Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita et ikinä tekisi ammatissasi/työssäsi nähtyjen asioiden vuoksi?

Vierailija
28.12.2022 |

Tällaisia kiertää Instagramissa lähinnä terveydenhuollon ihmisten kertomina, mutta näitä on mielenkiintoista kuulla muutenkin!

Olen sosiaalityöntekijä enkä ikinä suostuisi järjestelyyn, jossa puolisoni hoitaa (tai "hoitaa", sehän tässä on riskinä) kaikki perheemme raha-asiat eikä minulla ole mitään tietoa siitä, millä tolalla asiat ovat. Parhaissa tapauksissa näissä on vielä ainoastaan yhteinen tili, ei omia tilejä kuin korkeintaan sillä asioita huonosti hoitavalla osapuolella. Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, kun jonkun säntillistä elämää elävän henkilön palkat ja etuudet on pelattu tai pyöritetty ties mihin hämäriin säätöihin ja asumiskulut, vakuutukset, sähkölaskut ja jopa lasten harrastukset jääneet maksamatta.

Kommentit (700)

Vierailija
661/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisi rusinapullaa. (Ne rusina on oikeesti jäniksen papanoita - 70v lepurina)

Vierailija
662/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söisi rusinapullaa. (Ne rusinat on oikeesti jäniksen papanoita - 70v lepurina)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä kilpailuttaisi julkisen sektorin palkanmaksujärjestelmää, kyllä jokainenmeistä 284tä sotejohtajasta on palkkansa ja bonuksensa ym lisät ansainneet. Meitä on jo pidetty piiitkäään palkkakuopassa.

terv. keskustalainen rusinapullan napsija

Vierailija
664/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koske sairaalassa mihinkään, mihin ei ole aivan välttämätön pakko. 

t. Sotejohtaja 

Vierailija
665/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan suostuisi parisuhteessa sellaiseen järjestelyyn, että mies lyhentää talolainaa ja autolainaa, ja minä ostan ruoat, maksan päivähoitomaksut ja lasten talvihaalarit ja -kengät ja harrastusvälineet. 

Kun tulee ero, niin mies omistaa talon ja auton, ja sinä et yhtään mitään. 

Vierailija
666/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää ikinä moiti niitä, jotka tekevät pilaa sosiaalialan asiakkaista. Ala on niin raskas, että huumorin kautta pärjää. Siinä kohtaa kun joku on neljästi yrittänyt kahden päivän aikana itsemurhaa ei hirveästi enää surkuttelulla pysy työkykyisenä.

Ja vaaleanpunaista elämää eläneet hempeilijät voivat jättää vastaamatta.

Jos sinulla on tarve tehdä pilaa jonkun itsemurhayrityksestä, olet täysin väärällä alalla. Musta huumori on tarpeen raskaissa tehtävissä, mutta toisen ihmisen kustannuksella sen ei silti tarvitse tapahtua. Toivottavasti ymmärrät hakeutua muihin hommiin.

Joo, tämä ns.sosiaalialan työntekijä on liian turtunut ja paatunut työhönsä, että oikeasti joutaa muualle töihin tai vaikka työttömäksi. Se että nauraa itsemurhan tekijälle ei ole muiden mielestä hauskaa. P.S enkä ole hempeilijä.

Vierailija
667/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähettäisi erialojen työttömiä "huolehtimaan" dementoituneista vanhuksista.
Maallikko ei välttämättä huomaa tai osaa tulkita vanhuksen terveydentilassa tapahtuvia äkillisiä muutoksia.

Maallikko ei ymmärrä, että sitä mukavaa mummoa on pidettävä ulkoillessa tiukasti silmällä kuin pientä lasta. Mummo voi ottaa jalat alleen.

Maaillikko järkyttyy jos mukava mummo alkaa yht'äkkiä mätkiä sinua kahvilassa käsilaukullaan, huutaa apua ja väittää, että olet kidnapannut hänet.

Maallikko joutuu ikäviin tilanteisiin kun dementikko väittää että olet pöllinyt hänen rahansa, lääkkeensä tai tekarinsa tai yrittänyt jotain "sopimatonta".

