Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielipiteesi ihmisestä joka maksaa opintolainat pankille takaisin?

Vierailija
06.09.2024 |

Tässä on päässyt käymään niin, että opintolainaa on enää maksettavana muutama tonni. Olenko tyhmä kun maksan tuon takaisin?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sitten aikanaan ulosotossa

Vierailija
2/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen lainamäärä oli noin 14 000€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko siitä on korot? Jos ovat alle 4%, niin ehdottomasti kannattaisi ennemmin sijoittaa rahat, kuin käyttää lyhennyksiin.

Vierailija
4/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole sitten aikanaan ulosotossa

Se on totta. Ilmeisesti se hankaloittaa vuokrakämpän saamista ja liittymän avaamista.

Vierailija
5/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen minäkin opintolainani maksanut jo aikoja sitten pois. Mikä on aloittajan mielipide minusta?

Vierailija
6/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko siitä on korot? Jos ovat alle 4%, niin ehdottomasti kannattaisi ennemmin sijoittaa rahat, kuin käyttää lyhennyksiin.

Jos lyhennän nuo pois, niin saan melkein satasen kuussa enemmän rahaa. Se on työttömälle tuloja 16% enemmän kuukaudessa.

Vierailija
7/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olen minäkin opintolainani maksanut jo aikoja sitten pois. Mikä on aloittajan mielipide minusta?

Mielipiteeni on, että olet minua vanhempi ihminen.

Vierailija
8/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän pitää maksaa pois, ei ole mikään vapaaehtoinen juttu

Vierailija
9/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla jotain mieltä? Lainan maksaminen pois on normaalia. Siitä voi sitten ollakin jotain mieltä, jos ei maksa lainaansa.

Vierailija
10/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän pitää maksaa pois, ei ole mikään vapaaehtoinen juttu

Ei minunkaan mielestäni. Velat pitää aina maksaa.

Vierailija
11/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla jotain mieltä? Lainan maksaminen pois on normaalia. Siitä voi sitten ollakin jotain mieltä, jos ei maksa lainaansa.

En tiedä. Minulla on mielikuva että asioissa voi keinotella eri tavoilla, jos olisi älykkäämpi ja löyhempi moraali.

Vierailija
12/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lyhennän nuo pois, niin saan melkein satasen kuussa enemmän rahaa. Se on työttömälle tuloja 16% enemmän kuukaudessa.

No kuitenkin, Helsingin pörssistä saa tällä hetkellä monien suuryhtiöiden osakkeita, jotka maksavat jo pelkkää osinkoa 5-10%. Ostelisin niitä ennemmin kuin lyhentäisin lainaa.

Vierailija
13/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuitenkin, Helsingin pörssistä saa tällä hetkellä monien suuryhtiöiden osakkeita, jotka maksavat jo pelkkää osinkoa 5-10%. Ostelisin niitä ennemmin kuin lyhentäisin lainaa.

Miten osakkeita edes ostetaan? Ei niitä missään ruokakaupassa myydä.

Vierailija
14/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi sijoittaa jos on ulosotossa?

Vierailija
15/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä ostetaan ihan sillä samalla toosalla millä kirjoittelet tänne palstalle. Esimerkiksi omassa nettipankissasi voit aloittaa arvo-osuustilin tai osakesäästötilin ja sen jälkeen muutamalla klikkauksella ostat niitä osakkeita.

Voi sen perustaa myös muualle kuin omaan pankkiinsa.

Vierailija
16/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä ostetaan ihan sillä samalla toosalla millä kirjoittelet tänne palstalle. Esimerkiksi omassa nettipankissasi voit aloittaa arvo-osuustilin tai osakesäästötilin j

Hyvä tietää. Ei noita kukaan kerro. Avasin vasta ensimmäisen säästötilini ja olen jo lähellä 40 ikävuotta.

Vierailija
17/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, tehdään nyt sellainen tunnustus, ettei minulla ole koskaan ollut opintolainaa, joten en tiedä miten jäykät niiden takaisinmaksusuunnitelmat ovat. Oletan kuitenkin, että niissä on jotain pelivaraa. Eli tietysti ne korot ja pakolliset lyhennykset on hoidettava, mutta ylimääräisten lyhennysten sijaan käyttäisin liikenevät rahat sijoituksiin.

Vierailija
18/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, tehdään nyt sellainen tunnustus, ettei minulla ole koskaan ollut opintolainaa, joten en tiedä miten jäykät niiden takaisinmaksusuunnitelmat ovat. Oletan kuitenkin, että niissä on jotain pelivaraa

Korko on minulla 3,7% Nordea Prime. Ja muutama euro menee kuukausilyhennyksessä pankin palvelumaksuun. Lyhennyksen määrän saa itse määrittää. Sitä aletaan periä pankkitililtä kun valmistumisesta on pari vuotta mennyt. Koroille voi hakea Kelalta korkoavustusta puolivuosittain, ja Kela maksaa kaikki opintolainan korot kokonaisuudessaan. En ole tehnyt tätä vuosiin, mutta joskus tein. Pitää toimittaa niille puolen vuoden tiliotteet, että sen korkoavustuksen saa. Ja pitää olla pienet tulot, muuten ei saa.

Vierailija
19/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Korko on minulla 3,7% Nordea Prime. Ja muutama euro menee kuukausilyhennyksessä pankin palvelumaksuun."

Edullista lainaa siis. Minulla menee Nordnetin limiittiluotosta rapiat 4% korkoa, eikä minulla ole mitään hinkua lyhentää sitä.

Vierailija
20/33 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Korko on minulla 3,7% Nordea Prime. Ja muutama euro menee kuukausilyhennyksessä pankin palvelumaksuun."

Edullista lainaa siis. Minulla menee Nordnetin limiittiluotosta rapiat 4% korkoa, eikä minulla ole mitään hinkua lyhentää sitä.

Haluan velkani pois ja olla täysin velaton ihminen ja saan satasen enemmän rahaa kuussa. Onko se niin outoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän