Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asumistuen sopiva taso?

Vierailija
28.12.2022 |

Kertokaa te tuella eläjää halveksijat, mikä olisi esim. asumistuen oikea taso, että olisitte tyytyväisiä.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. Asumistuessa ei ole mitään järkeä vaan ihmisten tulisi asua siellä mihin heillä on itse varaa. Ja olen muuten sijoitusasunnon omistaja ja vuokralaiseni saa asumistukea.

Vierailija
42/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut henkilökohtaiset tuet pois ja yksin asuvalle nettona 800 euron kansalaispalkka kuukaudessa. Siinä on raha, jonka mielestäni pitää riittää. Jos ei riitä, niin pitää muuttaa sellaiseen paikkaan Suomessa että riittää.

Just joku mainitsi että vankilassa päivä maksaa yhteiskunnalle 270€. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkykyiselle ihmiselle nolla euroa.

Missä he sitten asuisivat?

no siellä missä mekin asumme, jotka emme saa asumistukea. Eli Asunnossa johon oma maksukyky antaa myöten.

Suomessa ei ole mitään 50 euron asuntoja.

Sanotko, että työssäkäyvälle ei jää asumiseen kuin 50€ kuussa? Työnvieroksujille voidaan miettiä jotain asuntolamallia, patja teollisuushallin lattialla -tapaista.

Tai vankilaa mihin joutuvat jos ei keikka onnistu.

Vankila maksaa 250 euroa vuorokaudelta eli yli 7500 euroa kuussa.

Miksi sitten ajaa ihmisiä sinne eikä antaa heille tukia?

Itse ainakin oletan, että terve aikuinen pystyy ainakin itsestään ja toimeentulostaan huolehtimaan. Näin toki olettaa myös yhteiskunta ja muut puolueet paitsi Vasemmistoliitto.

Vierailija
44/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolla. Asumistuessa ei ole mitään järkeä vaan ihmisten tulisi asua siellä mihin heillä on itse varaa. Ja olen muuten sijoitusasunnon omistaja ja vuokralaiseni saa asumistukea.

Eli kaikki työttömät asuu jossain pohjois savossa? Ollaan jotain ghetto slummi fantasioita kehittämässä?

Vierailija
45/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juuri näin, lopulta asuntojen hinta alenisi kun vuokralaisia ei enää olisi

Vierailija
46/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no siellä missä mekin asumme, jotka emme saa asumistukea. Eli Asunnossa johon oma maksukyky antaa myöten.

Sanotko, että työssäkäyvälle ei jää asumiseen kuin 50€ kuussa? Työnvieroksujille voidaan miettiä jotain asuntolamallia, patja teollisuushallin lattialla -tapaista.

Itse ainakin oletan, että terve aikuinen pystyy ainakin itsestään ja toimeentulostaan huolehtimaan. Näin toki olettaa myös yhteiskunta ja muut puolueet paitsi Vasemmistoliitto.

Jooo!!! Mä antaisin itselleni 50 000€/ pv rahaa jos ei ole muista kiinni!!!

Vierailija
47/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun jo työttömän tulotasooni sopivassa asunnossa. 28,5 kokoinen kämppä ja vuokra 425e/kk. Asumistuki 319e/kk.

Vierailija
48/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itku tulisi sinullekin silmään ilman vasemmistoliittoa mutta siitä vaan

Vierailija
49/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä koittaa kylmät ajat loiseläjille, kun oikeistohallitus tarttuu toimeen.

Vierailija
50/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun jo työttömän tulotasooni sopivassa asunnossa. 28,5 kokoinen kämppä ja vuokra 425e/kk. Asumistuki 319e/kk.

eikö yhtään hävetä?

Vierailija
51/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolla minustakin. Asumistuki vääristää vuokra markkinoita. Sato, tvt jne isot vuokrapuljut nostaa sitä vuokraa samaa tahtia kun tuki nousee, mikä nostaa yksityistenkin vuokria.

Mielestäni pitäisi olla vain yksi tuki, johon huomioidaan tulot, menot, tilanne ja rajoitteet ja tuki sen mukaan. Ei tässä nykyisessä systeemissä ole mitään järkeä.

Vuokralla on 58 neliön saunallinen kaksio, jossa autopaikka ja ilmalämpöpumppu viilennykseen.

Yhtiö- ja rahoitusvastike yhteensä 335€/kk ja vuokra 550€/kk (muuttotappioalue).

550-335=215€  215-30%=150,50€

Vuokranantajalle jää 150,50€/kk (1806€/v).

Tällä sitten maksetaan rempat, mahdolliset kodinkoneet, taloyhtiörempat ja kannetaan vuokranantajan vastuu.

Jos vuokratulo vielä tästä kutistuu, niin saa joku muu harjoittaa hyväntekeväisyyttä.

Mitä ihmeen hyväntekeväisyyttä? Vuokralainen rahoittaa sinua, joka haluat esittää asuntosijoittajaa, vaikka olet selvästi liian persaukinen siihen.

Voihan se persaukinen vuokralainen ostaa oman asunnon.

Vierailija
52/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo puolue katoaisi puoluekartalta, niin tanssisin juhlatanssin!

Vierailija
53/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla euroa olisi hyvä. Voisi kaikki työnteko kiinnostaa

Vierailija
54/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko siis, että yhteiskunta segregoituu ja lisää syrjäytyneitä?

Ilmeisesti nämä asumistuen vihaajat eivät myöskään näe tarvetta sille, että isoissa kaupungeissa olisi matalasti palkattujen alojen työntekijöitä kuten vaikka siivoojia, kaupan kassoja tai lähihoitajia. Myös pienipalkkaisissa työssä käyvissä on asumistuen saajia, ja jos nämä eivät enää voi asua siellä missä ovat töissä, niin mistähän sitten varsinkin pääkaupunkiseudulle riittää tekijöitä matalasti palkattuihin suorittaviin töihin? Moni noista töistä on aika välttämätön yhteiskunnan toiminnalle kuitenkin. Vuokrat ovat lähiöissäkin todella korkeita nykyisin.

Itse teen kokopäivätyön lisäksi vielä osa-aikaista työtä koska tämän matalapalkka-alan palkka ei kunnolla riitä elämiseen. Jos minulla ei olisi tätä lisätyötä, joutuisin todennäköisesti hakemaan asumistukea enkä halua siihen joutua, koska tiedän mitä asumistuen saajista ajatellaan, kuinka suurta vihaa asumistuet herättävät. Työni on fyysisesti raskasta ja myös henkisesti kuormittavaa ja työmatkoihinkin kuluu paljon aikaa kun ajokorttia ei ole. Vapaa-aikaa ei hirveästi jää ja tuntuukin, että elämä on pelkkää työtä, nukkumaanmeno, työtä, nukkumaanmeno, työtä...ei tämä kaikille olisi mahdollista, jos on esim. lapsia niin eihän tästä tulisi mitään.

Vierailija
55/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolla euroa olisi hyvä. Voisi kaikki työnteko kiinnostaa

Ja rikos tilastot  menee brlbrblrblrlblrlblrlb!

Vierailija
56/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolla minustakin. Asumistuki vääristää vuokra markkinoita. Sato, tvt jne isot vuokrapuljut nostaa sitä vuokraa samaa tahtia kun tuki nousee, mikä nostaa yksityistenkin vuokria.

Mielestäni pitäisi olla vain yksi tuki, johon huomioidaan tulot, menot, tilanne ja rajoitteet ja tuki sen mukaan. Ei tässä nykyisessä systeemissä ole mitään järkeä.

Vuokralla on 58 neliön saunallinen kaksio, jossa autopaikka ja ilmalämpöpumppu viilennykseen.

Yhtiö- ja rahoitusvastike yhteensä 335€/kk ja vuokra 550€/kk (muuttotappioalue).

550-335=215€  215-30%=150,50€

Vuokranantajalle jää 150,50€/kk (1806€/v).

Tällä sitten maksetaan rempat, mahdolliset kodinkoneet, taloyhtiörempat ja kannetaan vuokranantajan vastuu.

Jos vuokratulo vielä tästä kutistuu, niin saa joku muu harjoittaa hyväntekeväisyyttä.

Mitä ihmeen hyväntekeväisyyttä? Vuokralainen rahoittaa sinua, joka haluat esittää asuntosijoittajaa, vaikka olet selvästi liian persaukinen siihen.

Siis liian persaukinen, jos ei halua jäädä sijoitustoiminnassa tappiolle? Luuletko tosiaan, että ne rikkaammat vuokranantajat tai isot vuokrafirmat suostuu sinulle tappiolla vuokraamaan? Tyytyvät siihen, että saavat edes jonkun siivun kuluista katettua?

-eri

Vierailija
57/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just 15 euroa aika pitkään kun asuin yksiössä, nyt muutin kaksioon jossa isompi vuokra ja asumistuki lähti pois. :S kiva hei. olis nyt pysyny sentän tossa 15 eurossa, mutta ei..

mun mielestä sen pitäs olla sama kaikille, nyt tuntuu että se vaihtelee.

Vierailija
58/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo puolue katoaisi puoluekartalta, niin tanssisin juhlatanssin!

ja sä asuisit kadulla!

Vierailija
59/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän asu. Asut ainakin 319 euroa liian kalliissa asunnossa.

Vierailija
60/150 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko siis, että yhteiskunta segregoituu ja lisää syrjäytyneitä?

Ilmeisesti nämä asumistuen vihaajat eivät myöskään näe tarvetta sille, että isoissa kaupungeissa olisi matalasti palkattujen alojen työntekijöitä kuten vaikka siivoojia, kaupan kassoja tai lähihoitajia. Myös pienipalkkaisissa työssä käyvissä on asumistuen saajia, ja jos nämä eivät enää voi asua siellä missä ovat töissä, niin mistähän sitten varsinkin pääkaupunkiseudulle riittää tekijöitä matalasti palkattuihin suorittaviin töihin? Moni noista töistä on aika välttämätön yhteiskunnan toiminnalle kuitenkin. Vuokrat ovat lähiöissäkin todella korkeita nykyisin.

Itse teen kokopäivätyön lisäksi vielä osa-aikaista työtä koska tämän matalapalkka-alan palkka ei kunnolla riitä elämiseen. Jos minulla ei olisi tätä lisätyötä, joutuisin todennäköisesti hakemaan asumistukea enkä halua siihen joutua, koska tiedän mitä asumistuen saajista ajatellaan, kuinka suurta vihaa asumistuet herättävät. Työni on fyysisesti raskasta ja myös henkisesti kuormittavaa ja työmatkoihinkin kuluu paljon aikaa kun ajokorttia ei ole. Vapaa-aikaa ei hirveästi jää ja tuntuukin, että elämä on pelkkää työtä, nukkumaanmeno, työtä, nukkumaanmeno, työtä...ei tämä kaikille olisi mahdollista, jos on esim. lapsia niin eihän tästä tulisi mitään.

Niin. Minä en ole KOSKAAN asunut samassa kaupungissa missä olen töissä. Mikään PAKKO ei ole asua työntekopaikkakunnalla.