Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla somessa julkaisija exiesi kanssa? Miesystäväni pyysi että poistaisin julkaisut, joissa olen exäni kanssa

Vierailija
30.12.2022 |

tai joihin olemme merkinneet toisemme. Minä en haluaisi poistaa niitä, koska ne ovat tapahtuneet ennen meidän suhdettamme ja ovat osa elettyä elämää. Mies taas sanoo, että ne loukkaavat häntä ja häntä vaivaa, että muut ihmiset, myös hänen kaverinsa näkevät ne. Kumpi meistä on oikeassa?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pyyntö on kohtuullinen. Itse tietty päätät poistatko kuvat.

Olen samaa mieltä. Ja voihan julkaisut myös piilottaa. Minä olen julkaissut suhteissani hyvin vähän kuvia ja poistanut julkaisut aina eron myötä. Joitakin kuvia on varmaan tallessa jossakin koneen syövereissä, muttei julkisesti näkyvillä.

Jos minullakin olisi yhteiskuvia kaikista mahdollisista suhteistani, niin ymmärtäisin kyllä hänen voivan ajatella, että hän on taas vain yksi naama miesystäväkuvien kavalkadissa ja pian tulee seuraava.

Huomasin kyllä vasta, että omalla exälläni on edelleen näkyvissä kaikki meistä otetut yhteiskuvat. 

Vierailija
82/98 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin poistin kaiken exään liittyvän elämästä ja somesta. Miksi roikkuisin vanhassa. Miksi haluat ap ne säilyttää olisi oleellisempi kysymys.

Sama!!!!!

Ajat muuttuu ja niiden täytyy antaa muuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä KUKAAN haluaa pitää julkisesti esillä valokuvia joissa on eksänsä kanssa? En minä ainakaan. Mulle oli jäänyt vahingossa yksi eksän kanssa-kuva sosiaaliseen mediaan ja sain siihen joskus hyvää joulua teille, uutta vuotta ja Kiva nähdä että ootte yhdessä edelleen - kommentteja vanhoilta tutuilta. Eivät olleet huomanneet katsoa tarkemmin uudempia kuvia joissa ihan eri mies jonka kanssa yhdessä olen ollut jo vuosikausia ja lapsiakin meillä jo.  Eksällä ihan uus aviopuoliso myös ( tai vanha jo nyt vuosien jälkeen). 

sillä ei ole mitään tekemistä luottamuksen tai mustasukkaisuuden kanssa että muistaa poistaa vanhat kuvat ihmisistä jotka eivät kuulu sun elämään enää siinä asemassa kun oli olemassa kuvan otto-hetkellä. Se on hienovaraista välittämistä muista ihmisistä jotka ovat kuuluneet ja jotka kuuluvat sun elämään. [/qote]

Osuit naulan kantaan!

Vierailija
84/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käykö ihmiset läpi kaikki sometilinsä alusta loppuun aina kun joku ei enää ole ystävä tai kumppani ja poistaa kaiken sisällön tähän henkilöön liittyen? En todellakaan jaksaisi enkä ehtisi nähdä sitä vaivaa enkä varsinkaan, jos joku painostaa niin tekemään. Voisin korkeintaan poistaa koko tilin sisällön kerralla tai piilottaa kaiken kaikilta, jos olisi pakko ja se olisi vähällä vaivalla mahdollista. Mitä väliä mitä vanhoja kuvia siellä on, kaikilla meillä on oma historiamme.

Vierailija
85/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaisija? Tarkoitat varmaan julkaisuja, mutta joo en haluaisi että olisi joku julkaisija, joka julkaisisi julkaisuja exien kanssa.

Vierailija
86/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä olisi naisen kanssa jolla on some-elämä.

Vierailija
87/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En poista. Hän on lasteni isä ja osa elämääni. Rakastin häntä ja nyksä tietää sen, ja osaa suhtautua asiaan aikuismaisen kypsästi. Sitäpaitsi meistä saattaa olla tulevaisuudessakin yhteisiä kuvia somessa. Meillä on yhteisiä kummilapsia. Minä olen edelleen tervetullut hänen perheensä juttuihin ja hän minun. Vierailen paljon ex-anopin luona palvelukodissa. Ex-appiukon hautajaisista on kuva, jossa pidän kättä itkevän exän olkapäällä.

Minusta tämä on normaalia ja kypsää aikuisuutta. En minä häntä halua panna enkä t o d e l l a k a a n kaipaa yhteistä elämäämme. Mutta olla väleissä ja saada pitää omanaan sukua, se on etuoikeus. Itse asiassa tätä pohdimme eräässä juhlassa, johon ex ei päässyt mutta minä ja lapset menimme. Hänen sisaren lapset, 17-20 vuotiaat, sanoivat että sinä kuulut tähän sukuun täti, jos joku muuta väittää niin haistakoot paskat.

Vierailija
88/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole somessa yhtään julkaisua yhtään kenenkään kanssa vaikka on some, on exiä ja on nykyinen mies. Some on mulle asiakeskeinen, pakollinen työn vuoksi ja kiva harrastuksen vuoksi.

Ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
89/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun ole pakko olla sun nykyisen kanssa FB-kaveri edes. Sehän on helpoin ratkaisu. On sinun asiasi, mitä profiilissasi julkaiset. Ihan yhtä laillahan sinä voisit vaatia jotain häneltä, millaisia kuvia ei saa julkaista ym. Itselläni ei ole exän kuvia, koska olen ihan itse ne halunnut poistaa - emme ole väleissä. Se on kuitenkin täysin eri asia.

Vierailija
90/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla soittaisi hälytyskelloja, jos tämä olisi kriittinen kynnyskysymys - kumpaan suuntaan tahansa. Itseä satutti kumppanin kuvat exän kanssa, mutta en koskaan vaatinut niiden poistoa enkä edes tiedä onko ne siellä Fb-tilillä näkyvillään edelleen, luultavasti ei. Ymmärrän siis molemmat puolet. Mutta en halua sen paremmin tiukkaa kontrollointia kuin hysteeristä kontrolloinnin pelkoakaan, siis sellaista asennetta ettei kumppanin toiveita tarvitse kunnioittaa koska "mullonoikeus". Pitää ymmärtää, kuunnella, kunnioittaa ja joustaa molemmin puolin.

Vierailija
91/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne minun julkaisut on sellaisia, jotka exä on laittanut ja merkinnyt minut. Suurin osa on sellaisia, että eivät ole minun aikajanalla, mutta haulla löytyvät, kun ovat julkisia.

Ap

Omalta aikajanalta voit kuitenkin poistaa kaikki. Jos eksä ei suostu niitä poistamaan, niin voit asetukset muuttaa siten että sinua ei voi muut merkitä, silloin eksän merkinnät ei näy muille haun kautta.

Jos siis haluat kunnioittaa sitä uutta suhdetta ja uuden kumppanin sinänsä ihan kohtuullista toivetta.

Minusta toive ei ole kohtuullinen, vaan vähintään lapsellinen, pikkumainen ja huonoon itsetuntoon viittaava, ja pahimmassa tapauksessa hälytyskellot soi ja kovaa... 

Jaa. No ehkä sun kannattaa sitten tutkiskella itsessäsi sitä, miksi sinussa syttyy noin vahvoja negatiivisia tunteita, jos puoliso ei tunne oloaan mukavaksi kun sinun ja sinun eksän rakkauden tunnustukset roikkuu netissä kaikkien pällisteltävinä ja haluat niitä niin voimallisesti vaalia.

Koitetaan, itsereflektio on aina hyväksi.

Varmaan suurimmaksi osaksi koen tuollaisen mustasukkaisuudeksi, ja se on minusta vähän pelottava asia. Itse en ole ollenkaan mustasukkainen, eikä minua haittaisi, jos omalla miehellä löytyisi tuollaista historiaa somesta. Tiedän hänen kuvionsa muutenkin, miksi pitäisi esittää, että hän muka ei olisi rakastanut ketään muuta kuin minua? Lapsellista.

Kyse ei ole vaalimisesta, pikemminkin penkomisesta, jos jonkun on pakko rullailla ikivanhoja postauksia.

