Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asumistuen sopiva taso?

Vierailija
28.12.2022 |

Kertokaa te tuella eläjää halveksijat, mikä olisi esim. asumistuen oikea taso, että olisitte tyytyväisiä.

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut henkilökohtaiset tuet pois ja yksin asuvalle nettona 800 euron kansalaispalkka kuukaudessa. Siinä on raha, jonka mielestäni pitää riittää. Jos ei riitä, niin pitää muuttaa sellaiseen paikkaan Suomessa että riittää.

Helsingin hintatasolla tuo 800 euroa ei riitä juuri mihinkään ja jossain Varkaudessa sillä taas elelee herroiksi.

Vierailija
62/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut henkilökohtaiset tuet pois ja yksin asuvalle nettona 800 euron kansalaispalkka kuukaudessa. Siinä on raha, jonka mielestäni pitää riittää. Jos ei riitä, niin pitää muuttaa sellaiseen paikkaan Suomessa että riittää.

Helsingin hintatasolla tuo 800 euroa ei riitä juuri mihinkään ja jossain Varkaudessa sillä taas elelee herroiksi.

Eli tuen nostaja siirtyisi Varkauteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki on täysin per seestä. Lisäx siitä valtaosa vain valuu suoraan rikkaiden sijoittajien taskuun... Ja Jos asumistukea ei olisi, aivan varmasti myös lehtimyynti, siivous jne kiinnostaisi kaikkia. Eli kaikkien pitäisi vaan tehdä töitä!! Eikä kenelläkään vaan olisi automaattisesti mitään Asumistukea, niinhän se vaan on todella monessa muussakin maailman maassa... työmarkkinatuki / ansiosidonnainen liiton tuki , opintotuki jne tottakai olisivat niinkuin ennenkin mutta tuo asumistuki nykyisellään tuhoaa ennenpitkää tämän hyvinvointiyhteiskunnan.. ( suomen epäonnistunut maahan muutto politiikka tottakai liittyy vahvasti myös tähän asumistukeen)

Vierailija
64/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä tulisi työttömien kaupunki.

Vierailija
65/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän ne rahat vuokraan jos ei ole tukea eikä töitä? No ehkä muutaman mummon ja papan ryöstäminen kuukaudessa auttaa ja meneehän siinä muutama isompikin työiäinen sivussa. Kiinni jääminenkään ei pelota kun palkkiona on 270e:n hintainen itselle kuitenkin ilmainen vankilayö. Vapautumisen jälkeen ja vankilassa saadun jatkokoulutuksen avulla hieman parempiin tienesteihin siirtyminen. Anarkian lisääntyminen saattaa naarmuttaa vähän parempia autoja eikä niiden vakuutusmaksujen nousemisesta köyhän tarvitse välittää. Kauppaan voi mennä ilman rahaa ja kävellä ulos maksamatta. Ei siinä yksi tai kaksi vartijaa pidättele kun kantaa mukanaan sopivaa itsepuolustusvälineistöä. Taas hetki vankilassa rikkaiden kustannuksella ja uudelleen radalle. Siis tietenkin kannatan kaikkien tukien poistamista ja täyttä anarkiaa 👍😁

Vierailija
66/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musut saa kaiken.

Vierailija
67/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki on järjetön tulonsiirto veronmaksajilta asuntojen omistajille, siis rikkaille.

Niin on. Vuokrat eivät olisi niin poskettomia ilman näitä asumistukia. Poikani muutti juuri kotoota ja ihan älytöntä, että vaikka hän vuokrasi pienimmän tarjolla olleen asunnon niin senkin vuokra on lähes 700. Kyseessä ei ole pääkaupunki seutu. Siihen menisi puolet hänen palkastaan ilman asumistukea. Minä kun nuorena muutin yksiöön, maksoin vuokraa 300€. Pärjäsin ihan hyvin ilman mitään tukia. Sijoitusasuntojen omistajille nuo tukirahat menevät. Tälle asialle pitäisi tehdä jotain, ei voi mennä näin että tukia maksetaan rikkaille, ne on tarkoitettu vain köyhille ja niillekin vain jos ei saa töitä vaikka haluaa ja yrittää saada. Ja työkyvyttömille.

Vierailija
68/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkykyiselle ihmiselle nolla euroa.

Missä he sitten asuisivat?

no siellä missä mekin asumme, jotka emme saa asumistukea. Eli Asunnossa johon oma maksukyky antaa myöten.

Haluatko siis, että yhteiskunta segregoituu ja lisää syrjäytyneitä?

Ilmeisesti nämä asumistuen vihaajat eivät myöskään näe tarvetta sille, että isoissa kaupungeissa olisi matalasti palkattujen alojen työntekijöitä kuten vaikka siivoojia, kaupan kassoja tai lähihoitajia. Myös pienipalkkaisissa työssä käyvissä on asumistuen saajia, ja jos nämä eivät enää voi asua siellä missä ovat töissä, niin mistähän sitten varsinkin pääkaupunkiseudulle riittää tekijöitä matalasti palkattuihin suorittaviin töihin? Moni noista töistä on aika välttämätön yhteiskunnan toiminnalle kuitenkin. Vuokrat ovat lähiöissäkin todella korkeita nykyisin.

Itse teen kokopäivätyön lisäksi vielä osa-aikaista työtä koska tämän matalapalkka-alan palkka ei kunnolla riitä elämiseen. Jos minulla ei olisi tätä lisätyötä, joutuisin todennäköisesti hakemaan asumistukea enkä halua siihen joutua, koska tiedän mitä asumistuen saajista ajatellaan, kuinka suurta vihaa asumistuet herättävät. Työni on fyysisesti raskasta ja myös henkisesti kuormittavaa ja työmatkoihinkin kuluu paljon aikaa kun ajokorttia ei ole. Vapaa-aikaa ei hirveästi jää ja tuntuukin, että elämä on pelkkää työtä, nukkumaanmeno, työtä, nukkumaanmeno, työtä...ei tämä kaikille olisi mahdollista, jos on esim. lapsia niin eihän tästä tulisi mitään.

Niin. Minä en ole KOSKAAN asunut samassa kaupungissa missä olen töissä. Mikään PAKKO ei ole asua työntekopaikkakunnalla.

Ja kävelit töihin?

Vierailija
69/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään siirtyisi vaan vaatisi enempi liksaa.

Vierailija
70/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Musut saa kaiken.

paljonko siis saat?

Vierailija
71/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no siellä missä mekin asumme, jotka emme saa asumistukea. Eli Asunnossa johon oma maksukyky antaa myöten.

Ilmeisesti nämä asumistuen vihaajat eivät myöskään näe tarvetta sille, että isoissa kaupungeissa olisi matalasti palkattujen alojen työntekijöitä kuten vaikka siivoojia, kaupan kassoja tai lähihoitajia. Myös pienipalkkaisissa työssä käyvissä on asumistuen saajia, ja jos nämä eivät enää voi asua siellä missä ovat töissä, niin mistähän sitten varsinkin pääkaupunkiseudulle riittää tekijöitä matalasti palkattuihin suorittaviin töihin? Moni noista töistä on aika välttämätön yhteiskunnan toiminnalle kuitenkin. Vuokrat ovat lähiöissäkin todella korkeita nykyisin.

Itse teen kokopäivätyön lisäksi vielä osa-aikaista työtä koska tämän matalapalkka-alan palkka ei kunnolla riitä elämiseen. Jos minulla ei olisi tätä lisätyötä, joutuisin todennäköisesti hakemaan asumistukea enkä halua siihen joutua, koska tiedän mitä asumistuen saajista ajatellaan, kuinka suurta vihaa asumistuet herättävät. Työni on fyysisesti raskasta ja myös henkisesti kuormittavaa ja työmatkoihinkin kuluu paljon aikaa kun ajokorttia ei ole. Vapaa-aikaa ei hirveästi jää ja tuntuukin, että elämä on pelkkää työtä, nukkumaanmeno, työtä, nukkumaanmeno, työtä...ei tämä kaikille olisi mahdollista, jos on esim. lapsia niin eihän tästä tulisi mitään.

Niin. Minä en ole KOSKAAN asunut samassa kaupungissa missä olen töissä. Mikään PAKKO ei ole asua työntekopaikkakunnalla.

Ja kävelit töihin?

Käveleekö kaikki helsinkiläiset töihin. Miks helkkarissa siellä on katujen reunustat täynnä autoja?

Vierailija
72/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki tulisi olla 0e. Ei ole mitään järkeä, että tulottomat ihmiset asuvat sellaisissa paikoissa, missä työssäkäyville ei riitä kohtuuhintaisia asuntoja. Nollatuki asumiseen johtaisi siihen, että työttömät ja vähävaraiset siirtyisivät sinne missä on varaa asua. Ei kaikilla työssäkäyvilläkään ole varaa asua sellaisissa lukaaleissa, joihin köyhiä tuetaan.

Olen edelleen sitä mieltä, että työttömän paikka on joku sellainen asuntola, jossa saa kouluruoan tasoisen laitoskeittiölounaan, iltaruoan ja aamupalan jne. Ja jos on tarve enempään, niin sitten töihin ja itse ansaitsemaan.

Vierailija
73/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko vankilassa asuminen maksaa asujalle?

Vierailija
74/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki on järjetön tulonsiirto veronmaksajilta asuntojen omistajille, siis rikkaille.

