Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?

Vierailija
29.12.2022 |

Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!

Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.

Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.

Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.

Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!

Kommentit (3110)

Vierailija
3061/3110 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä ryhdistäydyin ja aloin käydä junpassa sekä valikoin useammin terveellisiä vaihtoehtoja. Kesällä lipsuin toisinaan ja oli lähinnä turvotusta.

Koulujen alettua alkoi myös lasten harrastukset ja niiden aikana päätin alkaa liikkua itsekin enemmän (ennestäänkin liikuin jonkin verran mutta en tarpeeksi), koska hikijumpalle ei tahdo löytyä kalenterista aikaa... kävelen portaissa, käyn vesijumpassa ja kiipeän mäkiä tai kävelen reipastahtisesti jne.

Aloin myös tehdä pieniä mutta terveellisempiä valintoja ruokien suhteen. Vähensin voin ja oivariinin käyttöä, vaihdoin ne terveellisempiin vaikka voita käytän joissain ruuissa edelleen. Lisäsin kasviksia ruokavalioon vaikka niitä oli jo ennestäänkin. Vähensin herkkujen ostamista, vähensin vaalean leivän syöntiä yms.

Muutama sentti on jo lähtenyt vyötäröltä ja kiinteyttä on tullut- puntarilla en ole käynyt mutta peili kertoo oleellisen- vaatekoko on muuttunut jo koosta 44 kokoon 42 ja kaikki istuu päällä paremmin- olo on hyvä.

Vielä on matkaa mutta hyvin on lähtenyt- ei pidä lähteä liian rankasti liikkeelle, kohtuudella olen sallinut itselleni myös herkuttelun.

Vierailija
3062/3110 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietäjä kirjoitti:

En suinkaan jankannut, vaan kerroin miten asiat ovat. Hyvät uutisethan ovat, että kaikki tosiaan voivat syödä juuri niin kuin haluavat koska kaikki ruokavaliot tutkitusti ovat tasa-arvoisia painonhallinnan suhteen.

Mutta koska myös light-limuja on ketjussa parjattu.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4744961/

Light-limut itse asiassa ovat tutkitusti toimiva työkalu painonpudotuksessa. Ei suinkaan siis siksi, että niissä olisi jonkinlainen maaginen rasvaa polttava ominaisuus, vaan kyse on vain siitä, että light-limut toimivat makean nollakalorisena korvaajana, eli ihmiset, sen sijaan että söisivät kaloripitoista makeaa, voivat tyydyttää makeanhimonsa light-limulla.

En tosin varauksetta suosittele light-limuja, sillä aspartaamihan lisättiin WHO:n mahdollisen karsinogeenejen listalle, eli en suoraan sano että kannattaa juoda. Painottaisin tosin, että mahdollinen karsinogeeni ei ole sama asia kuin tunnettu karsinogeeni, kuten vaikkapa tupakka. Annostuksella on tässä merkitystä. Mutta SILTI on huomattavaa, että WHO tosiaan näin aspartaamin kategorisoi.

Painonhallinnassa niillä kuitenkin ollaan havaittu olevan positiivinen vaikutus - ja ylipaino itsessään on myös syöpäriski.

Oman harkinnan mukaan kuitenkin.

Anteeksi jos nyt viestini vaikuttivat jankkaukselta - minua vaan aidosti ärsyttää ihmisille potentiaalisesti haitallisen/heitä hämmentävän roskatiedon levittäminen.

Se siitä.

Light-juomat lisäävät ruokahalua...

Ei ainakaan mulla. Äkkimakea light-juoma juotuna on mulle ollut ainakin pelastus kun tehnyt mieli syöpötellä oikein kunnolla. Eipä tee mieli enää juoman jälkeen kun siitä tulee sellainen "överit" fiilis, etenkin, kun en enää sokeria tai makeuttajia muuten käytä. Mielummin yksi 3dl light-juoma kuin levy suklaata ja sipsipussi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3063/3110 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei pitkästä aikaa. Aloittelin keväällä 74 kg:stä ja pääsin 71-72 kg:hen. Sitten tuli lapsen uhmaikä, parisuhdekriisi ja en edes tiedä mikä ja nyt tilanne on 76 kg. Pituus 174 cm. Eli nipin napin päädyin ylipainon puolelle. Harmittaa. Nyt kuitenkin otan itseä niskasta kiinni ja saan painon hallintaan. 1-2kg pitää pudottaa, jotta olisin taas normaalipainon sisällä. Se on nyt ensi hätään tavoitteeni. Olen alkanut kesän jälkeen nostaa raskaita painoja salilla ja olen kokenut tämän lisäävän painoani. En tiedä pitäisikö etsiä sitten sopivampia liikuntamuotoja vai mitä. Kerran viikossa käyn lapsen kanssa uimassa. (Hän on täysin vahdittava, joten ei sinänsä liikuntaa minulle). Joka päivä kävelen 30min-1h. Olen tehnyt niin jo monta vuotta. 1-2 kertaa viikossa käyn salilla nostamassa raskaita painoja. Joogaa teen kotona jos jaksan. Olen nyt pätkäpaastonnut melkein viikon, syön ateriat 10-18 välillä. (Olen kyllä juonut kaloripitoisia juomia kuten kahvin kauramaidolla, eli ei puhdas paasto). Ei vaikutusta painoon. Nyt järkevöitän muutenkin ruokavaliota, lisään kasviksia ja vähennän höttöä ja toivon että tuloksia syntyy. Tsemppiä kaikille!

Päivitystä edelliseen, selvästi ketjuun kirjoittaminen kannattaa. Paino humahti nyt alaspäin viikon odottelun jälkeen: 75,7 kg.

Jatkan päivittelyä: 75,4kg. Muutoksiahan painoon tulee varmasti päivittäin, mutta ennen tätä ne tuntuivat olevan aina ylöspäin. Nyt tuntuu että kierre ylöspäin on saatu katkaistua ja paino on ruvennut putoamaan.

Vierailija
3064/3110 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pudottajille kuuluu?

Minä olen parin kuukauden verran keskittynyt pitämään yllä painoa ja hakemaan tasapainoa. Aamupaino on 61 kilon hujakoilla (lähtöpaino 85,5 kg). Kuun vaihteessa tuli 14 kk elämäntapamuutosta eli alussa vielä olen ylläpitoa ajatellen.

Hetki sitten oli raskaampi elämänvaihe ja vanha tuttu ahmimintataipumus taas alkoi nostaa päätään. Ilokseni se kuitenkin pysyi suht hallinnassa, ja vaikka parina päivänä söin liikaa ja huonosti, hiilariturvotuskilot lähtivät viikossa. Motivoi taas eteenpäin huomata, että on paljon parempi olo, kun jätän ne sokeriherkut syömättä ja pidän kiinni ateriarytmistä. Pelästyin myös, että olenko heittämässä isoa työtäni hukkaan ja palaamassa vanhoihin tottumuksiini, huonoon oloon ja painoon. Oli huojentavaa huomata, että pystyin tekemään korjausliikkeen nopeasti ja turvotuskin lähti pian.

Vierailija
3065/3110 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut terveydellisesti vaikea kesä. Hankalia kipuja, monenlaisia tutkimuksia ja välillä pelkään että syöpä on uusiutunut. Vielä yhtä tutkimusta odottelen.

Syön terveellisesti ja liikun niin paljon kuin vointi sallii. Toki muutaman jäätelön söin kesällä ja lettujakin kerran. Paino on pysytellyt samassa.

Eipä se auta kuin tehostaa toimia että paino lähtisi taas tippumaan.

Vierailija
3066/3110 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei pitkästä aikaa. Aloittelin keväällä 74 kg:stä ja pääsin 71-72 kg:hen. Sitten tuli lapsen uhmaikä, parisuhdekriisi ja en edes tiedä mikä ja nyt tilanne on 76 kg. Pituus 174 cm. Eli nipin napin päädyin ylipainon puolelle. Harmittaa. Nyt kuitenkin otan itseä niskasta kiinni ja saan painon hallintaan. 1-2kg pitää pudottaa, jotta olisin taas normaalipainon sisällä. Se on nyt ensi hätään tavoitteeni. Olen alkanut kesän jälkeen nostaa raskaita painoja salilla ja olen kokenut tämän lisäävän painoani. En tiedä pitäisikö etsiä sitten sopivampia liikuntamuotoja vai mitä. Kerran viikossa käyn lapsen kanssa uimassa. (Hän on täysin vahdittava, joten ei sinänsä liikuntaa minulle). Joka päivä kävelen 30min-1h. Olen tehnyt niin jo monta vuotta. 1-2 kertaa viikossa käyn salilla nostamassa raskaita painoja. Joogaa teen kotona jos jaksan. Olen nyt pätkäpaastonnut melkein viikon, syön ateriat 10-18 välillä. (Olen kyllä juonut kaloripitoisia juomia kuten kahvin kauramaidolla, eli ei puhdas paasto). Ei vaikutusta painoon. Nyt järkevöitän muutenkin ruokavaliota, lisään kasviksia ja vähennän höttöä ja toivon että tuloksia syntyy. Tsemppiä kaikille!

