Onko sinulla somessa julkaisija exiesi kanssa? Miesystäväni pyysi että poistaisin julkaisut, joissa olen exäni kanssa
tai joihin olemme merkinneet toisemme. Minä en haluaisi poistaa niitä, koska ne ovat tapahtuneet ennen meidän suhdettamme ja ovat osa elettyä elämää. Mies taas sanoo, että ne loukkaavat häntä ja häntä vaivaa, että muut ihmiset, myös hänen kaverinsa näkevät ne. Kumpi meistä on oikeassa?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne minun julkaisut on sellaisia, jotka exä on laittanut ja merkinnyt minut. Suurin osa on sellaisia, että eivät ole minun aikajanalla, mutta haulla löytyvät, kun ovat julkisia.
ApOmalta aikajanalta voit kuitenkin poistaa kaikki. Jos eksä ei suostu niitä poistamaan, niin voit asetukset muuttaa siten että sinua ei voi muut merkitä, silloin eksän merkinnät ei näy muille haun kautta.
Jos siis haluat kunnioittaa sitä uutta suhdetta ja uuden kumppanin sinänsä ihan kohtuullista toivetta.
Minusta toive ei ole kohtuullinen, vaan vähintään lapsellinen, pikkumainen ja huonoon itsetuntoon viittaava, ja pahimmassa tapauksessa hälytyskellot soi ja kovaa...
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi ihmeessä ylipäätään jaetaan someen minkäänlaisia julkaisuja niin itsestään kuin muistakaan, varsinkaan yhdessä. Ei mulla ole missään edes kuvaa itsestäni,enkä missään tapauksessa halua kuviani nettiin.
Minä jaan monestakin syystä, tosin vain ehkä 6 kertaa vuodessa. Itse tykkään katsoa, mitä kavereilleni kuuluu, ja mielelläni tykkäilen vaikkapa ystävien reissukuvista. Asia liittyy sosiaalisuuteen ja suhteiden ylläpitoon, se pieni tykkäys omissa kuvissa tuntuu mukavalta, eikä se ilahduttaminen/ilahtuminen väärin ole.
Mutta me ihmiset ollaan erilaisia, ei tuomita toisiamme puolin tai toisin.
viiskymppinen
Somejulkaisut poistaisin. Valokuvat säilyttäisin itselläni, koska se on elettyä elämää. Väkivaltaisen kumppanin kuvat olen poistanut omista arkistoistanikin.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi ihmeessä ylipäätään jaetaan someen minkäänlaisia julkaisuja niin itsestään kuin muistakaan, varsinkaan yhdessä. Ei mulla ole missään edes kuvaa itsestäni,enkä missään tapauksessa halua kuviani nettiin.
Minä jaan monestakin syystä, tosin vain ehkä 6 kertaa vuodessa. Itse tykkään katsoa, mitä kavereilleni kuuluu, ja mielelläni tykkäilen vaikkapa ystävien reissukuvista. Asia liittyy sosiaalisuuteen ja suhteiden ylläpitoon, se pieni tykkäys omissa kuvissa tuntuu mukavalta, eikä se ilahduttaminen/ilahtuminen väärin ole.
Mutta me ihmiset ollaan erilaisia, ei tuomita toisiamme puolin tai toisin.
viiskymppinen
Kyllä mä myös tykkäilen kavereiden reissukuvista tai muista päivityksistä ja itsekin laitan faceookiin silloin tällöin jotain ja kaverit niistä tykkäilee. Mutta itsestäni en ota kuvia. Profiilikuva on mutta siinäkään ei näy kasvot. En tajua tätä nykyistä selfietouhua ollenkaan. Taidan olla vanha ja vanhanaikainen.
N55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne minun julkaisut on sellaisia, jotka exä on laittanut ja merkinnyt minut. Suurin osa on sellaisia, että eivät ole minun aikajanalla, mutta haulla löytyvät, kun ovat julkisia.
ApOmalta aikajanalta voit kuitenkin poistaa kaikki. Jos eksä ei suostu niitä poistamaan, niin voit asetukset muuttaa siten että sinua ei voi muut merkitä, silloin eksän merkinnät ei näy muille haun kautta.
Jos siis haluat kunnioittaa sitä uutta suhdetta ja uuden kumppanin sinänsä ihan kohtuullista toivetta.
Minusta toive ei ole kohtuullinen, vaan vähintään lapsellinen, pikkumainen ja huonoon itsetuntoon viittaava, ja pahimmassa tapauksessa hälytyskellot soi ja kovaa...
Jaa. No ehkä sun kannattaa sitten tutkiskella itsessäsi sitä, miksi sinussa syttyy noin vahvoja negatiivisia tunteita, jos puoliso ei tunne oloaan mukavaksi kun sinun ja sinun eksän rakkauden tunnustukset roikkuu netissä kaikkien pällisteltävinä ja haluat niitä niin voimallisesti vaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. No ehkä sun kannattaa sitten tutkiskella itsessäsi sitä, miksi sinussa syttyy noin vahvoja negatiivisia tunteita, jos puoliso ei tunne oloaan mukavaksi kun sinun ja sinun eksän rakkauden tunnustukset roikkuu netissä kaikkien pällisteltävinä ja haluat niitä niin voimallisesti vaalia.
Koitetaan, itsereflektio on aina hyväksi.
Varmaan suurimmaksi osaksi koen tuollaisen mustasukkaisuudeksi, ja se on minusta vähän pelottava asia. Itse en ole ollenkaan mustasukkainen, eikä minua haittaisi, jos omalla miehellä löytyisi tuollaista historiaa somesta. Tiedän hänen kuvionsa muutenkin, miksi pitäisi esittää, että hän muka ei olisi rakastanut ketään muuta kuin minua? Lapsellista.
