Onko sinulla somessa julkaisija exiesi kanssa? Miesystäväni pyysi että poistaisin julkaisut, joissa olen exäni kanssa
tai joihin olemme merkinneet toisemme. Minä en haluaisi poistaa niitä, koska ne ovat tapahtuneet ennen meidän suhdettamme ja ovat osa elettyä elämää. Mies taas sanoo, että ne loukkaavat häntä ja häntä vaivaa, että muut ihmiset, myös hänen kaverinsa näkevät ne. Kumpi meistä on oikeassa?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Hän on poistanut itse oma-aloitteisesti kaikki aiemmat yhteisjulkaisut omilta tileiltään.
Ap
Ai sun pyynnöstäkö? Vai muuten vaan? No, omapa on asiansa mutten ikinä kattelis tuollaista turhaa mustasukkaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne minun julkaisut on sellaisia, jotka exä on laittanut ja merkinnyt minut. Suurin osa on sellaisia, että eivät ole minun aikajanalla, mutta haulla löytyvät, kun ovat julkisia.
ApOmalta aikajanalta voit kuitenkin poistaa kaikki. Jos eksä ei suostu niitä poistamaan, niin voit asetukset muuttaa siten että sinua ei voi muut merkitä, silloin eksän merkinnät ei näy muille haun kautta.
Jos siis haluat kunnioittaa sitä uutta suhdetta ja uuden kumppanin sinänsä ihan kohtuullista toivetta.
Minusta toive ei ole kohtuullinen, vaan vähintään lapsellinen, pikkumainen ja huonoon itsetuntoon viittaava, ja pahimmassa tapauksessa hälytyskellot soi ja kovaa...
Jaa. No ehkä sun kannattaa sitten tutkiskella itsessäsi sitä, miksi sinussa syttyy noin vahvoja negatiivisia tunteita, jos puoliso ei tunne oloaan mukavaksi kun sinun ja sinun eksän rakkauden tunnustukset roikkuu netissä kaikkien pällisteltävinä ja haluat niitä niin voimallisesti vaalia.
Minulle ei ole tullut koskaan mieleeni mennä tutkimaan puolisoni kavereiden somehistoriaa. Kuinka moni oikeasti tekee sitä?
En kyllä luultavasti edes voisi tehdä sitä, koska eiväthän he ole minun somekavereitani.
En myöskään voisi kuvitella pyytäväni puolisoani poistamaan omaa historiaansa tai suostuvani siihen, että minun pitäisi poistaa omani.
Miksi ihmeessä KUKAAN haluaa pitää julkisesti esillä valokuvia joissa on eksänsä kanssa? En minä ainakaan. Mulle oli jäänyt vahingossa yksi eksän kanssa-kuva sosiaaliseen mediaan ja sain siihen joskus hyvää joulua teille, uutta vuotta ja Kiva nähdä että ootte yhdessä edelleen - kommentteja vanhoilta tutuilta. Eivät olleet huomanneet katsoa tarkemmin uudempia kuvia joissa ihan eri mies jonka kanssa yhdessä olen ollut jo vuosikausia ja lapsiakin meillä jo. Eksällä ihan uus aviopuoliso myös ( tai vanha jo nyt vuosien jälkeen).
sillä ei ole mitään tekemistä luottamuksen tai mustasukkaisuuden kanssa että muistaa poistaa vanhat kuvat ihmisistä jotka eivät kuulu sun elämään enää siinä asemassa kun oli olemassa kuvan otto-hetkellä. Se on hienovaraista välittämistä muista ihmisistä jotka ovat kuuluneet ja jotka kuuluvat sun elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt perkele kukaan vuosia vanhoja postauksia urki elle ole joku stalkkeri. Tietenkin olen omien somekanavieni keisarinna ja exäni ovat osa elämäntarinaani. Syy miksi ovat EKSIÄ. Ehdoton red flag tämä tässä vaiheessa jo aikuisena ihmisenä miehen mustasukkaisuus ja vaadinnat, jos nyt tätä mihin johtaa. Juokse.
Vai ei kukaan. Kyllä siinä nyt kuka tahansa tervejärkinen vähän selaa sitä kumppaninsa somea taaksepäin että mitähän siellä on mahtanut tapahtua, eikä syöksy säkki päässä pimeään.
Eräs tuomarinainen kertoi ottavansa tulevan seurustelukumppaninsa rikosrekisterit ja kaikki selville, että kyllä taitaa aika monikin tehdä perusteelliset taustatutkimukset "ettei se vaan ole mikään hullu" :D
Viran väärinkäyttöä. Kiitos kun jaoit.
Miten ihmeessä joku insta voi olla tärkeämpi kuin miehesi? Mieti sitä. Ei voi ymmärtää varsinkin kun olet noin vanha. Onko vieraiden miesten huomio niin tärkeää? Jos on niin ei muuta kuin sinkuksi ja paneen kaikkia
Itse varmaan poistaisin kuvat oma-aloitteisesti. Siitä en kyllä osaa sanoa, onko reilua vaatia sitä toiselta. Ehkä yksi pyyntö olisi ok, mutta asiasta jankkaaminen antaisi hyvin mustasukkaisen ja epämiellyttävän vaikutelman.
Ap, miehesi on oikeassa. Mitään parisuhteeseen viittaavia kuvia toisten kanssa ei ole sopivaa pitää esillä.
Jos mun mies ei olisi poistanut, olisin jättänyt hänet. En halua olla itsekään mikään halpa kiertopalkinto
Mielestäni poistat exät julkaisuista. Ei exien valokuvia pidetty sisälläkään. Voit pitää kuvat, mutta poista julkisesta esittelystä.
Meillä on toisinpäin, vaimo julkaisee kuvia, mutta pitää huolen, etten minä näy niissä, lapset näkyvät. Selitti asiaa, että instassa julkaistaan henkilökohtaisia kuvia. Olemme olleet naimisissa 18 vuotta ja yhdessä 28 vuotta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne minun julkaisut on sellaisia, jotka exä on laittanut ja merkinnyt minut. Suurin osa on sellaisia, että eivät ole minun aikajanalla, mutta haulla löytyvät, kun ovat julkisia.
ApOmalta aikajanalta voit kuitenkin poistaa kaikki. Jos eksä ei suostu niitä poistamaan, niin voit asetukset muuttaa siten että sinua ei voi muut merkitä, silloin eksän merkinnät ei näy muille haun kautta.
Jos siis haluat kunnioittaa sitä uutta suhdetta ja uuden kumppanin sinänsä ihan kohtuullista toivetta.
Minusta toive ei ole kohtuullinen, vaan vähintään lapsellinen, pikkumainen ja huonoon itsetuntoon viittaava, ja pahimmassa tapauksessa hälytyskellot soi ja kovaa...
Jaa. No ehkä sun kannattaa sitten tutkiskella itsessäsi sitä, miksi sinussa syttyy noin vahvoja negatiivisia tunteita, jos puoliso ei tunne oloaan mukavaksi kun sinun ja sinun eksän rakkauden tunnustukset roikkuu netissä kaikkien pällisteltävinä ja haluat niitä niin voimallisesti vaalia.
Koitetaan, itsereflektio on aina hyväksi.
Varmaan suurimmaksi osaksi koen tuollaisen mustasukkaisuudeksi, ja se on minusta vähän pelottava asia. Itse en ole ollenkaan mustasukkainen, eikä minua haittaisi, jos omalla miehellä löytyisi tuollaista historiaa somesta. Tiedän hänen kuvionsa muutenkin, miksi pitäisi esittää, että hän muka ei olisi rakastanut ketään muuta kuin minua? Lapsellista.
