Harrastaako kaikki oikeasti säännöllisesti liikuntaa?
Tunnen olevani ystäväporukastani ainut kuka ei harrasta joko ohjattua tai itsetoimista hikiliikuntaa ainakin pari kertaa viikossa. Olen harrastanut joukkuelajeja pienestä asti täysikäiseksi ja sen jälkeen säännöllinen liikunta jäi osaltani siihen. Nyt jo nelikymppinen.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
En harrasta liikuntaa. Silti saatan muissa harrastuksissani liikkua enemmänkin kuin moni liikuntaa harrastava.
Nyt pakko kysyä ihan silkkaa uteiliaisuutta. Mikä on sellainen harrastus, joka ei ole liikuntaa mutta siinä liikkuu silti enemmän kuin liikunta-harrastuksessa?
Kyllä. Säännöllisellä liikunnalla hoidan itseäni kokonaisvaltaisesti. Liikun joka päivä jollain tapaa: käyn kuntosalilla 2-3 krt viikossa, vesijuoksen ilman vyötä kerran viikossa, teen kävelylenkkejä ja poljen kuntopyörää.
Huolehdin myös hyvästä ravitsemuksesta.
En sairastele virustauteja, enkä kärsi vaihdevuosioireista.
N58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä urheilu sivusto tai haaremin sivusto?
..keleen sulttaanipaska tuli ja sotki koko sivuston 💩
Tässä lisää sulttaanipaskaa, vaikka ei ihan. Jos pystyisitte näin tanssimaan, niin viimeisetkin liikakilot hävisivät.
Olen vatsatanssin opettaja sekä esiinnyn ja vedän esiintyvää ryhmää. Olen tanssinut päivittäin 17 vuotta, lukuunottamatta sairausjaksoja.
Eilen treenasin 3 h ja tänään olen treenannut 2 h, nyt tauolla ja kohta toinen satsi perään.
Olen lapsesta asti tanssinut, voimistellut, pelannut ja kisannut koriksessa, yleisurheilussa. Teininä oli hetki jolloin näissä oli tauko mutta sen jälkeen jatkoin.
Paino tuli sairausjakson aikana pari vuotta sitten, sitä ennen olin hoikka. Nyt alkaa elimistö olla siinä kunnossa että paino tippuu.
Kaverit eivät juurikaan harrasta muuta liikuntaa kuin kävely ja pyöräily mutta muutaman olen saanut innostettua tanssin pariin.
terv. tanssiope 102 kg -> 92 kg
Oletko nainen ja tanssiopettaja? Jos niin, niin 92 kg ei ole kovin hoikka. Tai onko sinulla 50 kiloa lihaksia?
Olen nainen ja tanssinopettaja. Ennen sairauksia olin hoikka, 59-65 kiloinen. Nyt pari vuotta ollut ylipainoa, olen sairastellut vakavasti. Siitä huolimatta olen tanssinut, myös sairaalajaksoilla vähän jotain kehonosaa nytkyttänyt vaikka sängyssä maaten. Nyt olen elossa, hengissä, kunto, keho ja vointi ei ole entisensä eikä tule koskaan olemaan mutta tanssia en lopeta.
Laihtuminen ei onnistunut sairausvaiheessa, päinvastoin, kiloja tuli hetkessä kymmeniä vaikka en syönyt juuri kummemmin kuin ennenkään. Minulla on yksi sairaus ja yksi lääke jotka hidastavat aineenvaihduntaa mutta siitä huolimatta olen pystynyt laihduttamaan 10 kg ja vielä aion laihduttaa entisiin mittoihini.
Ihminen joka ei liiku on veltto paska ja hoitaa muutkin asiat huonosti.
Moni täällä on kommentoinut, että katukuvastakin näkee etteivät kaikki harrasta. Ajatteletteko näkevänne ihmisten liikehdinnästä harrastavatko he liikuntaa, vai tarkoitatteko ylipainoa vai jotain muuta? Paino ei ainakaan riitä syyksi olettaa mitään toisten liikunnallisesta aktiivisuudesta. Ihminen voi olla huomattavan lihavakin ja silti liikkua säännöllisesti.
Jos on vääränlaiset ruokailurytmi ja ruokavalio, ja varsinkin jos vielä työpäivän aikainen liikkuminen jää näppäimistön naputteluun, niin ei vapaa-ajan liikunta yleensä riitä viemään ylipainoa pois. Eivätkä kaikki sitä laihtumistarkoituksessa harrastakaan. Mutta liikunta on joka tapauksessa terveydelle hyväksi ja kannattaa.
