Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harrastaako kaikki oikeasti säännöllisesti liikuntaa?

Vierailija
30.12.2022 |

Tunnen olevani ystäväporukastani ainut kuka ei harrasta joko ohjattua tai itsetoimista hikiliikuntaa ainakin pari kertaa viikossa. Olen harrastanut joukkuelajeja pienestä asti täysikäiseksi ja sen jälkeen säännöllinen liikunta jäi osaltani siihen. Nyt jo nelikymppinen.

Kommentit (384)

Vierailija
261/384 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei harrasta. Yli 60% yli 30v suomalaisnaisista on ylipainoisia, yli 70% miehistä, kävelevät pullahyllyltä sipsinhyllyn kautta karkkihyllylle ja siinä se tavoitteellinen liikkuminen sitten onkin. Huom. Hoikka voi olla ilman liikuntaakin jos ei tunge naamaansa täyteen kaikkea prosessoitua paskahöttöä.

2,5 miljoonaa suomalaista on ylipainoisia ja joka neljäs aikuinen on läski. Todella pysäyttävää.

Vierailija
262/384 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä töihin 10km suunta ympäri vuoden siinäpäse,mitään semmoista en harrasta että erikseen lähtisin lenkille tai salille en tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikunnan tarvitse olla mitään joukkuehommaa. Se tuntuu olevan enemmän nuorten juttu. Kun aikuisena työpaikat vaihtuvat ja asuinpaikat sen myötä niin sellaiseen joukkueurheiluun ja siihen sitoutumiseen ei ole aikaa tai mahdollisuuksia. Sen sijaan omatoimista voi tehdä just silloin kun itselle sopii.

Punttisali, pyöräily, kävelyn kautta hölkkään ja juoksuun. 

Tänään on takana 1,5 tunnin punttitreeni ja sen perään kävelyn ja hölkän sekoitusta 3 tuntia. Nyt on aivan mahtava fiilis. 

M37

Vierailija
264/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Haluaisin kyllä, mutta ei tule kertakaikkiaan yksin lähdettyä. Sohva vetää..

Nuorempana liikuin kyllä.

Vierailija
265/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikun joka päivä, vaikka en erikseen sitä "harrastakaan"

Sama, tai no en joka päivä, mutta paljon. Tykkään.

Vierailija
266/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa.  Koko ikäni olen kävellyt (kilometrejä tulee tosin paljon, syynä koirat), mutta en ole harrastanut mitään muuta liikuntaa. Nyt viisikymppisenä olen ottanut tavaksi käydä kerran viikossa kuntosalilla lihaskunnon ylläpitämiseksi, mutta siinä kaikki.

Vierailija
267/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, tänään kävin 5 km lenkin, vaikka olenkin ikäihminen- nooh , en ihan vielä kasikymppinen🤭

Vierailija
268/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pari kertaa viikossa uimassa ja viikonloppuisin ainakin toisena päivänä hölkkään maastossa jos en ole vaelluksella. Uni ei tule vapaapäivinä jos vaan röhnöttää. Viikolla tulee kilsoja töissä ja työmatkoista ihan tarpeeksi vaikkei hikiliikuntaa olekkaan. Tykkään enemmän käsitöistä ja puutarhassa nysväilystä.

269/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat pyörällä niin sehän on ns siinä?

Vierailija
270/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa harrastavani. Pikkulapsiarjessa sitä on vaan välillä niin uskomattoman väsynyt etten aina pääse liikkeelle. Tiedän kyllä että liikunta piristäisi mutta useimmiten rankan päivän jälkeen sohva ja sänky voittaa urheilun 6-0. Liikunnasta tulee hyvä olo mutta en ole oikein ikinä pitänyt liikkumisesta.

Lisäksi edes liikunta ulkonäön vuoksi ei motivoi sillä toistaiseksi hyvien geenien avulla on mahdollista pitää ihan ok kroppaa vähäisellä liikunnalla. En ole ikinä ollut ylipainoinen enkä usko ylipainoiseksi koskaan päätyvänkään.