Päivitystä edelliseen, selvästi ketjuun kirjoittaminen kannattaa. Paino humahti nyt alaspäin viikon odottelun jälkeen: 75,7 kg.

Jatkan päivittelyä: 75,4kg. Muutoksiahan painoon tulee varmasti päivittäin, mutta ennen tätä ne tuntuivat olevan aina ylöspäin. Nyt tuntuu että kierre ylöspäin on saatu katkaistua ja paino on ruvennut putoamaan.

Paluussa järkevään syömiseen ensimmäinen virstanpylväs saavutettu: paino 75,0kg, joka tarkoittaa BMI 24,9, olen siis taas hetken hairahduksen jälkeen normaalipainossa. Tästä jatketaan.

Vierailija
3067/3110 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on ajankohtainen asia (M, 42v). Pituus 173cm, paino 80kg. Tavoitepainoksi olen asettanut 72kg.

Pari viikkoa elämäntapamuutosta takana. Olen käynyt reipasvauhtisen tunnin kävelylenkin jokaisen työpäivän jälkeen. Tavoitteena saada tuosta rutiini, ja vaihtaa se ajan kuluessa juoksuun.

Otin myös FatSecret sovelluksen avulla kalorimäärät seurantaan. Miinustin 500 kaloria kokonaiskulutuksesta, syön nyt noin 2150 kaloria per päivä. Syön myös terveellisesti, toisinaan toki herkkujakin. Tästä on tulossa loppuelämän kestävä muutos, eli pelkkää salaattia en aio syödä.

Parin viikon jälkeen tällä muutoksella olo on kevyempi, ja olen jaksanut paremmin liikkua. Ajattelin punnita itseni noin 2 kertaa kuukaudessa. Paino on tippunut vajaan kilon kahdessa viikossa.

Vierailija
3068/3110 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minäkin aloitin muutamia kuukausia sitten urakan. Kohta on -15kg. Toiset -15kg olisi vielä edessä, että olisin hyvästi normaalipainon sisällä. Vauhti on hidasta, mutta aika vakaata. 

Lopetin herkut, joskin satunnaisesti saatan maistella. Lasken kalorit ja siinä se. En vahtaa ruuan laatua tai makroja. Syön mitä haluan, myös pizzaa. kirjaan kaikki kuitenkin ylös. Sitä myötä ruokavalio on muuttunut vähemmän kaloritiheämpään suuntaan, että saan syödä enemmän, ja ruokarytmi on löytynyt. Yläraja on 1700 kilokaloria, mutta keskiarvo oli n. 1400. En urheile yhtään. Ei ole minun juttu. Olen kyllä tyytyväinen itseeni.

-20kg ja risat. Puolivuotta takana tätä elämää. Herkkulakko pitää edelleen. Kalorit lasken. Syön kaikkea edelleen. Kivuttomasti menee. Enää vajaa 10 kiloa matkaa maaliin! Sitten alkaa vaikein osa... miten ylläpidetään.

Vierailija
3069/3110 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minäkin aloitin muutamia kuukausia sitten urakan. Kohta on -15kg. Toiset -15kg olisi vielä edessä, että olisin hyvästi normaalipainon sisällä. Vauhti on hidasta, mutta aika vakaata. 

Lopetin herkut, joskin satunnaisesti saatan maistella. Lasken kalorit ja siinä se. En vahtaa ruuan laatua tai makroja. Syön mitä haluan, myös pizzaa. kirjaan kaikki kuitenkin ylös. Sitä myötä ruokavalio on muuttunut vähemmän kaloritiheämpään suuntaan, että saan syödä enemmän, ja ruokarytmi on löytynyt. Yläraja on 1700 kilokaloria, mutta keskiarvo oli n. 1400. En urheile yhtään. Ei ole minun juttu. Olen kyllä tyytyväinen itseeni.

-20kg ja risat. Puolivuotta takana tätä elämää. Herkkulakko pitää edelleen. Kalorit lasken. Syön kaikkea edelleen. Kivuttomasti menee. Enää vajaa 10 kiloa matkaa maaliin! Sitten alkaa vaikein osa... miten ylläpidetään.

Hieno juttu, että pudotus sujuu ja tuntuu vaivattomalta! Kuulostaa siltä, että olet pudottanut painoa tavalla, jota on suhteellisen helppo jatkaa. Liikunnan lisääminen toki tekisi hyvää sikäli, että lihasmassa ei ala hävitä ja siten lepokulutus laskea.

Mulla toimii ylläpidossa säännöllinen punnitseminen. Vaikka vaaka ei kerro kaikkea, sen avulla on kuitenkin hyvä seurata painoa kun ei jokaiseen heilahteluun liikaa takerru. Nyt kun paino on muutaman kuukauden ollut ylläpitolukemissa, välillä kaipaan pudotusaikoja. Oli palkitsevaa nähdä painon laskevan, varsinkin kun pudotus tuntui  helpolta ja ikään kuin tapahtui kaiken muun sivuvaikutuksena. Pitää alkaa iloita jokaisesta viikosta ja kuukaudesta, kun jatkan tähän malliin eli liikun ja syön tavalla, joka saa minut voimaan hyvin ja paino pysyy vakaana. Olen päättänyt olla se tilastopoikkeama, joka ei liho takaisin. En pelkästään kilojen takia, vaan koska en niillä elämäntavoilla tuntenut oloani hyväksi eikä keho tuntunut omalta. Työtä se vaatii ja varsinkin ruokaan liittyvät haitalliset ajattelu- ja toimintamallit eivät ole kadonneet. Ehkä tiedostan ne paremmin, mutta siellä ne ovat.

t. numero 17

Vierailija
3070/3110 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

-20kg ja risat. Puolivuotta takana tätä elämää. Herkkulakko pitää edelleen. Kalorit lasken. Syön kaikkea edelleen. Kivuttomasti menee. Enää vajaa 10 kiloa matkaa maaliin! Sitten alkaa vaikein osa... miten

Minulla on koira, joten käyn kävelyllä mielelläni, mutta minua vaivaa krooninen väsymys, joten liikunta sotkee painonhallinnan. Vaikka olen kokeillut vuosian pudottaa painoa liikunnan ja ohjaajan kanssa, niin olen huomannut, että se tappaa kaiken ilon. Liikunta ei siis tuo minulle mielihyvää tai lisää energiaa tai hyvää fiilistä. Se tuo minulle extra työviikon väsymykset niskaan, vaikka en edes rajoitaisi kaloreita.

Tähän ongelmaan voin aina palata kevyempänä minänä. Koen kuitenkin, että on turha ängätä liikaa muutoksia ns. uuteen elämään. Ottaa aina seuraavan askeleen, kun edellinen on askel on maassa. Muuten vain kompuroi. Siksi varmaan tällä kerralla olen onnistunut niin hyvin.

Mutta tiedostan kyllä, että monet pitävät urheilusta ja se auttaa heitä painonhallinnassa ja -pudotuksessa, sekin on yhtä validi tapa. Kukin tanssii tyylilllään. :D

Vierailija
3071/3110 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aloittanut tällä viikolla laihduttamisen. Paino 86,7 kiloa, pituus 168. Tavoite päästä alle 70 kiloon ensi kesään mennessä. Ruokavalio on aika lailla kohdallaan - syön mielelläni kasviksia, marjoja, joitakin maitotuotteita, kalaa, kanaa ja kananmunia - mutta annokset ovat olleet liian suuria ja heikkoutunena ovat ollet leivonnaiset. Elämänmuutoksen myötä myös liikunta on jäänyt liian vähälle, mutta yleiskunto on edelleen hyvä, vaikka vatsa onkin kasvanut. Olen nyt vähentänyt annoskokoja, syönyt säännöllisemmin ja lisännyt liikuntaa. Katsotaan, miten tämä tästä lähtee etenemään.

Vierailija
3072/3110 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten vaikeaa välillä on pysyä hoikkana, kun iskee nälkä :) Olen saanut laihdutettua jo kivasti ja vatsaa pienemmäksi. Vielä on rasvan sulattelua vatsan seudulta. Mutta välillä tosiaan iskee kunnon nälkä. Vatsalaukku on pienentynyt, mutta nyt pitäisi jaksaa syödä entiseen nähden vähemmän...ehkä siihen tottuu

Vierailija
3073/3110 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puhui täällä,että laihdutuksen myötä jäänyt semmoinen pitsapohjaa muistuttava maha. Itselläni on nyt sellainen. Saako sen sulatettua timmiksi? Lenkkeilen ja juoksen. Pitäisi varmaan tehdä lihaskuntoakin.

Vierailija
3074/3110 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku puhui täällä,että laihdutuksen myötä jäänyt semmoinen pitsapohjaa muistuttava maha. Itselläni on nyt sellainen. Saako sen sulatettua timmiksi? Lenkkeilen ja juoksen. Pitäisi varmaan tehdä lihaskuntoakin.

Jos se on rasvaa, energiavaje auttaa. Jos iho on löysä, siihen ei auta oikein mikään. Keskivartalon lihasten harjoittaminen voi auttaa niin, että ryhti paranee ja saa vatsan alueen näyttämään kiinteämmältä.

Omia kuulumisia sen verran, että sama malli liikunnan ja syömisten kanssa jatkuu ja paino pysyttelee 61,5 kilon tienoilla. Pimeys väsyttää ja unta tarvitsen selkeästi enemmän, mutta ruokahaluun tai liikkumisintoon se ei onneksi ole vaikuttanut: salille on mukava mennä ja syömiset ovat pysyneet hanskassa.

Elämäntapamuutosta on takana nyt reilua viikkoa vaille 16 kuukautta ja ylläpitoa viitisen kuukautta. Vielä en uskalla hengähtää helpotuksesta, mutta jokainen hyvin mennyt viikko ja kuukausi lisää luottamustani siihen, että nämä elämäntavat on mahdollista pitää, vaikka elämässä on välillä stressiä tai paineita ja tilanteet vaihtelevat.

Vierailija
3075/3110 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aloittanut tällä viikolla laihduttamisen. Paino 86,7 kiloa, pituus 168. Tavoite päästä alle 70 kiloon ensi kesään mennessä. Ruokavalio on aika lailla kohdallaan - syön mielelläni kasviksia, marjoja, joitakin maitotuotteita, kalaa, kanaa ja kananmunia - mutta annokset ovat olleet liian suuria ja heikkoutunena ovat ollet leivonnaiset. Elämänmuutoksen myötä myös liikunta on jäänyt liian vähälle, mutta yleiskunto on edelleen hyvä, vaikka vatsa onkin kasvanut. Olen nyt vähentänyt annoskokoja, syönyt säännöllisemmin ja lisännyt liikuntaa. Katsotaan, miten tämä tästä lähtee etenemään.

Onnistumista sinulle! Minulla vähän samankaltainen tilanne. Pituus 169cm, paino 84 kg. Ruokavalio muuten sama mutta en syö paljoakaan leivonnaisia. Sen sijaan liian usein välipalana leipää ja siihen päälle rasvaa sekä juustoa. Vaikea löytää sopivaa välipalaa, joka vie nälän tunteen. Palkokasvit, pavut, kaali yms. kiellettyjä. Lihominen (15 kg) tuli sairauden myötä kun en pystynyt paljoakaan liikkumaan mutta ruokahalu pysyi ja jopa lisääntyi. Nyt liikun enemmän, kävelyä muutama kilometri päivittäin, annoskokoja pienentänyt, leivät vielä jäljellä. Tarkoitus päästä 70 kiloon maaliskuun loppuun mennessä. Saattaa olla kyllä liian kova odotus.