Kyse ei ole vaalimisesta, pikemminkin penkomisesta, jos jonkun on pakko rullailla ikivanhoja postauksia.
Mä ainakin poistin kaiken exään liittyvän elämästä ja somesta. Miksi roikkuisin vanhassa. Miksi haluat ap ne säilyttää olisi oleellisempi kysymys.
No ei nyt perkele kukaan vuosia vanhoja postauksia urki elle ole joku stalkkeri. Tietenkin olen omien somekanavieni keisarinna ja exäni ovat osa elämäntarinaani. Syy miksi ovat EKSIÄ. Ehdoton red flag tämä tässä vaiheessa jo aikuisena ihmisenä miehen mustasukkaisuus ja vaadinnat, jos nyt tätä mihin johtaa. Juokse.
Mitä muuta sä annat kuppanisi päättää sinun aikuisen naisen puolesta? Onko hän sinun holhoojasi?
Onneks on exät ajalta ennen sosiaalista mediaa. Mutta ei kyllä juurikaan tägätä puolison kanssa toisiamme tai edes julkaista yhteiskuvia, on jotenkin tuntunut mauttomalta ajatukselta.
Outoa politiikkaa palstalla. Exiin ei saisi kuulemma olla missään yhteyksissä ja pitäisi kohdella kuin spitaalista, mutta somekuvat onkin sitten ihan jees. Itseäni henkkoht kummastuttaa väki joilla on tarve ihailla niitä exiensä kuvia ja itseään exiensä kanssa. Että mahtaakohan olla jotain kaihoisia tunteita, lähteekö kumppani heti kuin kuppa töölöstä jos tällainen kuvaexä sattuukin soittamaan ja pyytämään uusintaa?
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt perkele kukaan vuosia vanhoja postauksia urki elle ole joku stalkkeri. Tietenkin olen omien somekanavieni keisarinna ja exäni ovat osa elämäntarinaani. Syy miksi ovat EKSIÄ. Ehdoton red flag tämä tässä vaiheessa jo aikuisena ihmisenä miehen mustasukkaisuus ja vaadinnat, jos nyt tätä mihin johtaa. Juokse.
Vai ei kukaan. Kyllä siinä nyt kuka tahansa tervejärkinen vähän selaa sitä kumppaninsa somea taaksepäin että mitähän siellä on mahtanut tapahtua, eikä syöksy säkki päässä pimeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ei kukaan. Kyllä siinä nyt kuka tahansa tervejärkinen vähän selaa sitä kumppaninsa somea taaksepäin että mitähän siellä on mahtanut tapahtua, eikä syöksy säkki päässä pimeään.
Eräs tuomarinainen kertoi ottavansa tulevan seurustelukumppaninsa rikosrekisterit ja kaikki selville, että kyllä taitaa aika monikin tehdä perusteelliset taustatutkimukset "ettei se vaan ole mikään hullu" :D
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin poistin kaiken exään liittyvän elämästä ja somesta. Miksi roikkuisin vanhassa. Miksi haluat ap ne säilyttää olisi oleellisempi kysymys.
Ei kai kyse ole siitä et haluaisi ehdoin tahdoin säilyttää, vaan ihan siitä, että miksi pitäisi nähdä vaivaa ja penkoa jotain vanhoja juttuja etsien, ettei vain vahingossa näkyisi mitään toiseen mieheen viittaavaa, joka voisi suututtaa nyxän... Hassua ettet näe tässä mitään ongelmaa.
Suhde perustuu luottamukselle ja hyvälle kommunikaatiolle, ei sille, että menneisyys on häivytetty toisen herkkähipiäisyyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Outoa politiikkaa palstalla. Exiin ei saisi kuulemma olla missään yhteyksissä ja pitäisi kohdella kuin spitaalista, mutta somekuvat onkin sitten ihan jees. Itseäni henkkoht kummastuttaa väki joilla on tarve ihailla niitä exiensä kuvia ja itseään exiensä kanssa. Että mahtaakohan olla jotain kaihoisia tunteita, lähteekö kumppani heti kuin kuppa töölöstä jos tällainen kuvaexä sattuukin soittamaan ja pyytämään uusintaa?
Ja vannot että nämä on samoja ihmisiä, exiä spitaalisina pitävät ja he joita eivät ikivanhat kuvat haittaa?
Kuka etsii ja ihailee jotain 10v vanhoja kuvia somessa? Et taida itse olla somessa, vai noinko sinä toimit? Kerrassaan outoa...
Onhan se nyt noloa kun viiden vuoden aikana somessa viuhahtaa 15 eri "elämäni rakkautta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitähän "siellä" on mahtanut tapahtua, muuta kuin elämä? Kyllä näistä on tapana keskustella ihan suusanallisesti, ei tarvitse arvailla tai syöksyä säkki päässä pimeään.
On näitä muistelijoita nähty. Sitten kun se exä ottaa joku päivä yhteyttä niin ollaan hyvinkin valmiita taas tapaamaan ja lähentymään, eikä se exä olekaan enää niin inhottava kuten aiemmin annettu ymmärtää. Itsellä on hyvin suuret epäluulot tämän vuoksi niitä kohtaan, jotka säilyttelee muistoja existään.
Siis mitä se haittaisi, jos nyxäsi kaverit näkevät, että olet ollut suhteessa ennen tätäkin? Todella outoa.
Toki ottaisin pois jos profiilikuvana olisi joku pusukuva exän kanssa. Mut en todellakaan, jos on kuvahistoriassa.