Toisaalta nyt kun olen hoitovapaalla niin elän muutoin melko aktivista elämää. Ei sitä kotona ehdi sohvalla makoilla 1,5 vuotiaan kanssa.

Vierailija
271/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta yhtään mitään liikuntaa. Liikun kyllä, mutta en harrastusluontoisesti.

Vierailija
272/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa vaan kun kaduilla näkyy niin paljon kaikenlaisia läskimöösseleitä.

Vierailija
273/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta, mutta en myöskään röhnötä enkä syö mitään herkkuja.

Vierailija
274/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta. Pyöräilen töihin ja kauppaan mutta se ei ole harrastamista eikä edes säännöllistä, koska vuorotyö.

Vierailija
275/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyä ja fillarointia, välillä vesijuoksua

Vierailija
276/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei harrasta. Yli 60% yli 30v suomalaisnaisista on ylipainoisia, yli 70% miehistä, kävelevät pullahyllyltä sipsinhyllyn kautta karkkihyllylle ja siinä se tavoitteellinen liikkuminen sitten onkin. Huom. Hoikka voi olla ilman liikuntaakin jos ei tunge naamaansa täyteen kaikkea prosessoitua paskahöttöä.

2,5 miljoonaa suomalaista on ylipainoisia ja joka neljäs aikuinen on läski. Todella pysäyttävää.

Tutkimusten mukaan 70% lihomisesta/ laihtumisesta tulee ruokailutottumuksista, ei liikunnasta/ liikkumattomuudesta. Toki liikunta tukee painonpudotusta, mutta isoin merkitys on sillä käsiliikkeellä suuta kohti.

Vierailija
277/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kyllä harrastan. Kolme kertaa viikossa ja leppoisampina aikoina, kuten touko-syyskuussa, paljon useammin. Talvella ajoittain 2 kerataa viikossa paskojen kelien ja kiireen takia. En pidä siitä kovin usein, mutta haluan syödä herkkuja, enkä silti lihoa.

Vierailija
278/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoittelen tätä kommenttiani avannosta jumppapallolla hyppien.

Eilen osallistuin ironman triathloniin ja toissapäivänä juoksin saharan halki.

Pidän itseäni keskivertoliikkujana.

Vierailija
279/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin huomauttaa tähän väliin, että minä harrastan säännöllisesti liikuntaa, VAIKKA olen ylipainoinen. Siis ihan sitä ylimääräistä läskiäkin löytyy.

Olis tärkeetä muistaa, että liikunta kuuluu kaikille, eikä terveys näy aina päällepäin. Se tukee myös niiden liikkeelle lähtöä, jotka kokevat häpeää kehon koon vuoksi.

Voin kertoa, että elän näin keski-ikäsenä monin tavoin terveempää elämää kuin ainakaan laihana parikymppisenä.

Liikun pään ja terveyden, en perseen takia.

Vierailija
280/384 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei harrasta liikuntaa. Itse kuuluin harrastamattomiin siihen asti kunnes tuli sydäninfarkti ja paljastui sepelvaltimotauti. Sen jälkeen on ollut ranteessa sykemittari/askelmittari - toimintoinen kello ja yritän joka päivä saada ainakin 10000 askelta kasaan. Niistä pitää osan olla kovalla sykkeellä hankittuja mikä on joskus aiheuttanut tarvetta käyttää nykyään aina mukana olevaa nitrosuihketta.

Pieni vinkki: Jos LDL-kolesterolit on korkealla niin ottakaa se statiinilääkitys. Jos ette tiedä mikä kolesterolitasonne on niin käykää mittauttamassa. Infarkti kun aiheuttaa sydänlihakselle vaurioita jotka huonolla säkällä voi olla hyvinkin rampauttavia tai johtaa saman tien kuolemaan. Mulla ei ikää ole vielä edes 60 vee.