Kyse ei ole vaalimisesta, pikemminkin penkomisesta, jos jonkun on pakko rullailla ikivanhoja postauksia.
Jos ne on sulle vaan ikivanhoja postauksia, niin miksi niitä ei voi vain poistaa? Miksi sulle on tärkeää vaalia niitä ja antaa olla siellä, vaikka niiden poistaminen on hyvin yksinkertaista?
Mustasukkaisuuteen en osaa ottaa kantaa. En ole mustasukkainen, eikä mulla ole ollut mustasukkaisia kumppaneita. En näe joka asiassa mustasukkaisuutta. Mulle tuossa on kyse ennenkaikkea uuden kumppanin ja uuden suhteen kunnioituksesta. Ei kukaan kuitenkaan TYKKÄÄ katsella kuvia missä oma kumppani toitottaa rakkautta eksän kanssa. Vaikka tietää että se historia on olemassa, kuvat tekee asiasta tarpeettoman konkreettista. En haluaisi että oma kumppani joutuu edes kerran näkemään moisia kuvia, siksipä olen poistanut sellaisen jo eron tehtyäni. Toisille ilmeisesti mahdotonta
Vierailija kirjoitti:
Meidän hääkuvat ovat vielä siellä. En ajatellut poistaa niitä.
Jos on tuollaisia virallisia kuvia muiden kanssa, jossakin yksityisessä paikassa - johon mies tai sukulaiset/ystävät/tuttavat eivät voi törmätä - voi niitä pitää, mutta olisi puolison loukkaamista pitää niitä enää julkisesti esillä.
Vierailija kirjoitti:
On näitä muistelijoita nähty. Sitten kun se exä ottaa joku päivä yhteyttä niin ollaan hyvinkin valmiita taas tapaamaan ja lähentymään, eikä se exä olekaan enää niin inhottava kuten aiemmin annettu ymmärtää. Itsellä on hyvin suuret epäluulot tämän vuoksi niitä kohtaan, jotka säilyttelee muistoja existään.
Tämä.
Kyllä herättäisi vähän kysymyksiä, jos kumppani haluaisi ehdoin tahdoin säilyttää sometileillään jotain rakkauskuvia eksistään.
Vierailija kirjoitti:
Outoa politiikkaa palstalla. Exiin ei saisi kuulemma olla missään yhteyksissä ja pitäisi kohdella kuin spitaalista, mutta somekuvat onkin sitten ihan jees. Itseäni henkkoht kummastuttaa väki joilla on tarve ihailla niitä exiensä kuvia ja itseään exiensä kanssa. Että mahtaakohan olla jotain kaihoisia tunteita, lähteekö kumppani heti kuin kuppa töölöstä jos tällainen kuvaexä sattuukin soittamaan ja pyytämään uusintaa?
Kuinka usein sinä katselet (eikun jopa _ihailet_) eksiesi kuvia somesta? Tai ylipäänsä mitään kuvia somesta?
Minulle olisi sairaalloisen mustasukkaisuuden merkki, jos kumppani alkaisi esittää vaatimuksia sen suhteen, mitä kuvia saan säilyttää somessa tai omilla laitteilla tai ihan vanhanaikaisina valokuvina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitetaan, itsereflektio on aina hyväksi.
Varmaan suurimmaksi osaksi koen tuollaisen mustasukkaisuudeksi, ja se on minusta vähän pelottava asia. Itse en ole ollenkaan mustasukkainen, eikä minua haittaisi, jos omalla miehellä löytyisi tuollaista historiaa somesta. Tiedän hänen kuvionsa muutenkin, miksi pitäisi esittää, että hän muka ei olisi rakastanut ketään muuta kuin minua? Lapsellista.
Kyse ei ole vaalimisesta, pikemminkin penkomisesta, jos jonkun on pakko rullailla ikivanhoja postauksia.