Niin on. Vuokrat eivät olisi niin poskettomia ilman näitä asumistukia. Poikani muutti juuri kotoota ja ihan älytöntä, että vaikka hän vuokrasi pienimmän tarjolla olleen asunnon niin senkin vuokra on lähes 700. Kyseessä ei ole pääkaupunki seutu. Siihen menisi puolet hänen palkastaan ilman asumistukea. Minä kun nuorena muutin yksiöön, maksoin vuokraa 300€. Pärjäsin ihan hyvin ilman mitään tukia. Sijoitusasuntojen omistajille nuo tukirahat menevät. Tälle asialle pitäisi tehdä jotain, ei voi mennä näin että tukia maksetaan rikkaille, ne on tarkoitettu vain köyhille ja niillekin vain jos ei saa töitä vaikka haluaa ja yrittää saada. Ja työkyvyttömille.

Ihmettelin itse samaa. Muutin pois kotoa 12v sitten asuntoon, joka oli 36 neliötä ja vuokra muistaakseni 382e/kk. Muistaakseni ei ollut edes halvin, vaan isäni oli sitä mieltä että ennemmin muutan isovanhempieni lähelle kuin johonkin hirmu kauas. Isä siis oli yh ja muutti pois kaupungista kun minulla alkoi abivuosi.

Viime vuonna aika paljon nuorempi veljeni muutti ja 650e/kk sai jonkun pikku luukun mahdollisimman kaukana mistään. Vähääkään ihmisten ilmoilla niin maksoikin jo 750-800 joku vajaa 30 neliön yksiö. Asutaan Turussa.

Miten voi olla että 10v aikana tuplaantuu vuokrat?

Vierailija
75/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kävelit töihin?

Käveleekö kaikki helsinkiläiset töihin. Miks helkkarissa siellä on katujen reunustat täynnä autoja?

Julkisilla menee valta-osa. Myös iso osa asuu eli kävelee töihin.

Vierailija
76/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki tulisi olla 0e. Ei ole mitään järkeä, että tulottomat ihmiset asuvat sellaisissa paikoissa, missä työssäkäyville ei riitä kohtuuhintaisia asuntoja. Nollatuki asumiseen johtaisi siihen, että työttömät ja vähävaraiset siirtyisivät sinne missä on varaa asua. Ei kaikilla työssäkäyvilläkään ole varaa asua sellaisissa lukaaleissa, joihin köyhiä tuetaan.

Olen edelleen sitä mieltä, että työttömän paikka on joku sellainen asuntola, jossa saa kouluruoan tasoisen laitoskeittiölounaan, iltaruoan ja aamupalan jne. Ja jos on tarve enempään, niin sitten töihin ja itse ansaitsemaan.

Veikkaisin, että asuntolamallinen asuminen voitaisiin toteuttaa 200e/kk ja säästyisi pitkä penni. Onhan nytkin soluasuntoja opiskelijoilla, jossa kustannus on tuota luokkaa.

Vierailija
77/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään asu, vaan toisella paikkakunnalla pääkaupunkiseudulla. Minulla menee jo nyt yli tunti työmatkaan yhteen suuntaan ja työajat voivat olla mitä vain, joten ihan millaisen välimatkan päässä tahansa tai missä tahansa ei voi asua jos aikoo töihin julkisilla päästä. Kaikkialla eivät julkiset edes kulje, tai kulkevat todella harvoin. Autoilijan on helppo puhua kuinka pitäisi vain muuttaa jonnekin kauas, asia on ihan eri kun pitää sotkea julkisilla pitkin maita ja mantuja ja ehtiä vielä saman päivän aikana kahteen aivan eri suunnilla oleviin paikkoihin kuten minulla on tuo tilanne.

Ei niitä matalapalkka-alan työntekijöitä nyt vain voi kaikkia ajaa jonnekin kauas asumaan.

Vierailija
78/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asumistukea lainkaan mutta kunnat voisivat tarjota työvelvotteista ryhmäasumista työttömille

Vierailija
79/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja töihin tunnetusti voi vain mennä heti kun alkaa huvittamaan. Ja jos onkin joku valintaprosessi niin jo osoite työttömien asuntolassa on työnantajille niin kovaa valuuttaa että työpaikka aukenee varmasti. Ja liksaa saajuuri niin paljon kuin kehtaa vaatia,varsinkin jos tehostaa vaatimusta uhkauksella muuttaa Varkauteen

Vierailija
80/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että asuntolamallinen asuminen voitaisiin toteuttaa 200e/kk ja säästyisi pitkä penni. Onhan nytkin soluasuntoja opiskelijoilla, jossa kustannus on tuota luokkaa.

Juuri näin.  Asuntolassa voisi sitten samalla valvotusti opetella elämänhallintaa ja mm. päihteettömyyttä. Työttömien lapsetkin saisivat näin varmasti ruoan, eikä niin, että rahat menee äipän rakennekynsiin ja isin kaljaan. Siivouskin tulisi valvotuissa olosuhteissa hoitaa.