Harrastaako kaikki oikeasti säännöllisesti liikuntaa?
Tunnen olevani ystäväporukastani ainut kuka ei harrasta joko ohjattua tai itsetoimista hikiliikuntaa ainakin pari kertaa viikossa. Olen harrastanut joukkuelajeja pienestä asti täysikäiseksi ja sen jälkeen säännöllinen liikunta jäi osaltani siihen. Nyt jo nelikymppinen.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Jopa sulttaanin haaremeissa sivuvaimot eivät liikkuneet kuin huoneesta toiseen, ja he olivat hyvin kauniita.
No voi jösses sentään näitä "argumentteja". Olisivatko olleet aika nuoria? Kupsahtivat sitten ennen vanhuutta kaikenmaailman vaivoihin.
Harrastin elämäni ensimmäiset 25 vuotta liikuntaa 5-12 tuntia viikossa. Sitten se jäi. Nyt olen 32 ja viimeksi kävin juoksulenkillä 9kk sitten. Olen viimeisen 7 vuoden aikana aina välillä käynyt juoksulenkillä ja välillä kävelyillä. Mitään säännöllistä liikuntaa ei ole ollut. Nyt ajattelin, että pitää alkaa taas liikkumaan säännöllisesti kun alkaa tulemaan enemmän ikää. Mulla on yksi kaveri, joka ei ole koskaan harrastanut mitään liikuntaa. 25-vuotiaaksi asti oli laiha, mutta nyt kyllä näyttää siltä, että tekisi mieli sanoa, että aloita säännöllinen liikuntaharrastus (en tietenkään sano hänelle mitään). Sydänongelmiakin hänellä on. Molemmat olemme naisia. Mulla on kaikki arvot edelleen priimat, vaikka ruokavalio on huonontunut aktiiviliikuntavuosista ja liikunta jäänyt vähäiselle. Ehkä se lapsesta asti vuosikymmeniä jatkunut liikuntaharrastus on tuonut jotakin suojaa vielä tähän päivään asti.
Röh röh, kehopositiivista uutta vuotta, siskot!
Älkää antako koskaan minkään terveysintoilijan, edes lääkärin, tulla sanomaan teille, että yletön ruoalla mässäily ja alkoholilla läträäminen ja liikkumaton elämäntapa aiheuttaisi vakavia terveysriskejä kuten läskihalvauksia ja syöpiä. Kenelläkään ei ole oikeutta tulla sanomaan nautiskelevalle kehopositiiviselle naiselle, että jokapäiväinen pizzan, pullan, karkkien, suklaan jne. ahmiminen olisi jotenkin riskialtista. Kukaan ei saa tulla vaatimaan, että he ottaisivat itse vastuuta elämästään. Röh röh.
En maksaisi ilmaisesta asiasta mitään. Harrastan kyllä liikkumista. Joskus kävelen 10 km töihin,joskus pyöräilen. Koiraa lenkitän. Jumppaan.
Vierailija kirjoitti:
Jopa sulttaanin haaremeissa sivuvaimot eivät liikkuneet kuin huoneesta toiseen, ja he olivat hyvin kauniita.
Aina löytyi uusia sivuvaimoja kun vanhemmat rapistuivat ja lihoivat.
Kyllä, se on elämäntapa. Juoksen ja vähän voimaharjoittelua väliin. Lisäksi olen liikkuvassa työssä. Olen 60+ nainen ja uskoen että liikunta on lääke moneen sairauteen. Toivottavasti voin jatkaa näin, ehkä juoksu pitää jättää joskus pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyi uusia sivuvaimoja kun vanhemmat rapistuivat ja lihoivat.
Niin, tässä Suomessa on kaikki aivan samanlaista. Erona
on vain se, että islamilaisessa maasa tämä on virallista, ne sivuvaimot, kun taas tässä se tahdään salaa.
No huh huh, tuliko nyt lapin lisää vai etkö muuta teekään kun liikut ja urheilet?
Onkohan laskutaidossasi parannettavaa? Alkuperäisen kommentin kirjoittaja harrasti sen kymmenen+ kertaa viikossa. Että ihan överiksi oli mennyt ellei ole kilpairheilija.