Koiran kanssa päivittäin vähintään 2 tuntia. En tykkää hikiliikunnasta mutta kyllä tällä tavallakin kunto säilyy hyvänä.
Jos ei harrasta yhtään liikuntaa ennen eläkeikää käy kuin minulla jäädessäni eläkkeelle. Terveystarkastuksen ja laboratoriokokeiden tulokset olivat niin järkyttävät, että minulle ei jäänyt kuin kaksi vaihtoehtoa eli joko otan täydellisen suunnan vaihdon syömisteni ja liikunnan suhteen tai alan katsella itselleni puupalttoota ja viimeistä leposijaa. Minä valitsin elämäntapamuutoksen: vajaassa vuodessa pudotin painoa n. 20 kg ja aloin harrastaa liikuntaa säännöllisesti ja nyt on painoindeksi, sokeri- ja kolestroliarvot sekä lihaskunto kohdallaan.
Mä en käsitä näitä alapeukuttajia. Mitä hemmetin alapeukuttamista on esim. siinä että joku liikkuu aktiivisesti ja voi hyvin? Voiko se olla jonkun mielestä huono asia?
Ilmeisesti voi. Ei ihme, et kansa lihoo ja sairastaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä näitä alapeukuttajia. Mitä hemmetin alapeukuttamista on esim. siinä että joku liikkuu aktiivisesti ja voi hyvin? Voiko se olla jonkun mielestä huono asia?
Juuri samaa mietin. Oletteko kateellisia jos joku liikkuu ja on aktiivinen?
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin, 5 kertaa viikossa rankkaa treeniä ja 3 päivää kävelyä/kehonhuoltoa. En voi ymmärtää miten ihmiset jotka eivät urheile pärjäävät elämässään. Itselleni tulisi tosi huono olo sekä psyykkisesti että fyysisesti jos vaan istuisin sohvassa.
Sivusta kommenttina, että omaa liikkumistani rajoittaa ajankäyttö. Se, etten ehdi liikkua niin paljon kun haluaisin, johtuu siitä, että istun sohvan sijasta useimpina iltoina kuvataide/käsityöluokissa. Psyykkisesti luova ala, joka pakottaa keskittymään ja suunittelemaan hyvin tarkasti kunkin työskentelyvaiheen, antaa minulle virikettä enemmän kuin ns. aivoton lenkkeily tai kuntopyöräily. Taidetanssi on puolestaan intohimoista, jossa joutuu opettelemaan nopeasti ulkoa pitkiä sarjoja ja siksi mielekästä. Stereoptypia on juurikin tuo, että jos et liiku, niin oletuksena istut kotisohvalla. Osa niin tekeekin, mutta osalla on muitakin harrastuksia kuin liikunta tai sohva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä lisää sulttaanipaskaa, vaikka ei ihan. Jos pystyisitte näin tanssimaan, niin viimeisetkin liikakilot hävisivät.
Olen vatsatanssin opettaja sekä esiinnyn ja vedän esiintyvää ryhmää. Olen tanssinut päivittäin 17 vuotta, lukuunottamatta sairausjaksoja.
Eilen treenasin 3 h ja tänään olen treenannut 2 h, nyt tauolla ja kohta toinen satsi perään.
Olen lapsesta asti tanssinut, voimistellut, pelannut ja kisannut koriksessa, yleisurheilussa. Teininä oli hetki jolloin näissä oli tauko mutta sen jälkeen jatkoin.
Paino tuli sairausjakson aikana pari vuotta sitten, sitä ennen olin hoikka. Nyt alkaa elimistö olla siinä kunnossa että paino tippuu.
Kaverit eivät juurikaan harrasta muuta liikuntaa kuin kävely ja pyöräily mutta muutaman olen saanut innostettua tanssin pariin.
terv. tanssiope 102 kg -> 92 kg
Oletko nainen ja tanssiopettaja? Jos niin, niin 92 kg ei ole kovin hoikka. Tai onko sinulla 50 kiloa lihaksia?
Olen nainen ja tanssinopettaja. Ennen sairauksia olin hoikka, 59-65 kiloinen. Nyt pari vuotta ollut ylipainoa, olen sairastellut vakavasti. Siitä huolimatta olen tanssinut, myös sairaalajaksoilla vähän jotain kehonosaa nytkyttänyt vaikka sängyssä maaten. Nyt olen elossa, hengissä, kunto, keho ja vointi ei ole entisensä eikä tule koskaan olemaan mutta tanssia en lopeta.
