Mitä asioita et ikinä tekisi ammatissasi/työssäsi nähtyjen asioiden vuoksi?
Tällaisia kiertää Instagramissa lähinnä terveydenhuollon ihmisten kertomina, mutta näitä on mielenkiintoista kuulla muutenkin!
Olen sosiaalityöntekijä enkä ikinä suostuisi järjestelyyn, jossa puolisoni hoitaa (tai "hoitaa", sehän tässä on riskinä) kaikki perheemme raha-asiat eikä minulla ole mitään tietoa siitä, millä tolalla asiat ovat. Parhaissa tapauksissa näissä on vielä ainoastaan yhteinen tili, ei omia tilejä kuin korkeintaan sillä asioita huonosti hoitavalla osapuolella. Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, kun jonkun säntillistä elämää elävän henkilön palkat ja etuudet on pelattu tai pyöritetty ties mihin hämäriin säätöihin ja asumiskulut, vakuutukset, sähkölaskut ja jopa lasten harrastukset jääneet maksamatta.
Kommentit (706)
En kertoisi mitään arkaluontoista kenellekään terveydenhuollon tai sosiaalisektorin työntekijälle. Se mitä sinusta kirjoitetaan tietokantaan, jää sinne ikuisiksi ajoiksi. Esim. mielenterveysongelmat usein estävät asianmukaisen hoidon fyysisiin sairauksiin, koska kaikki pistetään mielenterveyden piikkiin.
🇺🇦🇮🇱
Yhteistili olisi pahin painajainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä kuolisi. Niin suuria riitoja ja eripuraa kuolema aiheuttaa perillisten kesken, että olen päättänyt olla kuolematta.
asianajaja, N54
Jos oikeasti olet asianajaja, osaat tehdä sellaiset paperit että perillisten on turha riidellä.
Asianajajaa tarvitaan ratkomaan riitoja, kun ei ole tehty papereita ajoissa. Ja vaikka olisi tehty, niin silti riidellään.
En joisi hotellien laseista tai kupeista. Usein ne vain huuhdellaan ja kuivataan asukkaiden vanhoilla pyyhkeillä.
En käyttäisi hotellin vedenkeitintä enkä hotellin kylpyammetta.
Päiväpeitot ja koristetyynyt :/
Tekisi lapsia. Suomen neuvolajärjestelmä ja kaikki lapsiperheiden tukipalvelut on ajettu niin alas että mistään et saa apua jos olet uupunut tai tarvitsisit lasten kanssa apua. Itse saat pärjätä ja jos et pärjää niin koettakaa vaan pärjätä.
T. Neuvolatäti