Onko sinulla somessa julkaisija exiesi kanssa? Miesystäväni pyysi että poistaisin julkaisut, joissa olen exäni kanssa
tai joihin olemme merkinneet toisemme. Minä en haluaisi poistaa niitä, koska ne ovat tapahtuneet ennen meidän suhdettamme ja ovat osa elettyä elämää. Mies taas sanoo, että ne loukkaavat häntä ja häntä vaivaa, että muut ihmiset, myös hänen kaverinsa näkevät ne. Kumpi meistä on oikeassa?
Kommentit (98)
Minä poistin eron jälkeen kaiken mahdollisen exästä,miksi katselisin jonkun mulkeron kuvia edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millaisia ne kuvat on. Jos ne on romanttisia ja kuvia joita pariskunta ottaisi niin mielestäni ne pitäisi piilottaa.
Ei ole romanttisia yhteiskuvia, mutta esim. päivityksiä, että olen parhaassa mahdollisessa seurassa ja siinä exän laittamia sydämiä. Ja exän julkisia romanttisiakin julkaisuja, joihin minut on merkattu, esim. lomamatkoilta. Hän laittoi paljon julkaisuja julkisiksi ja ne nykyistä miesystävää harmittavat. Minua ei oikeastaan kiinnosta ne, koska haluan keskittyä nykyhetkeen enkä halua kaivella niitä.
Ap
Koko some pitäisi kieltää. On ihan tyhmää laittaa itsestään kuvia nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millaisia ne kuvat on. Jos ne on romanttisia ja kuvia joita pariskunta ottaisi niin mielestäni ne pitäisi piilottaa.
Ei ole romanttisia yhteiskuvia, mutta esim. päivityksiä, että olen parhaassa mahdollisessa seurassa ja siinä exän laittamia sydämiä. Ja exän julkisia romanttisiakin julkaisuja, joihin minut on merkattu, esim. lomamatkoilta. Hän laittoi paljon julkaisuja julkisiksi ja ne nykyistä miesystävää harmittavat. Minua ei oikeastaan kiinnosta ne, koska haluan keskittyä nykyhetkeen enkä halua kaivella niitä.
Ap
Miksi niitä sitten pitää säilyttää, jos keskittyä nykyiseen ja tulevaan?
Tai miksei voi säilyttää vaikka ihan oman koneen kansiossa, jota ei ole avoin koko maailmalle?
Hyväksyisitkö jos miehellä olisi kotinsa seinällään yhteiskuvia exänsä kanssa? Eikö se ole aika sama asia?
Ei ole, ja toivoisin että kumppanilla ei myöskään ole.
Mutta jos jotkut haluaa pitää niin siitä vain, sit vaan toteaisin että ei ole sopiva kumppani minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyh
Itse olen poistanut kaikki julkaisut exien kanssa somesta. En kokonaan niitä kuvia ole hävittänyt vaan ne on jossain pilvessä tai ulkoisella kovalevyllä muiden kuvien seassa. Mun mielestä on ihan asiallista poistaa ainakin kaikki romanttiset lässynlää-jutut somesta. Mulle riittää mielessä olevat muistot, sellaisia parisuhdepäivityksiä ja kuvia ei tarvitse pitää tallessa kirjallisena. En kyllä tiedä vaatisinko kumppania poistamaan omansa, mutta ihmettelisin miksi haluaa niitä pitää siellä ja muistella. Facebookissa ainakin ne nousee kerran vuodessa muistona esiin.
Ne minun julkaisut on sellaisia, jotka exä on laittanut ja merkinnyt minut. Suurin osa on sellaisia, että eivät ole minun aikajanalla, mutta haulla löytyvät, kun ovat julkisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ne minun julkaisut on sellaisia, jotka exä on laittanut ja merkinnyt minut. Suurin osa on sellaisia, että eivät ole minun aikajanalla, mutta haulla löytyvät, kun ovat julkisia.
Ap
Omalta aikajanalta voit kuitenkin poistaa kaikki. Jos eksä ei suostu niitä poistamaan, niin voit asetukset muuttaa siten että sinua ei voi muut merkitä, silloin eksän merkinnät ei näy muille haun kautta.
Jos siis haluat kunnioittaa sitä uutta suhdetta ja uuden kumppanin sinänsä ihan kohtuullista toivetta.
Ei ole. Kun erottiin, exä pyysi poistamaan kaikki kuvat hänestä. Poistin. Yhdessä videossa hän vilahtaa. Sitä en poistanut, koska se on hyvä bilevideo, jossa on paljon ihmisiä ja hän vilahtaa videolla ehkä 2 sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kohteliasta poistaa postaukset alaston suomesta
Niitä ei poisteta. Ne on siellä tuomassa iloa ja lohtua ihmisille.
Minä en ymmärrä miksi ihmeessä ylipäätään jaetaan someen minkäänlaisia julkaisuja niin itsestään kuin muistakaan, varsinkaan yhdessä. Ei mulla ole missään edes kuvaa itsestäni,enkä missään tapauksessa halua kuviani nettiin.
Jos itse selaavat niitä kuvia, se on heidän ongelmansa.
Kuten sanoit, ne ovat ajalta ennenkuin te olette alkaneet olemaan yhdessä.
Ymmärrän kyllä, että jos kuvissa tyyliin pussaillaan tai kuvatekstissä lukee tyyliä "minä rakastan sinua", niin tuskin sinäkään sellaisia haluaisit katsoa.
Vaikea juttu. Totta että se on menneisyyttä eikä liity teihin mitenkään. Ymmärrän miestäkin, että hän haluaa olla ns. ainoasi eikä seuraava jonossa. En tiedä, mitä tekisin.
Kuka kyylää toisten vanhoja somejulkaisuja muutenkaan. Elämää eletään eteenpäin, ei taaksepäin.