Jos ne on sulle vaan ikivanhoja postauksia, niin miksi niitä ei voi vain poistaa? Miksi sulle on tärkeää vaalia niitä ja antaa olla siellä, vaikka niiden poistaminen on hyvin yksinkertaista?

Mustasukkaisuuteen en osaa ottaa kantaa. En ole mustasukkainen, eikä mulla ole ollut mustasukkaisia kumppaneita. En näe joka asiassa mustasukkaisuutta. Mulle tuossa on kyse ennenkaikkea uuden kumppanin ja uuden suhteen kunnioituksesta. Ei kukaan kuitenkaan TYKKÄÄ katsella kuvia missä oma kumppani toitottaa rakkautta eksän kanssa. Vaikka tietää että se historia on olemassa, kuvat tekee asiasta tarpeettoman konkreettista. En haluaisi että oma kumppani joutuu edes kerran näkemään moisia kuvia, siksipä olen poistanut sellaisen jo eron tehtyäni. Toisille ilmeisesti mahdotonta

En olisi miehen kanssa, joka selailee somehistoriaani etsien sieltä kuvia aikaisemmasta kumppanistani. Mutta jos olisin ja hän sanoisi, että asia on hänelle ongelma, ratkaisisin sen helpoimman kautta: piilottaisin kuvat häneltä.

Menneisyyttäni en lähde muokkaamaan.

Tälle iso peukku. Ja jos jonkun somekuvat häiritsee, niin aina voi poistaa itse sometilinsä, niin ei tarvitse katsella niitä kuvia. Voi käyttää sen ajan vaikka wc:n pesemiseen.

Kylläpä olen onnekas, että olen yhdessä kumppanin kanssa, jolle somella ei ole yhtikäs mitään merkitystä.

92/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes aloittaisi tapailua ihmisen kanssa, jolla on exien kuvia siellä täällä. Ainakaan en antaisi ottaa kuvia itsestäni! Ties mihin nekin päätyisivät ja jäisivät vuosiksi roikkumaan!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
93/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni olisi halunnut, että hävitän kaikki exäni kanssa kuvatut seksisessiot. En suostunut. Sitä paitsi uskoisin,  että myös exälläni on noista olemassa vielä tallenteet.

Vierailija
94/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisiä reissukuvia on enkä kyllä viitsi niitä poistaa. Siellä olkoon. 

Vierailija
95/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö. Te olette kuitenkin erillisiä ihmisiä, joilla on ollut elämä ennen toista, niin en todellakaan poistaisi, jos en itse halua. Miehen pitää joko hyväksyä asia, jonka hän fiksuna ja aikuisena ihmisenä tekeekin tai sitten suosittelen juoksemaan ja lujaa. Aina saa kysyä ja pyytää, mutta kielteinen vastaus pitää osata ottaa aikuismaisesti, eikä alkaa kitisemään asiasta enempää, saatikka vaatia. 

Haluisitko nähdä sun kumppanin facebookissa hänen exänsä kuvia, kun halivat jossain thaimaassa missä on sydän emojia.

Vierailija
96/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Itse en edes aloittaisi tapailua ihmisen kanssa, jolla on exien kuvia siellä täällä. Ainakaan en antaisi ottaa kuvia itsestäni! Ties mihin nekin päätyisivät ja jäisivät vuosiksi roikkumaan!

Sinäkö kävisit selaamassa kaikki vanhat postaukset ja katsomassa kuvat, ettei vain ole eksän kuvia?

Vierailija
97/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan sen takia että välttyisimme täysin turhilta konflikteilta, olen piilottanut julkaisut joissa näkyy eksäni. Eipä minunkaan tarvitse eksääni siellä nähdä. Jämähtämällä menneisyyteen ei pääse eteenpäin nykyhetkessä. Silti kuvat ovat siellä olemassa, jos joskus haluan palata noihin muistoihin.

Vierailija
98/98 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilottaisin kuvat, eli eivät näy nyksälle mutta ovat siellä silti. Miksi satuttaa turhaan pitämällä jotain hempeilykuvia julkisina, varsinkin jos olet nykyisen kanssa tosissaan?