T. Eri, mutta samaa asiaa hämmästelin
Aika paljon on kiinni siitä löytyykö joku itselle mieluisa tapa liikkua. Kun se liikunta ei tunnu pakkopullalta, niin siitä on helpompi tehdä osa arkea.
Itse tykkään käpertyä sohvalle hyvän kirjan kanssa, joten aloin kuunnella äänikirjoja salilla ja lenkkeillessä. Välillä täytyy jopa vähän venyttää lenkkiä, että saa kuunnella pidempään :)
Jos hikijumppa ja hengästyminen eivät inspaa, kannattaa ensin aloitella vaikka kävelyillä ja joogalla. Vähitellen sitten lisäillä aerobista liikuntaa mukaan.
Jos taas sää ei suosi ulkoilu tms. niin netistä löytyy runsaasti kotijumppia. Monesti ei huvittaisi aloittaa ollenkaan, mutta jos annat itsellesi luvan, että tänään 5 min youtube treeni riittää, niin saatatkin innostua tekemään vielä toisen ja kolmannen. Ja jos et, niin ainakin teit sen 5 min. Treenejähän voi kerätä myös pienissä pätkissä pitkin päivää/viikkoa.
Joka pvä kävelyä ja löytyy kotoa juoksumattokin, vesijuoksua silloin tällöin, fillarilla muttei talvella.
No ei todellakaan kaikki harrasta, mutta kannattaisi kyllä.
Tottakai harrastan. Liike on lääke. Joka päivä jotain, luistelua, sali, vesijumppa ja kävely.
4-5x viikossa n 10 km juoksulenkki. Lihaskuntoa kotona tämän lisäksi. Pystyn milloin tahansa juoksemaan puolimaratonin n. 2 tuntiin tai alle. Kesät talvet sama juttu. Vain kova pakkanen estää lenkin. Ei kolota mistään.
N46
Sulttaanin haaremin naiset tuskin harrastivatkaan liikkumista. Naisihanne on vaihdellut kautta aikojen. Pulleat, hyllyvät naisetkin ovat olleet ihanteina, vrt. Rubens.
Nykyihanteen mukaisella hoikalla, liikunnallisella naisella ei olisi ollut asiaa haaremiin eikä hän sinne olisi halunnutkaan.
Sulttaani itse varmasti joutui kuntoilemaan, mikäli mieli selvitä kunnialla haareminsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä urheilu sivusto tai haaremin sivusto?
..keleen sulttaanipaska tuli ja sotki koko sivuston 💩
Tässä lisää sulttaanipaskaa, vaikka ei ihan. Jos pystyisitte näin tanssimaan, niin viimeisetkin liikakilot hävisivät.
Olen vatsatanssin opettaja sekä esiinnyn ja vedän esiintyvää ryhmää. Olen tanssinut päivittäin 17 vuotta, lukuunottamatta sairausjaksoja.
Eilen treenasin 3 h ja tänään olen treenannut 2 h, nyt tauolla ja kohta toinen satsi perään.
Olen lapsesta asti tanssinut, voimistellut, pelannut ja kisannut koriksessa, yleisurheilussa. Teininä oli hetki jolloin näissä oli tauko mutta sen jälkeen jatkoin.
Paino tuli sairausjakson aikana pari vuotta sitten, sitä ennen olin hoikka. Nyt alkaa elimistö olla siinä kunnossa että paino tippuu.
Kaverit eivät juurikaan harrasta muuta liikuntaa kuin kävely ja pyöräily mutta muutaman olen saanut innostettua tanssin pariin.
terv. tanssiope 102 kg -> 92 kg
Ketjun naiset saivat nyt uuden, todella terveellisen liikuntamuodon - vatsatanssin.
En harrasta liikuntaa. Silti saatan muissa harrastuksissani liikkua enemmänkin kuin moni liikuntaa harrastava.
Lihaskuntoa 3 tai 4 kertaa viikossa, silloin tällöin juoksen ja joka päivä kävelen mahdollisimman paljon. Normipäivänä tulee 7-10 kilsaa askelmittariin.
En voi olla liikkumatta, tulee huono ja väsynyt olo.
N40