Maallikko ei tiedä mitä tehdä kun mukava vanhus alkaa äkkiä kiroilemaan kuin merimies ja ahdistelemaan seksuaalisesti tai käy käsiksi. Et voi oiken kumauttaakaan syyntakeetonta vanhusta.

Syyntakeeton tai

t. milla jaffa

Vierailija
668/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannustaisi korkeakouluopintoihin sellaista nuorta, joka on suorittanut peruskoulun alhaisilla arvosanoilla, ja jolla on selkeitä oppimisvaikeuksia. Jos ei ole peruskoulussa oppinut lukemaan ja laskemaan, niin silloin korkeakoulu ei ole oikea paikka.

Vierailija
669/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisi asuntoa tai sijoittaisi osakkeisiin 2026-2036. 

Vierailija
670/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jättäisi hotellihuonetta epäsiistiksi jäljiltäni. En mä nyt sitä siivoa lähtiessäni mutta mietin kyllä kuinka helpottaa siivoojan työtä.

Olin kerroshoitaja ja tajusin kuinka minuuttiaikataulutettua se työ on.

Olin viikon hotellissa lomalla ja siivooja aikoi käydä jokapäivä siivoamassa.  Lupasin kyllä tulla mutta ehdolla että juo vaan kahvit käydessään.  Näin sitten tekikin ja meistä tulikin kaverit. Piipahti vuoronsa jälkeenkin juttelemassa hetken.  Eikä kyseessä ollut mikään seksistinen suhde.

Vierailija
671/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi - en työvuosina enkä eläkkeelläkään - edes selvältä tuntuvassa asiassa esittämään kenellekään minkäänlaista arvailua siitä, mihin suuntaan tuomioistuin tai muu viranomainen tulee ratkaisemaan vireillä olevan asian.

Tuomioistuimilla ja muilla viranomaisilla on täysi vapaus harkita, millainen painoarvo annetaan puolesta tai vastaan puhuvalle näytölle, samoin täysi vapaus harkita, millä tavalla lakia tulkitaan kyseisessä yksittäisessä tapauksessa, jossa monimutkaisen ja keskenään ristiriitaisen säädösviidakon sanamuodosta voidaan päätyä mihin tahansa ratkaisuun. Laki on aina niin kuin se luetaan. Lopputulos riippuu siitä, onko tulkitsijan mukaan painavat syyt toimia tietyllä tavalla vai vielä painavammat syyt toimia päinvastaisella tavalla.

Kukaan järkevä ei edes vie oikeuteen asiaa, jonka lopputulos olisi etukäteen selvä. Muissa asioissa lopputulos on aina pelkkä arvaus, kun ei voi etukäteen tietää, kumman ratkaisuvaihtoehdon puolesta tuomareiden äänet jakautuvat 3-2.

Terv. tuomioistuinlaitoksen palveluksessa oleva juristi, ei kuitenkaan tuomari

Vierailija
672/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään tee-se-itse sähkövirityksiä enkä tilaisi Temusta tai muutenkaan suoraan Kiinasta mitään sähkölaitteita, se on hölmöläisten hommaa. En vetäisi jatkojohtoa sisältä ulos enkä ketjuttaisi jatkojohtoja. En lataisi autoa tavallisesta pistorasiasta. En lataisi autoa voimapistorasiasta ellen ole täysin varma, että rasia ja kaikki liitokset johdoissa ovat kunnossa.

Vierailija
673/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan suostuisi parisuhteessa sellaiseen järjestelyyn, että mies lyhentää talolainaa ja autolainaa, ja minä ostan ruoat, maksan päivähoitomaksut ja lasten talvihaalarit ja -kengät ja harrastusvälineet. 

Googlaa ositus.

Vierailija
674/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi markettien hiusvärejä enkä monia ammattilaislaatuisiakaan.

Vierailija
675/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa ositus.

Ositus auttaa vain, jos on naimisissa eikä ole avioehtoa.

Vierailija
676/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa ositus.

Ositus auttaa vain, jos on naimisissa eikä ole avioehtoa.

No eikö tässä juuri siitä ollut kysymys? 

Vierailija
677/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuluisi omaan uskonnolliseen yhteisööni hyvinkin monista syistä, ellei olisi työpaikan vuoksi pakko. Papeilla vain ei ole uskonnonvapautta.