Jos ne on sulle vaan ikivanhoja postauksia, niin miksi niitä ei voi vain poistaa? Miksi sulle on tärkeää vaalia niitä ja antaa olla siellä, vaikka niiden poistaminen on hyvin yksinkertaista?
Mustasukkaisuuteen en osaa ottaa kantaa. En ole mustasukkainen, eikä mulla ole ollut mustasukkaisia kumppaneita. En näe joka asiassa mustasukkaisuutta. Mulle tuossa on kyse ennenkaikkea uuden kumppanin ja uuden suhteen kunnioituksesta. Ei kukaan kuitenkaan TYKKÄÄ katsella kuvia missä oma kumppani toitottaa rakkautta eksän kanssa. Vaikka tietää että se historia on olemassa, kuvat tekee asiasta tarpeettoman konkreettista. En haluaisi että oma kumppani joutuu edes kerran näkemään moisia kuvia, siksipä olen poistanut sellaisen jo eron tehtyäni. Toisille ilmeisesti mahdotonta
En olisi miehen kanssa, joka selailee somehistoriaani etsien sieltä kuvia aikaisemmasta kumppanistani. Mutta jos olisin ja hän sanoisi, että asia on hänelle ongelma, ratkaisisin sen helpoimman kautta: piilottaisin kuvat häneltä.
Menneisyyttäni en lähde muokkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä KUKAAN haluaa pitää julkisesti esillä valokuvia joissa on eksänsä kanssa? En minä ainakaan. Mulle oli jäänyt vahingossa yksi eksän kanssa-kuva sosiaaliseen mediaan ja sain siihen joskus hyvää joulua teille, uutta vuotta ja Kiva nähdä että ootte yhdessä edelleen - kommentteja vanhoilta tutuilta. Eivät olleet huomanneet katsoa tarkemmin uudempia kuvia joissa ihan eri mies jonka kanssa yhdessä olen ollut jo vuosikausia ja lapsiakin meillä jo. Eksällä ihan uus aviopuoliso myös ( tai vanha jo nyt vuosien jälkeen).
En usko hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa politiikkaa palstalla. Exiin ei saisi kuulemma olla missään yhteyksissä ja pitäisi kohdella kuin spitaalista, mutta somekuvat onkin sitten ihan jees. Itseäni henkkoht kummastuttaa väki joilla on tarve ihailla niitä exiensä kuvia ja itseään exiensä kanssa. Että mahtaakohan olla jotain kaihoisia tunteita, lähteekö kumppani heti kuin kuppa töölöstä jos tällainen kuvaexä sattuukin soittamaan ja pyytämään uusintaa?
Kuinka usein sinä katselet (eikun jopa _ihailet_) eksiesi kuvia somesta? Tai ylipäänsä mitään kuvia somesta?
? Sehän on ihan normaalia katsella ja ihailla muiden postaamia kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tänään, en tällä viikolla enkä tässä kuussa (luultavasti en koko vuonna) katsellut edes omien eksieni, saati muiden vanhoja kuvia somesta. Ihan joka ikinen päivä tulee sen verran paljon uutta materiaalia, että siitäkin 90 % jää selaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tänään, en tällä viikolla enkä tässä kuussa (luultavasti en koko vuonna) katsellut edes omien eksieni, saati muiden vanhoja kuvia somesta. Ihan joka ikinen päivä tulee sen verran paljon uutta materiaalia, että siitäkin 90 % jää selaamatta.
Eli miksi ne vanhat kuvat pitää sitten pitää siellä? Syytätte toista ylireagoinnista, mutta itse ihan yhtä hanakasti pidätte niistä vanhoista kuvista kiinni 😂
Noloa on ennemmin sen ihmisen arvot, ei kai ne kuvat sinänsä. Vaikka somessa ei näkyisi yhtä ainutta kuvaa exästä, eihän se poista sitä, että on ollut ne 15 elämän rakkautta viiden vuoden aikana.