Vierailija
3076/3110 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo kiitos! Onnistumista toivotan myös sinulle! Minulla on nyt runsaat kaksi viikkoa takana, ja paino on pudonnut 86,7 kg > 84,4 kg eli ihan mukavasti. Syön kunnon aamiaisen, lounaan ja illallisen mutten välipaloja. Lounaalla jälkiruokana on pieni omena tai mandariini. Mieluisia liikuntamuotoja ovat kävelylenkit, soutu ja kahvakuulatreenit, joista harrastan ainakin jotakin kerran päivässä. Välillä olen tuntenut itseni väsyneeksi mutta luulen, että se johtuu sopetumisesta pienempiin ruoka-annoksiin. Toisaalta terveellisempi ruoka ja liikunta ovat vaikuttaneet myös piristävästi ja ajatus on alkanut luistaa paremmin eli tuntuu ihan hyvältä jatkaa tästä eteenpäin. Ja vertaistukea on aina kiva saada:-)!    

Vierailija
3077/3110 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kaupassa käydessäni katsoin peilikuvaani sovituskopin peilistä ja olen tyytyväinen. Viimeinkin näytän jälleen hoikalta :). Vielä on vähän sipistelyä saada vatsaa tiukemmaksi ja tottakai oma haasteensa pysyä näissä kiloissa. Mutta nyt on vuosi siitä kun aloitin elämäntaparemonttini ja laihduttamisen sekä jokaviikkoisen,melkein joka päiväisen lenkkeilyn ja juoksun. Ruokavalioni voi kuulostaa tosi 'kuivalta' ja terveelliseltä, mutta se on auttanut pääsemään eroon kiloista. En ole syönyt esim.kaupan valmispitsoja yli vuoteen, en ole ostanut pullaa, enkä keksejä joita ostin melkein joka viikko ennen. Kaupan sokerisia mehuja en osta enää, kun kuulin miten paljon sokeria se voi sisältää :). Suklaata söin vähän viimeksi pari viikkoa sitten. Syön edelleen paljon hedelmiä ja vihanneksia vähän enemmän kuin ennen. Ja syön muutenkin vähemmän. En syö niin montaa ateriaa päivässä kuin ennen. Ja mikä parasta, sitä makeaa ja herkkuja ei tee enää niin paljon mieli,että sortuisi mättämään niitä hulluna :) alkuun tuntui,ettei voi vastustaa, mutta ei enää. Ihan hyvä juttu tämä. Tsemppiä ja voimaa laihduttamiseen kaikille ja onnistuneita tuloksia! :)

Vierailija
3078/3110 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi. Olen kahdenkymmenen loppupuolella oleva mies, 185cm pitkä ja painoa 94- 95 kiloa. Tarkoitus olisi saada tuo paino vähintään sinne 84-85, eli normaalipainon ylärajalle. Lisäämällä liikuntaa vähitellen sekä vähentämällä herkkujen ja roskaruoan syöntiä olisi tarkoitus aloittaa.

Vierailija
3079/3110 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin vuosi sitten marraskuun lopussa ja nyt -20 kg ja tänne olenkin kirjoitellut pitkin matkaa. Alkupaino oli 93,5 kg. Ja joka ikinen päivä olen syönyt tummaa suklaata :) kesällä aloin lisätä väljyyttä ruokavalioon ja paino on edelleen tippunut, vaikkei niin nopeasti, mutta noin 1 kg/kk. Olen vain hitaasti siirtynyt sellaiseen ruokavalioon, jota ei tarvitse miettiä arjessa tai juhlassa paljoakaan. Eli ruokavalioon, jolla voin myös hallita painoa. Voin syödä mitä haluan mutta kohtuullinen määrä herkkuja tarkoittaa nykyään hyvin pientä määrää, eikä kyllä enempää edes tee mieli. Pääasiassa vältän nopeita hiilihydraatteja ja ylipäätään sokeria.

Edelleen painon pudotus jatkuu. Ylipainoa on vielä noin 2,5 kg. Sen jälkeen olisi hyvä pudottaa vielä muutama kilo. 

Vierailija
3080/3110 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt kuukausi takana. Paino on pudonnut 3,7 kg ja vyötärö kaventunut 5 cm. Normaalipainoon vielä 13 kg. Tämä sujuu ihan mukavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän