Mitä asioita et ikinä tekisi ammatissasi/työssäsi nähtyjen asioiden vuoksi?
Tällaisia kiertää Instagramissa lähinnä terveydenhuollon ihmisten kertomina, mutta näitä on mielenkiintoista kuulla muutenkin!
Olen sosiaalityöntekijä enkä ikinä suostuisi järjestelyyn, jossa puolisoni hoitaa (tai "hoitaa", sehän tässä on riskinä) kaikki perheemme raha-asiat eikä minulla ole mitään tietoa siitä, millä tolalla asiat ovat. Parhaissa tapauksissa näissä on vielä ainoastaan yhteinen tili, ei omia tilejä kuin korkeintaan sillä asioita huonosti hoitavalla osapuolella. Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, kun jonkun säntillistä elämää elävän henkilön palkat ja etuudet on pelattu tai pyöritetty ties mihin hämäriin säätöihin ja asumiskulut, vakuutukset, sähkölaskut ja jopa lasten harrastukset jääneet maksamatta.
Kommentit (836)
En kertoisi mitään arkaluontoista kenellekään terveydenhuollon tai sosiaalisektorin työntekijälle. Se mitä sinusta kirjoitetaan tietokantaan, jää sinne ikuisiksi ajoiksi. Esim. mielenterveysongelmat usein estävät asianmukaisen hoidon fyysisiin sairauksiin, koska kaikki pistetään mielenterveyden piikkiin.
🇺🇦🇮🇱
Yhteistili olisi pahin painajainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä kuolisi. Niin suuria riitoja ja eripuraa kuolema aiheuttaa perillisten kesken, että olen päättänyt olla kuolematta.
asianajaja, N54
Jos oikeasti olet asianajaja, osaat tehdä sellaiset paperit että perillisten on turha riidellä.
Asianajajaa tarvitaan ratkomaan riitoja, kun ei ole tehty papereita ajoissa. Ja vaikka olisi tehty, niin silti riidellään.
En joisi hotellien laseista tai kupeista. Usein ne vain huuhdellaan ja kuivataan asukkaiden vanhoilla pyyhkeillä.
En käyttäisi hotellin vedenkeitintä enkä hotellin kylpyammetta.
Päiväpeitot ja koristetyynyt :/
En kohtelisi lasta huonosti henkisesti/fyysisesti
En antaisi yhdenkään miehen muuttaa asumaan minun kotiini. Olen nähnyt suomalaisten miesten todelliset kasvot. Se "kiva työkaveri" ja "hyvä seuramies" on kotona väkivaltainen kusipää. Hakkaa vaimoa, lapsia ja perheen lemmikkieläimiä.
Terveisin,
turvakodin työntekijä
Miehenä en menisi koskaan naimisiin. Naiset vievät erossa kaiken: omaisuuden, lapset jne.
Avioliitto on miehelle täysin järjetöntä. Avioehto ei riitä suojaamaan, vaan on pysyttävä vapaana.
Nämä on niin nähty asianajajana.
Vierailija kirjoitti:
En käyttäisi Windowsia, en työ- enkä kotikoneessa
Tiedän tyypin. Mies ei käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi käyttämään unettomuuteen Ketipinoria tai muita psyykelääkkeitä, vaan haluaisin oikeita unilääkkeitä, jotka on kehitetty juuri siihen vaivaan.
Olen psykiatrinen sairaanhoitaja.
Voisitko kertoa perustelut?
Hoitaja saa valita, tavikset ei ja tietää sen oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en menisi koskaan naimisiin. Naiset vievät erossa kaiken: omaisuuden, lapset jne.
Avioliitto on miehelle täysin järjetöntä. Avioehto ei riitä suojaamaan, vaan on pysyttävä vapaana.
Nämä on niin nähty asianajajana.
Naisena en myöskään mene koskaan naimisiin. Tämä on ollut ihan itsestään selvää jo nuoresta asti. Ikää 50, lasten isän kanssa yhdessä edelleen. Omaisuus minun nimissäni ja isohkot perinnöt tulossa joskus minulle. Miksi menisin naimisiin?
En menisi avioliittoon tai muutenkaan parisuhteeseen yh-mamman kanssa. Seksisuhde sen sijaan on enemmän kuin OK.
En istu hsl-alueen bussinpenkille.Niistä penkeistä löytyy kaikki ihmisistä irtoavat eritteet.
Vierailija kirjoitti:
Lähettäisi joulukorttia esim. ilman kunnollisia osoitetietoja tai postimerkkiä ja valittaisi sitten kun kortti ei mennyt perille ennen joulua.
Ei se kortti tule perille edes oikeilla ja selkeästi kirjoitetuilla osoitetiedoilla. On monena jouluna tullut kortteja, joissa osoite on ihan eri kaupungissa. Tänä jouluna Posti oli laittanut osoitteenmuutosleiman korttiin ja se oli ohjattu mulle, vaikka saajan nimi oli ihan eri kuin mun. Eli kyllä se Posti töppäilee ja vierittää syyt asiakkaalle
Vierailija kirjoitti:
En kuuluisi omaan uskonnolliseen yhteisööni hyvinkin monista syistä, ellei olisi työpaikan vuoksi pakko. Papeilla vain ei ole uskonnonvapautta.
Olen vuosikymmenten aikana nähnyt ja kokenut ihan liikaa. Toisaalta tällä koulutuksella ja tässä iässä minä en saa muutakaan työtä.
Ja uudelleen kouluttautumiseen tämå työaikalain ulkopuolella oleva kaikki voimani vievä 24/7 ja hyvin haastava työ ei anna mahdollisuutta.
Ehdottomasti haluaisin edelleen kuulua kristilliseen yhteisöön, olen aina ollut hyvinkin vahvasti uskossa, mutta en enää näillä kokemuksillani ja tiedollani tähän yhteisöön, jossa olen töissä.
Helvettiäkös siellä sitten vielä notkut? Kyllä sieltä pois pääsee kun lähtee.
Pelkuruuttasi? Vai maistuuko sinullekin makeana herrkuna pappis-säädyn omaava valta ja eliittielämän takaavat ökytulot?
Ihme lapsellista kitinää ja vinkumista. Sääliäkö sinua vielä pitäisi, elitistiä?
En luottaisi sosiaalialan (ilman terveydenhoitoalan koulutusta) ammattilaisen näkemykseen jonkun terveydentilasta ja palkkaisi heitä työhön, missä ko osaamista tarvitaan. En myöskään antaisi liikaa painoarvoa sille, että ihminen on sosiaalinen ja paljon äänessä. Liian paljon on niitä, jotka hoitavat työnsä puhumalla ja käytännön työt kaatuu hiljaisempien niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Palkkaisi tummaa.
Riippuu työstä mutta olen myyjä, niin en palkkaisi romania. Vaikka hän olisi umpirehellinen niin olisi liian hankalaa jo hänelle itselleen joutua vahtimaan sukulaisiaan ja soittelemaan perheenjäsenilleen vartijaa perään.
En osta koskaan irtokarkkia.
t: Ruokakaupan päällikkö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajaisi pyörällä tai millän vehkeellä ilman kypärää, autolla ilman turvavyötä enkä juoksisi altaalla.
Entä, jos haluaa kuolla?
En hurauttaisi työkaveria. Entistä kyllä kun tuli juhannuksena kylään ja riisui kaikki vaatteet.
Tekisi lapsia. Suomen neuvolajärjestelmä ja kaikki lapsiperheiden tukipalvelut on ajettu niin alas että mistään et saa apua jos olet uupunut tai tarvitsisit lasten kanssa apua. Itse saat pärjätä ja jos et pärjää niin koettakaa vaan pärjätä.
T. Neuvolatäti