Olen vuosikymmenten aikana nähnyt ja kokenut ihan liikaa. Toisaalta tällä koulutuksella ja tässä iässä minä en saa muutakaan työtä.

Ja uudelleen kouluttautumiseen tämå työaikalain ulkopuolella oleva kaikki voimani vievä 24/7 ja hyvin haastava työ ei anna mahdollisuutta.

Ehdottomasti haluaisin edelleen kuulua kristilliseen yhteisöön, olen aina ollut hyvinkin vahvasti uskossa, mutta en enää näillä kokemuksillani ja tiedollani tähän yhteisöön, jossa olen töissä.

Vierailija
678/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää ikinä moiti niitä, jotka tekevät pilaa sosiaalialan asiakkaista. Ala on niin raskas, että huumorin kautta pärjää. Siinä kohtaa kun joku on neljästi yrittänyt kahden päivän aikana itsemurhaa ei hirveästi enää surkuttelulla pysy työkykyisenä.

Jos sinulla on tarve tehdä pilaa jonkun itsemurhayrityksestä, olet täysin väärällä alalla. Musta huumori on tarpeen raskaissa tehtävissä, mutta toisen ihmisen kustannuksella sen ei silti tarvitse tapahtua. Toivottavasti ymmärrät hakeutua muihin hommiin.

Itseasiassa huumori on kypsän mielen puolustuskeino. Neuroottisuus on kypsymättömyyttä. Hoiva- ja pelastusalan ihmiset käsittelevät raskaita tilanteita keskenään mustan huumorin avulla. Muuten hommaa ei j

Ihan samaa mieltä. Ja laitoshuoltaja joka pelkäät kommentointia niin tule vaan hoitoon jos tarvetta on, sivusta kuultu keskustelu ei anna työmoraalista tai työhön sitoutumisesta minkäänlaista kuvaa. Itse olen hoitaja, heitän huonoa herjaa työporukassa ja heidän käsiin uskoin myös henkeni syövän kohdalla, epäröimättä. Huono huumori auttaa jaksamaan, ilman sitä moni uupuu tai joutuu vaihtamaan alaa. 

Vierailija
679/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä ns.sosiaalialan työntekijä on liian turtunut ja paatunut työhönsä, että oikeasti joutaa muualle töihin tai vaikka työttömäksi. Se että nauraa itsemurhan tekijälle ei ole muiden mielestä h

Joskus tilanne on jo niin hirveä että ei voi muuta kun omaa päätä suojata huumorilla. Toki pitäisi pitää huolta ettei ole ylimääräisiä korvia. 

Vierailija
680/700 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tekisi mitään tee-se-itse sähkövirityksiä enkä tilaisi Temusta tai muutenkaan suoraan Kiinasta mitään sähkölaitteita, se on hölmöläisten hommaa. En vetäisi jatkojohtoa sisältä ulos enkä ketjuttaisi jatkojohtoja. En lataisi autoa tavallisesta pistorasiasta. En lataisi autoa voimapistorasiasta ellen ole täysin varma, että rasia ja kaikki liitokset johdoissa ovat kunnossa.

Maallikkonakin on helppo olla samaa mieltä lähes kaikesta. Käytännön pakon edessä kuitenkin joustan jatkojohtojen kanssa seuraavilla edellytyksillä:

- jatkojohto sisältä ulos vain vikavirtasuojatusta pistorasiasta ja vain kuivalla säällä, jatkojohdon pää ja siihen kytketty pistoke eristävällä alustalla, ja jatkojohto ulos vain siksi ajaksi kun tarvitsen sitä ja pidän sitä koko ajan silmällä

- vain lujatekoisia ja omalla pääkytkimellä varustettuja jatkojohtoja ketjutetaan ja niissä käytetään kerrallaan vain kevyttä kuormaa jatkuvan silmälläpidon alla

- auton lataus riippuu aina siitä, millä tavalla laturi itse rajoittaa ottamaansa enimmäistehoa. Minäkään en koskaan käyttäisi tavallista kuivantilan ryhmään kuuluvaa pistorasiaa, mutta jos taulusta on suojamaadoitetulle pistorasialle kokonaan oma 16 ampeerin vikavirtasuojattu lähtö ja tehoraja riittää, en näe ehdotonta estettä mutta tarkkailen kyllä kriittisten kohtien lämpenemistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi