. Joitain ihmisiä tämä ei haittaa, kunnes sitten myöhemmin se alun ihana seksihuuma hälvenee ja kumppanin persoonallisuuden varjopuolet alkavat tulla esille (niitä kun ei voi parisuhteessa loputtomiin kukaan piilotella). Siinä kohtaa menee sitten helposti sukset ristiin, erotaan ja etsitään uusi seksikumppani johon ei tutustuta kunnolla.

Itse olen niitä ihmisiä, joille tämä pinnalliseksi jäävä kuva toisesta on häiritsevä asia jo itsessään. Jos en saa aitoa käsitystä toisesta ja häneen tutustuminen tuntuu kivireen vetämiseltä, menetän kiinnostukseni melko nopeasti.

Olen todennut, että miehillä on keskimäärin paljon suurempi motivaatio laittaa itsensä likoon ym. 'tutustumisprojektiin', jos ko. projektissa onnistuminen on implisiittisesti ehtona seksin harrastamiselle. Eli jos seksiin voidaan mennä vasta sitten kun oikeasti tunnetaan toinen. Jos seksiä on heti, hyvin moni mies vetäytyy ja pyrkii lähinnä piilottelemaan heikkouksiaan mahdollisimman pitkään. Aito tutustuminen muuttuu paljon vaikeammaksi. 

Tämän takia en yleensä halua harrastaa seksiä heti, jos koen miehen sellaiseksi että suhteessa voisi olla pitkäaikaistakin potentiaalia. Keskustelen toki silloinkin asiasta avoimesti, ja miehen reaktio ja kommentit aiheeseen vaikuttavat myös tilanteeseen.

Vierailija
190/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tapasin nykyisen vaimoni, ensitapaamisella laitoimme genitaalit vastakkain.

Nyt meillä on kolme lasta, yhteinen uusi okt ja farmariauto.

Olemme olleet kimpassa yli 21 vuotta.

Miksi olisi pitänyt pelailla pelejä ja tehdä testejä sun muuta?

M40

Tätä minäkin mietin. Joskus on vain käynyt niin, että kun on mennyt liian nopeasti sänkyyn, ei ole enää mitään puhuttavaa.

Monet miehet kuvittelevat, että on naisen tehtävä asettaa rajat. Mutta jos ei jaksa tai halua, on jakorasia.

Miten sitä puhuttavaa sitten mystisesti riittääkin jos pari viikkoa pihdataan?

M40

Vierailija
191/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä, kun nimenomaan lähdet hakemaan sellaisia. Eli kerrot melko aikaisessa vaiheessa, että haluat edetä hitaasti, tutustua rauhassa jne. Jos ei käy miehelle, siirry heti seuraavaan. Mitä ihmettä jotkut kuvittelevat edes, että pitäisi päästää tuntematon ihminen oman itsen sisälle fyysisesti?! Se on asia, joka on erittäin intiimi ja on todellakin ok haluta ensin rakentaa luottamusta ja tunnesidettä.

Voin kokemuksesta sanoa, että kun miehille kertoo jo etukäteen olevansa demiseksuaali tai haluavansa tutustua ystävyyden kautta niin netissä tulee alle 40-vuotiaalle naiselle nolla vastausta. Monta vuotta yritin, ei tuottanut mitään tulosta. Netistä ei siis ainakaan löydy tutustumista haluavia miehiä, vaan pelkkää seksiseuran etsijöitä. Tyhjän saa pyytämättäkin, jätin miehet muiden riesaksi.

100% varmuudella käyttämäsi menetelmät olivat vääränlaiset. Sitä en kiistä, etteikö seksiseuran hakijat ole ylikorostetusti edustettuna, mutta jotain aivan fundamentaalista on mennyt väärin, esim. väärä palsta, et ole laittanut itse viestejä, esittelyviestisi on vajaa ja mitäänsanomaton, olet itse vain kiinnostunut niistä seksiseuran etsijöistä, tmv.  

Vierailija
192/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä miehiä olemassa, jotka haluavat tutustua ensin kunnolla.

N47

Sinun iässä enenevissä määrin, sillä testosteronitasot ovat enää puolet siitä mitä 2-kymppisenä. 

Testosteronitasot laskee keskimäärin miehillä noin 1% vuositahtia, alkaen noin 35 ikävuoden kohdalla.

Eli 47 vuotiaalla miehellä olisi tällä kaavalla noin 12% vähemmän testosteronia kuin parikymppisellä. Ei suinkaan puolet vähemmän.

Vierailija
193/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapailen jotain miestä ja koen hänet hyvin viehättäväksi, niin en minä kyllä ainakaan halua kuukautta odottaa siihen että harrastetaan seksiä ensimmäisen kerran.

Seksin harrastaminenhan on osa sitä tutustumista. Mistä sitä muuten tietää ollaanko seksuaalisesti yhteensopivia?

N37

Vierailija
194/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään aika moni mies ei halua se ksiä ollenkaan.

Heh, no tää. Nyt kolmikymppisenä pappana ei enää tee edes mieli.

Vierailija
195/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä, kun nimenomaan lähdet hakemaan sellaisia. Eli kerrot melko aikaisessa vaiheessa, että haluat edetä hitaasti, tutustua rauhassa jne. Jos ei käy miehelle, siirry heti seuraavaan. Mitä ihmettä jotkut kuvittelevat edes, että pitäisi päästää tuntematon ihminen oman itsen sisälle fyysisesti?! Se on asia, joka on erittäin intiimi ja on todellakin ok haluta ensin rakentaa luottamusta ja tunnesidettä.

Voin kokemuksesta sanoa, että kun miehille kertoo jo etukäteen olevansa demiseksuaali tai haluavansa tutustua ystävyyden kautta niin netissä tulee alle 40-vuotiaalle naiselle nolla vastausta. Monta vuotta yritin, ei tuottanut mitään tulosta. Netistä ei siis ainakaan löydy tutustumista haluavia miehiä, vaan pelkkää seksiseuran etsijöitä. Tyhjän saa pyytämättäkin, jätin miehet muiden riesaksi.

100% varmuudella käyttämäsi menetelmät olivat vääränlaiset. Sitä en kiistä, etteikö seksiseuran hakijat ole ylikorostetusti edustettuna, mutta jotain aivan fundamentaalista on mennyt väärin, esim. väärä palsta, et ole laittanut itse viestejä, esittelyviestisi on vajaa ja mitäänsanomaton, olet itse vain kiinnostunut niistä seksiseuran etsijöistä, tmv.  

On myös mahdollista ettei tuo nainen jonka viestiä kommentoit yksinkertaisesti omaa mitään sellaisia ominaisuuksia, mikä miehiä edes kiinnostaisi. Paitsi siis se pikainen yhden yön seksi.

Eli kun tuollainen nainen ilmoittaa että häneltä on turha seksiä odottaa pitkään aikaan, niin yllätys yllätys, ei kukaan mies enää ole hänestä millään tasolla kiinnostunut.

Vierailija
196/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te haette suhteelta, jos teitä ei vastapuoli seksuaalisesti viehätä?

Mitä hittoa?!

Ettäkö jos haluaa tutustua rauhassa ensin, ennen kuin päästää ketään ventovierasta kaikkein intiimeimpään kontaktiin, niin se tarkoittaa seksuaalisen viehätyksen puutetta??

Oletko sinä täysin viettiesi vietävissä, etkä pysty säätelemään kiimaasi? Onko impulssikontrollin puutetta muutenkin?

Miehenä on hankala ymmärtää, miksi nämä naiset harrastavat kevytkenkäistä seksiä _muiden_ kanssa, mutta parisuhteeseen haetaan sellaista, jonka kanssa seksiä ei harrasteta. Tässä ei ole minusta mitään järkeä. 

Samaa itsekin ihmettelin. Mutta eikös tuo ajattelutapa ole miehillä tavallisempi? Niitä pelkkään seksiin kelpaavia pannaan vaikka heti, ja parisuhteessa halutaan sitten odotella. Osa miehistä sanoo jopa suoraan, että kiinnostus lopahtaa jos seksiä on liian pian.

Olen edellä kirjoitellut nainen. En tiedä mitä nämä mainitut miehet tuolla kiinnostuksen lopahtamisella tarkoittavat, mutta tunnistan hieman samantapaisen ilmiön omassa elämässäni.

Ihmiseen tutustuminen, varsinkin aikuisiällä, on oikeasti pitkä ja henkisesti haastavakin prosessi. Ei ole helppoa paljastaa omia haavoittuvuuksia ja hankalia tunteita toiselle ihmiselle. Osalla meistä on aikuisina niin vahvat suojamuurit, että todellista minää ei tule avanneeksi oikeastaan enää kenellekään. Osalle se on vähän helpompaa, mutta siltikin edelleen suuri haaste. Jotta siihen pystyy, pitää kyetä sietämään tilanteen aiheuttamaa ahdistusta ja menemään sen läpi, ja lisäksi täytyy kyetä luottamaan toiseen - osittain vielä tuntemattomaan - ihmiseen sen suhteen, että tämä ei käytä haavoittuvuuksia itseä vastaan.

Seksuaalinen nautinto on melkolailla toisen ääripään asia. Seksin aikana ei kohdata ahdistusta ja omia heikkouksia (pl. tietyt seksuaalisuuden muodot), vaan saadaan hetkeksi vapaus olla miettimättä mitään muuta kuin omaa ja toisen nautintoa. 

Jos seksin aloittaa heti, aina kun nämä henkilöt tapaavat toisensa, heillä on (kärjistäen) kaksi vaihtoehtoa: kohdataan ja siedetään toiseen tutustumisen aiheuttamaa ahdistusta TAI paetaan maailman ahdistavuutta harrastamalla ihanaa seksiä. Onko vaikea arvata kumpi toteutuu todennäköisemmin? 

Tämä johtaa helposti siihen, että kumppanin todellinen persoonallisuus jää osittain pimentoon ja käsitys hänestä ihmisenä jää ohueksi ja pintapuoliseksi. Joitain ihmisiä tämä ei haittaa, kunnes sitten myöhemmin se alun ihana seksihuuma hälvenee ja kumppanin persoonallisuuden varjopuolet alkavat tulla esille (niitä kun ei voi parisuhteessa loputtomiin kukaan piilotella). Siinä kohtaa menee sitten helposti sukset ristiin, erotaan ja etsitään uusi seksikumppani johon ei tutustuta kunnolla.

Itse olen niitä ihmisiä, joille tämä pinnalliseksi jäävä kuva toisesta on häiritsevä asia jo itsessään. Jos en saa aitoa käsitystä toisesta ja häneen tutustuminen tuntuu kivireen vetämiseltä, menetän kiinnostukseni melko nopeasti.

Olen todennut, että miehillä on keskimäärin paljon suurempi motivaatio laittaa itsensä likoon ym. 'tutustumisprojektiin', jos ko. projektissa onnistuminen on implisiittisesti ehtona seksin harrastamiselle. Eli jos seksiin voidaan mennä vasta sitten kun oikeasti tunnetaan toinen. Jos seksiä on heti, hyvin moni mies vetäytyy ja pyrkii lähinnä piilottelemaan heikkouksiaan mahdollisimman pitkään. Aito tutustuminen muuttuu paljon vaikeammaksi. 

Tämän takia en yleensä halua harrastaa seksiä heti, jos koen miehen sellaiseksi että suhteessa voisi olla pitkäaikaistakin potentiaalia. Keskustelen toki silloinkin asiasta avoimesti, ja miehen reaktio ja kommentit aiheeseen vaikuttavat myös tilanteeseen.

Olen aidosti iloinen ihmisten puolesta, joille seksi on näin "kevyt" asia. Että sen todellakin näkee vain molemminpuolisen tyydytyksen hakemisena, eikä siihen liity mitään sen enempää. Ja joille fyysinen läheisyys toisen ihmisen kanssa on noin mutkatonta. Tällaisille ihmisille deittaileminen on tänä päivänä varmasti miellyttävää.

Vierailija
197/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrasmies kirjoitti:

Olen tuo aiemmin kirjoittanut nainen, joka harrastaa seksiä joskus ensimmäiselläkin tapaamisella, mutta mitä vakavampaan suhteeseen on potentiaalia, sitä pidempään haluan tutustua ensin ilman seksiä.