Laihtuminen ei onnistunut sairausvaiheessa, päinvastoin, kiloja tuli hetkessä kymmeniä vaikka en syönyt juuri kummemmin kuin ennenkään. Minulla on yksi sairaus ja yksi lääke jotka hidastavat aineenvaihduntaa mutta siitä huolimatta olen pystynyt laihduttamaan 10 kg ja vielä aion laihduttaa entisiin mittoihini.
Lykkyä tykö. En todellakaan tarkoittanut loukata sinua, kun sanoin, että 92 kiloa ei ole liian laiha. En syrji ihmisiä heidän ulkonäkönsä perusteella. Sillä ei ole minulle mitään merkitystä.
Ja vatsatanssi on muutenkin terveellistä, koska kaikki ne lihakset ovat töissä, jotka eivät tule kävelystä tai juoksusta. Anteeksi, jos loukkasin. Onnea ja voimia elämänmatkallesi.
Vierailija kirjoitti:
Itse annoin alapeukkuja asiattomasta kielenkäytöstä, vaikka itse sisällöstä olisinkin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En harrasta liikuntaa. Silti saatan muissa harrastuksissani liikkua enemmänkin kuin moni liikuntaa harrastava.
Nyt pakko kysyä ihan silkkaa uteiliaisuutta. Mikä on sellainen harrastus, joka ei ole liikuntaa mutta siinä liikkuu silti enemmän kuin liikunta-harrastuksessa?
Omakotitalo yksin (=esim nurmikot ja lumityöt pihassa ja pihatiellä) + puulämmitys + itse pystymetsästä tehdyt lämmityspuut + muut metsätyöt+ kasvimaa lapiotöineen + marjastus satoja litroja vuodessa+ sienestys + kesämökki pihatöiden ja tontin raivauksineen+ vähäisemmässä määrin kalastus ja muu luonnossa kuljeskelu huvikseen luonnon muttei liikunnan takia.
Eihän tämä himoliikkujaa voita eikä ole tavoitekaan mutta menee yli sen 2.5t tasamaakävelyä viikossa, mikä jo katsotaan säännölliseksi liikuntaharrastukseksi tai tunti salia kahdesti viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman sitä tämän ketjun naiset eivät olisi löytäneet uutta liikuntamuotoa- tanssia. Tarpeellinen sulttaanipaska oli.
https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156675
Itämainen tanssi kehittää vartaloa monella tavalla.
Itämainen tanssi eli tuttavallisemmin vatsatanssi saapui Suomeen 1970-luvulla. Sen jälkeen se haali harrastajia ympäri maan, mutta ei ole koskaan ollut se trendeistä suurin. Tähän saattaa kuitenkin olla tulossa muutos, sillä Byrdie-sivuston mukaan kyseessä saattaa hyvinkin olla seuraava suuri trendilaji.
Sivuston mukaan itämainen tanssi on loistava tapa treenata koko kehoa. Se helpottaa kehon jännitystiloja, ja monen kerrotaankin saaneen apua hartia- ja niskaongelmiin sekä selkäkipuun tanssiharrastuksen myötä.
Suomalaisen kehonrakenne on hieman erilainen kuin itämaisen. Harjoittelun tavoitteena on saada aikaan samanlainen keho.
Itämaisen tanssin tarkoitus on näyttää nimenomaan naisellisuutta. Se on myös terveellistä liikuntaa, jolla on uusista liikuntatrendeistä huomatta kannattajakuntansa.
- Itämaisen tanssin on todettu parantavan muun muassa selkä-, lantionpohja- ja vatsalihaksia.
Aikoinaan liikuin tosi paljon, harrastin kaikkea mahdollista.Viimeiset viisi vuotta mennyt lähinnä ryypätessä, liikunta jäänyt, istumatyö.Paino ollut viimeiset 4 vuotta sama,veriarvot ok.Ei vaivoja, silloin kun liikuin aina joku paikka kipeänä.
Selittäkää mulle miten mahdollista, varsinkin nämä kilometrihiihtäjät.
Ma, ti, ja to personaltreinerin kans kuntosalilla.
ke ja pe juoksua ja hiihtoa.
Talvella la ja su laskettelua ja golffia.
Nyt tulee poikkeus kevät, sillä pääosin lauantait osallistun Kokoomuksen vaalityöhön, mutta miellän senkin harrastukseksi.
Arkiliikun. En tykkää suorittamisesta, mutta pidän huolta että perusliikun joka päivä. Kaikilla "urheilijoilla" on eniten ihmeellisiä polvivaivoja ja muuta.
Tässä kaikille laihduttavaa liikuntaa. Niin voi unohtaa kävelyretket.