Mies, joka luulee voivansa heti ensitapaamisella arvioida, millaista seksi olisi sitten rakastavassa parisuhteessa syvällisen tutustumisen seurauksena, menee minulla ohi-sektorille. Näin ajatteleva ihminen näkee seksuaalisuuden niin mekanistisesti, että en halua ryhtyä läheisempiin tekemisiin.

Olen aina miettinyt, onko kaltaisiasi naisia kuinka paljon? Oletukseni on, että naisille on tyypillisempää kokea seksuaalisuus myös emotionaalisen yhteyden kautta, mutta toisaalta joskus näkee naisten kommentteja joissa puhutaan hieman samaan tyyliin miehen "koeajosta" kuin sinä tässä puhuit. Löydätkö helposti kaltaisiasi naisia ja onko seksielämäsi säilynyt antoisana myös pitkässä parisuhteessa? Uteliaisuudesta kyselen!

Minulla on miehenä aivan samanlaisia kokemuksia. Täytyy olla aika kokematon jos pystyy puhumaan koeajosta ekalla kerralla. Ensinnäkin se jännittää aina ja ei ole koskaan sellaista rentoa. Pitkässä parisuhteessa olleena voin sanoa että hänenkin kanssaan se oli ensin surkeaa säätämistä, harvemminpa taisi orgasmeja saada, mutta vuosien jälkeen sellaista että kesti pari minuuttia niin nainen sai aina, se oli jotenkin niin itsestään selvää, koskaan ei suoritettu eikä tarvinnut ajatella seksiä samalla tavalla kun sitä harrastettiin, siihen oli aina valmis heti kun kumppani ilmoitti haluistaan. Ehdottomasti pitää ensin tutustua ja aivan varmasti ne halut tulee jos mätsää.

Onpa kiva huomata, että muitakin tämän ymmärtäviä miehiä on kuin ex-kumppanini. Hän sai minut ajan myötä viritettyä niin äärimmilleen, että esileikiksi riitti pieni hipaisu, ja laukeamisesta ei ollut tulla loppua. Toivoisin että kaikki saisivat kokea vastaavaa, koska vasta sen kokeneena ymmärtää kuinka vähän merkitystä on niillä monien hyvin tärkeinä pitämillä asioilla, joihin ei voi itse vaikuttaa (esim. jo tässäkin ketjussa mainittu elimien koko).

Tämän miehen tavatessani en ollut yhtään kiinnostunut seksistä hänen kanssaan, mutta jatkoin kuitenkin tutustumista, koska hän oli persoonaltaan niin kiehtova. Muutaman kuukauden tutustumisen jälkeen aloin haluta häntä, ja muutaman kuukauden seksin harrastamisen jälkeen olin taivaassa. :)

Vierailija
198/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset miehet joiden ulkonäkö, status ja sosiaaliset taidot ovat sillä tasolla että he herättävät naisten kiinnostuksen, eivät todellakaan rupea odottelemaan kuukausia ensimmäistä seksikertaa naisen kanssa. Koko ajatushan on ihan hullu, ei nykypäivän deittikulttuuri vaan toimi noin.

Vierailija
199/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös mahdollista ettei tuo nainen jonka viestiä kommentoit yksinkertaisesti omaa mitään sellaisia ominaisuuksia, mikä miehiä edes kiinnostaisi. Paitsi siis se pikainen yhden yön seksi.

Eli kun tuollainen nainen ilmoittaa että häneltä on turha seksiä odottaa pitkään aikaan, niin yllätys yllätys, ei kukaan mies enää ole hänestä millään tasolla kiinnostunut.

Vaikea kuvitella ihmistä, joka olisi niin tyhjä, ettei hänestä löytyisi mitään kiinnostavaa (jonkun mielestä).

Se että hän kommunikoi tilannettaan parisuhde edellä toki voi karkottaa demiseksuaalisia miehiä. Tässä se fundamentaalinen virhe on, ettei hän spekulatiivisesti edes yrittänyt tutustua ihmisiin vaan löytää parisuhdetta.

Vierailija
200/682 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapailin erästä miestä jonkin aikaa ja halusi tutustua ennen seksiä. No myöhemmin kävi ilmi että oli käynyt panemassa koko ajan jotain valohoitoaan kun me tutustuimmeettä se siitä odottamisesta.